Er der nogle af jer der har erfarring med AN slanger
Jeg skal bruge nogle AN-8 slanger til en oliekøler.
Fittings er AN-8 til 1/2 NPT samt AN-8 til 1/2 BSP(P)
Man kan købe AN fitting og slanger mange steder, men mange af dem ligner noget Kina hø. og en olie køleslange må IKKE springe, så mister motoren olietryk momentant !!!
Har kikket på:
https://autoslanger.dk/an8-6898/an-8-90 ... 4#rel-id-1
https://autoslanger.dk/staalarmerede-an ... vand-p4472
Men fittings er noget man selv skruer sammen ???? Er det stærkt og i høj nok kvalitet til noget der skal være så sikkert som leverance af olieflowet til motoren..
AN-8 slager og fittings ???
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
AN-8 slager og fittings ???
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: AN-8 slager og fittings ???
Det er en lidt sjov hybrid fitting du har fundet.
Oprindelig var det det amerikanske militær der specificerede fittingen, da de var trætte af alle de forskellige normer der findes for tilslutnings muligheder.
Men selve slange tilslutningen var en konventionel krympe tilslutning, som man kan finde på alle former for trykslanger.
I tresserne så fik motorsporten øjnene op for denne type fitting.
Og den blev videreudviklet af dragracere, for at det skulle være nemt at skifte slanger på banen, når nu deres motorer eksploderede og beskadiget slangen.
Jeg må helt ærligt erkende at jeg ikke har nogen erfaring med denne type fittin, da jeg aldrig har kunnet lide selve slange tilslutningen.
Det er faktisk ikke sindsygt dyrt at få lavet det professionelt, enten en kopi, eller ud fra en stump haveslange.
Og man sover mere roligt om natten.
MVH
Morten
Oprindelig var det det amerikanske militær der specificerede fittingen, da de var trætte af alle de forskellige normer der findes for tilslutnings muligheder.
Men selve slange tilslutningen var en konventionel krympe tilslutning, som man kan finde på alle former for trykslanger.
I tresserne så fik motorsporten øjnene op for denne type fitting.
Og den blev videreudviklet af dragracere, for at det skulle være nemt at skifte slanger på banen, når nu deres motorer eksploderede og beskadiget slangen.
Jeg må helt ærligt erkende at jeg ikke har nogen erfaring med denne type fittin, da jeg aldrig har kunnet lide selve slange tilslutningen.
Det er faktisk ikke sindsygt dyrt at få lavet det professionelt, enten en kopi, eller ud fra en stump haveslange.
Og man sover mere roligt om natten.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: AN-8 slager og fittings ???
Har haft fat i Slangespecialisten i Rødvig, de er eller på hjemmebane med alle specialslangerne, så som JIC , div. hydraulik fittings mv.
Min køler er 1/2" BSP(P) til 1/2 Flair 45 grader, og blokken er 1/2" NPT(F) til 1/2" 45grader flair (gevindet målet 3/4 med 14TPI
AN-8 har adaptorerne, MEN ofte er fittings i alu, og det "behager" ikke...jeg er mere til stål eller bronze. Alu æder sig ofte fast og stripper gevindet.
Min køler er 1/2" BSP(P) til 1/2 Flair 45 grader, og blokken er 1/2" NPT(F) til 1/2" 45grader flair (gevindet målet 3/4 med 14TPI
AN-8 har adaptorerne, MEN ofte er fittings i alu, og det "behager" ikke...jeg er mere til stål eller bronze. Alu æder sig ofte fast og stripper gevindet.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"