Banner cycler

Direktionsvognen!

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

3. maj 2010, 16:44

Hej Marty

Indspøjtningsknast - Jeg er med på de andre ting du nævner- men knasten - er det noget med benzinpumpen eller hvorfor skal knastakslen skiftes.

Bjarne


Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. jul 2004, 20:09

3. maj 2010, 18:19

saabbat skrev:Hej Marty

Indspøjtningsknast - Jeg er med på de andre ting du nævner- men knasten - er det noget med benzinpumpen eller hvorfor skal knastakslen skiftes.

Bjarne
Jep der er et excentrisk spor i indsugningsknasten på karburator modellerne som skubber til gaflen der kommer fra den mekanisk benzinpumpe.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

3. maj 2010, 19:02

- Da jeg købte hendes forhenværende 900 5D Carb. fra '83, havde den elektrisk benzpumpe af S.U.-type, men en Mitsubishi.

Jeg spurgte hvorfor og fik at vide at nogen havde mokket et injection-låg på motoren, for at konvertere fra carb til injection. Af en årsag havde man fortrudt på halvvejen, og havde sat carb på igen. :roll:

Der sad en spritny mekanisk benzpumpe på topstykket, men den sad bare for at lukke hullet derind. Der var jo ingen eccentrik til at skubbe på gaflen fra benzinpumpen. :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

3. maj 2010, 19:16

Men, hvis man skifter til injektion - så er det vel bare at lukke hullet. Jeg er ikke helt med på, hvorfor knasten skal skiftes. Husk på jeg er skolelærer.

Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. jul 2004, 20:09

3. maj 2010, 19:26

saabbat skrev:Men, hvis man skifter til injektion - så er det vel bare at lukke hullet. Jeg er ikke helt med på, hvorfor knasten skal skiftes. Husk på jeg er skolelærer.

Bjarne
Nej det er jo sådan set heller ikke nødvendigt skulle jeg mene! - Tør ikke sige om der forskel på knasterne med hensyn til åbne og lukke. Iér motoren indsugningsknast åbner vidst 10grader f.ø.d og lukker ved 54 grader e.n.d. Ved ikke med kabu. modellerne, men det er der sikkert andre der har mere styr på :wink:
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

3. maj 2010, 19:28

Den kommer iøvrigt til at yde 100 kW !! med elec. insp.

Jeg havde en 136 HK 9000 16v 2,0i my 88 en kort årgang i England. Så der er da forbedrings muligheder...
9k og 0,9k havde samme block dengang...

Lidt kedeligt uden turbo men ultra slidstærk...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

3. maj 2010, 20:50

Ifølge diverse bøger og kloge folk herinde er det ingen forskel på timingen på en henholdsvis indsprøjtnings- eller karburator knast. Men jeg kørte en overgang med en karburator knast i min 900i, og der var mærkbar fortskel. Den skulle piskes op over 2500 o/min før der var en smule moment, hvor den trak rent fra ~1800 med i'er knasten.
Men du kan sagtens montere indsprøjtningsanlæg på karburator topstykket, da injectorerne sidder i manifolden.
Det giver for øvrigt kun (teoretisk) 118 hk når det er en 8v med k-jetronic. Min egen blev i sin tid målt til 108.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

3. maj 2010, 22:07

Min SAAB 900i 8v fra 1989 er målt til 119 HK. så der var de hjemme alle sammen
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

3. maj 2010, 22:13

Så skal vi da vist også lige bytte tanken hvis det skal være enligt "bogen" :roll:

Så vidt jeg ved,er der ikke lavet plads (hul) till den bensinpumpe i tanken på de biler der er født med kaburator.
Marty
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. jan 2004, 14:16

3. maj 2010, 22:25

UHov hov det med tanken havde jeg nævnt plankan.
Valgte SAAB da 99 blev vist frem i 1966 og købte da jeg blev gammel nok.
Har haft: 99 L, 99 turbo, OG 900Turbo automat, 9000 CC Turbo, NG900 Turbo, 9-5 2,3t SE Estate, 9-5 Aero Aut. 2006 BIO.
Roder med biler i Hvidovre
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

3. maj 2010, 23:02

Marty skrev:UHov hov det med tanken havde jeg nævnt plankan.
Havde du da sørme også -

My bad :oops:
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

4. maj 2010, 07:45

viking skrev:Den kommer iøvrigt til at yde 100 kW !! med elec. insp.

Jeg havde en 136 HK 9000 16v 2,0i my 88 en kort årgang i England. Så der er da forbedrings muligheder...
9k og 0,9k havde samme block dengang...

Lidt kedeligt uden turbo men ultra slidstærk...
Tvivler på der kommer så mange heste ud når det er en 8v motor og den 9000 du havde var 16v :wink:
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t

Tilbage til "Billed galleri."