Banner cycler

Månedens bil August 2017

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 157
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Månedens bil August 2017

31. jul 2017, 21:03

Månedens bil August 2017
Jonas er 20 år, og fortæller her om sin Saab.
Bopæl: Køge /Stevns området

Det startede med at jeg havde en gamle Opel som var rådden. Den fik jeg solgt for kr. 4000,- og så måtte jeg søge internettet tyndt. Da jeg gerne vil have en unik bil med nogle hestekræfter. Så begyndte og kigge på SAAB 9-5 9-3 og 9000 turbo modeller. Og blev så klog på mig selv at der skulle være en OG9-3 2.0T. Så jeg begyndte og søge efter sådan en i godt og vel 1.5 måned før jeg fandt en til en fin og rimelig pris også var det jubi model. Uden jeg vidste det. Jeg faldt for den pga km tal var forholdsvis lavt "226.000km" og farven er lidt speciel. Jeg tog ud for at kigge på den. Den så fin ud med flot service bog, dog havde den nogle skræmmer. Jeg skulle jo selvfølgelig prøve køre bilen. Så det gjorde jeg. Og først der tænkte jeg. "Hold nu op den er fed og køre i den må jeg bare eje" så jeg kørte tilbage og begyndte og prutte med prisen.

Han ville have 25.000 kr for den som den stod med sommer og vinter fælge. Fik ham dog ned på kr. 20800,- pga skrammerne. Da jeg kom hjem, gik jeg direkte ind og undersøgt hvad man kunne få til sådan en bandit af turbo osv. da min plan var at få en hurtigt og velkørende bil til hverdags brug. Så jeg sparer stadig op i dag til chiptuning, når turboen brækker sig og er færdig. Bliver den bygget om med større turbo og intercooler osv. Men jeg har dog lavet lidt på bilen indtil videre. Der er monteret lidt grøn lys ved fødderne foran og et ladetryksur ved A stolpen. Det er blevet monteret et rigtigt godt anlæg i. Og jeg har fået skiftet vakuum slangerne ud med silikoneslanger. Jeg har dog indkøbt et krumtaps ventilations kit til min bil da jeg fandt ud af det skulle opdateres. Men efter som jeg ikke lige ved hvordan man montere det, skal jeg nok søge lidt om hjælp. Bilen har nu gået 228.000km og køre stadig godt. Jeg nyder hver km i den. Jeg laver højst sandsynligt noget på den i den nærmeste fremtid.
Vedhæftede filer
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg


Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike :D
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: Månedens bil August 2017

1. aug 2017, 13:25

Spændende projekt bil og det bliver spændende at se hvad du laver med den i fremtiden !
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Mette Vuns
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 34
Tilmeldt: 14. jun 2017, 10:55

Re: Månedens bil August 2017

2. aug 2017, 16:21

Lækker bil! Jeg overvejer selv at installere det grønne lys ved fødderne. Er det kittet fra Saab webshoppen du har købt?
Saab 9³ Sport Sedan 2.0t - 2008
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Månedens bil August 2017

7. aug 2017, 17:51

Hej Mette.

Min SAAB 9-3 MY08 er monteret med det grønne Comfort Light. 8)
Indtil jeg først for alvor prøvede det ved nattekørsen, syntes jeg, det vist var en gang ligegyldigt gejl. :roll: Men det er yderst behageligt ved kørsel om natten, og prisen er verkommelig. :wink: Så min oprindelige skepsis er gjort til skamme.

https://webshop-dk.saabparts.com/9-3-ge ... ysning-440

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)

Tilbage til "Billed galleri."