Banner cycler

Ændringer i bestyrelsen

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Ændringer i bestyrelsen

19. nov 2018, 17:03

Kære medlemmer,

Som I allerede har læst fra opslag på hjemmesiden og facebook, har to medlemmer af bestyrelsen valgt at trække sig. Det meddelte de kort inden et møde, som vi afholdte onsdag aften den 14. November.
Det er vores indtryk, at beslutningen centrerer sig omkring opgaven med samarbejde, og øvrige bestyrelsesmedlemmers ønske om mere åbenhed i klubben og omkring vores arbejde i det hele taget.
Vi har konstitueret en ny bestyrelse på et møde søndag den 18. November, hvor vores suppleanter har indtaget de tomme pladser med Lars Kristensen som næstformand og Ole Ralfkiær som sekretær. De øvrige pladser er de samme som hidtil.
Denne sammensætning i bestyrelsen er i høj grad enige om at forfølge det mål med samarbejde, som vi blev pålagt af generalforsamlingen og klubbens fortsatte drift generelt.
Yderligere information om forløbet udsendes til medlemmerne i næste nummer af 9'eren.

Med venlig hilsen Bestyrelsen


99GL
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 584
Tilmeldt: 25. jan 2004, 17:19

Re: Ændringer i bestyrelsen

19. nov 2018, 19:27

Indtryk er jo en ting.
Fakta er jo noget andet......

Men da ingen at de tilbageblevne bestyrelses medlemmer, har valgt at forhøre til årsagen for mit valg.

Vælger jeg hermed at offentliggøre mit brev sendt til bestyrelsen.

Så kan læseren jo selv drage en konklusion.


"
Til Bestyrelsen Viby J 14-11-2018

Efter nøje overvejelse ønsker jeg ikke at fortsætte som bestyrelsesmedlem i SAAB Klub Danmark.
Beslutningen er truffet af flere årsager.

Klubben og bestyrelsen er lige nu i gang med en alvorlig proces.
Nemlig at indlede et samarbejde med SAABKlubben.
Jeg har ikke noget imod samarbejde, men det er som om det skal gå stærkt meget stærkt.
Vi er ude i en proces hvor vi skal samarbejde, men samtidigt også tænke os om, jeg skal ikke male fanden på væggen, men hvad nu hvis det ikke går til held, og vi har satset hele butikken …….
Der kan jo allerede læses strøtanker som blad samarbejde og økonomisk samarbejde.


Jeg har ikke noget imod at deltage i frivilligt arbejde, det var nok derfor at jeg gik ind i bestyrelsen.

Men jeg vil ikke sidde i en bestyrelse, hvor der bliver delt sure løg og beskyldninger ud til højre og venstre,
både til samarbejdspartnere og til annoncører / sponsorer.
Jeg vil ikke bruge min tid på at besvare spørgsmål, fra bestyrelsesmedlemmer, der ikke har hørt efter og ikke taget notater.
Stiller man så et spørgsmål til vedkommende, ja så er der ingen svar eller et totalt ligegyldigt svar.

Nu jeg vælger at træde ud af bestyrelsen, ser jeg mig heller ikke i stand til at deltage i den videre planlægning af IntSAAB 2020.

Mvh.

Lars Hyldegaard
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

Re: Ændringer i bestyrelsen

20. nov 2018, 18:04

Lars Hyldegaard. Det er ikke fordi det behøver at gå stærkt med samarbejde mellem SKD og SAAB KLUBBEN, men vi har MEGET travlt med at få gang i planlægning af Int. SAAB træf i Danmark 2020. Nu er vi langt om længe nået så langt at blive enige om det er noget alle SAAB klubberne i Danmark, skal have mulighed for at stå for og være sammen om. Det du skriver om økonomisk samarbejde er ikke noget vi har skrevet eller snakket om i SAAB KLUBBEN. Men jeg kan godt se en fordel i et fælles klubblad engang i fremtiden.

Jeg tror på en lys fremtid for SAAB entusiaster i Danmark og glæder mig til samarbejde mellem klubberne, fællestræf og ikke mindst international træf 2020.


Bedste SAAB-hilsner Henrik Solgaard
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Ændringer i bestyrelsen

20. nov 2018, 19:36

Samarbejde er altid godt. Det er kommunikationsform og arbejdsmetoder der stilles spørgsmål ved. Jeg kender ikke nogen af de nu forhenværende bestyrelsesmedlemmer som værende konfliktsøgende. Konflikter af denne karaktér er absolut ikke hverdagskost i SKD.

Og nu hvor vi har hørt fra både fratrådt bestyrelsesmedlem og den tilbageværende bestyrelse - uden at vi er blevet den mindste smule klogere af den grund - er det derfor oplagt at spørge:

Hvad er det egentlig der foregår?

Og da bestyrelsessammensætningen nu afviger fra den der valgtes af generalforsamlingen (fordi nogen har trukket sig i utide pga uoverensstemmelser), kan vi så regne med at den tilbageværende bestyrelse som kan håndtere de opgaver de er blevet pålagt af generalforsamlingen uden yderligere problemer?

Set herfra: Det kræver i hvert fald mere end den fuldkommen intetsigende udmelding fra den tilbageværende bestyrelse - det er en rent personlig observation, men den aktuelle udmelding ligner mest af alt et forsøg på at lægge låg på noget. Det er ikke sådan man opbygger tilliden hos mig.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Ændringer i bestyrelsen

20. nov 2018, 20:25

Underligt. Obskurt. Ganske kryptisk. Er de Frimurere?
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Ændringer i bestyrelsen

20. nov 2018, 21:05

Normal praksis når der sker ændringer i en bestyrelse, er at bestyrelsen udmelder det og indformeret om ændringerne hurtigt.


Det var langt bedre at energien blev brugt udadtil og ikke i indvendig fight...
Generalforsamlingen udstikker retningen og bestyrelsen arbejder på det i løbet af året.

Samarbejde mellem saabklubberne er åbenbart svært.
Men ok jeg har været medlem af SKD siden 2004 og samarbejde har været på tale alt den tid.
Så det går ikke tjept.
Men ok tiden løser det selv hvis man ikke vil.
Ejerne af 2T og V4 er bestemt ikke unge så tiden vil selv løse det og nye medlemmer myldre nok ikke ind.
Så der er alt at ønske i samarbejde.
Men SKD er robust og lever fint.
Enten er det postiv fremgang
ellers må tiden selv løse det

Når alt kommer til alt gør bestyrelsen og medlemmerne en kæmpe opgave for at holde SKD klubben levende, i fornyelse og aktiv.
Tak for det.

Så blikket stift rettet mod fremtiden...

God Saab medvind.....
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Re: Ændringer i bestyrelsen

20. nov 2018, 22:59

Profilen lånt til min kone Solvej

Jeg sad til dette års GF og hørte hvad der blev vedtaget, så derfor er jeg meget undrende over denne farce.
En farce der kunne have været stoppet på GF da det kom frem at et bestyrelsesmedlem på egen hånd havde taget kontakt til SAAB klubben. Dette medlem burde havde fået et mistillidsvotum og derfor udtræde af bestyrelsen.

På GF blev besluttet, citat fra referatet: "......bland andet talt om at indlede et samarbejde med de andre klubber. I første omgang på træf plan."

Farce fortsætter da der nu bliver holdt møde kun med den ene klub. Det er ikke hvad der blev vedtaget på GF.
SaabAsyl er ikke med til møde, selvom SaabAsyl nævnes flere gange i referatet fra Poul Viggo Fischer (PVF). Læs tråden: "Mødet mellem SKD og Saabklubben". Et referat der i øvrigt er blevet rettet i, hvilket jeg synes er forkasteligt, eller rettere det er måske meget godt, for så blev det, der var fejet ind under gulvtæppet fejet ud igen.

Jeg undrede mig over hvorfor Lars Hyldegaard skrev om bladsamarbejde og økonomisk samarbejde, for det blev der da ikke talt om på SKD's GF., men når jeg læser det nye referat fra PVF forstår jeg bedre.
Citat fra "Mødet mellem SKD og Saab klubben": "I erkendelse af at det samlede medlemstal er faldende og at klubbens formål er meget enslydende, synes tiden at være inde til at drøfte eventuelle samarbejdsflader, som samlet set vil kunne bidrage til en øget klubaktivitet og en mere rationel drift med mulige økonomiske besparelser som sidegevinst".
Som jeg læser ovenstående er det sammenlægning der arbejdes på. Problemet er desværre bare at der på årets GF kun blev givet mandat til samarbejde på træf plan. Så farcen fortsætter.
Hvem går egne veje? Hvem har en dagsorden ingen andre kender? Hvem skal have et mistillidsvotum?

Venligst Solvej

PS.
Noget helt andet, nu har vi en bestyrelse uden suppleanter. Skal der ikke være 2 suppleanter? Hvis nej, Hvad så hvis der sker et eller andet med den nuværende bestyrelse? Så kan vi ikke leve op til vedtægterne som siger "Bestyrelsen består af 5 medlemmer"
Gæst

Re: Ændringer i bestyrelsen

5. dec 2018, 17:18

Kære bestyrelse,
Kunne det være muligt at medlemmerne fik en mailadresse på bestyrelsens medlemmer så bestyrelsen blev kontaktbar.
Venligst Solvej
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Ændringer i bestyrelsen

5. dec 2018, 21:19

Hej Solvej.

Vi kan altid bruge medlem@saabklubdanmark.dk og så står alle bestyrelses medlemmerne’s kontakt information i bladet :wink:
MVH Lars Kristensen
Gæst

Re: Ændringer i bestyrelsen

5. dec 2018, 22:35

Øhh Lars har du set side 2 i sidste medlemsblad?????

Nu er det hverken mail-adresse på formand, sekretær (for det er vist ikke Casper mere) eller redaktør.

Det ville være rart med en personlig mail-adresse, da den mail du henviser til vist ikke læses (noget jeg har hørt fra et medlem der prøvede at melde sig ind i over 2 år, han blev først meldt ind da han skrev til Casper's mail)

Venligst Solvej
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 00:36

Jo jo, den bliver skam svaret.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 14:41

Opfordringen til at lægge bestyrelsesmedlemmers e-mail adresser på hjemmesiden/FB er en opfodring til ulovligheder ifølge den nye lov om databeskyttelse. Alle bestyrelsesmedlemmernes mail-adresser kommer i næste nummer af 9'eren".

Ole Ralfkiær, sekretær i Saab Klub Danmark
Gæst

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 18:12

Kære Ole Ralfkiær

Skal vi være enige om at dette forum er lukket og man skal være medlem/ logget ind for at se dette indlæg.
Bladet er ude i offentligheden.

Så hvor mener du databeskyttelsen ikke overholdes? Her på siden eller i bladet?

Venligst Solvej
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 18:24

"Opfordringen til at lægge bestyrelsesmedlemmers e-mail adresser på hjemmesiden/FB er en opfodring til ulovligheder ifølge den nye lov om databeskyttelse."

Hvilken paragraf eller artikel i EU persondataforordningen tænker du på her ?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 79&from=DA

Det er glædeligt at bestyrelsen tager GDPR arbejdet seriøst. Bl.a. kan jeg se at efter mit sidste opråb er det kommet certifikat på siden her, dog med advarsler grundet mixed content der ikke er secure.
Det kan være at cookiepolitik og privatlivspolitik også er godt på vej?

PS: Forordningen gælder også klubblade, da der ikke kan garanteres at uvedkommende ikke kan se/få adgang til disse.
PPS: Jeg er til gengæld ret sikker på at bestyrelsens indlæg vedr. 9eren i en anden tråd er et skråplan, da den indeholder person oplysninger som ikke vedkommende 3 mand.

God (h)jul
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 20:42

Hej Solvej.

Dette forum er ikke lukket, alle kan se det. Det er faktisk en god idé med at lukke dette forum, så det kun er betalende medlemmer der kan få tilgang. Det kræver dog en del administrativt arbejde med at ajourfører listerne med adgange. Det skal kordineres med kasseren, som hele tiden skal melde tilbage til web master, hvis der skulle komme tilgang eller fragang. Det kræver også at medlemmernes brugernavne bliver indtastet i medlemslisten, det kan også være man kan bruge medlemmernes email adresser, som igen skal opdateres, hvis medlemmet skulle skifte email adresse.
Men emnet har vi talt om tidligere, og som sagt så syntes jeg det er en god idé :D og skal helt klart drøftes på næste bestyrelsesmøde. Det kræver undersøgelse om hvordan det kan laves bedst, samt vi skal være sikker på at det går i tråd med GDPR reglerne, det skal helt sikkert undersøges.

Et emne mere vi skal drøfte til næste bestyrelsesmøde, er om vi skulle indfører mail adresser tilhørende bestyrelsesposterne, altså formand@saabklubdanmark.dk osv.....
SP skrev:
6. dec 2018, 18:12
Kære Ole Ralfkiær

Skal vi være enige om at dette forum er lukket og man skal være medlem/ logget ind for at se dette indlæg.
Bladet er ude i offentligheden.

Så hvor mener du databeskyttelsen ikke overholdes? Her på siden eller i bladet?

Venligst Solvej
MVH Lars Kristensen
Gæst

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 21:18

Indlæg
Re: Ændringer i bestyrelsen

Quote






i dag, 14:41

Opfordringen til at lægge bestyrelsesmedlemmers e-mail adresser på hjemmesiden/FB er en opfodring til ulovligheder ifølge den nye lov om databeskyttelse. Alle bestyrelsesmedlemmernes mail-adresser kommer i næste nummer af 9'eren".

Ole Ralfkiær, sekretær i Saab Klub Danmark



Jeg har ikke haft til hensigt til at opfordre til ulovligheder, jeg har bare en formodning om at jeg, og andre, kan komme i kontakt med bestyrelsen.
Men når du Ole, er inde i persondataloven, så spørger jeg bare; hvor har I (som klub) offentliggjort hvad I gør med de oplysninger I har på mig og andre medlemmer af klubben?

Solvej
supersaab
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:15

Re: Ændringer i bestyrelsen

6. dec 2018, 21:50

Stop nu jeres fnidder. Tak.

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"