Banner cycler

"OPSAGT" Saab klub Danmark forsikring

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

22. jan 2008, 17:27

De kan da ikke kræve stigninger regressivt?

Det må da gælde fra den dag mailen kommer ind gennem telefonledningen? :shock:


En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

22. jan 2008, 17:35

baas> der er ikke krav om andre forsikringer, det står i første indlæg i denne snor..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Hendel
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1. jan 2008, 16:49

22. jan 2008, 18:04

Jeg fortalte min gamle ven om Saab Klub Danmarks forsikringsaftale med ETU og han blev straks meget bekymret. Han arbejder i Codan forsikring og har gjordt det i mange år. Personen der tegner forsikringsselskabet har et meget blakket ry. Man skal ikke Google meget for at finde div. arktikler om ham og firmaet

Eks: http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/A ... 070735.htm

Min vens råd er at man skal holde sig langt væk fra det forsikringsselskab, og det er ikke fordi at han prøver at skaffe sig kunder selv. Alle med lidt indblik i forsikring ved at Codan ikke kan/vil være med i priskrigen mht. bilforsikring.

Et lille indspark i en laaaang tråd (gad vide hvorfor?)
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. jan 2008, 18:23

Hej BAAS

Der er ikke noget krav om hvor mange biler du må have hos dem på SKD aftalen, udover at der skal stå SAAB på hjelmen. ETU kan godt tage din subaru også men så bliver det på andre vilkår og med en anden præmiepris.

mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. jan 2008, 18:29

Hej alle

Som svar på Hendels indlæg; jeg synes det er bekymrende at høre fra en anden person i branchen. Dog er jeg meget varsom med at lytte på sådanne historier før jeg ser noget konkret. For mig handler det om at det er et irritationsmoment at ETU har håndteret dette så kluntet og ikke været klar til at gøre noget ved deres begæringer da de blev indsendt. Om det som sådan er et selskab, der lever op til forventningerne vil jeg vente med at dømme til jeg er fuldbyrdigt kunde og har været hos dem noget tid. Lige nu skal der styr på formalia og vi skal have ETU til at færdiggøre arbejdet med at få folk oprettet. Men jeg vil selv vente med at dømme dem før jeg selv mærker at de har gjort "i nælderen" :) Det synes jeg så at de har med ikke at melde en eventuel præmiestigning ud men det er altid en tand mere svært at gøre, når kontakten går igennem 3 person, i dette tilfælde klubben....

Jeg håber selv at den næste tid vil vise at ETU får styr på både begæringer, indkomne kunder osv og oplever jeg selv bavl med min ordning med dem tøver jeg ik med at gå som kunde. MEn ikke før at de viser sig uværdige som selskab og slet ikke på baggrund af rygter.

Jeg vil desuden sige tak, især til Henrik Fugmann for at sørge for at aftalen kom i hus, uanset hvordan det så bliver løst.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

22. jan 2008, 18:31

Hendel skrev:Jeg fortalte min gamle ven om Saab Klub Danmarks forsikringsaftale med ETU og han blev straks meget bekymret. Han arbejder i Codan forsikring og har gjordt det i mange år. Personen der tegner forsikringsselskabet har et meget blakket ry. Man skal ikke Google meget for at finde div. arktikler om ham og firmaet

Eks: http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/A ... 070735.htm
Jeg har haft samme oplevelse med en forsikringsmand...
Det gik dog på konsoliditeten i firmaet..

Derfor har jeg valgt at gå alternative veje..

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 1. okt 2006, 20:05

22. jan 2008, 21:35

:!:
Senest rettet af mindblower 5. sep 2008, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

23. jan 2008, 23:08

Nu har jeg fået policen, forsikringsbetingelser og ikke mindst regningen. Og jeg må sige at det ikke var så slemt som frygtet. Årlig præmie ialt 2.044,- incl. vejhjælp, så det er jeg fint tilfreds med. Næste år stiger den dog til i nærheden af 3000 hvis jeg skal tilkøbe vejhjælp hos Falck, derfor vælger jeg nok et andet selvskab ved udgangen af dette år :(
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 766
Tilmeldt: 10. feb 2004, 23:33

24. jan 2008, 17:17

Jeg har i starten af December indsendt min forsikringsbegæring (sendt til Jakob). Jeg har først i midten af januar modtaget et brev fra ETU om at de har modtaget min begæring, og beklager at de ikke har været opmærksomme på at der skulle opsiges hos gammelt selskab, og derfor først kan lade den træde i kraft til marts.
Skal jeg mon forvente at det bliver efter nye eller gamle betingelser? Og er der nogen fra SKD der ved om datoer for videresendelse osv. kan rekonstrueres hvis jeg f.eks. kommer ud i en diskussion om hvornår de har modtaget begæringen? Det gør jo det hele lidt ugennemsigtigt, når kommunikationen går via flere led, men det er vel betingelserne for den (forhåbentligt) favorable aftale, som de implicerede SKD folk endnu engang skal have al mulig ros for at have stablet på benene.
MVH PM
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

24. jan 2008, 18:59

Hej Peter

Ring ind til dem og hør hvornår de har registreret modtagelsen af din begæring. Jævnfør mit tidligere indlæg, så er det denne dato, der vil gøre sig gældende i forhold til betingelser og præmiepris. Men et forsigtigt gæt er at hvis du har sendt noget til dem i december har de fået det før d.1.1. og derfor til den "gamle" pris.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

24. jan 2008, 21:35

Hej Peter

Jeg kan godt huske din begæring, men kan dog ikke lige huske den precise dato, men jeg kan med sikkerhed sige at den er sendt videre herfra dagen efter, for vi videre sender altid dagen efter vi har tjekket begæringen op mod medlemslisten.
Kun de medlemmer hvor der har været tvivls spørgsmål omkring medlemsskabet, har ligget en til to dage indtil vi har fået sikkerhed for at tingene/medlemsskab er iorden.
My Turbo Turns Faster Than Yours
PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 766
Tilmeldt: 10. feb 2004, 23:33

25. jan 2008, 08:41

Ok -Tak for det. Jeg var egentlig mest i tvivl om du, Jakob måske samlede sammen for en periode
inden videresendelse, men nu er jeg da sikker på at de burde have modtaget inden jul. Jeg prøver at kontakte ETU:
MVH PM
Brugeravatar
Saab-ilac
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 196
Tilmeldt: 8. jul 2004, 00:34

25. jan 2008, 14:41

Jacob-Jensen
Kan du huske om min begæring kom videre i systemet?? Kunne godt tænke mig at vide om den er godkendt eller afvist..ellers skal jeg finde en anden løsning.

Cheers
Mattias
Mitglied nummer: 377
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

28. jan 2008, 22:38

Hej Mattias

Din begæring er sendt videre herfra, du ville have fået besked fra os på mail, hvis der var problemer med begæringen.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

8. feb 2008, 14:30

På vegne af bestyrelsen:

Kære Ole Bendtsen,

Hermed min forklaring efter aftale:


Kære medlem af SAAB Klub Danmark,

Det er med beklagelse at Factor og ETU Forsikring - få måneder efter etablering af forsikringsaftale med SAAB Klub Danmark - må lukke for yderligere nytegning i ordningen med udgangen af uge 7. Allerede indtegnede biler vil IKKE blive berørt og kan fortsætte på uændrede vilkår og priser.

Årsagen er at en anden aftalepartner - Danmarks Automobilforhandler Forening - med rettelig baggrund i eksisterende samarbejdsaftale, har bedt om enten at sænke DAF-tarif til SAAB-niveau, eller stoppe indtegning i denne og andre klubordninger, der også indeholder nyere biler. Det første er utopi i forhold til lønsomhed og derfor bliver SAAB-ordningen ramt.

Idéen med ordningen var primært at sikre entusiaster og ejere af ældre biler en god forsikringsordning og jeg må erkende at vi har undervurderet situationen i forhold til forhandlernes egen forsikringsordning, som er overordentlig vigtig for vores virksomheder. Det er så heller ikke blevet begunstiget af at der på klubbens hjemmeside har været relateret til DAF og beskrevet klausul om at udmelding af klubben medfører at præmie og vilkår "stiger til DAF-niveau". Denne sammenblanding har ikke været gavnlig. Det skal dog ikke undskylde vores beslutning, der er begrundet i forretningsmæssige årsager.

Hvor stor konsekvensen er for klubben kan diskuteres, idet der kun er indtegnet ca. 40 biler indtil videre. Noget under målsætningen.

Jeg vil gerne henvise til www.daf.dk eller www.lidtmere.dk for absolut konkurrencedygtige priser og vilkår - omend de ikke helt kan konkurrere med hidtidig SAAB-tarif. Alternativt for Classic Cars og Veteranbiler har ETU Forsikring på 74 72 86 00 også rigtig gode tilbud.

Endnu en gang skal jeg på vegne af Factor og ETU Forsikring beklage og gøre opmærksom på at det er forhold udenfor SAAB Klub Danmark der ligger til grund for ophør af nytegning i aftalen.


Venlig hilsen
Factor Insurance Group A/S
Eilif Nørgaard Pedersen
Adm. direktør


Kommentar til ovennævnte:

Fra klubbens bestyrelse skal vi stærkt beklage den opståede situation, der medfører opsigelse af vores fordelagtige forsikringsaftale.
Til orientering kan jeg fortælle at jeg havde en telefonsamtale i går torsdag, med Eilif Nørgaard Pedersen hvor jeg ytrede min forundring, omkring betydningen af citatet vedrørende DAF forsikrigen som er nævnt i ovenstående. Jeg fremførte at denne reaktion, burde der været taget højde for ved indgåelse af vores aftale. Hvis et citat som ovennævnte kan medføre så store konsekvenser for aftalen, må vi konstatere "hjemmearbejdet" ikke er gjort godt nok fra selskabets side. Vi som aftalepartnere har ikke en chance for at vide alt dette på forhånd.
Kommentaren til antallet af tegnede forsikringspolicer ca. 40.stk. på 3. måneder. Jeg opfatter dette antal som en god tilslutning på så kort tid, og mange flere ville være på vej. Men desværre nåede vi ikke længere i denne sammenhæng.



På bestyrelsens vegne.
Ole Bendtsen
Formand
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 809
Tilmeldt: 11. sep 2004, 22:36

8. feb 2008, 15:28

det lyder skidt ;-(
og900 cab ønskes ;-)
cerebrum
SAAB FREAK
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23. feb 2004, 00:26

21. feb 2008, 16:38

Det er da godt nok ærgerligt.
Vil man fra bestyrelsens side forsøge at etablere en lignende ordning med et andet selskab?

Mvh Jesper
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

21. feb 2008, 17:02

hvad er LUKKET ??? tråden ??
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

21. feb 2008, 19:49

Hej Drage

Både og. Aftalen er jo opsagt, og der med er tråden med oplysninger omkring forsikringen som sådan jo også lukket.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

22. feb 2008, 08:41

høhø, hvis tråden er lukket kan man vel ikke skrive indlæg.. ;-)
måske der skulle stå "OPSAGT!" i stedet for ?
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. feb 2008, 08:43

hehe, ja man kan altid finde noget insekt-erotik (red: fluekn_____peri) at hygge sig over men forhåbentlig er alle klar over essensen i Jakobs skriv :wink:
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

22. feb 2008, 08:49

uha uha speedy, er man morgen-eddikke ??? :lol: :lol: :lol:
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. feb 2008, 09:20

Aldrig :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab-T
SAAB FREAK
Indlæg: 51
Tilmeldt: 8. aug 2005, 20:40

23. feb 2008, 09:07

Hej,

Emnet er tilbagevendende omkring forsikringsselskab . Jeg har tidligere foreslået FDM-forsikring, hvor priserne er konkurrencedygtige og man undgår bla.
"blakket ry" . Udover forsikringen får man som medlem endvidere div. tilbud samt rabatter på eks. undervognsbehandling m.m. og efter egne erfaringer høj kundeserviceservice .

/Saab-T
Aecrewboss
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10. sep 2007, 11:28

25. feb 2008, 00:00

Hej
Jeg nåede lige at komme med i ordningen, fik opkrævningen på lige knap 5000 kr i sidste uge for min 9k 2,3 t fra 92.Det er ca det halve af hvad jeg giver hos Gf forsikring som elitebilist, så jeg er ganske godt tilfreds.
Alt skal dog ikke være fryd og gammen, da en taxa bankede op i r... på mig i fredags ,så jeg måtte tilbringe eftermiddagen med krave om nakken,øv.
Nu må vi se om den overhovedet skal flyttes over eller om taksatoren dømmer den ude...
mvh
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

25. feb 2008, 20:39

Nu læste jeg lige et uddrag af en artikel tidligere i dag hvor DAF udtaler at de pt har 3.700 kunder og forventer at få yderligere 10.000 i år.

Vi er sandelig en STOR TRUSSEL med de 40 biler der nåede at komme med på vognen....
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

25. feb 2008, 20:58

Aecrewboos, surt at høre.

Pas nu på dem, disse forsikringsplattenslagere. Deres ypperste opgave er at tage røven på dig, og hvis du vil nøjes med en femmer for din smadrede bil, får du så kun det. :evil:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"