Banner cycler

Info til medlemmer.

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

99GL
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 584
Tilmeldt: 25. jan 2004, 17:19

Re: Info til medlemmer.

24. nov 2018, 21:26

Til medlemmerne
Kan jeg så oplyse at det ikke var hele bestyrelsen der var informeret om samtalerne mellem Saabklubben og Skd som udmøntede sig i det først fælles træf som ikke engang var godkendt af medlemmerne.
Dette var først noget der kom til mit kendskab da jeg så indlæget i saabenthusiasten ca. 100 dage efter de første samtaler var indledt mellem de to formænd. I august 2017!!! Mere end 1 år før det var oppe på GF 2018

Intet kom frem hverken til Gf 2017 Eller på bestyrelsesmødet inden Gf 2017
Ingen blev informeret
Arrangørerne holdt det helt for sig selv.
Hvorfor ved de nok kun selv.
Det samme var jo snakken om blad samarbejdet til stumpemarkedet i Fredericia.

Igen ingen information
Det er jo det vi nu oplever igen

Mvh
Lars Hyldegaard


Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Info til medlemmer.

24. nov 2018, 22:13

Halløj, Lars Hyldegaard.

Jeg kunne tro, at du ikke læser, hvad vi andre skriver.
Jeg har netop tidligere i dag informeret tydeligt om, de resultater bestyrelsen har opnået:
Samarbejdsaftaler om IntSAAB2020 med både Saab Klubben og Saab Asyl og mere letlæseligt og billigere klubblad.

Ole Ralfkiær, sekretær i Saab Klub Danmark
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Info til medlemmer.

24. nov 2018, 23:58

Jeg savner et klart svar fra bestyrelsen på hvorvidt man er gået ud over mandatet, og på hvorvidt samtlige bestyrelsesmedlemmer var informeret om noget så væsentligt som det samarbejde Lars Hyldegaard nævner?

Altså:

Var samarbejde planlagt længe inden generalforsamlingen gav sin tilladelse hertil?

Sørgede formanden ikke for at samtlige bestyrelsesmedlemmer var informeret om samtalerne med en anden Saab-klubs formand, selv om samtalerne omhandlede planer om samarbejde, som ville kræve hele bestyrelsens samtykke og en senere godkendelse på en generalforsamling?
Gæst

Re: Info til medlemmer.

25. nov 2018, 01:43

Ole Ralfkær skriver:
"Det er svært at komme igennem med et sagligt indlæg her på hjemmesiden, da den er præget af mange ikke altid seriøse udsagn."

HVAD FANDEN BILDER DU DIG IND?
Ikke altid seriøse udsagn. Skal du gøre dig til dommer over hvad folk må mene og skrive?

Ole fortsætter:
3) Interesserede medlemmer, som har svært ved at finde hoved og hale i de stridende synspunkter. Der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem de enkelte indlægs længde og deres objektivitet eller sandhedsværdi.

Jeg kan så tilføje en mere:
4) Bestyrelsen, som har svært ved at finde hoved og hale i egne beslutninger. der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem de enkeltes længde og deres objektivitet eller sandhedsværdi.

Ole fortsætter:
Kort før indledende telefonmøde d. 14. nov. meddelte to medlemmer af bestyrelsen, Lars Hyldegaard og Casper Ankersen, at de ønskede at træde ud af bestyrelse,og således ikke ville være med til telefonmødet. De har ofte udtrykt, at være modstandere af klubsamarbejde. Det skyldes nag og mistillid til personer af årsager, der har fundet sted for mange år siden. Derfor måtte de to suppleanter indtage deres poster i bestyrelsen.

Hvis Hyldegaard og Casper ønsker at udtræde af bestyrelsen, skal de vel heller ikke deltage i mødet? At suppleanterne indtræder i bestyrelsen er også klart, det er derfor der er suppleanter.
Det interessante er at vide hvorfor Hyldegaard og Casper ønskede at udtræde, ligesom det også er interessant at vide hvorfor formanden blev suppleant og suppleanten blev formand.

Ole skriver:
"Vi har brugt rigtigt mange timer med at efterleve generalforsamlingens pålæg om klubsamarbejde."

Ja det har I, sågar længe før generalforsamlingen gav bestyrelsen mandat til at indlede samarbejde.
Det fremgår tydeligt af det indlæg Anders skriver:

"Citat fra Saab Klubbens blad efteråret 2017
"Da vi var i Højer, talte jeg med Lars Kristensen, (formand i Saab Klub Danmark) om vi skulle prøve at lave et fælles forårstræf. På messen i Fredericia i oktober, fik vi en god snak med repræsentanter fra SKD, her fik vi sat en dato på et fælles forårstræf, som skal løbe af stablen lørdag den 21 april 2018, på Egeskov slot/museum. Det afhænger dog af Egeskov, da de ikke helt er klar endnu med deres datoer. Så der kan komme ændring på dato og i værste fald sted, men ve håber. Egeskov ligger tilpas, så man fra Sjælland nemt kan smutte over broen, som er blevet billiger at passere, og har du en Bizz, er det endnu billiger. Eller fra syd, med færgen fra Spodsbjerg. De der kommer fra Jylland, skal over to broer, der mærkelig nok er gratis at køre på. Jeg håber at rigtige mange vil deltage, vise bilen frem og gøre klubben ære.
Rigtig glædelig jul og et godt SAAB-nytår, vi ses derude.
Jens Bro"

Ovenstående vidner om bestyrelsen manglende objektivitet og sandhedsværdi, noget Ole Ralfkjær mener medlemmerne mangler.

Ole skrev:
"2) Lille gruppe af modstandere af klubsamarbejdet, som fremfører deres argumentation derfor."

Ja, jeg har haft en del indlæg, men jeg er ikke modstander af samarbejde, jeg stemte faktisk for til årets GF.
Jeg har undret mig og stillet kritiske spørgsmål, hvilket jeg er i min gode ret til. Vi har trods alt stadig ytringsfrihed.

Solvej
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Info til medlemmer.

3. dec 2018, 15:29

Hej

Jeg vil efterhånden tilslutte mig ønsket om en ekstraordinær generalforsamling, der (forhåbentlig) kan rense luften og sikre SKD's fremtid. Dette selvom det naturligvis ikke er gavnligt for arbejdet med Int2020.

Mit største ønske er dog, at den resterende bestyrelse tager sig sammen og får bilagt stridigheder og helst genoprettet en rimelig tone og samarbejde med tidligere bestyrelsesmedlemmer og de medlemmer, der er gået fra undren og bekymring til berettiget kritik.

Når den nuværende bestyrelse henviser til generalforsamlingens "pålæg" om samarbejde, er det i mine øjne en kraftig overfortolkning af at have "talt om at indlede et samarbejde med de andre klubber. I første omgang på træf plan." Dette hvis referatet i 9'eren ellers står til troende.

"De andre klubber" må være BÅDE SAAB-klubben og SAAB-asyl -ikke? Kan man så ikke som minimum, som medlem af en hidtil velfungerende klub, forvente, at et samarbejde må bygge på BEGGE klubber? Med andre ord: Hvis ikke de to klubber kan begrave stridsøksen og deltage i et fælles samarbejde, skal de i hvert fald holdes langt væk fra vores eget bestyrelses- og klubarbejde (herunder økonomi, hjemmeside og blad). SAAB-klubben ville sikkert elske at få møvet sig ind i vores forening. De har jo i længere tid ikke engang haft en fungerende hjemmeside!

Jeg køber ikke argumenterne om nye tider, medlemstilbagegang og behovet for samarbejde om Int2020, når det i praksis medfører splittelse i SKD og at halvdelen af bestyrelsen (herunder nøglepersoner ved Int2020) trækker sig. Hvis det fortsætter som nu, bruger bestyrelsen nok mere tid på møder med eksterne, end de ellers ville have brugt på at arbejde for SKD og Int2020. Og medlemstilbagegang får I nok rigeligt af, når alle vi bekymrede efterhånden ikke føler os hjemme længere. Men det kan SAAB-asyl måske profitere af...

Der er jo masser af mærkeklubber for forlængst hedengangne mærker, der overlever i bedste velgående. Dette kunne SKD også gøre, hvis vi ellers kunne opretholde samarbejde, åbenhed og en god tone indadtil.

Mvh/NC
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Re: Info til medlemmer.

3. dec 2018, 16:01

NC_RIBE.
Du rammer plet.
Mvh
Anders
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Info til medlemmer.

3. dec 2018, 20:53

Klubben skal bare have noget Wondaweld:https://www.veterandele.dk/shop/wondarw ... WGEALw_wcB

Så virker alt igen.
Nå spøj til side.

Hvis samarbejdet med andre kubber begynder at river foreningen i stykker, bør man nok slippe gassen lidt og pleje SKD medlemmerne.

Saab Asyl er det ikke fraktion af Saab klubben ?

Orker vi alt det splid ?

SKD er stærk fordi vi plejer alle modellerne og alle er velkommen.

SKD er stærk fordi vi nørder om noget der trækker nye kunder til: Turbo ladning.

Hvis Saab ikke havde fået turbo i sen 70erne og 900 Turbo blev kult, var Saab visnet væk for 30 år siden.
Det er turbo, tuning og adgang til brugte Saab turbo biler til billig priser der har holdt mærket og SKD varm og i fremdrift.

Så vi bliver nød til at have fokus på hvad der driver klubben og interessen frem.
Ellers daler vi ned på niveau som de andre klubber. Så der er kun dampen op og turbonålen i bund, ellers visner vi også væk. Det skal SKD Ikke !

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"