Hej alle..
Jeg er i besidelse af en Saab 900ng (dejlig bil)
Mit problem er at lige pludselig efter at være kommet fra en større vej, skulle sætte bilen i 3-gear knurrede den af mig og jeg fik den så i 4-gear og kom hjem....
Mit spørgsmål er så, hvis det er gearkassen, så ville den jo have forbered mig på det, ved at være svær at få i gear i et stykke tid, men der har ikke været noget....
Hvis det er koplingen så, kan man vel mærke det ved, at den tager helt oppe (på pedalen)
Man kan træde pedalen ned, så det kan vel heller ikke være kaplet... Jeg kan godt skifte mellem gearene når bilen holder stille....
Jacob.
Ny Kopling??
Redaktør: Bestyrelsen
- uffe1988
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
jeg syntes det lyder som en død gearkasse men hvordan mærker din kobling ? går den jævnt i bund og er den som inden problemet opstod ?
- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
- ulrichstefan
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Min kan også godt drille lidt ved nedgearing fra 5 til 3, altså hvis man springer 4 gear over. og min har ikke gået mere end. 130.000km
9-3 Griffin Sportscombi aero 2.0Txwd,aut 12
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
- dvj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det kan meget nemt være udrykkerlejet, som er gået igennem trykpladen. Har lige skiftet den på min brors, og den kunne ikke koble ordentlig ud selv med pedalen helt i bund.
Der sidder en sort plastdæksel på koblingshuset. Tag den af og lys ned på trykpladen. Så kan du se om "fingrene" er væk.
Hilsen Dennis
Det kan meget nemt være udrykkerlejet, som er gået igennem trykpladen. Har lige skiftet den på min brors, og den kunne ikke koble ordentlig ud selv med pedalen helt i bund.
Der sidder en sort plastdæksel på koblingshuset. Tag den af og lys ned på trykpladen. Så kan du se om "fingrene" er væk.
Hilsen Dennis
- uffe1988
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Det var sådan at efter det skete og jeg prøvede at tage koplingen, og pedalen var helt i bund, så tog den kun måske kun 1/4 af det den skulle.... og nu når jeg har prøvet efterfølgende så kan den slet ikke noget... så det kunne da lyde meget sandsynligt med det udrykker leje.. 
- uffe1988
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Sådan et apparat har da kabel, har det ikke?
Hvis kablet er ved at knække strækker det sig inden det sker, og så bliver koblingen underlig og kobler ikke ordentligt ud. Så kan man skifte gear med standset motor, men ikke når den er i gang.
Hvis kablet er ved at knække strækker det sig inden det sker, og så bliver koblingen underlig og kobler ikke ordentligt ud. Så kan man skifte gear med standset motor, men ikke når den er i gang.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Jacobng900
- SAAB NET NYBEGYNDER
Har endelig fået Saab´en på vejen igen og vil bare slutte denne tråd, med at fortælle at det var en fjeder i koblingen der var sprunget/knækket og kørt op ad svinghjulet