Banner cycler

Saab 900 nøgle virker ikke?? og venstre passager dør driller

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Zappa
SAAB NET NYBEGYNDER

15. mar 2008, 15:30

Hej Jeg er lige blevet en stolt ejer af en 900s 2.0 fra 1996
I den forbindelse har jeg fået to sæt nøgler med tilhørende sort alarm,der "når den virker"kobler alarm til og fra og åbner bilen/baggage rummet!!
Jeg har prøvet at skifte batteri men uden held,hvordan får man den lavet??eller skal man ud at have en ny?? og hvordan foregår det så??

Venstre bagdør kan ikke holde sig åben??når jeg åbner den på vid gab så lukker den i af sig selv,den mangler ligesom noget modstand eller lign.til at forblive åben,er der nogen der ved hvordan sådan et problem løses???og hvis man ikke selv kan,hvad det vil koste lige at få det lavet??

Håber at høre fra jer,
Teis
Senest rettet af Zappa 15. mar 2008, 16:30, rettet i alt 1 gang.

troels
SAAB-PSYCHO

15. mar 2008, 15:53

Hej Teis

Velkommen til forummet... Det vil være lettere at svare dig specifikt hvis vi ved hvilken årgang 900s vi taler om.

mvh
Troeks
Zappa
SAAB NET NYBEGYNDER

Re: Saab 900 nøgle virker ikke?? og venstre passager dør dri

15. mar 2008, 16:15

troels skrev:Hej Teis

Velkommen til forummet... Det vil være lettere at svare dig specifikt hvis vi ved hvilken årgang 900s vi taler om.

mvh
Troeks
Ups:-) 1996
troels
SAAB-PSYCHO

15. mar 2008, 16:17

Ok den kaldes også for NG900, NG=New Generation.
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

15. mar 2008, 22:08

Går det helt galt, kan du finde håndsendere her. Jeg har selv måttet købe der til min og900..... http://www.keylessride.com
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK

15. mar 2008, 22:09

Hej Teis

Min far havde på et tidspunkt samme problem (med senderen).
Det var godt nok en 9-3 årgang 98, men jeg tror at systemet er det samme, da det er stort samme bil, men opdateret på et antal punkter.

Den gang fik han at vide at det vil koste en ny sender, samt omprogrammerung af de andre sendere, alt sammen omkring 1000 kr (uautoriseret pris).

Han skilte selv nøglen ad, og konstaterede at en af de små kontakter der er loddet på printet var faldet af. Vi fik en elektronikmand til at lodde den og vupti, så virkede det igen. En lille operation for en der er vant til at svinge en loddekolbe. Prøv at tjekke om lodningerne på den kontakt der ikke fungerer er intakte.

Gælder det den fulde funktion, kan det være nødvendigt at tørre batteri og kontaktpunkter for batteri af, så fedtet fra fingrene kommer væk. på den måde har en Saab mekaniker tidligere reddet et nyt batteri for mig, og det er ikke sorte oliefinger vi taler om.

mht. venster bagdør, så kender jeg problemet, men har endnu ikke fået gjort noget ved det.
Du skal nok skifte dørstopperen. Den er formentlig slidt op, eller stoppet / hakket er ødelagt. Hvis du har lidt værktøj, og er vant til at bruge det, må det være muligt at skifte.
Ifølge haynes manualen giver det 3 svensknøgler af 5 at demontere og montere døren, så det er middel sværhedsgrad. Jeg kan ikke helt gennemskue om døren skal helt af for denne operation, der er jo mørkt i garagen nu (og ikke noget lys).

Jeg håber at det hjælper dig lidt videre.

Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.

Tilbage til "Classic Forum"