Hej
Er der nogen som kan give en beskrivelse af de symptomer der fremkommer ved et defekt udrykkerleje?
Jeg er ret sikker på at mit udrykkerleje er defekt. Min ellers dejlige lyd i tomgang bliver akkompagneret af en frygtelig ”skraldende” lyd. Lyden forsvinder stort set når koblingen trædes i bund.
Jeg har hidtil været overbevist om at det var det ovennævnte udrykkerleje, men er i dag blevet informeret om at det ikke kan være tilfældet, med de symptomer jeg oplever, så det gør ikke just forståelsen bedre, vedkommende mener at det i stedet er nogle lejre i gearkassen?
Defekt udrykkerleje?
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Oftest hyler og hviner, nogengange knurrer et udrykkerleje når det belastes ved at udløse koblingen. Der bliver fred når koblingen er sluppet.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
så det gør ikke just forståelsen bedre, vedkommende mener at det i stedet er nogle lejre i gearkassen?[/quote]
Min gjorde det samme - lige indtil den fik nye lejer i gearkasse, så det er nok det der er galt. Men man kan køre rigtigt mange Km med slidte lejer.
Min gjorde det samme - lige indtil den fik nye lejer i gearkasse, så det er nok det der er galt. Men man kan køre rigtigt mange Km med slidte lejer.
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- Jake
- EXTREME SAAB FREAK
Aha. Spændende læsning. Ja så er det nok de lejre. Hvor mange km kørte du cirka inden du skiftede dem? Og blev lyden tilsvarende kraftigere?
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg mener ikke at lyden blev kraftigere, men jeg fik et markant bedre skifte efterfølgende.
Jeg nåede da at køre godt 20000 km med mislyd. Det skal dog siges at jeg gav den en komplet RVS behandling efter 12000, det fjernede ikke lyden, men gav bedre skifte og iøvrigt blødere motorgang.
Re: Defekt udrykkerleje?
Den gjorde det da jeg fik den, men da jeg alligevel skulle have den af, fik den lige en omgang.Jake skrev:Aha. Spændende læsning. Ja så er det nok de lejre. Hvor mange km kørte du cirka inden du skiftede dem? Og blev lyden tilsvarende kraftigere?
Jeg mener ikke at lyden blev kraftigere, men jeg fik et markant bedre skifte efterfølgende.
Jeg nåede da at køre godt 20000 km med mislyd. Det skal dog siges at jeg gav den en komplet RVS behandling efter 12000, det fjernede ikke lyden, men gav bedre skifte og iøvrigt blødere motorgang.
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE