Banner cycler

SKD WEB : ændring i galleri

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 21:31

Hej,

jeg har også skrevet det i indlægget om "betalende medlemmer", men jeg syntes alligevel det fortjente sin egen tråd hvis der er spørgsmål.

Alle dem der nu har tilmeldt sig som betalende medlem ( og fået en mail tilbage ), vil nu have fået et nyt menupunkt for oven der hedder "Mit galleri".

Her er nu muligheden for at fremvise sin bil, eller bruge det til problemstillinger man har taget billededer af. Alle har fået 5 MB plads tildelt, og det er faktisk nok til at jeg kunne smide alle billeder fra GF2008 ind samt lidt mere. Det burde dække de fleste behov.

Jeg foreslår at man opretter et nyt galleri der hedder det samme som sit brugernavn her på SKD. Under dette galleri kan man så tilføje under-gallerier hvis man vil have en opdeling - men man kan selvfølgelig også blot bare tilføje billeder.

Når et galleri er oprettet og i er inde under det, så læg specielt mærke til "Adgang" menupunktet. Her kan man styre hvem der må se ens galleri, og i givet fald ingen skal se det, findes der mulighed for at invitere andre brugere til at se det.

Mulighederne er altså mange, så prøv jer frem. :wink:

Er der problemer må vi rette til hen ad vejen.

God fornøjelse
/Vels


Billede
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 809
Tilmeldt: 11. sep 2004, 22:36

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 21:53

hvor skal man melde sig
er det bare pm til dig eller hvad??
og hvad skal bruge mail og medlems nr ??
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 21:55

Hej,

Det står alt sammen her : http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... c&p=115817

Men den korte version er at du bruger menupunktet "Registrer dig" ovre i hovedmenuen til venstre.
Billede
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 809
Tilmeldt: 11. sep 2004, 22:36

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 21:56

har fundet det det er bare mig der er blind sry
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 22:11

Intet problem - du er også oprettet nu så det er bare at gå i krig ;-)
Billede
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

SKD WEB : ændring i galleri

25. jun 2008, 23:18

Tak Vels.. Det er fedt... God ide med personligt galleri :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD WEB : ændring i galleri

28. jul 2008, 13:45

Det er med stor undren at nu, en god måneds tid efter denne mulighed blev lavet, er der stadigvæk kun 8 personer ud over undertegnede der har valgt at lave et galleri med deres bil(er).
Over det sidste års tid har jeg vendt idéen med mange omkring et personligt galleri, og alle har syntes det ville være helt fantastisk at kunne smide sine billeder sådan et sted. Endvidere kunne det jo bruges til at vise billeder midliertidigt mens man arbejdede på et problem og herved kunne andre give deres besyv med. Men men men, åbenbart er bilgalleri stadigvæk sjovere for de fleste.....

Det er bare lidt surt at investere en hulens masse timer i at få skidtet til at virke på den måde (det er nemlig ikke standard at dette galleri kan styre medlemsgallerier på den måde) og så er der sølle 8 personer ud af over 80 registrerede betalende medlemmer der benytter sig af det.

Det var vist dagens sure opstød ;-)
Billede
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 388
Tilmeldt: 15. nov 2005, 22:56

28. jul 2008, 13:54

Jeg kunne forestille mig at det ligger i at man ikke har lyst til at holder flere gallerier opdateret ad gangen, så hvis man i forvejne har en profil på bilgalleri eller et andet sted, så er det vel lige så nemt at linke dertil, som at lave endnu et galleri. I forbindelse med større projekter, reperationer og sådan noget kan jeg dog godt se ideen.
Når det er sagt, så vil jeg da smække billeder af familiens Saab'ere ind ;)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

28. jul 2008, 14:03

Bilgalleri koster jo penge at blive oprettet på. Når man som jeg kun ejer en firma mobil var det derfor umuligt at betale og ofte har jeg fundet det hamrende frustrerende når folk har linket og så kunne man kun se et halvstort billede og resten kun i frimærke. ( ellers krævedes medlemsskab ). Det er selvf. helt ok at man ikke gider lave galleri flere gange, men mon ikke bilerne får den fortjente opmærksomhed her og ikke på "børnegalleri". Det halve af de kommentarer man får derinde er fra 19 årige knejter der vil købe ens bil hvis man bliver træt af den.... ( gu vil de da ej, de kan jo ikke engang få den forsikret ;-) ).

Anyhow, pointen oprindeligt var blot at hvis der ønskes funktionalitet er det også rart at se den blive brugt.
Tak for indspark René!
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

28. jul 2008, 14:16

Os der ikke kommer så fine steder som Bilgalleri vil da' oss gerne se folks biler
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 388
Tilmeldt: 15. nov 2005, 22:56

28. jul 2008, 14:17

Ja, vi er enige om at det ofte er en børnehave derinde, og jeg tror også at folk hellere vil fremvise og fortælle om bilen herinde end på bilgalleri - Man kan jo linke så "ikke medlemmer" også kan se alle billeder (Jeg ved faktisk ikke om linket skifter engang imellem eller hvordan det virker). Eksempelvis http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=427473

Ang. Galleriet herinde, så kan jeg se at man max kan have 5mb billeder, og maks størrelsen for hver fil er temmelig lav (250kb), i mine øjne er det lige til den lave side, hvis man vil have en 2-3 gallerier med billeder er man ved at have fyldt det. Og hvis billederne skal være mere end 1024x768 størrelse, så er de 250kb også i underkanten, men så kan man selvfølgelig bare gøre billederne lidt mindre.

Og jeg spørger dumt, og uden at undersøge det selv først, kan alle se ens galleri? Eller er det kun medlemmer på websiden, eller betalende medlemmer?
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

28. jul 2008, 15:34

René-Jørgensen skrev:Ja, vi er enige om at det ofte er en børnehave derinde, og jeg tror også at folk hellere vil fremvise og fortælle om bilen herinde end på bilgalleri - Man kan jo linke så "ikke medlemmer" også kan se alle billeder (Jeg ved faktisk ikke om linket skifter engang imellem eller hvordan det virker). Eksempelvis http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=427473

Ang. Galleriet herinde, så kan jeg se at man max kan have 5mb billeder, og maks størrelsen for hver fil er temmelig lav (250kb), i mine øjne er det lige til den lave side, hvis man vil have en 2-3 gallerier med billeder er man ved at have fyldt det. Og hvis billederne skal være mere end 1024x768 størrelse, så er de 250kb også i underkanten, men så kan man selvfølgelig bare gøre billederne lidt mindre.

Og jeg spørger dumt, og uden at undersøge det selv først, kan alle se ens galleri? Eller er det kun medlemmer på websiden, eller betalende medlemmer?

1.) Alle kan se dit galleri, men kun medlemmer kan oprette gallerier.
2.) 250 Kb er rigeligt i webformat ( beklager jeg har ikke fundet noget php værktøj endnu der selv kan gøre billederne mindre undervejs ). Dette kan gøres med gratisproduktet Irfanview bl.a.. Eller for photoshop folket kan det gøres via "Save for web".
Dem der ikke kan finde ud af det kan med garanti få hjælp af os andre :wink:
3.) 5Mb er måske i det laveste, men indtil jeg fandt ud af om der blev oprettet 280 gallerier blev jeg jo nød til at sætte en grænse. På et webhotel har man ikke ubegrænset plads og vi vil jo også gerne have lidt plads til downloads. Jeg skal nok skrue op for størrelsen, men venter lige en postgang endnu indtil jeg ser hvor mange medlemmer der endnu vil registrere sig som betalende på siden.

Andre spørgsmål... bare skyd løs 8)
Billede
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

21. aug 2008, 23:44

Skal vi ikke snart se flere biler i galleriet ?
Billede
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

22. aug 2008, 07:20

Vels skrev:Bilgalleri koster jo penge at blive oprettet på. Når man som jeg kun ejer en firma mobil var det derfor umuligt at betale og ofte har jeg fundet det hamrende frustrerende når folk har linket og så kunne man kun se et halvstort billede og resten kun i frimærke. ( ellers krævedes medlemsskab ).!
Huh? Det jeg sgutte hørt om - endsige betalt for.....

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

22. aug 2008, 07:29

Hvis nogen skulle have brug for mere end 5mb plads så kan jeg tilbyde en god og simpel galleri som suplement til SKD.

pic.ljbk.dk
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

22. aug 2008, 08:49

9-5Aero skrev:
Vels skrev:Bilgalleri koster jo penge at blive oprettet på. Når man som jeg kun ejer en firma mobil var det derfor umuligt at betale og ofte har jeg fundet det hamrende frustrerende når folk har linket og så kunne man kun se et halvstort billede og resten kun i frimærke. ( ellers krævedes medlemsskab ).!
Huh? Det jeg sgutte hørt om - endsige betalt for.....

M.v.h.
Ganske givet fordi du har oprettet din profil før betaling blev indført. Det koster vistnok godt 20 kroner at få aktiveret sin profil, når du får aktiveringskoden tilsendt via sms. Dette er for at udelukke mange af de useriøse, som oprettet skyggeprofiler for at svine andre osv.....trust me, Bilgalleri er til tider en børnehave.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

3. sep 2008, 10:50

Så er der ændret i størrelsen på galleriet.

Hvert medlem kan nu fylde op til 10 Mb billeder ind ;-)
Billede

Tilbage til "SKD Web"