Banner cycler

Cookies

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 20. apr 2006, 21:48

Cookies

18. aug 2009, 17:15

Fra tid til anden (efter opdatering til Explorer 8 ) bliver jeg bedt om at logge ind, aktiverer cookies osv. Ofte oplever jeg, at jeg skal taste mit brugernavn og adgangskode indtil flere gange før jeg kommer ind. Hvad endnu mere mærkeligt er, at jeg sommetider skal skrive mit brugernavn med stort begyndelsesbogstav og andre gange ikke? Nogen der kan svare på hvor kæden hopper af?


Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
dvj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 762
Tilmeldt: 6. maj 2004, 23:52

18. aug 2009, 17:55

Hej

Jeg har nøjagtig det samme problem efter opgradering til explorer 8. Jeg vil prøve at fjerne den igen, og så se, om det ændrer sig. Det er ihvertfald meget iriterende

Hilsen Dennis
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

18. aug 2009, 18:54

Brugernavn er som regel ikke "case sensitive" altså skelner store og små bogstaver, så skriv det som du vil. Password skal derimod skrives nøjagtig som det blev oprettet i sin tid.
Jeg vil gætte på at det er noget sikkerheds halløj der driller, uden at kunne sige det specifikt.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

18. aug 2009, 19:11

Ja

IE8 kan nogle trix

Der er InPrivate browsing der forhindrer websteder i at samle oplysninger.
SmartScreen Filter der tjekker webstede.
Og endeligt er den fine nye IE8 efterhånden nået til at overholde så mange internationale standarder a alle de modifikationer der er lavet for at få vist sider ordentligt i IE7 gør at de ser mærkelige ud og opfører sig underligt i IE8.
På SKD er det en fordel at slå kompatibilitetsvisning til, lægge siden ind i dem man vil tillade at samle oplysninger i InPrivate Browsing, og at slå smartScreen fra.

Som vanligt er MS meget brugervenligt og hjælpsomt på brugerens vegne, så alt er slået til fra srtarten så man ikke bliver ramt af alle nettets skadelige virkninger.
Der skal lige skrues lidt.

Alternativt: Brug Firefox, Opera, Safari eller Google Chrome til alt andet end din bank der jo som regel kun accepterer IE.

De viser allesammen siderne som de er designet, og de er knapt så hjælpsomme.
Det er lige den del af MS måde at gøre tingene på der bekymrer mig når der tales om et nyt gratis antivirus-program fra MS

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 20. apr 2006, 21:48

18. aug 2009, 20:19

Det er alt sammen meget godt og jeg har også indtil flere browsere installeret :) . Men når man nu vil være pedantisk, så er fakta at det kun forekommer periodisk. Det er altså ikke hvergang jeg ikke kan logge på uden at forsøge 10 gange, det er heller ikke hvergang at jeg skal skifte begyndelsesbogstavet ud enten til et stort eller lille J. Jeg har set mange sære ting i mit liv som systemkonsulent, det har er endnu en i mængden. Jeg har flere sites jeg logger ind på, jeg kan ikke mindes jeg har oplevet noget lignende andre steder. Hvilket så ikke er helt 100% rigtigt, jeg har faktisk en sjælden gang imellem et problem der minder lidt om det, når jeg forsøger at logge ind på GMAIL. Der forekommer dog ikke nær så ofte som her og langt fra så møg irriterende mht. antal forsøg. Jeg har forsøgt mig med lidt forskelligt, bl.a. den omtalte kompabilitetsvisning, det hjælper absolut ikke. Det er sku da lidt mærkeligt. Nå men jeg må grave lidt dybere næste gang det opstår.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

18. aug 2009, 20:43

Ja så kan jeg nok heller ikke et svar.
Men det folk har oplevet tidligere uden kompatibilitetsvisning er at indtastninger "hænger", så der ikke bliver skrevet det der er tænkt.
Den side der kommer op er jo den side der viser fejl i login.
Hvis nu man tror at man har tastet rigtigt og trykker "enter" mens indtastningen hænger eller måske er forkert så ryger man jo over på den side.
Jeg har selv set den en del på det sidste fordi jeg har skiftet password, og ikke lige er så skarp på korttidshukommelsen

Men jeg har nu en lusket anelse om at du kun oplever problemet på den nye forbedrede IE8.
Problemet er jo at de fleste sider har lavet tilrettelser for at tage højde for de gamle IE6 og IE7 bare for at få det til at fungere.
Når så siden modtager en besked om at det er en IE der kommer forbi prøver den så at køre tilrettelserne.
Men i mellemtiden har IE8 så næsten lagt sig op af de internationale standarder. Men også kun næsten.
Jeg har haft en del fornøjelse/irritation på TSR af at alle andre browsere end IE8 kan vise visse dele perfekt, mens IE giver halve gengivelser og røde krydser.
Og ærligt talt så må IE8 brugerne leve med de småfejl indtil IE er til at komme i nærheden af uden at skulle have special behandling.

Mvh

P.S. Jeg er bestemt ikke MS hader jeg bruge deres produkter til stort set alt inkl på arb. men på en dårlig (P)MS dag kan jeg godt få det sår'n her

Billede
Billede
Billede
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1492
Tilmeldt: 20. apr 2006, 21:48

18. aug 2009, 22:05

Det er uden skyggen af tvivl et eller andet i Explorer 8 eller måden den fortolker sitet på, spørgsmålet er bare hvor det går galt. Nå, men det skal der nu nok findes en løsning på. Det er godt at have lidt at tænke over :) Men takker for input m.v.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
dvj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 762
Tilmeldt: 6. maj 2004, 23:52

24. aug 2009, 19:11

Hej

Lige en update siden det sidste indlæg, jeg skrev. Efter at have skrevet indlæget fjernede jeg IE8 fra min computer, og den har kørt perfekt lige siden. Jeg kører xp home. Ingen problemer med at huske bruger og password længere. Det var fandeme også træls at skulle skrive mailadresse og password hver gang jeg skulle på facebook og saabklubdanmark.

Hilsen Dennis

Tilbage til "SKD Web"