Banner cycler

Afstemning Krambod

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Skal der oprettes en forum til salg af ikke Saab relaterede varer?

Afstemning sluttede 15. okt 2009, 10:19

ja
34
69%
Nej
15
31%
 
Afgivne stemmer: 49
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Afstemning Krambod

1. okt 2009, 10:19

Hej

Da jeg allerede har modtaget PM'er fra brugere der måske ikke syntes at det er en god ide at oprette et forum til salg af ikke-saab relaterede varer, og det set herfra kun vil være en ekstra service til brugerne, som de må tage stilling til om de ønsker eller ej, må jeg hellere lave en god gammeldags demokratisk afstemning så de brugere der normalt ikke ytrer sig på forum kan give deres mening til kende anonymt.

Så derfor er der hermed nu åbent i stemmeboksen i 14 dage


For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
netroM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 632
Tilmeldt: 9. mar 2004, 13:31

Afstemning Krambod

1. okt 2009, 14:36

Jeg synes det vil være fint at prøve.

Truslen er at det vil blive den blå avis uden hæmninger.
Så for at begrænse antallet af annoncer skal man være med i klubben for at kunne oprette salgsannoncer.

Iøvrigt: mange gange, når nogen forsøger at sælge noget, skriver de ikke hvor geografisk, delen befinder sig. Kan man måske opfordre til at alle efterhånden sætter "geografisk sted" med på avataren?
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

1. okt 2009, 16:27

Er der så mange krejlere og kræmmere herinde?

Selv har jeg sgu ikke rigtigt noget at sælge. Det skulle da så lige være én utæt Tretorn gummistøvle, str. 42.. :roll:

Jeg tror ikke det bliver noget problem. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. jul 2004, 20:09

1. okt 2009, 16:28

Det var da noget mærkeligt noget at være modstander af, så ja fyr den af! :D
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

1. okt 2009, 17:53

Jeg sætter "vores" transit til salg. Den har lidt med saab at gører. Da den har trukket min OG cab hjem 3 gange.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 809
Tilmeldt: 11. sep 2004, 22:36

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 19:48

netroM skrev: Så for at begrænse antallet af annoncer skal man være med i klubben for at kunne oprette salgsannoncer.

Iøvrigt: mange gange, når nogen forsøger at sælge noget, skriver de ikke hvor geografisk, delen befinder sig. Kan man måske opfordre til at alle efterhånden sætter "geografisk sted" med på avataren?

En fin ide at man skal være medlem for at oprette salgsannonce
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
coope
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 227
Tilmeldt: 13. jan 2004, 18:45

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 19:57

Ja det tror jeg da ville være fint...
OG900 85` T16 made in Trollhättan.
SAAB Turbo: Den lette vej til klip i kørekortet...

coope@sol.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 20:10

ja og nej. Hvad nu hvis der kommer er "fremmed" og tilbyder en komplet 9k aero læder stue meget billigt for bare at komme af med delene.

Nogle dele kan købes billigt hvis sælger ikke kender sjældenheden af delene !
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Zodiac
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 13. apr 2004, 14:56

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 20:15

Fint med mig - men kan man undgå at få det på forsiden måske... jeg er her mest på grund af SAAB'erne :)
9-5 '04
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:18

Zodiac skrev:Fint med mig - men kan man undgå at få det på forsiden måske... jeg er her mest på grund af SAAB'erne :)
Ja det ville nok ikke være en dårlig ide, det er jo ikke meningen at det skal ende med at være en gul og gratis side. :wink:
så længe den ikke ligger på forsiden og fylder al pladsen for de ting vi brænder mest for, så kan jeg ikke være modstander. :D
det kunne jo være der kom noget fornuftigt værktøj tilsalg 8)
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:22

Så skal off topic vel også væk for forsiden ?
Billede
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:24

tja ???? man kunne jo også starte ud med at se hvor stort problemet egentlig er. bare et forslag.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:29

Det var sådan set også udgangpunktet ;-)
Billede
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:32

hehe, sorry, jeg orkede ikke at læse alle indlæg i sagen. :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Re: Afstemning Krambod

1. okt 2009, 21:35

Ja

Hvilket da også er det der er lagt op til.
Men jeg syntes nu også at de bekymrede skulle have en fair chance.

Mvh
Hov..nogen var hurtigere
.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

1. okt 2009, 21:57

viking skrev:Jeg sætter "vores" transit til salg. Den har lidt med saab at gører. Da den har trukket min OG cab hjem 3 gange.
Ønsketænkning....
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

Re: Afstemning Krambod

2. okt 2009, 06:23

Hvis dette forum oprettes, synes jeg ikke, at nye ikke SAAB-relaterede salgstråde skal linke til forsiden. Vi kan ikke have overskrifter i massevis med vaskemaskiner, foderautomater, transistorradioer og trådhegn på vores SAAB-forside.
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
saabif
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 144
Tilmeldt: 11. apr 2009, 12:34

2. okt 2009, 07:00

Jeg er enig med Fugmnann, vi skal også huske at det er SAAB der er grunden til at vi er her på denne side.
God weekend til jer alle.
Hilsen Danny.
Medlem # 429
Geografisk sted: 2605 Brøndby
9-5 02
boc
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 419
Tilmeldt: 7. sep 2004, 16:45

2. okt 2009, 07:26

Hvis dette forum oprettes, synes jeg ikke, at nye ikke SAAB-relaterede salgstråde skal linke til forsiden. Vi kan ikke have overskrifter i massevis med vaskemaskiner, foderautomater, transistorradioer og trådhegn på vores SAAB-forside.
Kan man så ikke lade "Krambod overskrifterne" rulle i et felt for sig selv sådan lidt a'la kalenderen i højre side af skærmen? Oftest når jeg lige kigger ind på siden i løbet af dagen (gerne flere gange), tager jeg lige et overblik i overskrifterne for at se, om der er kommet nyt. Kramboden er ment som en ekstra service for SKD brugere, så fint med mig, at holde overskrifterne adskilt. Omvendt mener jeg så også, at overskrifterne SKAL være på samme side som Saab overskrifterne, for at kramboden skal blive den succes jeg tror den kan blive.
Mvh Bo
Medlem nr. 324
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

2. okt 2009, 08:21

Man kan sagtens differenciere i hvad der vises på forsiden rent teknisk, lige så vel som andre ikke altid SAAB relaterede ting som f.eks. offtopic. Det er ikke et problem.

Forsiden er en ekstraordinær opsummering af forum som ikke bruges ret mange andre steder. I bund og grund ville det være fint at have det ligesom ligesom TSR, men da siden blev lavet om for et par år siden ville folket ikke undvære denne oversigt.
Billede
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

2. okt 2009, 09:49

Jeg synes forsiden på SKD er super, men nu kommer jeg her også ofte og kan så blot nøjes med at læse fra forsiden og læser så alle indlæg både omkring GM og SAAB. Systemet fra TSR med rigtig mange menuer, gør det lidt uoverskueligt for mig, men så nøjes jeg blot med at læse om OG900 turbo, som er dem der har min største interesse pt., men alt i alt er det sjældent jeg er på TSR, for jeg har jo SKD at benytte :D

mvh
Troels
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

2. okt 2009, 11:09

Hej

:offtopic Jeg vil jo så gerne lide komme med den bemærkning at SKD og TSR opfylder helt forskellige formål.
SKD er beregnet på en klub med dens medlemmer og hovedageligt fokuseret på Chat om løst og fast i forbindelse med klubben og den viden folk har.
TSR er internationalt orienteret og skulle gerne fungere som den platform hvor det er muligt at mødes ud over den lokale andedam og som individer der ikke er bundet op af klubmedlemsskaber og at informere om alt det der foregår udenfor andedammen
Og så selvfølgeligt et sted at vise sin Bil frem og få den registreret internationalt
Og så fungerer den faktisk også til dels som prototype på hvad der kan komme på SKD senere
:ontopic

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

2. okt 2009, 12:22

Hvis man vil sælge noget der ikke er SAAB-relateret, kan man benytte gul og gratis eller DBA, eller noget helt 3.!
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

2. okt 2009, 12:46

SGT skrev:Hvis man vil sælge noget der ikke er SAAB-relateret, kan man benytte gul og gratis eller DBA, eller noget helt 3.!
helt enig, men hvis man nu bare ligger inde med noget som man synes kunne være rart at nogen i "familien" skulle have første bud på kunne det jo være fint at give det en chance her på siden. :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
m38a1
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. sep 2009, 20:13

Re: Afstemning Krambod

2. okt 2009, 13:36

på et andet bilforum jeg også bruger og er medlem af, har vi lige præcis en "kramkisten" afdeling, den er kun muligt at se for medlemmer og der er dermed også lagt op til lidt handel med gul og gratis/dba relaterede ting medlemmer iblandt, ofte med lidt fordele i forhold til at købe det igennem alm. annoncering, al bilrelaterede stumper (tilhørende forumets mærke self.) har så et åbent marked for alle brugere, virker godt synes jeg :wink:
Brugeravatar
AGT900
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 907
Tilmeldt: 9. maj 2006, 18:23

3. okt 2009, 17:54

svenT16 skrev:
SGT skrev:Hvis man vil sælge noget der ikke er SAAB-relateret, kan man benytte gul og gratis eller DBA, eller noget helt 3.!
helt enig, men hvis man nu bare ligger inde med noget som man synes kunne være rart at nogen i "familien" skulle have første bud på kunne det jo være fint at give det en chance her på siden. :wink:
Helt forståligt Sven.
Men hvis jeg manglede en ny/brugt foderautomat eller opvaskemaskine, var det nok ikke her på "kramkisten" på SKD´s hjemmeside jeg ville lede først. Men kunne modsat måske blive irriteret, hvis jeg manglede en brugt drivknude, men ikke kunne finde den her på siden, fordi pladsen gik til hønsehuse og gamle fiskestænger. :?
Men måske kunne man finde et kompromis der kunne fungere :-)
Måske lidt ala "set på nettet"
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)

Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

3. okt 2009, 18:05

Problemet med en krambod er, hvad bør man bruge den til? En løsning kunne være at lave en krambod for bilrelaterede emner....det kunne være værktøj, trailere, en lift eller måske en anden bil. Problemet med en krambod som denne er at alle vil forstå bilrelateret på deres egen måde og det vil gøre det sværere for en moderator at få fodfæste for nogen typer vil med de rette argumentatoriske evner prøve at overbevise alle om at en vaskemaskine er bilrelavant da den kan vaske biltæpperne til bilen....

Forstå mig ret, alt kan jo relateres til en bil hvis viljen er der.....og mange brugere har uanset forum en sjov tendens til at blive gode i fantasifulde argumentationer når det gælder om at hævde sin ret overfor en moderator.

Som jeg ser det bør man derfor nøje overveje (også som bruger) om man ønsker et mini dba på SKD i form af et forum til salg af "alt muligt" eller om man som bruger kan nøjes med alle de andre sites, der er til dette og så bruge SKD forummet til saab ting. Objektivt er det jo et valg der både er positivt og negativt om men personligt er jeg rigtig godt tilfreds med at SKDs forum er for saab ting og ikke til klædeskabe, vaskemaskiner og udkørte pladesamlinger. Af samme grund har jeg stemt nej i afstemningen.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

3. okt 2009, 18:30

Ja jeg er osse en fra Nej gruppen,

Der er SAAB, som er det siden og klubben her handler om -IKKE Vølundklubdanmark eller buskrydderklubdanmark :wink:
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Rød9000turbo91
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 316
Tilmeldt: 31. jul 2005, 18:26

3. okt 2009, 19:00

Er også på nej siden.

Det er en bilklub, ikke et kræmmermarked
Medlem nr. 240
Tidligere: Saab 900i 16v fra 9/92
Nu: Saab 9-3 Aero fra 2002 med Maptun Stage 3
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

3. okt 2009, 19:00

Hej

Lige hurtigt lidt info først:

Kramkisten/Boden eller hvad det nu hedder vil komme til at være en separat forumdel
med sine egne regler, som ikke vil være de samme som det eksisterende " SÆLGES"
Regelsættet vil være det overordnede regelsæt. Hvilket betyder at det meste er tilladt bare det ikke er politisk eller racistisk. Også hvad angår kommentarer og priser

Og det er tilladt at sælge alle typer varer.

Der vil altså komme et underforum mere på Handelspladsen.
Det skulle gøre det nemmere at skille SAAB tingene fra alt muligt andet.

Alt andet vil tilhøre den anden kategori.
Hvilket betyder at moderator kan flytte ikke-relevante indlæg fra "sælges" til Kramboden.

Hvordan det rent praktisk vil komme til at forløbe er det kun eksperimentet der kan vise.
Fra starten vil det blive placeret som alle andre forums og med indlæggene på forsiden.
Så er det bare at se om det giver problemer.

Og jeg skal understrege at det stadig er et forsøg der efter et stykke tid vil blive evalueret og tilpasset. Er det ikke noget der egner sig til siden vil det blive helt fjernet igen.

Personligt er jeg af den holdning at jeg foretrækker at tro at brugerne herinde er i stand til selv at vurdere hvad de syntes er interessant for de andre brugere.
Og jeg kan da godt se både det positive og det negative.

I sidste ende er det som tidligere nævnt en ekstra service til brugerne, der set fra mit synspunkt kan betyde at jeg kan købe nogle ting til en måske anden pris end på DBA og det faktum at jeg måske ikke ville opdage varen på DBA fordi jeg ikke kommer der så tit.

Som Webmaster/Admin/Moderator ser jeg lidt mere arbejde.
Jeg har også en anden holdning generelt til hvordan et salgsforum bør fungere:

Mit yndlingseksempel i øjeblikket er Svenska Saab900 klubbens Köb och Sälj forum:

http://www.900klubben.com/phpbb2/index.php?c=2

Det er lige til sagen og minder lidt om Blocket.se
Varen udbudt. Färdigpruttat, Endast Seriösa henvendelser.

Jeg skal så lige indskyde at det kun er moderatorer der kan kommentere i deres salgsforum.
Men det er da dejligt nemt at finde ting

Vi har så en anden tradition i Danmark for lige at give ting en kommentar med på vejen, igen på godt og ondt.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

4. okt 2009, 07:56

Meget sjov tråd efterhånden...

Jeg er absolut en af dem der stemmer JA, og det skal heller ikke være en hemmelighed at det var mig der forelagde bestyrelsen muligheden for "loppemarkedet" som nu hedder "kramboden" - det er sgu nok et spørgsmål om man man er fra jylland eller sjælland ligesom krebinetter og karbonader :D, om man fryser fingrerne, på fingrerne eller om fingrerne... etc.

Jeg forstår bekymringen, men omvendt så har det igennem nogle år været et varmt ønske fra mange inkl, undertegnede. Problemet er vel ikke størrer end at man laver forumdelen så kun sælger kan poste sin annonce og al henvendelse herefter foregår på PM, email telefon eller hvad folk nu vælger == intet ekstra besvær for moderatorer eller admin, -............. med mindre nogen sætter svigermor til salg.

Jeg syntes klart at grundlaget er tilliden mellem medlemmer af klubben / brugere på siden, og ærligt så tror jeg bstemt ikke vi vil se en opblomstring af nye brugere der kun registrerer sig for at sælge deres vaskemaskine. Skulle det mod forventning gå den forkerte vej må det jo begrænses til at kun rigtige medlemmer kan poste i dette forum

Jeg syntes et glanseksempel var her for nyligt da jeg skulle af med mit Canon EOS digital kamera, jeg postede det ikke herinde men oplevede at nogen prøvede at svindle sig til varen hvor den var sat til salg ( gul og gratis ). Traditionen tro når jeg møder en form for svindel jeg ikke umiddelbart mener er kendt smider jeg som regel en advarsel herinde i off topic, - forhåbentligt til gavn for klubbens brugere.
Det besynderlige skete at et medlem fra klubben kontaktede mig og købte kameraet - netop her ser jeg det som en tillid da det kan være en jungle at købe brugt. Men her vidste vedkommende nok om mig til at varen ikke havde været dyppet 3 gange i middelhavet og at prisen var fair.
Den type handel hvor begge parter kan handle uden størrer bekymringer, uden at prisen skal afprøves til et latterligt niveau ( som dba ) og hvor køber kan tage varen med hjem i fuld tillid til at pengene senere bliver overført er bare ikke muligt via andre medier.

Næste eksempel var for ca. 1 år siden hvor en anden bruger ville bytte en vare ( sjovt nok et Canon EOS ) mod et sæt Alufælge til bilen...

Hvor går grænsen? tjaa det er svært at sige.. men en ting er sikkert, hvis vi ikke prøver ting af og specielt ting som mange syntes ville være fint så flytter klubben eller siden sig ikke. For blot nogle år siden tillod klubben kun 99 og 900 modeller, og siden er grænsen flyttet til at der blot skal stå Saab på hjelmen eller have en sund interesse for mærket. Hver eneste gang en grænse er rykket, er der sket en omblomstring stor eller lille, for klub og webside - der er vel ingen der ærligt tror at der de seneste 2 år er kommet over 150 nye medlemmer ud af den blå luft? Der er vel heller ikke nogen der tror at vores besøgstal ligger der hvor det ligger fordi der er de seneste 2 år er blevet en kæmpe stor interesse for mærker - lige ud over i krise stunden?
F.eks. besøgstallet giver os annoncører, og besøgstallet har givet os et sponsorat der tillader os at drive www.saabregister.org kvit og frit, mod at dette ville have kostet klubben 2500,- årligt blot for hotellet.

Jeg forstår ikke den modstand mod forandring som nogle udviser og specielt ikke hvis denne idé udføres på en rimelig måde. Dem der ikke har interesse i en brugt murrerbør, et sæt tomme værktøj eller et digital kamera kan jo blot lade være med at kigge i den kategori - hvad er problemet? Jeg tvivler stærkt på at der havde været samme protester hvis vi netop havde præsenteret en ny rabataftale som gav 50% på alt hos flügger farve ??? ( så mange maler vist ikke deres bil, men derimod huset ;-) )

Hvad angår Speedy forstår jeg ikke modstanden heller, da det vel ikke er mere end 6 måneder siden du satte dine forældres bil ( husker ikke mærket - men det var ikke Saab ) til salg herinde, men måtte fjerne den igen grundet reglementet. Allerede der har du vel netop vist at du mente du havde en god vare nogle måske kunne bruge, lave km, passet på, velfungerende - god pris. Hvorfor ellers sætte den til salg her??? Derfor stor undren nu hvor du sidder og er modstander :roll:

Dragedems satte en hund fra Rhodos til salg ( godt nok gratis, men alligevel ), en anden havde fået for mange store palmer hjem til teressen.. eksemplerne er mange. Igen igen, hvorfor ikke benytte sig af tillid og god pris og udvide vores horisont en smule ... skal vi også forbyde ikke Saab relateret snak til træf? Må man kommei tøj der ikke står Saab på?

Det var vist mine 10 cent med humlen, lad nu være med at gøre ting værrer end de er....
Billede
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

4. okt 2009, 17:16

Vels skrev: Hvad angår Speedy forstår jeg ikke modstanden heller, da det vel ikke er mere end 6 måneder siden du satte dine forældres bil ( husker ikke mærket - men det var ikke Saab ) til salg herinde, men måtte fjerne den igen grundet reglementet. Allerede der har du vel netop vist at du mente du havde en god vare nogle måske kunne bruge, lave km, passet på, velfungerende - god pris. Hvorfor ellers sætte den til salg her??? Derfor stor undren nu hvor du sidder og er modstander :roll:
Hej Vels

Du har fuldkommen ret (det var en rød Rover, som aldrig havde set skyggen af saab), men primært fordi jeg ikke er 100% skarp i min afsluttende bemærkning. Jeg kan sagtens se ideen bag en salgskatori som ikke har et krav om at være associeret med Saab for at være valid. Men jeg er ikke tilhænger og derfor nej-stemmer til en kategori for salg af hunde, tøjdyr og luftkasteller. Det findes der mange andre sites som er væsentligt bedre til, både kva søgefunktioner, klientellet af brugerne og ikke mindst kategorier til dimserne osv. En kategori til salg af bilrelateret materiale er derfor for mig den rigtige løsning, hvis bestyrelsen vil åbne for salg af ikke-saab ting. Men så kommer man igen ind i definitionen af bilrelateret, den problematik har jeg skitseret tidligere.

Fint skriv iøvrigt. Men tråden er endnu et muntert eksempel på, hvordan skriftlig kommunikation aldrig erstatter den mundtlige dialog. Havde vi haft snakket istedet for skrivet ville du givetvis ikke være i tvivl om min holdning til en krambod, uanset hvilket kram vi har med at gøre :)

Jeg er ikke modstander eller bange for forandring, tværtimod. Når forandringens vinde blæser findes der folk, der bygger læhegn og dem der bygger vindmøller (det citat har jeg selv stjålet....)

Enhvert valg er for mig set en prioritering af sin plads på hjemmesiden og jeg har nej-holdningen til kramboden, da jeg stadig mener at SKD salgsforum er til for saab (eller bil) dele og ikke alt muligt andet. Det mener jeg at man bedst kan prioriterer ved at gøre brugerne bevidst om at andet ikke bør smides til salg. For mig at se har det tidligere været en ja/nej vægtning hvor holdningen har været nej tak tidligere.

Hvis webmaster ønsker at facilitere andre salgsvarer i separate forum og tilmed ikke vælger at priotere salg af andre effekter på forsiden, helt fint for mig :)

Det må være klubbens og bestyrelsens holdning, hvad man vil bruge sin plads på web'en til. Jeg håber at bestyrelsen vælger at prioritere saab :) Så skal jeg gerne bistå med at føre det ud i livet.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

5. okt 2009, 15:00

AGT900 skrev:
svenT16 skrev:
SGT skrev:Hvis man vil sælge noget der ikke er SAAB-relateret, kan man benytte gul og gratis eller DBA, eller noget helt 3.!
helt enig, men hvis man nu bare ligger inde med noget som man synes kunne være rart at nogen i "familien" skulle have første bud på kunne det jo være fint at give det en chance her på siden. :wink:
Helt forståligt Sven.
Men hvis jeg manglede en ny/brugt foderautomat eller opvaskemaskine, var det nok ikke her på "kramkisten" på SKD´s hjemmeside jeg ville lede først. Men kunne modsat måske blive irriteret, hvis jeg manglede en brugt drivknude, men ikke kunne finde den her på siden, fordi pladsen gik til hønsehuse og gamle fiskestænger. :?
Men måske kunne man finde et kompromis der kunne fungere :-)
Måske lidt ala "set på nettet"
hmm den fik jeg ikke helt fat i.
du vil ikke have kramboden, fordi den fylder på siden, men det gør indlæggende"set på nettet" da osse???
og mangler du en drivknude har vi helt sikkert en del folk der er klar til at hjælpe.
hvorimod hvis du mangler at komme af med en foderaut. til jagt, er jeg køber. :D
er også enig med Poul Vels i at der vel godt kan komme noget måske ikke SAAB relateret ind på hver 20 indlæg, jeg tror nok at folk overlever, ligesom når der står noget om sprit nye saaber, :oops: ja der melder jeg osse pas, gider ikke læse dem, jeg har først råd til de biler om 10 år.
derfor er skd siden alligevel den der bliver startet op på, når jeg går på nettet. :D
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..

Tilbage til "SKD Web"