Banner cycler

Ændring på Handelspladsen

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ændring på Handelspladsen

14. okt 2009, 10:39

Hej

Da jeg i forbindelse med den evt. oprettelse af en krambod/loppemarked har gravet lidt i mulighederne, og fået muliggjort en ny funktionalitet er der fra i dag lavet en ændring på Handelspladsen.

Denne ændring består i at det kun er muligt at oprette og redigere i sit eget første indlæg i "Sælges"

Det vil ikke være muligt for andre end Moderatorer at kommentere på tråde i "Sælges"

Dette skulle gerne gøre det lettere for moderatorer og administratorer, da deres opgaver i forbindelse med "Sælges" dels vil være at holde øje med om indlæg er korrekt placeret, dels at være behjælpelige når der er foretaget ændringer fra sælgers side som berettiger til at "bumpe" emnet.
Sælger vil så kunne rette henvendelse til en moderator og bede om at få "bumpet" emnet.

Mvh


For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 29. nov 2005, 20:31

Ændring på Handelspladsen

14. okt 2009, 11:22

Ok.
Dette skal fremgå MEGET klart, hvis emnet skal "bumpes" at der så skal rettes henvendelse til Moderator. Jeg tænker på hvis min gamle far nogensinde skulle finde på at sætte noget til salg. :wink:
hvad så hvis et objekt sættes tilsalg, og der interesse fra en på siden, men han gerne vil se billeder af dimsen.??? skal han nu sende en pm. til "ejeren" af indlægget hvorefter han skal spørge jer om han evt. kan få emnet "bumpet", eller åbnet igen så han kan vedhæfte billeder??? :? jeg er bare lidt forvirret... :wink:
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Ændring på Handelspladsen

14. okt 2009, 12:48

Sven: Du kan altid rette i dine egne indlæg. Dette gøres ved at trykke på Billede knappen under indægget. Så kan du sætte billeder ind mm.

Hvis man så vil kommentere en specifik salgstråd kan man jo bare oprette en ny tråd med henvisning til salgstråden. Al kontakt til sælger foregår så på PM eller telefon/mail
Jeg synes det er fint at Kristian har gjort det muligt at det kan fungere således, og jeg tror det er noget nær en optimal løsning, da den reducerer reglerne på forum en hel del.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Creed
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 966
Tilmeldt: 30. dec 2006, 13:51

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 20:30

Det syntes jeg der på godt jysk er TRÆLS.. dvs at al henvendelse skal ske via PM.. Hvis man sætter sin bil til salg og en mulig køber spørgerind til bilen og man svarer, kan man risikerer at svarre på det samme 1000 gange.. Hvis man da ike vil ændre sit første indlæg..
Eneste fordel jeg kan se er mindre arbejde for moderatore og webmaster, ellers syntes jeg meningen med en handelsplads er lidt væk hvis man ikk kan kommentere det der er til salg..

Just my :twocents :)
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 21:03

Hej Krede, jeg forstår udemærket dit sysnpunkt.
Sprøgsmåler er jo hvilken Handelsplads vi vil have. En total clean uden dikkedarer, som er dejlig overskuelig, men også uden diverse kommentarer og diskussioner. Jeg kan ikke svare på spørgsmålet, da jeg kan se fordele og ulemper ved begge typer. Nu har vor egen demokratisk valgte bestyrelse så taget beslutningen, som jeg personligt respekterer. Jeg kender ikke deres bevæggrunde specifikt, men respekterer at de måske har lidt mere indsigt på området end jeg har.

Nu skal det ikke lyde som brok, men alle klubbens medlemmer har jo mulighed for at måde op til generalforsamling og få deres synspunkter frem :) Jeg er overbevist om at bestyrelsen her vil være lydhør overfor kontruktiv kritik, som f.eks. dit indlæg herover.

Igen vil jeg fremhæve at der ikke er noget fordækt i at oprette en tråd i eks. Off Topic, hvor man udbeder sig kommentarer til en specifik salgstråd. Det virker måske lidt bagvendt og uoverskueligt, men jeg har personligt ærget mig over at der i en salgstråd er kommet mange gode råd og guldkorn frem, som så slettes når salgstråden ikke længere er aktiv.
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 21:15

Jeg kan sagtens se begge sider af sagen, og selvom jeg ikke har part i denne ændring foretrækker jeg salgsforummet clean! Af den simple grund at langt de fleste kommentarer kommer fra folk uden reel interesse i varen, - der mener jeg at de seriøse alligevel ringer eller skriver en PM med præcis de ting der er vigtige for dem.

En anden ting er som i selv er inde på administrationen af et sådant forum, eller rettere moderationen - efter hvad jeg har hørt står ingen i kø for at hjælpe til som moderatorer. Kun 1 person har meldt sig da Khrisdk søgte og han var allerede moderator i forvejen... så skal vi vende den om og spørge hvor seriøst det er fra dem der nu hyler. Man skal ikke skyde med sten når man selv går i gummistøvler :-)

Hvad med for en gangs skyld blot at se hvad ændringerne fører med sig frem for at komme med protester med det samme - kunne det ikke være helt sjovt at prøve idéer af der måske kan gøre tingene bedre - måske ikke, men så må det laves om igen.
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 22:45

Hej

Der er flere ting i det:

1. Sælger kunne måske starte med at lave en annonce der ikke bare hedder:

Bil sælges..Pris xxxxx Kr

Det er nok lidt mere velegnet med en der ligner den her:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=16703

2. Det kan godt være at der er mange forums der tillader kommentarer i salgstråde.

Jeg har ikke fundet mange af dem. Og jeg har skam søgt.
Til gengæld ved jeg at der f.eks ikke er nogle af de store svenske klubber der tillader det.

3. Uanset hvordan der opstilles regler vil der altid være gråzoner hvor folk føler sig uretfærdigt behandlet.
Det er der ingen grund til at spilde god tid på.
Det kunne gå hvis det her var en kommerciel site hvor der kom penge ind pr. annonce og de mennesker der slås ikke havde yderligere at gøre med hinanden bagefter
Det er det ikke.

4. Hvis man er oprigtigt interesseret i at sælge og i at købe bør man nok som sælger overveje hvordan man sætter sine ting til salg, og som interesseret køber er man så ligesom en del andre steder nødsaget til at gøre sig den anstrengelse at skrive til sælger på PM/Mail eller ringe i stedet for lige at kratte lidt på "Quick Reply".
Eller som Jensen foreslår, oprette en parallel tråd der henviser til annoncen
På den måde vil historikken som også nævnt blive bevaret.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 23:05

hmmm, jeg sidder i vores sommerhus i lønstrup ved hirtshals og har lige fået en god græsk inspireret middag...
og i grækenland har man "a say" der hedder "no problem" hvis der er diskussion om det ene eller det andet...
hvorfor gøre det sværere end nødvendigt, det er holdningen...

jeg kommer i den forbindelse til at tænke på om vores (danmarks bedste) bilforum, SKD, er ved at blive lidt for akademisk og seriøs =
"ser problemer hvor der ingen problemer er"...

det er jo ikke verdens undergang hvis der skulle være en "uvedkommende" kommentar eller to fra en saabfreak i en salgstråd...

herregud... det er jo blot et hyggeforum det her..eller hva ?
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Ændring på Handelspladsen.

15. okt 2009, 23:19

Hej webmaster.
Nu har jeg været medlem i en del år, og jeg har ikke observeret de store problemer med de forskellige kommentarer. Lad nu være med at gøre det alt for besværligt. Man kan få et problem ud af alting, hvis man gør sig umage.
Venlig hilsen.
Kurt. :)
Brugeravatar
Jsa
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 322
Tilmeldt: 4. okt 2004, 10:37

Ændring på Handelspladsen

15. okt 2009, 23:25

Jeg er volsomt enig med khrisdk, om at gråzonerne skal væk, så vi spiller efter rene linier. Hvad de svenske bilklubber gør, er da nødvendigvis ikke noget som vi skal læne os op af, vi har da vores egen holdning (og et bedre fodboldhold). Jeg er også enig med dragedems, i at vi ikke skal blive alt for højtidelige herinde. Men lad os nu se. Vi prøver og se hvordan det går, og så evaluere vi om et stykke tid. Vi kan jo, som sagt herregud altid ændre det igen.
Nu:
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
Brugeravatar
Creed
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 966
Tilmeldt: 30. dec 2006, 13:51

Ændring på Handelspladsen

16. okt 2009, 00:16

jeg er enig med dragen, men på den anden side kan jeg godt se problem stillingen fra khris' vinkel.. Men syntes måske det blir lidt "dobbelt" hvis man opretteren tråd i off topic der handler om en anden tråd..

for at hive et exselpel fram så se fx min tråd om min 9k der er til salg, (http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... 276#152055) en ny bruger henvender sig, og nu kan jeg ikk svare ham hvor han skriver, nu skal der sendes en pm, og han har lavet to indlæg, og er næppe bekendt med pm systemet endnu..
(dette er ikke ment som se min handelstråd og mit problem, men som at det er da lidt TRÆLS!!)
Men det er self kun lige nu det er et "problem"

træls er altså det bedste ord jeg kan finde i disse timer på dagen.. :)

Vels: jeg VED der er mere end en der har meldt sig, og han er ikke moderator i forvejen.. ;)
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

16. okt 2009, 08:26

Creed : Det er jo bare super ;-)
Igen til Creed, du kunne jo overveje at være seriøs nok til at smide mailadresse og telefonnummer i din salgsannonce. Personligt hader jeg sådanne salgsindlæg som pesten, når jeg finder noget jeg er meget interesseret i vil jeg gerne kunne ringe. Tålmodighed er ikke min stærke side og jeg finder det iriterende at skulle vente på at vedkommende sælger måske logger ind et af de mange steder tingen er sat til salg, for så at svare vagt på et eller andet spørgsmål.
Det ville vel også løse problemer omkring folk som ikke plejer at komme på siden, men spotter et salgsindlæg evt. via google.

Enough said, enden på dagen skal vi selvfølgelig stadigvæk hygge os men over det seneste år er begyndt SKD at ligne mit arbejde. Organisationen er vokset så meget at jeg har svært ved at være alle steder og nå alle opgaver, det kan enten løses ved struktur ændringer eller ansætte en mere. Hvis man ikke kan finde flere eller ikke vil bruge penge på dét er der kun ét valg....De samme protester hører jeg så også her fordi folk gerne vil beholde lilleput hyggen i firmaet hvor jeg personligt kan nusse om alle, det kan bare ikke lade sig gøre.

Hvis nogen mener at der ikke har været problemer, så er det nok fordi der er andre der har gjort et stykke arbejde med at få ryddet op ;-)
Billede
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

16. okt 2009, 08:54

Creed, hans spørgsmål, kan andre sikkert også bruge, så du kan jo skrive sidste synsdato i selve annoncen.
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.


http://www.saab-brochuresamling.dk
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Ændring på Handelspladsen.

16. okt 2009, 18:44

Hej.
Jeg er meget utilfreds med den nye linie fra webmasters side. Jeg har sendt indtil flere PM´ er, og ikke fået response, og da var det dejligt tidligere, at man i tråden kunne spørge om vedkommende havde modtaget en PM, og om vedkommende vidste, hvordan man kan svare. Jeg er 71 år, og jeg er efterhånden træt af alle de regler og opdragere i vort samfund. Byrådspolitikere, folketing, diætister, motionsfanatikere og nu også en webmaster, der ser det som sin fornemste opgave at opdrage os, der hygger os med ældre Saab´ er.
Stadigvæk med venlig hilsen.
Kurt. :roll:
Brugeravatar
Creed
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 966
Tilmeldt: 30. dec 2006, 13:51

Ændring på Handelspladsen.

17. okt 2009, 13:06

Personligt mener jeg at hvis man er en seriøs køber ringer man..

MEN, når man har lange arbejdsdage og ikke tjekker mail og gider snakke privat i løbet af dagen, er der ingen grund til at smide sit nummer og mail ud her..
For mig er mail en af de ting de tjekkes sammen med SKD, Facebook, osv..
Derfor har jeg ikke nogen anden kontakt form på.. Hvis det nu skal handle om min annonce.

Og ja det er da en nyttig info hvornår den sidst er synet, men hvis hvis "evt. køber" ikk tjekker tråden igen, får han ingen info om at der er sket noget i tråden, som han ville gøre hvis det var et svar i en ny post..

Jeg ved godt jeg ikke ser problemet fra moderatore og webmasters side, men jeg syntes nu stadig det er træls, og kedeligt hvis man ikke kan spørge ind til en vare, med et spørgsmål som andre sikkert kunne have interesse i også at vide..
Jeg syntes bare ikke jeg har set problemet overhovedet..
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Schrøder
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:
Indlæg: 30
Tilmeldt: 30. jun 2007, 09:55

24. nov 2009, 05:24

Det virker vidst ikke efter hensigten når en web fætter kan bruge sin adgang til selv at handle 3 min efter indlægget er oprettet med ordene

Bortgives Div. for Saab OG 900I 23. Nov 2009 - 14:33

23. Nov 2009 - 14:40
Hej THomas

Dem vil jeg meget gerne afhente

Jeg ringer dig

Mvh. Anders

jeg tror sælger ser det før en pm HMM
Saab Og900i 16v 1993 SOLGT
Saab 9000 2,3 16v 1988 rip
Saab 9000 cs 2.3 16v 1992 solgt
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

24. nov 2009, 06:35

Hej

Det er fuldstændigt korrekt.

Indlægget er nu slettet, og i gentagelsestilfælde vil Webfætteren i fremtiden kun være fætter.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

24. nov 2009, 07:49

Hej Schrøder

Du har fuldkommen ret, fejlen ligger alene hos mig da jeg uopmærksomt skrev på et indlæg, som var låst. Beklager dette.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

24. nov 2009, 10:31

Jeg syntes det er for stramt salgs annoancerne er låst, da salgs ting kan være tyndbenet beskrevet, eller tvivlsomt om det passer til en given årgang mv. og der så ikke kan skrives spørgsmål.

Man kan godt lave en anden tråd ang. emnet, men det gør det nemmere at data og spg. er linket sammen med produktet udbudet / salgstråden.

Et godt eksempel var da en hovedbremsecylinder var til salg til OG900. Der stod intet om hvilken årgang den passede til. Det blev bagefter vist hvilken model og årgange den passede til. Så gør det ting nemmer for alle interesserede at "kikke med" og se om dimsen er passende til egen vogn mv.

Naturligvis skal tråden ikke sarboteres eller køres af sporet.

Som en annonce bil sælges xxx , xxx og ende med om man skal tune eller ej eller om "blå er grim og rød er flot".
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

24. nov 2009, 10:51

jeg giver viking fuldstændig ret...

og endnu mere grotesk er det at "Købes" annoncerne IKKE er låst... her må man gerne stille spørgsmål, kommentere, være plat osv ;-)

dragen
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011

Tilbage til "SKD Web"