skal vi så til trolhattan?
Redaktør: Bestyrelsen
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
mon ikke der skulle være nogen som er friske på at arrangere en sidste tur op til fabrikken? måske den dag den sidste 9-5 ruller af båndet 
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Tjo, det vil jeg da gerne, om ikke for andet, så for at gi vores broderfolk en gravøl, når de kommer ud fra fabrikken den sidste dag. Ja jeg mener det faktisk...
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- andersø
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
ja tanken er fin, og så skal de alle gå hjem fra arbejdet, er det ikke i sverige, der er nul-tollerance med alkohol.?? jo vist fortjener de al den støtte de kan få og mere til. hold da kft. hvor er der mange familier, der bliver ramt hårdt, ikke kun i sverige, men nok kloden rundt. der skal sadles om i en fart.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Hvornår er det den sidste 9-5 ruller ud ?
Jeg vil gerne med MEN har ingen muligheder før 16 Jan
Jeg vil gerne med MEN har ingen muligheder før 16 Jan
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- aksaab
- EXTREME SAAB FREAK
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Det seneste nye er altså, at GM og den svenske regering har mødtes for at drøfte en mulig overlevelse af SAAB.
Om vi skal til Trolhättan?
God idé.
Hvad enten fabrikken lukker eller ej, er der grund til at tage derop.
Enten for at markere lukningen med værdighed.
Eller feste grundet overlevelse.
Kunne man forestille sig, at SKD sammen med søsterorganisationer i Europa og fabrikken kunne gå sammen og organisere et masseopbud af SAAB´er i alle aldre på fabrikkens parkeringsareal?
At vi kører derop i en slags kortege. Een gruppe fra landsiden, een fra søsiden. Vi jyder sammen med mange sydfra, kunne vel fylde en Stenafærge?
At vi mødtes deroppe og fik anvist en P-plads, så der blev fyldt af SAAB´er rundt om fabrikken. En logistisk udfordring, men vel ikke umulig?
På et givet tidspunkt skal der så startes motorer stille og roligt. Men på een gang!
Og ½ minut efter trykkes alle horn i bund i 1 minut i en fanfare. Start og slut meget punktligt!
Hvis en sådan manifestation blev formidlet til pressen i pressemeddelelser, ville det nok trække mange journalister til.
Det ville være et flot skue.
Fortsætter SAAB, kunne vi efterfølgende feste sammen med fabrikken.
Lukker SAAB, kunne vi efterfølgende defilere tavse forbi den sidste 9-5.
Uanset hvad der sker, er disse dage så afgørende for et fornemt bilmærke, at der gerne må tænkes kreativt i hvordan det markeres.
Får vi en rimelig frist, tror jeg vi er mange, der gerne deltager.
God idé.
Kunne man forestille sig, at SKD sammen med søsterorganisationer i Europa og fabrikken kunne gå sammen og organisere et masseopbud af SAAB´er i alle aldre på fabrikkens parkeringsareal?
At vi kører derop i en slags kortege. Een gruppe fra landsiden, een fra søsiden. Vi jyder sammen med mange sydfra, kunne vel fylde en Stenafærge?
At vi mødtes deroppe og fik anvist en P-plads, så der blev fyldt af SAAB´er rundt om fabrikken. En logistisk udfordring, men vel ikke umulig?
På et givet tidspunkt skal der så startes motorer stille og roligt. Men på een gang!
Og ½ minut efter trykkes alle horn i bund i 1 minut i en fanfare. Start og slut meget punktligt!
Hvis en sådan manifestation blev formidlet til pressen i pressemeddelelser, ville det nok trække mange journalister til.
Uanset hvad der sker, er disse dage så afgørende for et fornemt bilmærke, at der gerne må tænkes kreativt i hvordan det markeres.
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- kim96v4
det vil helt sikkert kunne kunne trække rigtig mange SAABér til trolhattan og helt sikkert en pokkers masse journalister
om det så bliver for at lukke fabrikken endeligt eller det bliver for at markere overlevelsen hvis det skulle ske
jeg er overbevist om at indbyggerne aldrig vil glemme opbakningen fra alverdens saabklubber
de vil gå hjem med en fornemmelse af at de trodsalt har gjort en forskel
nu er jeg ikke den rette til at lave et sådan arrangement da jeg ikke kender så mange fra andre klubber og dem jeg har lidt kendskab til fra skd er mest online forbindelse
men mon ikke der bliver at eller andet? jeg håber ihvertfald et der er en eller anden så tager et initativ og får arrangeret en tur
kim
det er lige nøjagtigt sådan et arrangement jeg gerne vil opfordre tilGissel skrev:Det seneste nye er altså, at GM og den svenske regering har mødtes for at drøfte en mulig overlevelse af SAAB.
God idé.
det vil helt sikkert kunne kunne trække rigtig mange SAABér til trolhattan og helt sikkert en pokkers masse journalister
om det så bliver for at lukke fabrikken endeligt eller det bliver for at markere overlevelsen hvis det skulle ske
jeg er overbevist om at indbyggerne aldrig vil glemme opbakningen fra alverdens saabklubber
de vil gå hjem med en fornemmelse af at de trodsalt har gjort en forskel
nu er jeg ikke den rette til at lave et sådan arrangement da jeg ikke kender så mange fra andre klubber og dem jeg har lidt kendskab til fra skd er mest online forbindelse
men mon ikke der bliver at eller andet? jeg håber ihvertfald et der er en eller anden så tager et initativ og får arrangeret en tur
kim
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- svenT16
- SAAB-MANIAC
SAAB har nu været en del af mit 35 år lange liv, hvis ikke jeg kan tage op til Trollhätten, og smide en buket på kisten til begravelsen, ville jeg være en rigtig skidt søn.
Det er jeg ikke.
I kan godt regne med mig, og Jensen, fin ide. Så må vi håbe, at færgen ikke synker
Det er jeg ikke.
I kan godt regne med mig, og Jensen, fin ide. Så må vi håbe, at færgen ikke synker
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Lad os mødes i GøteborgsvenT16 skrev:SAAB har nu været en del af mit 35 år lange liv, hvis ikke jeg kan tage op til Trollhätten, og smide en buket på kisten til begravelsen, ville jeg være en rigtig skidt søn.
Det er jeg ikke.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
- svenT16
- SAAB-MANIAC
om ikke andet, har vi jo lige en små 14 dage til at planlægge det hele.
Vi ses helt sikkert Speedy.
det er osse ved at være længe siden.
om ikke andet, har vi jo lige en små 14 dage til at planlægge det hele.
Vi ses helt sikkert Speedy.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Leifdalsgaard
- svenT16
- SAAB-MANIAC
og alle andre med.
tror vi lige venter og ser, jeg er ret sikker på at der kommer noget information, om de sidste dage på et eller andet tidspunkt.
tror vi lige venter og ser, jeg er ret sikker på at der kommer noget information, om de sidste dage på et eller andet tidspunkt.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- kim96v4
jeg har set på den hollandske side at de vil lave en saabconvoy den 17-1-10 de har opfordret den svenske klub til at gøre det samme
så må det jo være datoen
http://saab9k.nl/index_gb.htm
så må det jo være datoen
http://saab9k.nl/index_gb.htm
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- kim96v4
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 7&t=272389
hollænderne er idag 179 tilmeldte til convoyen
kan vi slå det?
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 7&t=272389
hollænderne er idag 179 tilmeldte til convoyen
kan vi slå det?
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- muggeboy
- SUPER SAAB FREAK
Jeg tænker også på at være med. Jeg skal dog lige have grønt lys af konen
Er der nogen der kører fra København? Det er vel ud og hjem samme dag.
og900 aero 87
Tidligere:
900 T16, 900 2.1, lavtryksturbo, 900i 16v
----------------
jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Tidligere:
900 T16, 900 2.1, lavtryksturbo, 900i 16v
----------------
jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Der peges mere og mere på 17. januar, men hvem koordinerer egentlig turen?
Er det sådan, at man bare tager derop og ser, hvem der kommer og hvad der sker?
Jeg venter på en udmelding fra de, der har mulighed for at arrangere turen.
Og i nogen spænding, da der dén dag er barnedåb i familien.
Blod er jo tykkere end smøreolie, så bliver datoen for en tur til Trolhättan 17. januar, vil jeg følge jer i tankerne den hele dag, og køre min egen lille tur Viby J - Viborg. Måske med banner i bagruden på Saab´en!!
Er det sådan, at man bare tager derop og ser, hvem der kommer og hvad der sker?
Jeg venter på en udmelding fra de, der har mulighed for at arrangere turen.
Og i nogen spænding, da der dén dag er barnedåb i familien.
Blod er jo tykkere end smøreolie, så bliver datoen for en tur til Trolhättan 17. januar, vil jeg følge jer i tankerne den hele dag, og køre min egen lille tur Viby J - Viborg. Måske med banner i bagruden på Saab´en!!
VH
Søren Gissel
Viby J.
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- andersø
Vi er tæt på den 17/1, og det vil være rart om der snart blev meldt ud med noget helt konkret. For os i Jylland(Nord) og midt, vil det vel være mest naturligt, om vi tog Stena-line til Gøteborg.
Så jeg efterlyser følgende:
1 person, der vil koordinere kørsel til Færgen i Frederikshavn og eventuelt lave aftale med Stena om Rabat billetter og reservationer.
2 Mødetid og mødested + afgangstidspunkt fra Gøteborg ank. til trollhattan m.v.
Altså logistikken planlagt rimeligt præcist hele vejen. Og skal jeg være helt oppe, så ville det måske være fint at have kontakt til Polisen i Gøteborg, alt efter hvor mange vi kommer. Det kunne jo blive vildt mange. Håber Jeg
Så jeg efterlyser følgende:
1 person, der vil koordinere kørsel til Færgen i Frederikshavn og eventuelt lave aftale med Stena om Rabat billetter og reservationer.
2 Mødetid og mødested + afgangstidspunkt fra Gøteborg ank. til trollhattan m.v.
Altså logistikken planlagt rimeligt præcist hele vejen. Og skal jeg være helt oppe, så ville det måske være fint at have kontakt til Polisen i Gøteborg, alt efter hvor mange vi kommer. Det kunne jo blive vildt mange. Håber Jeg
- svenT16
- SAAB-MANIAC
er lige kommet tilbage fra Juletam tam med familien, Så vidt jeg kan se, skal jeg ikke noget på den dato.
Er der nogen fra Århus der skal forbi Trollhãtten, der kunne tænkes at have en plads fri???
Eller skal jeg hive min egen 9k afsted hinsidan??? det kunne den måske nok trænge til, den har aldrig set sin fødeby i de 15 år den har levet.
er lige kommet tilbage fra Juletam tam med familien, Så vidt jeg kan se, skal jeg ikke noget på den dato.
Er der nogen fra Århus der skal forbi Trollhãtten, der kunne tænkes at have en plads fri???
Eller skal jeg hive min egen 9k afsted hinsidan??? det kunne den måske nok trænge til, den har aldrig set sin fødeby i de 15 år den har levet.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Er fristet til at tage med på sådan en tur og bilen kender efterhånden selv ruten
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- kim96v4
jeg har snakket med speedy og vi prøver at arrangere et træf d 17-1
det er dog vores overbevisning at et træf i danmark vil få mest opmærksomhed fra pressen og dermed større pres på GM som jo er planen
jeg opretten en særskilt tråd om arrangementet
kim
det er dog vores overbevisning at et træf i danmark vil få mest opmærksomhed fra pressen og dermed større pres på GM som jo er planen
jeg opretten en særskilt tråd om arrangementet
kim
9K cse 2,0 T
9K cse 2,0 T
- Speedy

- Kontakt:
I bør alle starte med at reservere d.17.1. og holde dagen ledig, så må vi se 
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Asch
Men jeg vrider hænderne lidt ved at skulle trække V4'eren ud i salthelvedet, selv om det er i den gode sags tjeneste.
:offtopic
Den anden dag kørte jeg på en knastør motorvej ved Ringsted i +4 gr. varme. Men ét ramte en snestorm, så jeg knap kunne se ud ad vinduerne. Det var desværre en saltbøsse med den store sluse åben og taxametret sat til. Totalt overflødigt -grrr
Heldigvis kørte jeg i fruens C1'er - og den kan jo tåle det
:ontopic
-men hvis vejret op til den 17. har været tørt og godt er jeg med.
A
Den anden dag kørte jeg på en knastør motorvej ved Ringsted i +4 gr. varme. Men ét ramte en snestorm, så jeg knap kunne se ud ad vinduerne. Det var desværre en saltbøsse med den store sluse åben og taxametret sat til. Totalt overflødigt -grrr
Heldigvis kørte jeg i fruens C1'er - og den kan jo tåle det
-men hvis vejret op til den 17. har været tørt og godt er jeg med.
A
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- Speedy

- Kontakt:
Min egen V4 kommer på ingen måde med. Jeg deltager i aero'en. Moffe har ingen forsikring, strøm, jordforbindelse eller hjul påAsch skrev:Glimrende initiv.Men jeg vrider hænderne lidt ved at skulle trække V4'eren ud i salthelvedet, selv om det er i den gode sags tjeneste.
Heldigvis kørte jeg i fruens C1'er - og den kan jo tåle det![]()
-men hvis vejret op til den 17. har været tørt og godt er jeg med.![]()
A
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Så er stcs ved at stable et arrangement på benene omkring museet og fabrikken http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=272706
et uddrag af det foreløbige udkast
Därför önskar vi kalla till träff i Trollhättan under Söndagen den 17:e Januari 2010.
Preliminär agenda för dagen är enligt följande:
Klockan 11.00.
Samling vid Saab Bilmuseum.
Klockan 13.00-13.30 (beroende på antal)
Gemensam avfärd mot Saab, genom centrum av Trollhättan.
Klockan 14.00
Ankomst Saabs parkering (vid huvudporten).
Det passer desværre rigtig dårligt med færge forbindelserne fra jylland
et uddrag af det foreløbige udkast
Därför önskar vi kalla till träff i Trollhättan under Söndagen den 17:e Januari 2010.
Preliminär agenda för dagen är enligt följande:
Klockan 11.00.
Samling vid Saab Bilmuseum.
Klockan 13.00-13.30 (beroende på antal)
Gemensam avfärd mot Saab, genom centrum av Trollhättan.
Klockan 14.00
Ankomst Saabs parkering (vid huvudporten).
Det passer desværre rigtig dårligt med færge forbindelserne fra jylland
- andersø
umuligt at booke billig endags tur med stena kl 0345 fra frhvn. der er i havn 0715. vil kun tage imod normalpris billetter. træls men so be it.. det giver lige tid til at gnave en ostemad fra køletasken og en sjat thermokaffe/te inden turen går nordpå. men ikke megen tid til snak.....hvad forventes køretid fra gtbrg til trollhtn at være??
noget siger mig at en fisepose vil være rar at have med om natten. Det er lige om bord og så omkuld og knalde brikker i 3 timer.
jeg har stadig mod og grønt lys fra familien. ska det være så er der bare nogen der siger at det bliver til noget.
noget siger mig at en fisepose vil være rar at have med om natten. Det er lige om bord og så omkuld og knalde brikker i 3 timer.
jeg har stadig mod og grønt lys fra familien. ska det være så er der bare nogen der siger at det bliver til noget.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det er ca. 1 time og 20 min kørsel der op fra Göteborg og rigitg mange foto fælder på vejen
Det er ca. 4 timer og 15 min kørsel fra Malmö
Adressen på museet er
Äkerssjövägen 10
461 53 Trollhättan
Det er ca. 4 timer og 15 min kørsel fra Malmö
Adressen på museet er
Äkerssjövägen 10
461 53 Trollhättan
- andersø
den med fælderne fandt jeg ud af da jeg var til jubilæum, det undrede mig hvorfor alle de turbobiler bare lallede afsted, når vejen var fin og jeg skulle til trollhattan og sætte telt op inden det blev mørkt. nå men det viste sig ved de høje rustfri master med fuglehus på. 
Nu vil det snart være rart at vide hvem der kommer med og hvem der tager færgen 0345 fra Fr,Havn søndag morgen
Nu vil det snart være rart at vide hvem der kommer med og hvem der tager færgen 0345 fra Fr,Havn søndag morgen
- Jensen
- Administrator
Hej Anders. Hvornår vil du så tage med færgen hjem igen? Den eneste jeg lige kan se passer nogenlunde afgår kl. 16.00, og det giver ikke ret meget tid ved SAAB fabrikken kl. fra kl. 14.00 
Jeg overvejer at tage den med 2 overnatninger. Det løber op i et par tusind med hotel og færge, hvilket jeg gerne vil ofre. Jeg tager så den sene færge lørdag aften som er i Gøteborg kl. 23.15.
Til gengæld skriver næsten alle hotellerne at check-in på hotellerne lukker kl. 18.00. Jeg har ikke erfaring med hoteller, så kan det passe hvis man har booket rum i forvejen?
MVH Mads
Jeg overvejer at tage den med 2 overnatninger. Det løber op i et par tusind med hotel og færge, hvilket jeg gerne vil ofre. Jeg tager så den sene færge lørdag aften som er i Gøteborg kl. 23.15.
Til gengæld skriver næsten alle hotellerne at check-in på hotellerne lukker kl. 18.00. Jeg har ikke erfaring med hoteller, så kan det passe hvis man har booket rum i forvejen?
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- hh1b9816
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg mangler lige det sidste grønne lys fra konen - hun er sat til at nedkomme d. 13.....
Færgen der går Göteborg - Frederikshavn 23.55 - 03.15 tror jeg bliver den hjemfart jeg vælgerJensen skrev:Hej Anders. Hvornår vil du så tage med færgen hjem igen? Den eneste jeg lige kan se passer nogenlunde afgår kl. 16.00, og det giver ikke ret meget tid ved SAAB fabrikken kl. fra kl. 14.00![]()
Jeg har en del erfaring med både turisthoteller og konferencehoteller i både ind- og udland, og jeg har ALDRIG oplevet at man kan komme for sent til en indchecking. Så længe du har bestilt i forvejen, er der et værelse til dig uanset hvor sent du kommer. Har flere gange cheeket ind ved nat-portier'en (og ud igen ved samme person efter 3-4 timers søvn...)Jensen skrev:Til gengæld skriver næsten alle hotellerne at check-in på hotellerne lukker kl. 18.00. Jeg har ikke erfaring med hoteller, så kan det passe hvis man har booket rum i forvejen?
- andersø
jeg tager retur med den sene færge 2355 tror jeg der stod- skal på arbejde 0530, så dwer er kun tid til en hurtig nap en bruser og en portion havregrød. det med færgen retur kl. 1600 kan jeg ikke bruge til noget, hvis jeg skal nå det så kan jeg kun vende på museet og alligevel risikere at blive blitzet. vi kender jo heller ikke vejenes tilstand. det er ikke sikkert de er saltet helt sorte, så jeg forventer ikke at kunne holde topfart ret mangev steder, hvis overhovedet.
Jeg har ikke bestilt plads endnu, nogen af jer der har reserveret??
Jeg har ikke bestilt plads endnu, nogen af jer der har reserveret??
- andersø
jeg synes helt sikkert at grunden til at tage derop er i orden og en tur værdig, men udmeldingerne her er for tynde, ikke nogen helt præcise ejheller om mødested i gb. eller konvojkørsel. det er ønskeligt med lidt vægt så det ikke bliver en tynd kop te.
Så er der 2 herunder, der også gerne vil med, og som regner med at mødes med ligesindede. det er fint for jer på sjælland - men det ligger ikke fast vel, svæver lige som lidt i luften.
hvad jyder angår er det lige så usikkert, ingen rigtig klare udmeldinger ud over hvad Mads Jensen har sagt og han kører lidt på egen hånd og tager det afslappet(sådan da). Alle andre svæver stadig i det usikre.
Har nytårsaften måske taget for hårdt på helbredet, så vi ikke er kommet på skærmen endnu????
Kom nu ud af busken med lidt klare udmeldinger.
Måske nogen vil lave en tråd med 2 lister en for de der tager broen, og en til Stena line.??

Så er der 2 herunder, der også gerne vil med, og som regner med at mødes med ligesindede. det er fint for jer på sjælland - men det ligger ikke fast vel, svæver lige som lidt i luften.
hvad jyder angår er det lige så usikkert, ingen rigtig klare udmeldinger ud over hvad Mads Jensen har sagt og han kører lidt på egen hånd og tager det afslappet(sådan da). Alle andre svæver stadig i det usikre.
Har nytårsaften måske taget for hårdt på helbredet, så vi ikke er kommet på skærmen endnu????
Kom nu ud af busken med lidt klare udmeldinger.
Måske nogen vil lave en tråd med 2 lister en for de der tager broen, og en til Stena line.??
Senest rettet af andersø 1. jan 2010, 17:08, rettet i alt 1 gang.
- wittendorff
Jeg vil gerne med, kan have plads til en 3 stykker. Kører fra Ringsted.
Jeg går ud fra at sjællænderne kører hele vejen og mødes evt. lige inden broen.
/Jakob
Jeg vil gerne med, kan have plads til en 3 stykker. Kører fra Ringsted.
Jeg går ud fra at sjællænderne kører hele vejen og mødes evt. lige inden broen.
/Jakob
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg har lige mailet Michael Tornros fra SaabTurboClub og spurgt ham om der bliver kørt convoy fra Malmø så danskerne kan hægte sig på.... Er det tilfældet skal vi vel mødes et sted før broen (Stamholmen ?? ) og køre sammen over broen....
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- khrisdk
- Webmaster
Og det her mener jeg ikke sarkastisk:
Jeg går ud fra at det er en familieudflugt til det der er en vægtig del af en hel del menneskers liv. En udflugt hvor man ikke ved om den gamle er død eller levende når man når frem.
Er han levende kan man fejre ham, er ham død kan man begræde ham sammen med familien
For dem der mener at der ikke er megen aktivitet her kan jeg oplyse at deltagerlisten hos STCS er på 32 personer.
Det er vel en måde at vise at man sympatiserer med Saab og ideerne bag Saab.
I Holland er det en mediedemonstration hvor man protesterer mod GM's behandling af Saab og måden at håndtere salget/det manglende salg.
Det er med et andet formål end jeg opfatter den tur som STCS og evt. medlemmer af SKD planlægger.
Og jeg står personligt, af flere grunde, over på den tur.
Mvh
Og det her mener jeg ikke sarkastisk:
Jeg går ud fra at det er en familieudflugt til det der er en vægtig del af en hel del menneskers liv. En udflugt hvor man ikke ved om den gamle er død eller levende når man når frem.
Er han levende kan man fejre ham, er ham død kan man begræde ham sammen med familien
For dem der mener at der ikke er megen aktivitet her kan jeg oplyse at deltagerlisten hos STCS er på 32 personer.
Det er vel en måde at vise at man sympatiserer med Saab og ideerne bag Saab.
I Holland er det en mediedemonstration hvor man protesterer mod GM's behandling af Saab og måden at håndtere salget/det manglende salg.
Det er med et andet formål end jeg opfatter den tur som STCS og evt. medlemmer af SKD planlægger.
Og jeg står personligt, af flere grunde, over på den tur.
Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Vels
- SAAB-MANIAC
Ja det var netop det jeg var lidt bange for.
At man har hevet en eller anden tilfædig dato ud af ærmet og tager til byen for at være tilskuer til en af de største tragedier byen på nogen vis kunne opleve. Lidt ligesom at skulle "synge til ildebrand" når huset nede af vejen står i lys lue..
Med andre ord i min verden en formålsløs tur da GM har fået de tæsk de skal i pressen og stadigvæk får flere, så egentligt kan det vel i Trollhättan næsten opfattes lidt vulgært/malplaceret med en flok mennesker der står og fråder over GM og græder over at de mister deres "mærke" når hele byen står til at 15% mister deres arbejde, og yderligere leverandører må slukke, altså ser det mindst lige så slemt ud for byen generelt som for de folk der snart ikke ved hvordan huset og ungerne skal financieres.
Hvad er det de kalder det... "malplaceret velmenenhed" tror jeg.
Jeg tror ligesom Khris at jeg springer over denne omgang, det var noget andet hvis man som klubber gik sammen og lavede et megatræf alla Saabens dager og hædrede mærket samt den historie der har været.
Beklager det småsure opstød, - har blot fulgt tråden et stykke tid i undren.
Ja det var netop det jeg var lidt bange for.
At man har hevet en eller anden tilfædig dato ud af ærmet og tager til byen for at være tilskuer til en af de største tragedier byen på nogen vis kunne opleve. Lidt ligesom at skulle "synge til ildebrand" når huset nede af vejen står i lys lue..
Med andre ord i min verden en formålsløs tur da GM har fået de tæsk de skal i pressen og stadigvæk får flere, så egentligt kan det vel i Trollhättan næsten opfattes lidt vulgært/malplaceret med en flok mennesker der står og fråder over GM og græder over at de mister deres "mærke" når hele byen står til at 15% mister deres arbejde, og yderligere leverandører må slukke, altså ser det mindst lige så slemt ud for byen generelt som for de folk der snart ikke ved hvordan huset og ungerne skal financieres.
Hvad er det de kalder det... "malplaceret velmenenhed" tror jeg.
Jeg tror ligesom Khris at jeg springer over denne omgang, det var noget andet hvis man som klubber gik sammen og lavede et megatræf alla Saabens dager og hædrede mærket samt den historie der har været.
Beklager det småsure opstød, - har blot fulgt tråden et stykke tid i undren.

- Jensen
- Administrator
Jeg mener nu det er en god lejlighed for at vise sin støtte og respekt for SAAB mens det stadig eksisterer. Jeg går ud fra at der stadig er en eller anden form for liv i byen/på fabrikken, så det er ikke begravelsen, men snarere et sidste besøg til en døende slægtning før man trækker stikket til respiratoren. Hvis så SAAB overlever har man jo vist sin støtte i en svær tid. Jeg har ingen intentioner om at svine GM til eller andre for den sags skyld, men et sidste besøg til byen, mens der stadig er "liv". Begravelsen kan man jo altid deltage i senere. Og skulle SAAB oveleve er det da bare fedt, så kan begravelsen aflyses, og så kan vi fejre det istedet, eller fortsætte som altid.
Jeg kan ikke tale for andres vedkommende, men jeg har aldrig set SAAB fabrikken. Et fabriksbesøg ville være fint, men det tvivler jeg på at fabrikken har overskud til lige for øjeblikket, så dette er det næstbedste som er OK for mig.
Det er så min personlige holdning til begivenheden, og det vil sandsynligvis være at personlige årsager jeg deltager i arrangermentet, hvis der da overhovedet bliver et. Jeg vil dog nok ikke deltage som eneste dansker.
Deruodver kan jeg da godt forstå at man ikke gider rive en dag (mindst) ud af kalenderen for at køre flere hundrede km. til en event med et tvivlsomt formål. Det er trods alt mere overskueligt når man som jeg bor indenfor fornuftig køreafstand til Trollhättan.
Hvis der er stemning for det, så er jeg stadig med...
MVH Mads
Jeg kan ikke tale for andres vedkommende, men jeg har aldrig set SAAB fabrikken. Et fabriksbesøg ville være fint, men det tvivler jeg på at fabrikken har overskud til lige for øjeblikket, så dette er det næstbedste som er OK for mig.
Det er så min personlige holdning til begivenheden, og det vil sandsynligvis være at personlige årsager jeg deltager i arrangermentet, hvis der da overhovedet bliver et. Jeg vil dog nok ikke deltage som eneste dansker.
Deruodver kan jeg da godt forstå at man ikke gider rive en dag (mindst) ud af kalenderen for at køre flere hundrede km. til en event med et tvivlsomt formål. Det er trods alt mere overskueligt når man som jeg bor indenfor fornuftig køreafstand til Trollhättan.
Hvis der er stemning for det, så er jeg stadig med...
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
- 9000ymer
- SUPER SAAB FREAK
Som ny med (og glad for) en Saab så jeg i turen en chance for en endagsudflugt som en støtteerklæring til et nicheprodukt af høj kvalitet fremstillet i nabolaget. Er produkt og et lokalt miljø, der på en eller anden måde er i klemme i "globaliseringen"...eller ihvertfald i GM's ejerskab.
Jeg har også chekket færgetider, og det kan ikke gøres på en nogenlunde rimelige måde på en dag. Og en flerdagstur er desværre ude af billedet for mig, så selv om jeg sagtens kan se formålet med turen er det ikke praktisk muligt for mig.
Jeg har også chekket færgetider, og det kan ikke gøres på en nogenlunde rimelige måde på en dag. Og en flerdagstur er desværre ude af billedet for mig, så selv om jeg sagtens kan se formålet med turen er det ikke praktisk muligt for mig.
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Nu afventer jeg at nogen i Sverige enten svarer på min mail eller vi ad anden vej for information om hvor vidt arrangementet støttes bredt af de svenske Saab klubber og om de gerne vil have os danskere med. Der er trods alt to uger til det løber af stablen og mon ikke der kommer gang i svenskerne så snart tømmermændene er sover væk? Hvis svenskerne ender med at lave et bredt arrangement og de gerne vil have os med, agter fruen og jeg at tage turen nordpå.
Bor man på øerne er det ikke så svært at tage broen til Malmø og så bare stikke snuden nordpå med en god lydbog på anlæget. Er man på broen klokken lidt i syv skulle der være en change for at nå det. Om den tid passer må der ses på når tiden nærmer sig.
Nu afventer jeg at nogen i Sverige enten svarer på min mail eller vi ad anden vej for information om hvor vidt arrangementet støttes bredt af de svenske Saab klubber og om de gerne vil have os danskere med. Der er trods alt to uger til det løber af stablen og mon ikke der kommer gang i svenskerne så snart tømmermændene er sover væk? Hvis svenskerne ender med at lave et bredt arrangement og de gerne vil have os med, agter fruen og jeg at tage turen nordpå.
Bor man på øerne er det ikke så svært at tage broen til Malmø og så bare stikke snuden nordpå med en god lydbog på anlæget. Er man på broen klokken lidt i syv skulle der være en change for at nå det. Om den tid passer må der ses på når tiden nærmer sig.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Må indrømme at jeg deler Khrisdk's og Vels' opfattelse om at "synge til ildebrand".
Jeg var ansat i det gamle Sterling da det gik konkurs, jeg som troede at jeg skulle stjæle af kassen for at blive arbejdsløs. Der var stormøde i hangaren, men jeg blev hjemme med rekordagtige tømmermænd.
Nogle valfartede til Kastrup Lufthavn Syd for at se disse over 1000 mennesker forlade deres arbejsplads, mange efter 30-35 år i jobbet.. Mange græd på deres vandring mod portvagten.
Det var ikke rigtigt noget at stå og se på.
Der er ikke mange smil at finde i Trollhättan i disse dage. 
Jeg var ansat i det gamle Sterling da det gik konkurs, jeg som troede at jeg skulle stjæle af kassen for at blive arbejdsløs. Der var stormøde i hangaren, men jeg blev hjemme med rekordagtige tømmermænd.
Nogle valfartede til Kastrup Lufthavn Syd for at se disse over 1000 mennesker forlade deres arbejsplads, mange efter 30-35 år i jobbet.. Mange græd på deres vandring mod portvagten.
Det var ikke rigtigt noget at stå og se på.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262