Banner cycler

Fakta om årets handel Saab Spyker

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Søren-Bukdal-Pedersen
EXTREME SAAB FREAK

Fakta om årets handel Saab Spyker

27. jan 2010, 23:19

Her er en artikel fra Børsen med lidt fakta om handlen mellem GM og Spyker.

Det er dyster læsning når man kigger på hvad Saab solgte af biler i 2009. :shock:

Av for den en nedgang :(

http://borsen.dk/transport/nyhed/175245/

See for U self !!

Nå men nu skal vi bare lige have Saab køberne tilbage i folden, så bliver alt godt igen :-)

Mon man en dag kan købe aktier i det foretagne?

Hvis alt går godt, kunne sådan en aktie blive en rigtig dark horse 8)

Søren Bukdal Pedersen

Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

27. jan 2010, 23:28

Hvis der skal købere tilbage i folden, så skulle de IMO smide hele deres marketingafdeling væk også starte forfra. Det dur slet ikke som det er nu!

Få nogen top folk fra udlandet, også kom i gang med at sælg deres biler på deres mærkværdigheder og styrkesider.

En SAAB sælger ikke sig selv mere - face it.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

27. jan 2010, 23:35

Hmmm....

De HAR fået smidt den største klods i marketing afd. væk.
Der er knapt så meget US "Born from Jets" over deres reklamer.

Til gengæld viser de en helt anden side i deres sidste reklame:

http://www.youtube.com/watch?v=0hc0buYIZXI

Og tro mig..Den gode Victor Muller har helt bestemt et fint øje for hvordan man laver PR der virker...

Mvh

P.S: Jeg syns nu egentligt deres salgstal er imponerende i betragtning af at Saab var slået ihjel og leasingfirmaerne ikke ville røre bilerne,

P,P,S: Du kan bare køve en aktie i Spyker. De bliver til Saab-Spyker aktier når handlen er gennemført.
Men du skulle nu ha købt dem mandag før de steg 80%
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

28. jan 2010, 00:14

GM = General Mistake Billede
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

28. jan 2010, 10:35

tror helt sikkert på at SAAB igen kommer til at sælge godt.
Den nye 9-5 har været ventet alt for længe, og direktørerne og dem med lidt mere på kistebunden end mig, kunne bare ikke vente på den nye model længere.
plus med al den usikkerhed omkring mærket var folk vel bange for at købe en bil, der i medierne blev skrevet om, at der ikke kunne fåes flere reservedele til, hvis mærket gik bort.
så alt i alt, så kommer der da gang i hjulene igen.
vi skal ikke forvente at SAAB vil være i top 10 over flest solgte biler, det har vist heller ikke været meningen. :wink:
og ja krish, der skulle man lige have været lidt forudseende,,,, Jeg kunne lige præcis hive 200.- ud af mit S.U. budget, så det var nok ikke noget der rigtig kunne flytte noget.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
FlorianAreiter
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

28. jan 2010, 14:05

Er godt nok lidt spændt på at se hvad 'den good old' Victor Muller har i tankerne for Saab. Har lige haft min far i røret, og i Holl... eh Nederland, bliver han beskrevet som en forretningsmand der køber virksomheder op, for derefter at sælge dem med den helt store gevinst.
Der er jo ikke noget forkert i, bare han sørger for at Saabkoncernen kommer til at køre på skinnerne igen, inden han sælger den videre. (hvis det er det han vil....)
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!

tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
michno
EXTREME SAAB FREAK

28. jan 2010, 14:49

Det er dyster læsning når man kigger på hvad Saab solgte af biler i 2009.

Ja,ja men hvis man nu lægger de 37 stk til som Spyker solgte.....
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

28. jan 2010, 16:05

Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

28. jan 2010, 17:33

jeg vil tro at saab spyker aktier vil være en meget god invistering på længere sigt
jeg føler mig overbevist om at den nye 9-5 bliver en kæmpe succes ikke mindst som leasingbil
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
troels
SAAB-PSYCHO

28. jan 2010, 17:37

Dem der overvejer at investere i aktien, kan jo overveje at gøre det via pensionsdepot, så tager staten en del af tabet hvis det går galt. Dog tager staten også sin del af kagen hvis det går godt, som vi jo älle håber at det gør.

Vær dog opmærksom på at bankerne sædvanligvis tager store gebyrer for at handle med udenlandske aktier.

mvh
Troels
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

28. jan 2010, 17:57

Ja, det er da værd at håbe. Må jeg forøvrigt lige tilkendegive min KÆMPE tilfredshed med det endelige resultat af den seneste tids nervepirrende debatteren frem og tilbage omkring stakkels SAAB´s skæbne. Damn, hvor er jeg lettet og svært tilfreds med udgangen af hele dette mediecirkus, hvor man undervejs ikke vidste, hvad man turde tro og håbe, hvilket ben man skulle stå på etc. Det var lige før, det havde kostet en længere sygemelding fra jobbet pga. tiltagende vejrtrækningsproblemer og negle, der var sønderbidt helt ned til knoerne :shock: Selv orkede jeg ikke at følge sagen så tæt som en del andre herinde, med link til det ene og link til det andet. Det var ganske enkelt for uoverskueligt, synes jeg. Så meget desto bedre er det en ubeskrivelig følelse langt om længe at kunne konstatere det (åbentbare) faktum, at Spyker med hr. Müller i spidsen virkeligt har haft nogle seriøse ambitioner på SAAB´s vegne. Man læser, at firmaet tilmed har indvilget i at følge GM´s krav om at købe en hr. Antonov ud som investor i netop Spyker, for at tillade et forestående salg af kære SAAB. Det må man ganske enkelt bøje sig dybt i støvet for i allerstørste respekt for Müller og co.

Ser vi lidt mere objektivt på tingene, er der nok ingen tvivl om, at Spyker ikke begiver sig ud i denne (feber-) redning for at gøre verdens SAAB-tilhængere glade. De ser naturligvis forretningsmæssige muligheder i projektet. Det er ikke hver dag, der diskes op med en historie som denne i ens morgenavis, hvor en myg har spist en elefant! Det er vist ret sensationelt. Hvad der så senere kommer ud af alt dette, og hvad vi kan forvente af fremtiden, kan man vel kun på nuværende stadie gisne om. Men spændende...det bliver det i dén grad :biglove

Slutteligt. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der egentligt blev af "Kina-salget" (BAIC?). Hvad var det helt konkret, de købte? Produktionsudstyr? Know-how? Eller noget helt tredje? Hvad har dette af betydning for fremtidens udvikling af biler med SAAB-Spyker emblem på bagsmækken? :roll:

Mvh.
- en endnu mere trofast SAAB-tilhænger :P
/Henrik
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

28. jan 2010, 21:29

Hej

Kina-handlen er gennemført.

BAIC har købt produktionsudstyr til den gamle 9-5, samt komponenter fra NG9-3 op til 2006.
De har også købt adgang til folk og know-how hos Powertrain, som nok er den meste interessante afdeling hos Saab, og sikkert ville have overlevet en lukning alligevel fordi de løser en hel del opgaver for andre end Saab.
Mht. betydningen af dette for fremtiden er det nok mest et spørgsmål om hvor meget know-how og teknologi Powertrain i fremtiden kan sælge eller udvikle til Kina og tjene penge på det.
Det har efter min bedste overbevisning også den betydning at Saab lettere kan etablere adgang til det hurtigst voksende bilmarked i verden, Kina, alene i kraft af at de har etableret forbindelserne.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Marty
SUPER SAAB FREAK

29. jan 2010, 18:14

Hej alle - så er der godt nyt om EIB lånet

Ser ljust ut för Saabs EIB-lån
RelateratDet ser ljust ut för Saab att få det nödvändiga klartecknet från EU-kommissionen för att kunna få lånet från Europeiska investeringsbanken (EIB) med statliga garantier.

Regeringen har nu lämnat allt underlag till kommissionen och tror på ett positivt beslut redan nästa vecka.

-Vi har gått igenom flera olika detaljer och vad vi vet så har EU-kommissionen inga invändningar, säger Bengt Wennerstein, ämnesråd på näringsdepartementet, till TT.

En fråga som regeringen och kommissionen har haft diskussioner om är hur stor del av garantin som ska vara rabatterad enligt det tillfälliga stödprogrammet och hur stor del som ska vara marknadsmässig. Den rabatterade delen får inte vara för stor eftersom det anses strida mot statsstödsreglerna.

Därför har upplägget justerats. Nu handlar det om att Saab måste betala marknadsmässigt pris för drygt 15 procent av garantin.

EU-kommissionens godkännande är avgörande för att pengarna ska kunna betalas ut, liksom att EIB beviljar ett lån med Spyker som ny ägare.

EIB:s vice direktör Eva Srejber har tidigare sagt till TT att banken väger in att regeringen och Riksgälden tror på de nya ägarna i och med att de har sagt ja till statliga garantier.

Hur lång tid EIB tar på sig är oklart. Att lånet på drygt fyra miljarder kronor är i hamn är ett villkor för att Saabaffären mellan General Motors och Spyker ska kunna avslutas.

Marty

Tilbage til "Saab-Spyker News"