Banner cycler

SKD Nede senere i aften [.d 24/11] NY 27/11

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

SKD Nede senere i aften [.d 24/11] NY 27/11

24. nov 2010, 22:03

Hej,

Jeg sidder og er ved at konfigurere det sidste af en firewall, så skifter jeg SKD over på fiber.
Det betyder så også at den offentlige IP er ny, så DNS skal lige "ud i verden" igen. Nogen vil kunne se siden igen næsten øjeblikkeligt og for andre vil der gå nogle timer.

/Vels
Senest rettet af Vels 27. nov 2010, 00:40, rettet i alt 1 gang.


Billede
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

25. nov 2010, 09:03

Hej Poul.

Stor ros til reparations/tunings-teamet på vores site. :D
Er altid tidlig på hjemmesiden for at studere nyt. :idea: Måske er der noget seværdigt i TV i aften i stedet for vores debatindlæg :?: :?
Held og lykke med tun i aften.

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

25. nov 2010, 17:05

Hej Ole,

Tak for tilliden.
Desværre viste der sig i sidste time at være en teknisk udfordring med firewallen, så det kræver en opgradering.

Der blev derfor bakket igen til tidligere opsætning.

Efter lidt konference med Khris er vi blevet enige om at opgradere firewallen for at komme videre og vi venter pt. på en ny licensnøgle til det. Dvs. der gøres et nyt forsøg igen inden for nogle dage.

Det lyder måske voldsomt, men med al fremtidig drift af klubben inkl. web, mail, elektronisk arkiv, billeder osv osv osv er det nødvendigt med en bredskulderet mand i døråbningen til internettet ( firewallen ). Dvs. der er tale om en professionel wall der ikke tåler sammenligning med produkterne fra Bilka :wink:

Når det sidste her er på plads er klubben 100% herrer i eget hus og med alt menneskelig og nogenlunde økonomisk muligt gjort.

/Vels
Billede
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

25. nov 2010, 17:30

hvis det ikke kan tåle en sammenligning med bilkas fine produkter hvad så med at smutte i bilka :Idonno

Spøg til side, Det er sku fedt at i gider bruge jeres evner og resurser på at sikre klubben en fuldt fungerende professionelt opsat løsning der er en middelstor virksomhed værdig,
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

25. nov 2010, 19:28

Tak Ankersen,

Og selvfølgelig gider vi, ligesom at det er prisværdigt at andre "gider" bruge deres krudt i andre administrative hverv i SKD.

Professionelt opsat er måske liiige....... men lad mig sige det på en anden måde. Jeg har i konsulent dagene besøgt små og mellemstore virksomheder hvor scenariet var væsentligt værre.
Ting jeg savner lidt i vores regi er f.eks. batteri backup til pæn nedlukning og køl - omvendt må vi også lige klappe hesten og kigge på hvad der er muligt og rentabelt.

Jeg kan i øvrigt love mindst et "udfald" mere ud over det netop omtalte... jeg skal have trukket lidt nyt netværk til det her setup, så der bliver nok en kabel afbrydelse når jeg engang får lånt noget netværkskabel og en crimptang med hjem, Hoved kablet ser ud til at være lidt ustabilt så det må vi hellere fornye også. Men mon ikke jeg kan holde det inden for en halv times tid, det skal dog lige trækkes igennem lidt tomrør hvor der kun er plads til et kabel (det gamle skal så ud først) og jeg skal have klemt et RJ45 stik på...

Mere om det senere..
Billede
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

27. nov 2010, 00:41

Så prøver vi igen..

SKD går offline om ganske få minutter - jeg har dog tjekket, der er ikke særligt mange af de indloggede brugere der rent faktisk er aktive på denne tid af dagen ;-)

Forhåbentligt tilbage igen inden morgenstunden og for mange i løbet af natten..
Billede

Tilbage til "SKD Web"