Banner cycler

Er MIDLERTIDIGT permanent nu ???

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Er MIDLERTIDIGT permanent nu ???

20. jan 2011, 14:57

Sidste somme døde SKD siten og blev oprettet som MIDLERTIDIG....
med midlertidigt forum....

Kommer Gamle dage tilbage eller skal vi se fremad nu ?


Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

20. jan 2011, 15:35

Pkt. 1

Sidste sommer var omkring 1. November.
Vi kører nu korrekt på en tidligere back-up fra i sommers, men der har kun været midlertidigt forum fra 6. November


Pkt.2

Hvis man læser de forskellige udmeldinger der kommer fra Teknisk Webmaster Vels og undertegnede ville man vide at der arbejdes på højttryk på at etablere en løsning der skulle forhindre fremtidige nedbrud.

Vi har så arbejdet permanent på anskaffelse af Hardware, konfiguration af alle de bagvedliggende elementer omkring SKD, ikke bare hjemmesiden, som faktisk er det nemme at drifte, på 2 lokationer.

Pkt. 3

Da siden nu er forholdsvist låst så den er nemmere at styre ved en opgradering har vi besluttet at foretage opgradering og redesign af siden
Dette kommer oven i det andet.

Pkt4.

I samme øjeblik det er klart bliver der lukket i 2-3 dage, og vi vil derefter udelukkende køre på ny side.

Gamle dage kommer IKKE tilbage.

Hvad der kommer tilbage er muligheden for at skrive i alle forums, samt at samtlige indlæg vil blive bibeholdt.


MEN:

Da både Vels og jeg har både fast arbejde og koner/kærester + små børn er der også et par hensyn at tage der.

I princippet kunne vi lancere ny side i dag, men derkommer til at gå længere tid fordi historikken fra dene version af siden skal med over

Så ja: Du skal se fremad

P.S. Deadline for alt det her er: Når det er klart
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

20. jan 2011, 18:10

Så vidt jeg kan læse døde sitet i Jul 2010
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... file=index


Og midlertidig vokser unden at komme under kategori

Derfor mistes trix tips og gode råd..

Jeg har fuld forståelse for både job, fammilie og hardware skal passe ind..


Så vi ser fremad mod forår når isen tør og bla. cab en kommer ud igen :wink:
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

20. jan 2011, 18:36

Jeg har fuld forståelse og respekt for at dette tager tid, og en Klovborg tager den tid en Klovborg tager. :wink:

Kunden brokkede sig over at restaurantens mad var for længe om at komme på bordet. Kokken, godt kogende, kom så ud til kunden og spurgte. Vil De have maden nu, eller når den er klar? :evil: ..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

20. jan 2011, 18:36

Hej Peter

I snakker forbi hinanden.....Forummet døde korrekt omkring 1. nov. men den version vi har p.t. er uden data/indlæg i tilbage til juli 2010.....ca. 4 måneder er pist væk, desværre.

Det er et enormt slidsomt arbejde, især at etablere et helt nyt site når man ikke har et velfungerende gammelt som bare "spiller" imens...

At arbejde med den slags proff er en helt anden sag, så kan man presse citronen mht. tiden ved at presse flere penge i...men når folk som khrisdk og Vels også har et liv (jaja eller prøver at have det :wink:) så må man tage den tid, som man kan undvære til projekter som dette.

Med fuld forståelse og respekt for det leverede må vi derfor nok vente lidt tid endnu. Hellere have det nye SKD når det er mørt end når det er råt... jfr. bøf-terminologien !

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

20. jan 2011, 20:44

Hvad angår Midlertidigt forum:

Det blev oprettet på et tidspunkt hvor vi forventede at få data tilbage fra hosten i løbet af kort tid, og vi kunne derfor acceptere at miste data for den korte periode.
Vi har i mellemtiden draget den konklusion at data for de 4 mdr. er tabt.
Vi har til gengæld valgt ikke at åbne op for de andre fora da vi som det er nævnt arbejder på en ny version af siden, drevet af en anden type CMS som ikke er kompatibelt med den PNphpBB vi kører på nu.

Valget af andet system skyldes at udviklingen på PNphpBB er gået i stå og der derfor ikke er nogen tidshorisont på en opdatering til en tidssvarende version.

Hvad det i praksis betyder er at når der skal foretages opdatering her skal forum vikles ud af PostNuke, gøres til et rent phpBB forum , som så kan opgraderes til phpBB3, den nyeste version af forum softwaren.
Derefter skal dette så integreres med et CMS, her Joomla, et andet stykke software, som bliver bridget til phpBB3 med et tredie stykke software.
For at det så skal være nemmest muligt skal brugerne jo helst ikke kunne mærke at de bevæger sig mellem flere forskellige typer software.

Det fungerer skam ubesværet nu, men der skal stadig lige fedtes lidt, bl. a. skal der installeres og testes en del plug-ins/moduler for at få alle funktionaliteter med. Vi har en del formularer, kalenderen, og en type brugere, medlemmer, som der ikke er taget højde for i Joomla endnu. Samt det løse
Alt det er så også ved at være på plads.
Men det har taget tid at finde det helt rigtige og teste det.
Specielt fordi jeg mest har beskæftiget mig med Wordpress på det sidste, hvilket vi besluttede os for ikke at benytte, dels fordi der er sikkerhedsproblemer med det, dels fordi integrationen med forum ikke er helt moden.
Sidst jeg brugte Joomla ligger 4-5 år tilbage, hvilket næsten er stenalderen i IT-termer
Så der skal higes, søges og testes

Næste punkt på dagsordnen er så at få flyttet alt indholdet fra PNphpBB som IKKE ligger i forumdatabasen over.
Dette kan kun gøres manuelt.

Det var den laaaaange forklaring på at midlertidigt forum har levet så længe.

Den korte er at lige så snart den nye side kører, så bliver en af de første opgaver at få flyttet indlæg til de korrekte fora, hvorefter Midlertidigt forum vil blive nedlagt. (Her vinkes venligt til vores Moderatorer :wink: )
Samtidig er der også en forbedret søgefunktion på den nye side, hvilket skulle kunne gøre det lettere at finde alle perlerne.

Nedenunder alt det her ligger så al teknikken og de funktioner der skal bruges af Klubben/Bestyrelsen.
I princippet har vi nu sideløbende med udvikling af ny side opbygget 2 hostingcentre med fuld sikkerhed og datasikkerhed, men kun en kunde, SKD, i løbet af december måned.

Så bøffen er næsten klar 8)
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

20. jan 2011, 21:03

Fint så kan vi næsten lugte røgen af bøffen der er ved at bliver grillet. :mrgreen:

Resten siger mig intet

PostNuke, phpBB forum , opgraderes til phpBB3, integreres med et CMS, Joomla, :confused

Er det dansk eller ????

Jeg føler mig dum og helt blank.

Jeg tror jeg kører ned og køber lidt benzin, det ved jeg da hvad er :bigsmile
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

20. jan 2011, 22:32

:roll: :roll: :roll:

Her.. ta en tudekiks, så går der tid med det : http://www.saabklubdanmark.dk/9eren_1_1998.pdf

Endnu et projekt..det tager også lidt tid..
Billede

Tilbage til "SKD Web"