Nu er dette IKKE et surt opstod - det er i hvertilfælde bestem ikke ment sådan.
Men det er næsten kommunealt - I kender givet alle, pavillonerne, der står ved næsten alle danske skoler - de er måske blot tænkt som en midlertidig løsning af flere børn end beregnet, men er efterhånden blevet ganske permanente - altså en midlertidig løsning af en aktuel problemstilling (lang indledning for spørgsmålet): er der udsigt til en ende med det Midlertidige Forum ?
Det er givet resucerne det kniber med - kan vi betale ud af dette eller på anden måde hjælpe ?
Eller slette de andre inaktive foraer - således der kun findes et men aktivt forum ?
Hvordan stå vi med vort kære web - stadig blandt DK mest besøgte - ganske fantastisk, at vi kan bevare denne høje stilling, med kun et Midlertidig forum !!
Midlertid - Permanent SKD
Redaktør: Bestyrelsen
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Indlæg
Midlertid - Permanent SKD
Jeg er faktisk enig med Tono - jeg synes, at det er synd, at arbejdet med at få fixet vores site/forum skal hænge på en ressource, der er meget ophængt af andre aktiviteter. Det er fantastisk, at der findes frivillige, der påtager sig en sådan opgave - respekt for det, men det er ikke rimeligt, hvis opgavens omfang viser sig at være for stor i forhold til den mængde tid, som der skal investeres i at komme i mål. Så må der afsøges andre muligheder.
God dag til alle herfra
God dag til alle herfra
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Midlertid - Permanent SKD
Bare rolig
Skiftet til den nye side er planlagt til når jeg har afholdt min ferie, hvilket vil sige om ca. 3-4 uger.
Det har været planlagt til tidligere, men da det kræver at både Vels og jeg er på samtidig for at få det til at spille skal det koordineres så vi begge er til rådighed i en hel week-end.
Da Vels også har påtaget sig arbejdet med bladet har dette fået førsteprioritet her og nu, og det rammer så ind i at jeg afholder sommerferie.
Jensen har også fået fuld adgang til det nye site, så han kan orientere sig derinde.
Samtidig skal han på længere sigt overtage nogle flere administrative opgaver, så jeg er mere frigjort til arbejde med selv site
Hovedproblemet med at lægge ansvaret for sitet ud til andre er at det er undertegnede der har skruet det sammen og der er lavet en del specialtilpasninger som det tager tid at sætte andre ind i.
Opgaverne på SKD web har i længere tid været fordelt sådan at jeg tager mig af administration og daglig drift, mens Vels tager sig af det bagvedliggende grej, hvorfor udviklingen af site har været en enmandsopgave, hvorefter jeg orienterer om admintilgangen til de relevante brugere.
Hvis nogen erindrer sidste skift til nyt site, så er det også nødvendigt at der er flere admins til stede i en længere periode efter skiftet for at hjælpe og besvare spørgsmål.
Og til orientering for dem der kender til DISC personlighedsanalyser, så kan jeg fortælle at jeg scorer ekstremt højt på C.
Skiftet til den nye side er planlagt til når jeg har afholdt min ferie, hvilket vil sige om ca. 3-4 uger.
Det har været planlagt til tidligere, men da det kræver at både Vels og jeg er på samtidig for at få det til at spille skal det koordineres så vi begge er til rådighed i en hel week-end.
Da Vels også har påtaget sig arbejdet med bladet har dette fået førsteprioritet her og nu, og det rammer så ind i at jeg afholder sommerferie.
Jensen har også fået fuld adgang til det nye site, så han kan orientere sig derinde.
Samtidig skal han på længere sigt overtage nogle flere administrative opgaver, så jeg er mere frigjort til arbejde med selv site
Hovedproblemet med at lægge ansvaret for sitet ud til andre er at det er undertegnede der har skruet det sammen og der er lavet en del specialtilpasninger som det tager tid at sætte andre ind i.
Opgaverne på SKD web har i længere tid været fordelt sådan at jeg tager mig af administration og daglig drift, mens Vels tager sig af det bagvedliggende grej, hvorfor udviklingen af site har været en enmandsopgave, hvorefter jeg orienterer om admintilgangen til de relevante brugere.
Hvis nogen erindrer sidste skift til nyt site, så er det også nødvendigt at der er flere admins til stede i en længere periode efter skiftet for at hjælpe og besvare spørgsmål.
Og til orientering for dem der kender til DISC personlighedsanalyser, så kan jeg fortælle at jeg scorer ekstremt højt på C.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg håber sørme ikke, at i sletter alle indlæg fra det midlertidige forum, som der står det vil blive. Der er efterhånden mange nyttige oplysninger derinde. Jeg er klar over, det vil tage noget tid, at sortere alle trådene ud i de rigtige emner, men der kan vel være en midlertidig rodekasse, som administratorne kan rydde op i, efterhånden som der er tid.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvis de skal og kan bevares naturligvis, så er en rodekasse fint med mig. Folk søger som regel, så en sortering af emnerne er nok ret ligegyldig. Alternativt kan det gamle site, vel kører sideløbende, blot helt aflåst ligesom de øvrige sektioner. Så kan der måles lidt på om det bliver brugt og tages helt ned hvis det viser sig, at det ingen interesse har.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Når det nye site bliver skudt i luften bliver det modsat det nu kørende. Dette vil sige; alle de normale fora vil være låst op, og vort nuværende midlertidige forum vil være låst.
Det er så moderatorer og administratorers opgave at få sorteret lidt i alle disse tråde fra rodekassen og få dem smidt ud i hvert af deres respektive forum. Det vil ikke have højest prioritet, men i løbet af nogle måneder vil der nok være orden i sagerne igen.
Det var så rent lavpraktisk formuleret. Rent teknisk er det Khris og Vels der sidder med hver sin rorpind. I denne sammenhæng er jeg blot bolværksmatros.
MVH Mads
Det er så moderatorer og administratorers opgave at få sorteret lidt i alle disse tråde fra rodekassen og få dem smidt ud i hvert af deres respektive forum. Det vil ikke have højest prioritet, men i løbet af nogle måneder vil der nok være orden i sagerne igen.
Det var så rent lavpraktisk formuleret. Rent teknisk er det Khris og Vels der sidder med hver sin rorpind. I denne sammenhæng er jeg blot bolværksmatros.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jow da....
Jeg syntes da at det er en fremragende idé at hyre en webmaster med tid i overskud.. en frelaancer kan vel findes til ~500 i timen.
Driften kan vi flytte til et rackskab ude i byen 2500,- + M i kvartalet + trafik.
Så kan vi også tillade os at få DTP'ere hos trykkeriet til at skrue 9'eren sammen, de tager vist kun 1200 i timen og estimerer 5-8 timer.
Når vi er igang skal bestyrelsen da også have deres 3.58 pr km i kørepenge og ikke kun broen..
Så hvis vi her til september vedtager at sætte kontingentet op til 1200 pr medlem kan det sikkert godt hænge sammen. Alternativet er at nogle andre stiller sig op og overtager med friske ressourcer eller melder sig på banen som ressource med tilstrækkelig indsigt.
Jeg sidder ikke fast på noget hvis det klør i fingererne på nogen, så ville jeg da glædeligt slippe f.eks. 9'eren som jeg sidder med her en madag aften kl. 23.21 efter en fuld arbejdsdag med tryk på og hjem til de normale familie rutiner..
Hvem melder sig ? Hvem vil betale ?
En yderst positiv Vels der glæder sig over de nye tiltag..
Jeg syntes da at det er en fremragende idé at hyre en webmaster med tid i overskud.. en frelaancer kan vel findes til ~500 i timen.
Driften kan vi flytte til et rackskab ude i byen 2500,- + M i kvartalet + trafik.
Så kan vi også tillade os at få DTP'ere hos trykkeriet til at skrue 9'eren sammen, de tager vist kun 1200 i timen og estimerer 5-8 timer.
Når vi er igang skal bestyrelsen da også have deres 3.58 pr km i kørepenge og ikke kun broen..
Så hvis vi her til september vedtager at sætte kontingentet op til 1200 pr medlem kan det sikkert godt hænge sammen. Alternativet er at nogle andre stiller sig op og overtager med friske ressourcer eller melder sig på banen som ressource med tilstrækkelig indsigt.
Jeg sidder ikke fast på noget hvis det klør i fingererne på nogen, så ville jeg da glædeligt slippe f.eks. 9'eren som jeg sidder med her en madag aften kl. 23.21 efter en fuld arbejdsdag med tryk på og hjem til de normale familie rutiner..
Hvem melder sig ? Hvem vil betale ?
En yderst positiv Vels der glæder sig over de nye tiltag..
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Hovedgrunden til at der ikke bare er skiftet er at vi ikke ønsker datatab.
Som Jensen skriver vi det nye site have midlertidigt forum som låst og de andre fora åbne.
Det er faktisk ønsket om ikke at have datatab der har forsinket processen mest, fordi det er en langt konvertering fra det gamle sites database til det nye sites.
Vi skal have alle brugere og indlæg med over.
Det tager lidt tid når det skal ske og kræver to mand på to sites samtidig der har tiden til at gøre det ordentligt.
Og derfra er der masser af småting der enten ikke er til rådighed eller spiller helt som forventet, så der skal også være tid til at være på.
Det nye site er NYT, som i lavet helt fra bunden af på en anden platform end den vi bruger nu.
Hvis klubben har råd skal jeg da gerne koble en konsulent på til at løse opgaven
Jeg kender en mand der kun tager 20K for at lave den slags
Som Jensen skriver vi det nye site have midlertidigt forum som låst og de andre fora åbne.
Det er faktisk ønsket om ikke at have datatab der har forsinket processen mest, fordi det er en langt konvertering fra det gamle sites database til det nye sites.
Vi skal have alle brugere og indlæg med over.
Det tager lidt tid når det skal ske og kræver to mand på to sites samtidig der har tiden til at gøre det ordentligt.
Og derfra er der masser af småting der enten ikke er til rådighed eller spiller helt som forventet, så der skal også være tid til at være på.
Det nye site er NYT, som i lavet helt fra bunden af på en anden platform end den vi bruger nu.
Hvis klubben har råd skal jeg da gerne koble en konsulent på til at løse opgaven
Jeg kender en mand der kun tager 20K for at lave den slags
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349