Banner cycler

Vedr. PM!

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Vedr. PM!

14. dec 2011, 21:05

Davs derude!

Er der nogen her, der kan give et svar på, hvad der er galt med PM-systemet, siden jeg ikke kan sende en sådan? Har prøvet flere gange nu med nogen ventetid imellem. Stadig ingen succes :(

Får hver gang meldingen "Du kan ikke skrive et nyt indlæg endnu; for at undgå misbrug skal der gå en lille tid, vær venlig at prøve igen om lidt"
:roll:

/Henrik


Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

15. dec 2011, 00:07

Det lyder næsten som om du får dobbelt postet på en eller anden underlig måde.

For at undgå automatiseret misbrug, skal der gå mindst 10 sek mellem nye indlæg fra samme bruger ( ip ).

Har du evt. forsøgt med en anden browser eller lige rydde cookies ?

Det funker fint for mig og jeg har ikke hørt andre klager heller ( dermed vil jeg ikke afvise en defekt, men den er svær at jage på et enkeltstående tilfælde ).
Billede
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

15. dec 2011, 18:04

Tak for svar, men jeg er nødt til at spørge: Hvad menes der med at "rydde cookies"? Jeg kender godt begrebet men aner intet om det ellers (sådan er det jo at være på "fremmed grund") :oops:

Jeg har dog ryddet op i såvel indbakke som sendt post. Førstnævnte var 100% fuld :o Men ak...stadig ikke muligt at sende privatbeskeder. HELP!

/Henrik
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

15. dec 2011, 19:38

Hej Henrik

Småkager.....Cookies er et lille fil, som lægges ind på din pc. Når du f.eks. på en hjemmeside vælger at den skal huske koden eller vælger at den skal logge dig ind automatisk kan browseren (internetprogrammet) kun gøre det ved at smide en lille stump fil ned i mappen med cookies. Hver gang du åbner en hjemmeside finder browseren din cookiefil og ved derfor at den f.eks. skal logge dig ind.
Mange hjemmesider anvender cookies idag og de kan også drille. Om de er årsagen til at du ik kan sende PM skal jeg ikke kunne sige.

Cookies kan indeholde mange andre ting end koder, feks. hvis du på en hjemmeside har udfylde en søgeformular og ønsker at anvende samme søgning næste gang du besøger siden.

Du skal vide at hvis du ryder dine cookies sletter du også autologins og koder til de hjemmesider du ofte besøger.

Du sletter cookies (på win XP) ved igennem kontrolpanel at vælge Internet indstillinger. På fanen generelt findes knappen Slet... hvor du i ny menu vælger cookies :)

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

15. dec 2011, 20:17

Hej Anders, og rigtigt mange tak for en pædagogisk og letforståelig forklaring, så selv jeg kan være med :oops:

Har netop lige tjekket op på det efter din anvisning, og jeg ser bl.a., at der er valgt 1024 MB hukommelse til midlertidige internetadresser. Der anbefales 250. Dette er ændret nu men uden effekt på omtalte problem. Småkagerne er jeg nok ikke så vild med at rydde af vejen, da jeg efterhånden har en del log-ins rundt omkring. Altså dem, der ønskes husket af browseren, ikke auto log-in. Det må gerne forblive sådan. Det har jo virket førhen... :?

Har dette forresten noget at gøre med, hvorvidt man tillader "pop-up" eller ej på en given side? Jeg har givet tilladelsen til SKD web´en, nemlig.

Nu jeg har et par velbevandrede IT-folk i tale, kunne jeg godt tænke mig en kort instruks i, hvorledes man laver et "screen dump" og fremviser det her i fuld offentlighed. Skal man kopiere dette over i en slags "clip board" program og så "paste" det direkte, eller hvordan? Kan WEB-siden her kapere det? Eller er det samme vej som med oploading af billeder? Jeg har i flere tilfælde set dette fantastisk praktiske stykke hjælpemiddel fra andre herinde, der ønsker at vise en eller anden konkret ting for at fremme lethed og forståelse. Det vil jeg også kunne!

Nå, men jeg håber da, at jeg snart vil være i stand til at sende (og modtage :roll: ) PM´er igen.

Foreløbig tak for ulejligheden.

/Henrik
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

15. dec 2011, 20:59

Helt ok..

http://bit.ly/vsAuDj :wink:

Mht til billeder : http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... 75&start=0

Bruger du windows7 kan du bruge "Snipping Tool" eller på dansk "klippeværktøj"

prøv..
Billede
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

15. dec 2011, 21:19

Vels -> tak for dine råd. Det med billeder har jeg styr på (skulle jeg mene :wink: ), igen efter grundig vejledning herindefra. Dit første link relaterer sig til browser typer, jeg ikke har. Kører nemlig med det ellers så udmærkede XP. Principperne er givet de samme, kan jeg tænke. Jeg er blot "bange" for at tabe vigtige log-ins, som jeg ikke længere er sikker på at huske :oops:

Tager man igen et kig på fugmann´s vejledning med billederne er vi lige præcis ved emne no.2. Her ses netop disse "screen dumps", som jeg ævler om, til god anskueliggørelse for modtageren. Det er simpelthen et fabelagtigt hjælpemiddel i mange sammenhænge. Ikke mindst i et teknisk forum som dette!

På jobbet har benytter vi føromtalte clip board, når der skal affotograferes vigtige meddelser/fejlmeldinger på den fuldautomatiske, computerstyrede montagelinie, til vores IT-afdeling.

/Henrik
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

15. dec 2011, 23:30

Hej Henrik
Hvis man glemmer at skrive noget i Emne feltet bliver PM ikke sendt,kan det være årsagen ?
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. dec 2011, 05:01

Hf mht screen dumps,
Så bruger jeg paint, programmet kommer gratis med Windows
(se under alle programmer og dernæst tilbehør, så kommer paint.)

I programmet sætter du bare billedet ind (ctr. + v)
I paint kan du skære og tilpasse og evt rense billedet lidt.
Fiffet kommer når billed skal gemmes.
Gem som jpg eller gif. De fylder mindst.

Og så er det bare at følge ske instruks for billeder.

Småkager: de kan slættes uden det går ud over lock in koder. Vha internet tools , der gives muligheden slet alt eller slet temp files cookies etc.. Fifet er at man kan beholde lock in koder...
Til de rå er der muligheder for auto slet og eller arbejde med skjult ip adresse, men det er kun for it nørder, ikke mit speciale...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

16. dec 2011, 08:32

henrik> mht screendumps..
du har på dit tastatut en knap der hedder PrtSc (står for printscreen, den sidder ofte lige til højre for F12-knappen)

hvis du holder Alt knappen og så trykker på PrtSC knappen vil du få billedet det aktive vindue (blå bjælke) eller hele din skærm smidt i din udklipsholder..

så er det sådan set kun at vælge indsæt eller paste i det dokument eller mail du vil have anbragt screendumpen..

læs evt. mere her:
http://www.seoconsultants.com/windows/print-screen/

http://en.wikipedia.org/wiki/Print_screen
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

16. dec 2011, 17:35

Leifdalsgaard skrev:Hej Henrik
Hvis man glemmer at skrive noget i Emne feltet bliver PM ikke sendt,kan det være årsagen ?
Ja, den er jeg med på, men så mener jeg også, at der fremkommer en helt specifik melding om, "at du skal skrive noget i emnefeltet..." Det er ikke helt tilfældet her.
viking skrev:Hf mht screen dumps,
Så bruger jeg paint, programmet kommer gratis med Windows
(se under alle programmer og dernæst tilbehør, så kommer paint.)

I programmet sætter du bare billedet ind (ctr. + v)
I paint kan du skære og tilpasse og evt rense billedet lidt.
Fiffet kommer når billed skal gemmes.
Gem som jpg eller gif. De fylder mindst.

Og så er det bare at følge ske instruks for billeder.

Småkager: de kan slættes uden det går ud over lock in koder. Vha internet tools , der gives muligheden slet alt eller slet temp files cookies etc.. Fifet er at man kan beholde lock in koder...
Til de rå er der muligheder for auto slet og eller arbejde med skjult ip adresse, men det er kun for it nørder, ikke mit speciale...

Glimrende. Det må prøves. Nævnte program bruger jeg nemlig i forvejen, efter det først blev "gravet frem" fra PC´en i tidernes morgen. Jeg anede ikke, det var en standardting :oops:
Det virker rigtigt fint, og ja. Der er mange muligheder for redigering. Et tillægsspørgsmål er så, om det efterfølgende er nødvendigt at uploade billedet på et eller andet webhotel (Imageshack o.lign.), eller om det direkte kan indsættes her i forum i en given tråd?
dragedems skrev:hvis du holder Alt knappen og så trykker på PrtSC knappen vil du få billedet det aktive vindue (blå bjælke) eller hele din skærm smidt i din udklipsholder..
Print Screen knappen kender jeg godt. Men kun i tilfælde, hvor jeg efterfølgende åbner et Word dokument og trykker "CTRL V" for at få en 100% kopi på et dokument. Det kan bare ikke lade sig gøre - så vidt jeg kan se - at tage dette dokument og lægge op her direkte. Det med "ALT" knappen i den forbindelse kender jeg ikke.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak for alles ihærdighed med at komme til undsætning. Jeg skal ikke ulejlige mere. Dog er den værste hurdle det med ikke at kunne sende PM´er :?

Jeg må afvente og se, hvad jeg finder ud af som værende potentielle fejlkilder...

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

16. dec 2011, 18:19

Sært med pm problemet.
Har du prøvet fra en anden pc ?

Med paint programmet kan man sætte tekst ind og pile på billedet, det er super illustrativt..

Så som tjek diode xx eller billed af dit fine læder på stolpen og en pil her var det vigtigt at xxxxx

Ja billedet skal op på et lager hotel, som du nævner, hvorfor , hmm jeg er kun misbruger ikke it nørd

Prøv med billedet af læder betrækket på stolpen igen, det var super flot..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

16. dec 2011, 20:55

Henrik: Nu er det vel ikke fordi du dobbeltklikker på "Udfør" knappen, så vil den nemlig vise den besked du beskriver.
Beskeden sendes dog fint afsted alligevel.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

17. dec 2011, 18:02

Jensen skrev:Henrik: Nu er det vel ikke fordi du dobbeltklikker på "Udfør" knappen, så vil den nemlig vise den besked du beskriver.
Beskeden sendes dog fint afsted alligevel.
MVH Mads
Nej, nej. Den opfører sig kun som om...Det er helt umuligt - også nu - at sende for mig. Jeg kan fint svare i en given tråd, inklusive "vise prøve", men at sende PM´er...Næh, nej :roll:

Egentligt er det lige dig, jeg har brug for at komme i forbindelse med, Mads. Vil du være venlig at sende mig en PM´er, så? Også for at afprøve, om jeg kan svare dig :idea:

Mvh
Henrik
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

17. dec 2011, 23:28

Henrik: Så er der PM til dig.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

18. dec 2011, 01:54

Tak til både dig og Speedy for test-PM´er. Er ked af at sige det, men det kan altså stadig ikke la´ sig gøre for mig hverken at svare på én eller oprette en ny. Får atter meldingen:

Du kan ikke skrive et nyt indlæg endnu; for at undgå misbrug skal der gå en lille tid, vær venlig at prøve igen om lidt :roll:

Hva´ hulen kan der næsten være galt? Jeg har dog til gode at prøve fra en anden PC. Det må blive det næste...

/Henrik
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

18. dec 2011, 11:25

kig i den profil om der krydset af ved ja i disse 3:

Tillad altid BBkode:
Ja Nej
Tillad altid HTML:
Ja Nej
Aktiver altid Smilies:
Ja Nej
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

18. dec 2011, 13:08

Aha, tak for det hint! Underligt nok er der afkrydset et "nej" til denne: Tillad altid HTML.

Skal det så være "ja" istedet? Hvad betyder HTML (samme som HTTP???)? Kan det ændre sig selv hen ad vejen? :shock:

Håber da, det giver gevinst. Det er godt nok mærkeligt det her...

/Henrik
Senest rettet af hf-eco-power 18. dec 2011, 13:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

18. dec 2011, 13:42

jeg har ja i alle tre...
html er programmerings kode.. / sprog
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

30. dec 2011, 12:07

Henrik: Så er der PM til dig.
MVH Mads
Tak, Mads, den er modtaget, men ak...det er stadig ikke muligt at svare :(

I den forbindelse tillader jeg mig lige at følge op på mit problem og de forslag, der er givet undervejs:

Der er i skrivende stund afprøvet disciplinen fra hele 3 andre PC´ere med nøjagtigt samme resultat til følge!!! Ergo har det intet med "småkagerne" at gøre eller for den sags skyld andre PC-relaterede fejl og mangler. Det er jo rart at vide, for så vidt. Der MÅ næsten være noget galt med min brugerkonto :roll:

Er der en skarp person her, der kan - eller vil - hjælpe med at aflive dette irriterende problem? Det er for mig et meget uundværligt stykke værktøj, og pt. ligger der faktisk et par "åbne" sager og venter en afgørelse. Der er tillige fjernet/slettet ca. 40 PM´ere fra "indbakken", så der nu kun er 213 tilbage :shock: For at sikre en indbakke på under 100% fyldt!

Min tanke går på, om jeg af en eller anden underlig årsag har fået "indskrænket" mine muligheder for privat kommunikation og deslige, men det håber jeg så sandelig ikke. Fænomenet er åbenbart også et mysterium for Admin., erfarer jeg, hvilket vel er ensbetydende med, at det ikke er en velkendt ting???

Uden muligheden for PM´er er der selvsagt ikke megen fidus ved at være her. Så kan min konto ligeså lukkes ned én gang for alle :cry:

GODT NYTÅR!!! ... og på forhånd tak!

Mvh. en fortvivlet (super-)bruger
/Henrik
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

30. dec 2011, 12:14

> du skriver at du har slettet 40 PM fra din indbakke...
hmmm.. det er nok ikke så meget indbakken der kan være problemet.. du får jo de PM du skal ha..

prøv at kigge hvor meget du har liggende i "sendt post" eller "udbakke", det er jo der problemet er..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

31. dec 2011, 16:44

Hej Henrik

Som erik skriver, tjeck lige at du ikke har en mængde gamle beskeder i sendt post som måske kan gøre dette.

Ellers må vi lige se på det sammen i 2012 :)

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

31. dec 2011, 17:27

Hej Anders!

Tak for tilbuddet. Det kan meget vel blive aktuelt. Jeg har allerede foretaget noget "oprydning" alle steder. Status er flg.:

- Indbakke = 85% fuld.
- Sendt Post = 72% fuld (de ældste her er fra ultimo ´09, hvis det skulle have betydning :roll: )
- Udbakke = 2 stk. gamle PM slettet, kun én tilbage.
- Gemt post = 3-4 stykker.

...altsammen uden den mindste virkning :(

Du melder dig bare engang, Anders, når både tid og lyst er der. Foreløbig tak herfra...og kom godt ind i det nye år!

/Henrik
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

6. feb 2012, 09:30

Jeg har præcis samme problem som hf-eco-power. Når jeg forsøger at sende en PM, kommer beskeden:

"Du kan ikke skrive et nyt indlæg endnu; for at undgå misbrug skal der gå en lille tid, vær venlig at prøve igen om lidt"

Er der en løsning på vej? :-).
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

6. feb 2012, 09:48

Der er vel tilfældigvis ikke nogen af jer der kører med spamfighter eller lignende ?

Jeg har tidligere set at den kan lave dobbelt posts på web f.eks. af en eller anden mystisk grund.
Eller er det generelt fra alle pc'ere ?
Billede
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

6. feb 2012, 09:54

Det er helt uafhængigt af, hvilken computer man bruger. Problemet opstod lige pludselig ca. midt i december... pudsigt nok, havde netop hf-eco-power og undertegnede sendt flere PM'er til hinanden i tiden op til at problemet opstod... måske dette har noget med årsagen at gøre?
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

6. feb 2012, 09:58

hmg , prøv lige at sende en PM til mig - jeg kørte faktisk en database reparation igår, det kan være at det har gjort noget.
Billede
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

6. feb 2012, 10:00

Virker desværre ikke - samme besked.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

6. feb 2012, 19:25

Vels kunne du prøve at sende en PM til mig, så kan jeg da se, om jeg kan modtage... tvivler dog, kan stadig ikke sende.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

6. feb 2012, 19:56

--> AGT900 Tak for din PM - den kom frem, men jeg kunne ikke besvare den og sende en PM retur. Så jeg kan modtage men ikke sende, hmm...
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
AGT900
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 907
Tilmeldt: 9. maj 2006, 18:23

6. feb 2012, 20:03

Hvordan står dine nej og ja, under din profil, hvis du forstår hvad jeg mener? eks, N N N J J N N J J J. N for Nej og J for Ja. Så kan vi lige sammenligne...
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)

Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

7. feb 2012, 14:57

hmg skrev:--> AGT900 Tak for din PM - den kom frem, men jeg kunne ikke besvare den og sende en PM retur. Så jeg kan modtage men ikke sende, hmm...
Ja, det er fuldstændigt samme mønster her! Altså kun modtage og besvare tråde - incl. "quote" som her - men derudover er det "lukket land" :(

Mine muligheder er ved at være udtømte med en afklaring på problemets opståen, så derfor venter jeg også med tålmodighed på én udefra...så at sige, der ligger inde med de vises sten...

/Henrik
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

7. feb 2012, 19:36

Kan man ikke på en eller anden måde "nulstille" hf-eco-power's og undertegnedes PM-konto... altså så det ikke ser ud som om, at der lige er blevet sendt en PM, når det jo reelt er flere måneder siden efterhånden, at det kunne lade sig gøre.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

7. feb 2012, 19:51

En nulstilling betyder at slette alt
Det mest sandsynlige er at der "hænger" info i databasen på en halv PM der har været i gang under et crash.
At finde de påvirkede tabeller er et større detektivarbejde, og det er ikke til at udskille hvad der er hvad.
Så det er en oprydning hvor alle PM under de bruger ID'er slettes så der er rent.
Vi har samme fænomen på TSR, hvor der 5 brugere på konstant.
0 er blevet = 5
For de tførste er det ikke en 5 min opgave, for det andet ryger der en pæn sjat data
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

7. feb 2012, 20:42

Det mest sandsynlige er at der "hænger" info i databasen på en halv PM der har været i gang under et crash.
OK, det lyder som en god forklaring, men! Har der været et sådant "crash" siden d. 25. dec.? Det var nemlig den sidste PM, der var mulig at sende afsted for mig. Og det til hmg, oven i købet. Er der mon en sammenhæng her?

Nej, I skal ikke besvære jer med at investere alt for mange timer i et større "detektivarbejde". Det lyder for omfattende, synes jeg. Vi overlever nok trods det lille handicap :wink:

/Henrik
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

7. feb 2012, 21:12

For min skyld må SKD gerne nulstille min PM-konto. Jeg har alligevel slettet alle mine PM'er i håb om, at det virkede - vil rigtig gerne kunne sende PM igen :-). Og ja, hf-eco-power, der må helt sikkert være en sammenhæng i forhold til, at vi netop sendte hinanden PM'er og nu ikke kan sende PM ;-). Du er ligeledes den sidste, jeg har kunnet sende en PM til.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 833
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:56

10. feb 2012, 09:16

Nu er det ikke for, at jeg skal tærske langhalm på det, men er der udsigt til, at PM-problemet bliver løst? :-). For min skyld må sige om nævnt gerne nulstille min PM-konto eller hvad end der skal til, for at det virker... det ville være rigtig rart, hvis det virkede igen ;-).
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

10. feb 2012, 15:37

Har lige en tilføjelse:

Der er sket det mærkelige, at den sidst modtagne PM fra hmg, d. 25. dec. ´11, bliver ved med at stå øverst på listen i min indbakke, hvor alle andre beskeder, som jeg efterfølgende har modtaget sidenhen, havner under denne :o

Måske det kan være en hjælp til problemløsningen?

/Henrik
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

12. feb 2012, 11:01

Jeg har kigget lidt på diverse indstillinger for begge herrer og der er ikke noget der er anderledes opsat and så mange andre brugere herinde. Nulstille PM konto tror jeg ikke er muligt, men jeg vil foreslå at i systematisk sletter beskeder i jeres ind/udbakke, evt. begyndende med den besked Henrik beskriver hvor problemet synes at starte. Hvis intet umiddelbart virker, så slet alle beskederne i både ind og udbakken. Hvis der er enkelte beskeder i gerne vil gemme så placer dem evt. i arkivet indtil i finder ud af om det virker eller ej.
Det er nok mit bedste råd indtil videre.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "SKD Web"