Plankan's vinterbil saab 9000 My 93
Redaktør: Bestyrelsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Plankan's vinterbil saab 9000 My 93
Ja så gik man hen og blev 9000 ejer for første gang i livet
Jeg som entlig aldrig har været 9000 fan som sådan da jeg syntes bedre om gamle OG 900.
9000 i al ære,en rigtig dejlig bil at køre -
lige på nær at jeg er lidt for lang for at kunne se hele instrumentet i bilen hvis altså ikke jeg vil ligge ned når jeg kører
og så der jo 2 gange af alt muligt i den bil sammenlignet med OG 900.
Nå men pyt med det for jeg stod indfor det problem at jeg "manglede" en bil
og hvoffer mangler man så en bil.......
Kvartz-projektet,det seneste store jeg havde blev jo færdigt og den bil har jeg nydt meget af -
men så stod jeg pludselig der uden noget at lave
Jeg havde i mange år svoret at jeg ville have en MC igen -
startede med at køre MC (125cc) som 16 årig og holdt det igang helt til 1991 da jeg af årsager jeg stadievæk ikke kan huske hvoffer jeg holdt op
Men årene gik med og der kom som oftest altid et eller andet OG 900 projekt istedet for.
Men nu pludselig var der ikke noget OG projekt
Sæsongen 2012 blev endelig det år hvor jeg efter en pause på 21 år atter kom op på 2 hjul igen.
Købte mig dette "dyr" :
En "clasikker" til Honda CBR 1000F fra 1989 med kun 37.000 Km på bagen
og dejlige 135 vandkølede Hk
Da den er en classic har den også billig forsikring med kun 1400:- pr helår -
uden begrændsning på kørte KM pr år
Så dette år har stået på saab meeting med Kvartz og masser af KM på MC og så kom jeg lige til at tænke på det der med vinter
Kvartz skal bare ikke ud og 2 hjul er ingen hit med glatte veje
Jeg begyndte så at støvsuge blocket på biler og fandt denne:
Kun 2 ejere
Senest synet helt UA
#242 Rubinrød
Fuld servicehistorik
Acc
C-lås med Alarm
Autgear
ABS
4* Elhejs
Fartpilot
Tågelys foran
4 helt nye Vintersutter
Etc Etc Etc .......
Årsagen til at den var så billig:
Det havde jeg prøvet før med vetilatorbytte så der blev ringet og bestemt møde for at kigge på bilen.
Efter en prøvetur fandt jeg ikke større felj på bilen som sådan -
og der er fuld service historik på den,så jeg viste godt at det var knofedt som skulle til det hvis jeg købte den.
Prisen blev sat til 4.500:- så det var ikke til at modstå
Men alt der skinder er ikke guld -
og her er nok at lave på denne bil
Jeg som entlig aldrig har været 9000 fan som sådan da jeg syntes bedre om gamle OG 900.
9000 i al ære,en rigtig dejlig bil at køre -
lige på nær at jeg er lidt for lang for at kunne se hele instrumentet i bilen hvis altså ikke jeg vil ligge ned når jeg kører
og så der jo 2 gange af alt muligt i den bil sammenlignet med OG 900.
Nå men pyt med det for jeg stod indfor det problem at jeg "manglede" en bil
og hvoffer mangler man så en bil.......
Kvartz-projektet,det seneste store jeg havde blev jo færdigt og den bil har jeg nydt meget af -
men så stod jeg pludselig der uden noget at lave
Jeg havde i mange år svoret at jeg ville have en MC igen -
startede med at køre MC (125cc) som 16 årig og holdt det igang helt til 1991 da jeg af årsager jeg stadievæk ikke kan huske hvoffer jeg holdt op
Men årene gik med og der kom som oftest altid et eller andet OG 900 projekt istedet for.
Men nu pludselig var der ikke noget OG projekt
Sæsongen 2012 blev endelig det år hvor jeg efter en pause på 21 år atter kom op på 2 hjul igen.
Købte mig dette "dyr" :
En "clasikker" til Honda CBR 1000F fra 1989 med kun 37.000 Km på bagen
og dejlige 135 vandkølede Hk
Da den er en classic har den også billig forsikring med kun 1400:- pr helår -
uden begrændsning på kørte KM pr år
Så dette år har stået på saab meeting med Kvartz og masser af KM på MC og så kom jeg lige til at tænke på det der med vinter
Kvartz skal bare ikke ud og 2 hjul er ingen hit med glatte veje
Jeg begyndte så at støvsuge blocket på biler og fandt denne:
Kun 2 ejere
Senest synet helt UA
#242 Rubinrød
Fuld servicehistorik
Acc
C-lås med Alarm
Autgear
ABS
4* Elhejs
Fartpilot
Tågelys foran
4 helt nye Vintersutter
Etc Etc Etc .......
Årsagen til at den var så billig:
Det havde jeg prøvet før med vetilatorbytte så der blev ringet og bestemt møde for at kigge på bilen.
Efter en prøvetur fandt jeg ikke større felj på bilen som sådan -
og der er fuld service historik på den,så jeg viste godt at det var knofedt som skulle til det hvis jeg købte den.
Prisen blev sat til 4.500:- så det var ikke til at modstå
Men alt der skinder er ikke guld -
og her er nok at lave på denne bil
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Plankan
Ja, det er vist en 2,3i
Men sikke dog et slikket bolsje. Hold op, hvor er den dog smuk, som den står der og byder sig til. Og så til den pris...ufatteligt
Til lykke med den, plankan! Den bliver du ganske sikkert rigtig glad for. Fortæl gerne lidt mere om de ting, der skal gøres.
/Henrik
Men sikke dog et slikket bolsje. Hold op, hvor er den dog smuk, som den står der og byder sig til. Og så til den pris...ufatteligt
Til lykke med den, plankan! Den bliver du ganske sikkert rigtig glad for. Fortæl gerne lidt mere om de ting, der skal gøres.
/Henrik
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Nejnejnej, 4500 SEK, det er jo ufatteligt.....
STort tillykke med den flotte vogn, det er den fedeste farve til en SAAB Den rubinrøde 242 samt den metallic bordeaux mørke-røde, man kan få til 9-5 er i mine øjne 2 af de flotteste farver....stort tillykke og ja, klimaet kan/skal fikses, så har du toppen af en fed vinterbil
STort tillykke med den flotte vogn, det er den fedeste farve til en SAAB Den rubinrøde 242 samt den metallic bordeaux mørke-røde, man kan få til 9-5 er i mine øjne 2 af de flotteste farver....stort tillykke og ja, klimaet kan/skal fikses, så har du toppen af en fed vinterbil
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Eller "sugis" som de hedder herover.......
Jeg var nu ellers ved at være træt af røde biler,har haft mange men aldrig en 242 -
jo mere jeg kigger på denne ser jeg at der noget specielt ved "rubyred"
Men som sagt,til den pris må man tage lidt knofedt med........
Jo jeg kan faktisk lide bilen mere og mere for hver gang jeg køre en tur i den
Ikke noget fartvidunder alá min Kvartz,men mere en slags limusine man kommer stille og roligt frem i uden at stresse.
Også længe siden jeg har kørt med tomat kasse
Af det som skal laves er der:
1: Ventilator/blæser motor [#]
2: Varmeelementet [#]
3: Udstødningen i mitten [#]
4: Det lange lys [#]
5: Justering af håndbremsen [#]
Så er der det "andet" som:
1: Højer bagdør er bulet undertil eftersom tanten der havde bilen -
på sine ældre dage godt kunne lide "nærkontakt" med ting omkring sig [#]
2: Kofanger frem ridset []
3: Fikse den lille rust i nederkant på dørrer højre side [#]
4: Triptæller fungerer ikke [#]
5: Reflexrampen er sprukket [#]
6: Fikse al belysning i knapper etc etc [#]
7: En omgang lakrens [#]
8: Bestille nye nummerplader [#]
Ja det er en 2.3i non turbo-BAAS skrev:non turbo?
Eller "sugis" som de hedder herover.......
Og så er det incl de 700:- der er tilbage på vejskattenSpeedy skrev:Nejnejnej, 4500 SEK, det er jo ufatteligt.....
TakSpeedy skrev:STort tillykke med den flotte vogn, det er den fedeste farve til en SAAB Den rubinrøde 242 samt den metallic bordeaux mørke-røde, man kan få til 9-5 er i mine øjne 2 af de flotteste farver....
stort tillykke og ja, klimaet kan/skal fikses, så har du toppen af en fed vinterbil
Jeg var nu ellers ved at være træt af røde biler,har haft mange men aldrig en 242 -
jo mere jeg kigger på denne ser jeg at der noget specielt ved "rubyred"
Ja det er det.hf-eco-power skrev:Ja, det er vist en 2,3i
Og så er den enda beskidt som bare den i lakkenhf-eco-power skrev:Men sikke dog et slikket bolsje. Hold op, hvor er den dog smuk, som den står der og byder sig til. Og så til den pris...ufatteligt
Men som sagt,til den pris må man tage lidt knofedt med........
Tak.hf-eco-power skrev:Til lykke med den, plankan! Den bliver du ganske sikkert rigtig glad for.
Jo jeg kan faktisk lide bilen mere og mere for hver gang jeg køre en tur i den
Ikke noget fartvidunder alá min Kvartz,men mere en slags limusine man kommer stille og roligt frem i uden at stresse.
Også længe siden jeg har kørt med tomat kasse
Jo altså der er jo det som skal fikses og så er der det kosmetiske som "forstyrrer" mighf-eco-power skrev:Fortæl gerne lidt mere om de ting, der skal gøres.
Af det som skal laves er der:
1: Ventilator/blæser motor [#]
2: Varmeelementet [#]
3: Udstødningen i mitten [#]
4: Det lange lys [#]
5: Justering af håndbremsen [#]
Så er der det "andet" som:
1: Højer bagdør er bulet undertil eftersom tanten der havde bilen -
på sine ældre dage godt kunne lide "nærkontakt" med ting omkring sig [#]
2: Kofanger frem ridset []
3: Fikse den lille rust i nederkant på dørrer højre side [#]
4: Triptæller fungerer ikke [#]
5: Reflexrampen er sprukket [#]
6: Fikse al belysning i knapper etc etc [#]
7: En omgang lakrens [#]
8: Bestille nye nummerplader [#]
Senest rettet af plankan 6. aug 2012, 22:48, rettet i alt 5 gange.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
På Svensk er bilen jo nærmes totalt skadet.
På Dansk, er den i flot stand med fin alders patina.
Vi er jo glade for de gamle fine Saab biler.....
På Dansk, er den i flot stand med fin alders patina.
Vi er jo glade for de gamle fine Saab biler.....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der er som sagt ikke de store penge i gamle 9000 uden turbo herover så -
desværre går mange ældre 9000 den skæbne til mødes p g a just defekten med blæser/element
Nja det er faktisk ikke langt fra.....viking skrev:På Svensk er bilen jo nærmes totalt skadet.
Der er som sagt ikke de store penge i gamle 9000 uden turbo herover så -
desværre går mange ældre 9000 den skæbne til mødes p g a just defekten med blæser/element
Der bliver skam masser af patina når jeg er færdig med denviking skrev:På Dansk, er den i flot stand med fin alders patina.
Vi er jo glade for de gamle fine Saab biler.....
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
242 Rubin Red Metallic Clearcoat ummmmmmm
Så bliver det ikke meget bedre...
Ja jo B234R Men det må komme senere....
Så bliver det ikke meget bedre...
Ja jo B234R Men det må komme senere....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
1.720 svenske riksdaler fattigere:
Den gamle blæser:
19 års kulsstøv:
Utroligt så meget skidt og møg der samler sig her på 9000:
Og så kom turen til varmeelementet jag havde under mistanke for at være utæt:
Og ganske rigtigt
Frem med skurebørsten
Montere det nye element på sin plads:
Og så den nye blæser klar til at indtage sin plads:
og så vågnede det hele til liv igen.
Som bonus kunne jeg konstaterer at Acc'n levede og blæser messer af dejlig luft
På med låget igen og krydse et problem mindre af
Den gamle blæser:
19 års kulsstøv:
Utroligt så meget skidt og møg der samler sig her på 9000:
Og så kom turen til varmeelementet jag havde under mistanke for at være utæt:
Og ganske rigtigt
Frem med skurebørsten
Montere det nye element på sin plads:
Og så den nye blæser klar til at indtage sin plads:
og så vågnede det hele til liv igen.
Som bonus kunne jeg konstaterer at Acc'n levede og blæser messer af dejlig luft
På med låget igen og krydse et problem mindre af
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Fin bil!
Men har vi ikke set den tidligere i en anden tråd?
Men har vi ikke set den tidligere i en anden tråd?
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jo det er jo detaljer for den som kan selv
faktisk i hele 2 tråde hvis nu skal være helt nøje
Det var i "classic forum" hvor jeg modtog svar fra expertpanelet på 2 af de problemer der var på bilen ved købet....
Bilen var jo som sagt kun tiltænkt at være en vinterslave -
men så gik der lidt mere "sport" i sagen
Takker -Den_Gamle skrev:Den er da fin
Og til ingen penge.
Blæser og varmelegeme.... Det er jo detaljer.
Jo det er jo detaljer for den som kan selv
Du har så ret -SGT skrev:Fin bil!
Men har vi ikke set den tidligere i en anden tråd?
faktisk i hele 2 tråde hvis nu skal være helt nøje
Det var i "classic forum" hvor jeg modtog svar fra expertpanelet på 2 af de problemer der var på bilen ved købet....
Bilen var jo som sagt kun tiltænkt at være en vinterslave -
men så gik der lidt mere "sport" i sagen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det andet store problem var som sagt det lange lys...
Kun den ene af lamperne tændte og så havde jeg dette fenomen:
Samt at den lille blå lampe ikke tændes.........
Men takket være expertpanelet her som kan lidt mere omkring 9000 end jeg kan -
fik jeg så rådet at fejlsøge ude i den lille sikringsbox.
Vel her ser man jo at der er noget som ikke står helt rigtigt til:
Efter bytte af det orange relæ kom der ikke bare lys i begge lamperne -
men også betydeligt mere styrke i dem,og så lyser den lille blå atter som den skal
Kun den ene af lamperne tændte og så havde jeg dette fenomen:
Samt at den lille blå lampe ikke tændes.........
Men takket være expertpanelet her som kan lidt mere omkring 9000 end jeg kan -
fik jeg så rådet at fejlsøge ude i den lille sikringsbox.
Vel her ser man jo at der er noget som ikke står helt rigtigt til:
Efter bytte af det orange relæ kom der ikke bare lys i begge lamperne -
men også betydeligt mere styrke i dem,og så lyser den lille blå atter som den skal
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Noget af det kosmetiske der forstyrrede mig var reflexrampen der bag.
Der var en stor grim sprikke i den og så var den begyndt at blive grim på bagsiden:
Så efter en tur til pick & pay i helsingborg og 150:- fattigere fik jeg en så godt som ny med hjem igen
Jeg havde også bestilt nye nummerplader (80:- stk) som bare lå og ventede -
så den bagerste kom på i samme omgang incl. 2 stk LED lamper til belysningen :mrcool
Et smut ind på returbilen også i helsingborg og der fandt jeg en bil med næsten ny udstødning for 100:-
Den gamle havde 2 små huller:
der fik forbruget af de dyre dråber til at stige
Noterede nemlig et forbrug 11.5 /100 Km som efter bytte kom ned på respektable 8.5/100 Km
Der var en stor grim sprikke i den og så var den begyndt at blive grim på bagsiden:
Så efter en tur til pick & pay i helsingborg og 150:- fattigere fik jeg en så godt som ny med hjem igen
Jeg havde også bestilt nye nummerplader (80:- stk) som bare lå og ventede -
så den bagerste kom på i samme omgang incl. 2 stk LED lamper til belysningen :mrcool
Et smut ind på returbilen også i helsingborg og der fandt jeg en bil med næsten ny udstødning for 100:-
Den gamle havde 2 små huller:
der fik forbruget af de dyre dråber til at stige
Noterede nemlig et forbrug 11.5 /100 Km som efter bytte kom ned på respektable 8.5/100 Km
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
/Henrik
Fine sager til symbolske priser :Hvadhulen Du må være født under en heldig stjerne, skulle man tro. Har huggeren flere af dem???Så efter en tur til pick & pay i helsingborg og 150:- fattigere fik jeg en så godt som ny med hjem igen
/Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
d v s "självplock" så det gælder bare om at opdaterer sig hver dag om hvad som kommer ind på skroten
Deres priser er stort de samme som returbilen......
Pick & pay i helsingborg kører med samme princip som returbilen -hf-eco-power skrev:Fine sager til symbolske priser :Hvadhulen Du må være født under en heldig stjerne, skulle man tro. Har huggeren flere af dem???Så efter en tur til pick & pay i helsingborg og 150:- fattigere fik jeg en så godt som ny med hjem igen
/Henrik
d v s "självplock" så det gælder bare om at opdaterer sig hver dag om hvad som kommer ind på skroten
Deres priser er stort de samme som returbilen......
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var det tid til das speedometer,eller rettere sagt triptælleren.
Jeg gad ikke pille for meget med det
så da jeg var på skrotten senest kom der også lige et speedometer i inkøbskurven
Så var det bare lige det med om man kunne tage fra vilken 9000 som helst -
eller om det var specifike modeller
Det gav sig dog selv -
jeg tog et billede af mit gamle instrumenthus:
Og her ser man at det er samme "index" på Turbo MY95
Så efter en lille justering af Kilometer standen så tæt på som bilen's som nu muligt -
køre vi numere med Turbospeedometer:
( Men bilen blev ikke hurtigere for det )
Bilen jeg demonterede speedometeret fra havde også desse små søde:
Så da jeg opdagede at jeg ikke havde dem i min bil -
var jeg jo nød til at redde dem fra en sikker skrotdød
Faldt også over dette sjove tilbehør:
Så bliver det fra sådan her:
Til sådan her:
Og prisen for dette "kalas"
Instrumenthus kr 250:-
Tilbehøret kr 40:-
Diskanterne kr 10:-
------------------------------------
Total: kr 300:-
------------------------------------
------------------------------------
Jeg gad ikke pille for meget med det
så da jeg var på skrotten senest kom der også lige et speedometer i inkøbskurven
Så var det bare lige det med om man kunne tage fra vilken 9000 som helst -
eller om det var specifike modeller
Det gav sig dog selv -
jeg tog et billede af mit gamle instrumenthus:
Og her ser man at det er samme "index" på Turbo MY95
Så efter en lille justering af Kilometer standen så tæt på som bilen's som nu muligt -
køre vi numere med Turbospeedometer:
( Men bilen blev ikke hurtigere for det )
Bilen jeg demonterede speedometeret fra havde også desse små søde:
Så da jeg opdagede at jeg ikke havde dem i min bil -
var jeg jo nød til at redde dem fra en sikker skrotdød
Faldt også over dette sjove tilbehør:
Så bliver det fra sådan her:
Til sådan her:
Og prisen for dette "kalas"
Instrumenthus kr 250:-
Tilbehøret kr 40:-
Diskanterne kr 10:-
------------------------------------
Total: kr 300:-
------------------------------------
------------------------------------
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
hmm jeg har vist en læder kabine der passer i farven på resten af din stue hvis det skulle have interesse den er meget billig da jeg ikke skal bruge den
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
tjaa vi kan da bare sige at det vi bytter med koster 150 kr så er både pris og stand det sammehf-eco-power skrev:...i samme stand og til samme pris???
/Henrik
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hvad er det for en variant af læderkabine -
du kan måske fikse lidt billeder
Så det har dukim96v4 skrev:hmm jeg har vist en læder kabine der passer i farven på resten af din stue hvis det skulle have interesse den er meget billig da jeg ikke skal bruge den
Hvad er det for en variant af læderkabine -
du kan måske fikse lidt billeder
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Håndbremsen fikset -
viste sig at være en bagatel da skiver og klosser var byttet inden for de siste 12 måneder
Demonterede samtlige klosser for/bag og børstede det hele af for så at "fedte dem ind" så det er klart ind for vinteren
Noget der virkelig forstyrrer mig,er lamper der ikke lyser som de skal
Så nu efter en gennemgang lyser det meste hvad der kan og skal i bilen.
Måtte enda lodde 2 nye lamper i visse af kontakterne -
men det havde man jo prøvet før
Et spørgsmål ang belysning.....
Under det analog ur sidder der 2 knapper,den ene med "R" og den anden med "INFO".
Der er lys i R,men skal der ikke være det i INFO knappen med
Svært at tage "natbilleder" med mit kamera -
men cirka sådan her tager det sig ud nu:
viste sig at være en bagatel da skiver og klosser var byttet inden for de siste 12 måneder
Demonterede samtlige klosser for/bag og børstede det hele af for så at "fedte dem ind" så det er klart ind for vinteren
Noget der virkelig forstyrrer mig,er lamper der ikke lyser som de skal
Så nu efter en gennemgang lyser det meste hvad der kan og skal i bilen.
Måtte enda lodde 2 nye lamper i visse af kontakterne -
men det havde man jo prøvet før
Et spørgsmål ang belysning.....
Under det analog ur sidder der 2 knapper,den ene med "R" og den anden med "INFO".
Der er lys i R,men skal der ikke være det i INFO knappen med
Svært at tage "natbilleder" med mit kamera -
men cirka sådan her tager det sig ud nu:
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jo, naturligvis skal der det!" Man kan faktisk godt se på de udmærkede billeder, at lyset i "R" knappen er blevet noget stærkere end ellers. Det er præcis det, der sker, når den ene af pærerne går. Det må være måden, de er forbundet på Pærerne er en lidt underligt type med matteret glas.
Da jeg fik min 9000 for godt 8 år siden, oplevede jeg samme fænomen med en el hær af lamper, der var mørkelagte. Jeg tror, jeg talte en 14-15 stykker ialt, der måtte skiftes. Også dem, der skal loddes i. Den dag i dag virker alt stadig perfekt, og det til trods for, at de brænder konstant med samme styrke. Reostaten er indstillet til ca 75% af max. Og der bliver den!
/Henrik
Da jeg fik min 9000 for godt 8 år siden, oplevede jeg samme fænomen med en el hær af lamper, der var mørkelagte. Jeg tror, jeg talte en 14-15 stykker ialt, der måtte skiftes. Også dem, der skal loddes i. Den dag i dag virker alt stadig perfekt, og det til trods for, at de brænder konstant med samme styrke. Reostaten er indstillet til ca 75% af max. Og der bliver den!
/Henrik
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jeg har den rigtige på hylderne til din model, altså med 2 stik. Hvis altså du ikke finder en på "skroten" i mellemtiden
Her er iøvrigt et dugfrisk billede af mit eget interørbelysning. Bemærk den søde detalje omkring sædevarmekontakterne Nu ser man også kontaktens stilling i mørke. Idé tyv-stjålet fra 9-5. Det er ikke sådan lige til, skulle jeg hilse og sige. Vel at mærke, hvis man ønsker et ordentligt resultat...og det gør jeg! Nærmere procedure-forklaring kan følge efter ønske
(undskyld det slørede billede )
Sidste modificering:
Inde bag kontakternes kapper brænder nu 2x2 LED pærer. Meget passende resultat. De kan liiige akkurat være der. Dog ikke uden at skære lidt i den mikrolille plastfatning. Dette for at gøre plads til de indbyggede modstande
/Henrik
Det er helt korrekt opfattet. Fra og med MY95 = 1 stik.plankan skrev:Pokkers også tænkte det nu nok -
men jeg tror jeg vil prøve at få fingerne i den digitale variant i stedet for.
Siges dog at jeg skal holde mig til MY 91-93 da de senere kun har 1 kontakt på bagsiden -
nogen der kan bekræfte det
Jeg har den rigtige på hylderne til din model, altså med 2 stik. Hvis altså du ikke finder en på "skroten" i mellemtiden
Her er iøvrigt et dugfrisk billede af mit eget interørbelysning. Bemærk den søde detalje omkring sædevarmekontakterne Nu ser man også kontaktens stilling i mørke. Idé tyv-stjålet fra 9-5. Det er ikke sådan lige til, skulle jeg hilse og sige. Vel at mærke, hvis man ønsker et ordentligt resultat...og det gør jeg! Nærmere procedure-forklaring kan følge efter ønske
(undskyld det slørede billede )
Sidste modificering:
Inde bag kontakternes kapper brænder nu 2x2 LED pærer. Meget passende resultat. De kan liiige akkurat være der. Dog ikke uden at skære lidt i den mikrolille plastfatning. Dette for at gøre plads til de indbyggede modstande
/Henrik
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det vil jeg da gerne komme tilbage til hvis jeg ikke lige falder over en herover....
Syntes nemlig nok at jeg engang har set en tråd om det her på SKD
Og ja tak,meget gerne
Så det har duhf-eco-power skrev: Jeg har den rigtige på hylderne til din model, altså med 2 stik. Hvis altså du ikke finder en på "skroten" i mellemtiden
Det vil jeg da gerne komme tilbage til hvis jeg ikke lige falder over en herover....
Jaså der har vi manden der har lavet demhf-eco-power skrev:Her er iøvrigt et dugfrisk billede af mit eget interørbelysning. Bemærk den søde detalje omkring sædevarmekontakterne Nu ser man også kontaktens stilling i mørke. Idé tyv-stjålet fra 9-5. Det er ikke sådan lige til, skulle jeg hilse og sige. Vel at mærke, hvis man ønsker et ordentligt resultat...og det gør jeg! Nærmere procedure-forklaring kan følge efter ønske /Henrik
Syntes nemlig nok at jeg engang har set en tråd om det her på SKD
Og ja tak,meget gerne
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det er vel 100% læder på dem og ikke som i A50.......
Er det ikke samme stil på dem som dem i OG 900:
eller er jeg helt ude og cykle nu
Der findes vel ikke så mange af slagsen - elkim96v4 skrev:kabinen sidder i en MY 94 2,3 CSET hvis det siger dig noget den skal lige have en opfrisker så tror jeg den bliver helt ok igen
Det er vel 100% læder på dem og ikke som i A50.......
Er det ikke samme stil på dem som dem i OG 900:
eller er jeg helt ude og cykle nu
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hvad passer bedre i det fine vejr end at slipe rust udendøres
Jo en dør med minimalt med rust............
Jeg nåede ikke længere end lige til at sætte rondellen i dørren
og så "#¤%&" sad man i en hvid støvsky
Ja go'dav du:
Her ser vi så en gammel skade fra gud vide hvornår -
flere centimeter spackel og t o m hul i bunden også
Og her foran på dørren:
en fed stor gammel bule som vistnok er blevet rettet til/trukket ud igen:
Med de her pinde man svejser fast på pladen og så "slår ud" igen......
Som om det ikke var nok med den bulede bagdør -
bilen har altså haft mere end en skade på højer side
Hvad gør man så nu lille du........
Jo man tager en tur på nettet og finder så denne her:
på Pick & Pay med samme #242
En komplet dør frem eller bag koster 400:- -
dog skal fordørren være renset for spejlet.
Tænk hvis det var lige så let at bytte dør på en OG 900
som på en 9000:
Her ser man også den bulede bagdør :
Voila
Fordør klar og bagdør er på tur:
Se bare her:
hvem kan se der er byttet dørrer på denne dyt
Og så lige et bonusbillede på belysningen bag til nummerpladen:
med de nye LED lamper
Jo en dør med minimalt med rust............
Jeg nåede ikke længere end lige til at sætte rondellen i dørren
og så "#¤%&" sad man i en hvid støvsky
Ja go'dav du:
Her ser vi så en gammel skade fra gud vide hvornår -
flere centimeter spackel og t o m hul i bunden også
Og her foran på dørren:
en fed stor gammel bule som vistnok er blevet rettet til/trukket ud igen:
Med de her pinde man svejser fast på pladen og så "slår ud" igen......
Som om det ikke var nok med den bulede bagdør -
bilen har altså haft mere end en skade på højer side
Hvad gør man så nu lille du........
Jo man tager en tur på nettet og finder så denne her:
på Pick & Pay med samme #242
En komplet dør frem eller bag koster 400:- -
dog skal fordørren være renset for spejlet.
Tænk hvis det var lige så let at bytte dør på en OG 900
som på en 9000:
Her ser man også den bulede bagdør :
Voila
Fordør klar og bagdør er på tur:
Se bare her:
hvem kan se der er byttet dørrer på denne dyt
Og så lige et bonusbillede på belysningen bag til nummerpladen:
med de nye LED lamper
- kim96v4
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
jeg napper lige et par billeder prisen finder vi nok ud af men den er MEGET billig da den hellere må genbruges end ryge på skrotten sammen med resten af skroget
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Plankan, den forreste højre fælg må være byttet rundt med en i den anden side, den har forkert omløbsretning.
Bortset fra det, lækker (nu) velplejet 9000er.
Bortset fra det, lækker (nu) velplejet 9000er.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men den er gal på venster siden også,det er en rigtig "ommer" ......
Desværrer er der nok en dækmontør der har misset dette engang med fælgen -
Det er nemlig 2 omgange af dæk og det er "rotation's dæk".
For at det så skal blive korrekt må 2 af dækene af og vendes om
Har du først set det nuSGT skrev:Plankan, den forreste højre fælg må være byttet rundt med en i den anden side, den har forkert omløbsretning.
Men den er gal på venster siden også,det er en rigtig "ommer" ......
Desværrer er der nok en dækmontør der har misset dette engang med fælgen -
Det er nemlig 2 omgange af dæk og det er "rotation's dæk".
For at det så skal blive korrekt må 2 af dækene af og vendes om
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Dette med rotationsretningen er vist noget med dækkets evne til at lede vand bort. Jeg har også et som roterer mod pilen. Det bliver siddende.
Jeg har i forvejen respekt for våde vejbaner, hvilket mange ikke har, så de kører gerne 150 på motorvejen i pizze regnvejr og mørke..
Det er vist ikke så længe siden at jeg viste billeder af en død Bimmer der blev offer for regnvejr og mange HK i en baghjulstrækker..
Det er jo kun glat om vinteren, ikke også, Bimmerdreng?
Jeg har i forvejen respekt for våde vejbaner, hvilket mange ikke har, så de kører gerne 150 på motorvejen i pizze regnvejr og mørke..
Det er vist ikke så længe siden at jeg viste billeder af en død Bimmer der blev offer for regnvejr og mange HK i en baghjulstrækker..
Det er jo kun glat om vinteren, ikke også, Bimmerdreng?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der her ser ikke særligt godt ud:
Nu ser det da lidt bedre ud:
Men stadievæk mangler jeg at få kofangeren byttet-
dog har jeg ikke haft held med de biler på "skroten" som enten har været skadet eller ikke haft model med farve på..........
Så er det ellers tid til den del med "knofedet":
Er da ikke særligt beskidt
Nu ser det da lidt bedre ud:
Men stadievæk mangler jeg at få kofangeren byttet-
dog har jeg ikke haft held med de biler på "skroten" som enten har været skadet eller ikke haft model med farve på..........
Så er det ellers tid til den del med "knofedet":
Er da ikke særligt beskidt
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Saab 9k har IKKE læder over alt. De har plastiklæder overalt på nær slidfladerne/sidefladerne der er svensk eller skotsk læder..
Dette gælder de normale lædersæde for 9k. Kan ikke lige huske med AERO sportssæderne og de har andet end plast beklædning på ikke slidflader.
Jeg har aldrig haft en 9k uden læder. Hverken tidlig eller sen 9k. De er mere lækre med læder. Iøvvrigt er læderet af ret god kvalitet der holder mange år... Så længe de ikke tører ud og hårde af solen.
Dette gælder de normale lædersæde for 9k. Kan ikke lige huske med AERO sportssæderne og de har andet end plast beklædning på ikke slidflader.
Jeg har aldrig haft en 9k uden læder. Hverken tidlig eller sen 9k. De er mere lækre med læder. Iøvvrigt er læderet af ret god kvalitet der holder mange år... Så længe de ikke tører ud og hårde af solen.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Rigtigt, man skal op i en "Griffin" eller "Aero", før man kan tale om hellæder! På et std. læder indtræk er der trods alt skind på siden af forstolenes ryglæn, altså hvor justérhjulet (-ene) befinder sig
Indtrækket er håndsyet og fremstillet i Skotland af enten Bridge of Weir eller Elmo. Der går ca. 9.6 m2 til et helt indtræk, svarende til mellem 5 og 6 hele huder. Bliver det retmæssigt vedligeholdt er der helt korrekt et lækkert indtræk til mange, mange år.
En læderspecialist har engang fortalt mig, at betrækket er af meget høj klasse. Det ses ikke mindst på syningerne. Javel, ja. Så ved man det
/Henrik
Indtrækket er håndsyet og fremstillet i Skotland af enten Bridge of Weir eller Elmo. Der går ca. 9.6 m2 til et helt indtræk, svarende til mellem 5 og 6 hele huder. Bliver det retmæssigt vedligeholdt er der helt korrekt et lækkert indtræk til mange, mange år.
En læderspecialist har engang fortalt mig, at betrækket er af meget høj klasse. Det ses ikke mindst på syningerne. Javel, ja. Så ved man det
/Henrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Læderet i Saab 9 K holder nemt 15-20 år. Det skal bare have behandling så det ikke tørrer ud.
Det med del læder, dvs læder på siddesfladen er nu ikke en dårlig ide. Da "plastik" beklædningen på resten af sædet er af meget robust kvalitet og holder til hård behandling.
Læder var nærmest std. i lande som England/UK da de fleste Saab turbo biler er taget hjem som firma biler.
Læder var et billigt tilkøb i udlandet, så en måde at holde prisen nede på, var at kun monterer læder på slidfladerne.
Volvo og andre lux biler gjorde det samme i 80 og 90erne.
Det med del læder, dvs læder på siddesfladen er nu ikke en dårlig ide. Da "plastik" beklædningen på resten af sædet er af meget robust kvalitet og holder til hård behandling.
Læder var nærmest std. i lande som England/UK da de fleste Saab turbo biler er taget hjem som firma biler.
Læder var et billigt tilkøb i udlandet, så en måde at holde prisen nede på, var at kun monterer læder på slidfladerne.
Volvo og andre lux biler gjorde det samme i 80 og 90erne.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
at det var som sådan ikke det jeg mente da spørgsmålet blev stillet.
Jeg ville bare have klargjort om det var samme overflade på hele siddestykket -
og ikke som på t.ex A-50 stolene
Jeg skal nok lige gøre opmærksom påviking skrev:Saab 9k har IKKE læder over alt..
at det var som sådan ikke det jeg mente da spørgsmålet blev stillet.
Jeg ville bare have klargjort om det var samme overflade på hele siddestykket -
og ikke som på t.ex A-50 stolene
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Turbo på fronten? Var det ikke en sugis eller har du skiftet motoren allerede?
mvh Rune
mvh Rune
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ang. læder, Så er her link til Bridge of Weir
http://www.bowleather.co.uk/bow/Forms/D ... _2010.aspx
klik på "Colour Guide [PDF]" Der er alle spec. på deres læder...
http://www.bowleather.co.uk/bow/Forms/D ... _2010.aspx
klik på "Colour Guide [PDF]" Der er alle spec. på deres læder...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så er dette projekt næsten ved vejs ende.........
D v s at de "nødvendige" fejl og mangler der var på bilen ved købet -
er så godt som afklaret.
Det er kun kofanger foran og så belysningen til make-up spejlet i højer
side,som jeg ikke har haft held med på skroten.
Hvad der så evt kan komme til af "luksus" må vi så tage til den tid
Og hvad kostede så dette projekt
(Sv.Kr)
Inkøb af bil............................. 4.600:-
Ventilator.motor......................1.211:-
Varmeelement...........................610:-
Instrumenthus...........................250:-
Relæ og belysning til knapper.... ...0:- (Havde jeg på "lager")
Brugt udstødning.......................100:-
Nye nummerplader....................160:-
Tilbehør midtkonsol......................40:-
Højtaler diskanter........................10:-
Dør højer frem............................400:-
Dør højer bag.............................400:-
Gummilister foran......................Gratis
Reflexrampe...............................150:-
Lakrens+vax og schampo .........199:- (Sonax på tilbud )
Mangler Kofanger foran.............300:- (Ca:pris på skroten)
Make up spejl/solskydd...............50:- (Ca.pris på skroten)
----------------------------------
Total Kr: 8.480:-
----------------------------------------------
----------------------------------------------
Her er så hvad man får for de penge.
En 2.3i aut. med 176700 Km og kun 2 tidl. ejere.
Dejlig fungerende
Efter en omgang "body-massage"
Hovsa der kom min havestol med
En overhalning af "cockpittet" -
utroligt hvad lidt sæbe og vand kan gøre:
Det er en af de ting jeg altid har kunne lide med 9000,at der fandtes 2 farvede instrumentbræt......
Giver lidt mere "born from jets" over det,specielt når man har "tomatkasse"
Rent og fint samt tørt og uden rust:
Og et 16" nødhjul
Masser af plads her:
En tur ude i den svenske sommer ved Saxtorp's skogen
Har monteret gråtonede sideblinkers på,matcher dem der bag bedre.
Syntes det ser bedre ud med endestykke i sort på udstødningen
Jeg er glad for at jeg slap så godt fra at bytte dørrene på bilen:
"Made in Sweden"
D v s at de "nødvendige" fejl og mangler der var på bilen ved købet -
er så godt som afklaret.
Det er kun kofanger foran og så belysningen til make-up spejlet i højer
side,som jeg ikke har haft held med på skroten.
Hvad der så evt kan komme til af "luksus" må vi så tage til den tid
Og hvad kostede så dette projekt
(Sv.Kr)
Inkøb af bil............................. 4.600:-
Ventilator.motor......................1.211:-
Varmeelement...........................610:-
Instrumenthus...........................250:-
Relæ og belysning til knapper.... ...0:- (Havde jeg på "lager")
Brugt udstødning.......................100:-
Nye nummerplader....................160:-
Tilbehør midtkonsol......................40:-
Højtaler diskanter........................10:-
Dør højer frem............................400:-
Dør højer bag.............................400:-
Gummilister foran......................Gratis
Reflexrampe...............................150:-
Lakrens+vax og schampo .........199:- (Sonax på tilbud )
Mangler Kofanger foran.............300:- (Ca:pris på skroten)
Make up spejl/solskydd...............50:- (Ca.pris på skroten)
----------------------------------
Total Kr: 8.480:-
----------------------------------------------
----------------------------------------------
Her er så hvad man får for de penge.
En 2.3i aut. med 176700 Km og kun 2 tidl. ejere.
Dejlig fungerende
Efter en omgang "body-massage"
Hovsa der kom min havestol med
En overhalning af "cockpittet" -
utroligt hvad lidt sæbe og vand kan gøre:
Det er en af de ting jeg altid har kunne lide med 9000,at der fandtes 2 farvede instrumentbræt......
Giver lidt mere "born from jets" over det,specielt når man har "tomatkasse"
Rent og fint samt tørt og uden rust:
Og et 16" nødhjul
Masser af plads her:
En tur ude i den svenske sommer ved Saxtorp's skogen
Har monteret gråtonede sideblinkers på,matcher dem der bag bedre.
Syntes det ser bedre ud med endestykke i sort på udstødningen
Jeg er glad for at jeg slap så godt fra at bytte dørrene på bilen:
"Made in Sweden"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
intet mindre end fantastico for under 10.000 svenske træpenge....
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja sig den lykke som vare evigt.
Jeg begyndte at finde oljepletter på gulvet i min garage -
virkede ikke bedre end at der blev makeret revir i bedste OG 900 stil
Desuden begyndte det også at lugte lige vel meget når man gik ud af bilen.........
Og helt rigtigt:
Fik lækagen sporet til mellem gearkasse og motor -
efter at have tørret rent og kørt en tur så det sådan her ud:
Så der var ikke andet at gøre end at rive skidet........
Gad vide hvem der kom på den geniale ide at placere katalysatoren lige direkte under motorn :Hvadhulen
Jeg elsker når man kan bruge saab dele til arbejdet.
Her skulle man jo lige huske de 3 skruer til converter'n
Og hvad passer bedre end dette:
Som den "bøjle" til det nederste horn på en OG 900
Jeg er godt klar over at 9000 ikke er designet for at hive motorn op på bare sådan lige -
men skam den som giver sig:
Alt bare for denne dumme "packbox" til 184:- :
Som der jo ikke er nogen tvivl om nu når man ser den
Nåja -
der er lagt bestilning på dele så morgendagen står på rengøring
Jeg begyndte at finde oljepletter på gulvet i min garage -
virkede ikke bedre end at der blev makeret revir i bedste OG 900 stil
Desuden begyndte det også at lugte lige vel meget når man gik ud af bilen.........
Og helt rigtigt:
Fik lækagen sporet til mellem gearkasse og motor -
efter at have tørret rent og kørt en tur så det sådan her ud:
Så der var ikke andet at gøre end at rive skidet........
Gad vide hvem der kom på den geniale ide at placere katalysatoren lige direkte under motorn :Hvadhulen
Jeg elsker når man kan bruge saab dele til arbejdet.
Her skulle man jo lige huske de 3 skruer til converter'n
Og hvad passer bedre end dette:
Som den "bøjle" til det nederste horn på en OG 900
Jeg er godt klar over at 9000 ikke er designet for at hive motorn op på bare sådan lige -
men skam den som giver sig:
Alt bare for denne dumme "packbox" til 184:- :
Som der jo ikke er nogen tvivl om nu når man ser den
Nåja -
der er lagt bestilning på dele så morgendagen står på rengøring