...julen falder tidligt i år, så i indkørslen lå der idag gennemfarvede plastdele til 99-raceren. For- og bagklap samt bag- og sideruder i polycarbonat. Samlet pris ca 8500 incl fragt fra Sverige. Vægt: næsten ingenting, så det bliver spændende om der er god pasform.
Har bestilt det hele fra www.plastskarmar.se
En venlig mand Erik har mailet lidt frem og tilbage, hele processen har taget ca 6 uger. Jeg har måttet betale forud.
Så hermed et tip til en fristende hjemmeside med fin bagvedliggende service hvis der er andre der skal "tabe sig lidt".
Den fede svensker på slankekur
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Plastik dele fra Sverige
Ja det bliver spændende at se hvor godt det passer, ikke ikke mindst hvor mange kg du kan hente !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Hvis det er svenskfremstillet, passer det sikkert fint.
Nogle har en yndlingsaversion som hedder fiberskærme på en 96. De svenske skærme jeg har til min Trubbnos sidder lisså flot som stålskærme.
Der kommer vel billeder når det er monteret?
Nogle har en yndlingsaversion som hedder fiberskærme på en 96. De svenske skærme jeg har til min Trubbnos sidder lisså flot som stålskærme.
Der kommer vel billeder når det er monteret?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Er det lidt af sådan et her extrembygge du er på G med ?
http://www.900klubben.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=250
http://www.900klubben.se/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=250
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Så har den fede svensker tabt sig, og det blev mere end jeg havde turdet forvente. Facit er at når man fjerner rudehejsene og bagpotten, skifter for- bagklap til plast og derforuden udskifter side- og bagrude med polycarbonat lettes en 99'er for: NÆSTEN 60 (TRES!) kg!!
Kampvægten er nu 1060 kg, og der blev også fundet noget utæthed i wastegatehus som er udskiftet. Der er nu klar bedre turboeffekt fra bunden. Ku' det da snart blive Hill Climb sæson...
Rigtigt godt nytår til alle. Samtidig tak for opmærksomhed fra Classic Motorsport til projekt Hill Climb i 99 Turbo.
Kampvægten er nu 1060 kg, og der blev også fundet noget utæthed i wastegatehus som er udskiftet. Der er nu klar bedre turboeffekt fra bunden. Ku' det da snart blive Hill Climb sæson...
Rigtigt godt nytår til alle. Samtidig tak for opmærksomhed fra Classic Motorsport til projekt Hill Climb i 99 Turbo.
medl 244
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Hej Søren viste ikke du havde taget et efteruddannelses kursus i plastik kirugi
Der er desværre lang tid til 11/5 der så vidt jeg kan se det er første rigtige Hill Climb i 2013, Regner stærkt med at dukke op til så mange af løbene det er muligt, det er jo race i verdens klasse at se de gamle biler komme susende forbi, og hvis rygterne ellers holder stik så vil saab dominerer billedet som det mærke der er flest deltagere der triller rundt i
Har fundet denne foreløbige løbs kalender på www,hms.dk
12-13/4-13 Forårskursus, KTI Svendborg eller KTI Ellested. A kursus for debutanter og en klubdag for de gamle.
11/5-13 Nordjylland Hillclimb. 1. afd mesterskab A og B Hillclimb. Nyt, langt og med stort potentiale.
5/6-13 Ganløse Klubrally. 2. afd mesterskab 2 Klubrallyprøver, den vi kender + 1 ny super prøvestrækning. A og B Klubrall
22/6-13 Frijsenborg Hillclimb. 3. afd mesterskab A og B Hillclimb. Den gamle prøve og nyt løbscentrum.
10-11/8-13 Munkebjerg Hillclimb. 4. afd mesterskab A og B hillclimb. 2 dage, træning på Bugattivej, Lanciavej m fl.
24-25/8-13 Dansand Classic Sprint Silkeborg. 5. afd mesterskab A og B Klubrally. Med forbedret start, mål, ryttergård.
21-22/9-13 Classic Sprint Svendborg. 6. afd mesterskab A Klubrally, B sprint. Nyt bysprint med stort potentiale !! Under projektering.
Og her er hun så den fede svensker inden hun kom på kur
Der er desværre lang tid til 11/5 der så vidt jeg kan se det er første rigtige Hill Climb i 2013, Regner stærkt med at dukke op til så mange af løbene det er muligt, det er jo race i verdens klasse at se de gamle biler komme susende forbi, og hvis rygterne ellers holder stik så vil saab dominerer billedet som det mærke der er flest deltagere der triller rundt i
Har fundet denne foreløbige løbs kalender på www,hms.dk
12-13/4-13 Forårskursus, KTI Svendborg eller KTI Ellested. A kursus for debutanter og en klubdag for de gamle.
11/5-13 Nordjylland Hillclimb. 1. afd mesterskab A og B Hillclimb. Nyt, langt og med stort potentiale.
5/6-13 Ganløse Klubrally. 2. afd mesterskab 2 Klubrallyprøver, den vi kender + 1 ny super prøvestrækning. A og B Klubrall
22/6-13 Frijsenborg Hillclimb. 3. afd mesterskab A og B Hillclimb. Den gamle prøve og nyt løbscentrum.
10-11/8-13 Munkebjerg Hillclimb. 4. afd mesterskab A og B hillclimb. 2 dage, træning på Bugattivej, Lanciavej m fl.
24-25/8-13 Dansand Classic Sprint Silkeborg. 5. afd mesterskab A og B Klubrally. Med forbedret start, mål, ryttergård.
21-22/9-13 Classic Sprint Svendborg. 6. afd mesterskab A Klubrally, B sprint. Nyt bysprint med stort potentiale !! Under projektering.
Og her er hun så den fede svensker inden hun kom på kur
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hej Søren
Godt gået med nytårs kuren, den virker hverfald fint 60 kilo er sgu noget der kan mærkes!!
Hvordan er pasformen på motorhjelmen og bagklap? og er de lavet stive nok uden så de ikke blævre?
Godt gået med nytårs kuren, den virker hverfald fint 60 kilo er sgu noget der kan mærkes!!
Hvordan er pasformen på motorhjelmen og bagklap? og er de lavet stive nok uden så de ikke blævre?
My Turbo Turns Faster Than Yours
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Spot on Jakob din snu ræv !!
Under den første prøvekørsel med chefmekanikeren v roret "blævrede" hjelmen op på midten, rev sig løs af de fire gummihængsler og smadrede forruden...
Så nu er den også sat fast m tre rallyhængsler langs fronten. Pasformen synes jeg er god, men det er meget tyndt "gods", så det skal altså sættes fast mange steder. Desuden tror jeg det ville være smart at montere noget varmefolie på undersiden af den tynde hjelm over turboen for at undgå nedsmeltning. Og så er bagruden popnittet på bagklappen fordi det virkede håbløst at anvende rudelisten aht "blævren".
Hvor langt er du med dit projekt?
Hilsen Søren
Under den første prøvekørsel med chefmekanikeren v roret "blævrede" hjelmen op på midten, rev sig løs af de fire gummihængsler og smadrede forruden...
Så nu er den også sat fast m tre rallyhængsler langs fronten. Pasformen synes jeg er god, men det er meget tyndt "gods", så det skal altså sættes fast mange steder. Desuden tror jeg det ville være smart at montere noget varmefolie på undersiden af den tynde hjelm over turboen for at undgå nedsmeltning. Og så er bagruden popnittet på bagklappen fordi det virkede håbløst at anvende rudelisten aht "blævren".
Hvor langt er du med dit projekt?
Hilsen Søren
medl 244
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Spændende projekt.
Man må vel da nok sige at 99'eren tog på i vægt, efterhånden som den udvikledes over årene.
Min all-standard 99 fra marts '69 vejer 1060 kg. Samme som en Amazon.
Man må vel da nok sige at 99'eren tog på i vægt, efterhånden som den udvikledes over årene.
Min all-standard 99 fra marts '69 vejer 1060 kg. Samme som en Amazon.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hej Søren
Jeg har en scannet kopi af attest nr. 658 og den står der grp 4 på, men også grp 1 & 3 kan ikke hitte rede i alle de forskellige attester!!
Attest 658 siger 1080 kg som minimuns vægt. Kan sende den på mail til dig Søren...
Det er da super at pasformen er god på hjelm og bagklap, så kan resten jo klares med lidt afstivning og en ekstra fastner på
Det går desværre alt for langsomt med mit projekt men håber snart der sker noget
Jeg har en scannet kopi af attest nr. 658 og den står der grp 4 på, men også grp 1 & 3 kan ikke hitte rede i alle de forskellige attester!!
Attest 658 siger 1080 kg som minimuns vægt. Kan sende den på mail til dig Søren...
Det er da super at pasformen er god på hjelm og bagklap, så kan resten jo klares med lidt afstivning og en ekstra fastner på
Det går desværre alt for langsomt med mit projekt men håber snart der sker noget
My Turbo Turns Faster Than Yours
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
...det vil være fint om du sender din kopi, det må være til sedan-modellen ?
Min adresse er deutch@dadlnet.dk TAK
Min adresse er deutch@dadlnet.dk TAK
medl 244
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Tak for 658 Jacob.
ATT TONO: jeg kan ikke se der er angivet mindstevægt for grp 4 biler i den tilsendte 658, derimod som du skriver 1080 kg som tillægskrav når der er tale om grp 1 og 3 ser det ud til. Alt hvad der har med turbogeometri og ladetryk og knastakselgeometri at gøre gælder vist heller ikke for grp 4. Ellers kunne de vel heller ikke få pint 270 hk ud af maskineriet dengang.
Når jeg forhåbentlig snart får tilsendt 652 fra DASU skal bilen rallysynes og så får vi jo se om det går med de 1060 kg.
D'herrer hører naturligvis nærmere......
ATT TONO: jeg kan ikke se der er angivet mindstevægt for grp 4 biler i den tilsendte 658, derimod som du skriver 1080 kg som tillægskrav når der er tale om grp 1 og 3 ser det ud til. Alt hvad der har med turbogeometri og ladetryk og knastakselgeometri at gøre gælder vist heller ikke for grp 4. Ellers kunne de vel heller ikke få pint 270 hk ud af maskineriet dengang.
Når jeg forhåbentlig snart får tilsendt 652 fra DASU skal bilen rallysynes og så får vi jo se om det går med de 1060 kg.
D'herrer hører naturligvis nærmere......
medl 244