Banner cycler

Bremsehovedcylinder

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Harild
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2013, 14:33

Bremsehovedcylinder

18. jun 2013, 17:03

Hej igen

Jeg har desværre ikke fået min 96 tt 1965 ud at køre endnu. Jeg døjer fortsat med bremseproblemer. Jeg beklager min lidet mekaniske beskrivelse, der følger, men jeg håber, den er til at forstå :-)
Det er hovedcylinderen, den er gal med. Jeg har fået den skilt ad, og ganske som I tidligere har svaret, var det nogle gummidele, der skulle udskiftes. Jeg har nu fået nye gummidele, men også nye problemer.
Lige inde bag, hvor palen fra bremsepedalen går ind i hovedcylinderen sidder en hvid plastikring. Den er desværre blevet molesteret under adskillelsen af cylinderen. Endvidere sidder der inde i cylinderen en slags clips fast på fjederen. Denne clips har også lidt skade.
Jeg har forgæves kigget efter tilsvarende dele, men ingen fundet.
Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg kommer videre?


Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

18. jun 2013, 19:52

Röntgenbillede af hovedcylinderen:

Billede

- Bare du nu er usvigeligt, 246% sikker på at cylinderen ikke har tæreskader. Jeg har været inde i en del hovedcylindre, og jeg har ja-hatten på, men samtlige, hvortil der også var indkøbt repsæt, havde tæreskader. De kan ikke hones væk, som mange tror. Hvis cylinderen har tæreskader, duer den kun til præcisionskast hen i metalskraldespanden. Nå, det var et sidespring, men nu kan folk da se hvad du mangler.

Har du brugt forkert værktøj, siden at dele i cylinderen er blevet formokset?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. jun 2013, 22:37

Hvis man ikke er 6000 % sikker på hvad man gør inde i enheden køber man en renoveret enhed.
Bremser er ikke til for sjov skyld... De skal virke hver gang....

Enig med Edwinds, er der det mindste tærring, sendes de til renovering eller nye enheder monteres...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

19. jun 2013, 07:21

Når jeg skrev hvad jeg gjorde, er det ikke fordi jeg er forudindtaget, men som sagt at jeg har fundet tæring i samtlige af de cylindre jeg var inde i, hvor jeg troede at gummistemplerne bare havde mistet "den skarpe kant". Indikationen har været at pedalen veg og ganske langsomt sank under bremsning.

Tæringen i en sådan cylinder er farveløs og man skal se sig godt for. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Harild
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. jan 2013, 14:33

30. aug 2013, 11:02

Er der nogen, der har en idé om, hvor man skaffe en anden hovedcylinder? Det er jo ikke ligefrem hyldevare. :wink:
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

30. aug 2013, 11:50

Vagn på Als, eriks auto i thisted....
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

30. aug 2013, 11:50

Vagn på Als, eriks auto i thisted....
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

30. aug 2013, 12:32

- Hvis alt andet går op i hat og briller, kan disse gutter presse en ny rustfri stålforing i din hovedcylinder. Jeg har selv en grounded 99 fra '69, som har tæret hovedcylinder, som ikke fåes nogen steder mere. Jeg har skrevet til dem, men må nok gentage, da jeg ikke har fået svar :roll: :

http://www.pastparts.co.uk/
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

30. aug 2013, 12:53

Nu fik de en mail. Gør det samme, om danske forhandlere slår ud med armene, eller afkræver dig 6000 for en ny klump i fedtpapir.. :shock:

Hello, Pastparts.
I have a SAAB 99 from 1969, serial no. *2943*, a very early production model. The brake master cylinder is dead, most probably because of corrosion. Can you fit a stainless insert to this master cylinder? If yes, what will be the grand total, including freight to Denmark?

The attached image gives you the dimensions and physical appearance of the unit.

Best regards,

Henrik Carlsen


Billede
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"