Viaretro.com - nu med SAAB og Kunsteren Sason
Redaktør: Bestyrelsen
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Forfatteren glemmer lidt at skrive om at Sason var flymekaniker, og unikt kunne tegne teknik ind i design, så et ønsket design var et teknisk muligt projekt.
Artiklen om at SAAB J21 ikke havde katapultsæde er ikke sand, men det havde den, eftersom den havde "Pusher" propel. "Köttkvarnen" kaldtes den. Piloten var færdig om han måtte forlade flyet med gående motor. Vinden vil drive en standset motor rundt. Flyet kunne matche North American P-51 Mustang i lavere højder, da den ikke var overladet. Turboer bruges i flyvemotorer, ikke for at forhøje effekten, men for at sikre at effekten vedligeholdes ved større flyvehøjder.
SAAB var pionerer i katapultsæder, og havde verdens første installerede operative sæder i flyverdenen.
SAAB J21. nu ses straks nødvendigheden af et raketsæde:
Senere kom R21 for Reamotor, reaktionsmotor, altså jet, som trykkede flyet frem med 1.4 tons kraft.
Artiklen om at SAAB J21 ikke havde katapultsæde er ikke sand, men det havde den, eftersom den havde "Pusher" propel. "Köttkvarnen" kaldtes den. Piloten var færdig om han måtte forlade flyet med gående motor. Vinden vil drive en standset motor rundt. Flyet kunne matche North American P-51 Mustang i lavere højder, da den ikke var overladet. Turboer bruges i flyvemotorer, ikke for at forhøje effekten, men for at sikre at effekten vedligeholdes ved større flyvehøjder.
SAAB var pionerer i katapultsæder, og havde verdens første installerede operative sæder i flyverdenen.
SAAB J21. nu ses straks nødvendigheden af et raketsæde:
Senere kom R21 for Reamotor, reaktionsmotor, altså jet, som trykkede flyet frem med 1.4 tons kraft.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262