Banner cycler

OT: dejlig lille bil til salg i Sverige......

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

OT: dejlig lille bil til salg i Sverige......

11. jul 2014, 01:32



Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

OT: dejlig lille bil til salg i Sverige......

11. jul 2014, 08:01

Ja en lille diskret sag. :-)
Der er lidt Blues Mobile over den...

PS forvent ikke at finde en parkeringsplads til den..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

OT: dejlig lille bil til salg i Sverige......

12. jul 2014, 14:27

Der var nu alligevel noget over de gamle US flydere. Selvom den viste model måske er lidt ved siden af på et væsentligt punkt, nemlig højden. :roll:

Det var en anden måde at tænke og designe bil på. Måske på mange måder uhensigtsmæssig men de gik "all in" på mange punkter, hvilket vidner om entusiasme. Der var heller ikke helt kommet en standard for hvordan ting skulle se ud og konstrueres rent makanisk. Der var lidt mere "sandkasse" over udviklingen tror jeg.

Nu til daws kan man jo tydeligt se hvilke fabrikanter, der har fået købt den nyeste CAD software med de seneste forprogrammerede "shapes" for lygtefacon, små bræk på linierne og faldene tagprofil...

Jeg er ind imellem stødt på gadetræf og udstillinger når jeg har været i US og jeg er især lidt betaget af den måde de designede interiør. Der blev leget med farver , der matcede bilens farver, lækre læder detaljer. Måske tofarvede sæder og stafferinger. Greb og håndtag i massivt forkromet jern. Vinduet gik rundt om siden så det ikke forstyrrede udsynet.
Nu måler autojournalisterne kabinekvaliteten ved at "måle" plastikkens hårdhed med en nejl. Blød plast - Ahhh LÆÆÆKKER kabine. Man skal være glad hvis et stykke plastik har fået pådampet et ægte krom-lag :roll: Helt ekstravagant er det, hvis en metal liste føles kold, for så er det jo ægte metal i hele listens tykkelse :lol: Sådan en overdådig luksus findes kun i de helt dyre mercedes og og den slags.

Bagefter går man så tilbage til sin udlejnings KIA og kan ikke forstå hvorfor nøglen ikke passer (ja jeg er jo vant til at bruge nøgle i man gamle 900). Nåh jo, det er jo en Hyundai jeg prøver at komme ind i, Min KIA holder lige ved siden af og når jeg træder to skridt tilbage, så finder jeg ud af at de to biler er nøjagtigt ens - bortset fra navnet og måske nogle små enteriør detaljer. Begge biler har sikkert lige dårligt udsyn så. Til venstre dækker A stolpen fuldstændigt for fodgængerzonen når man holder i et kryds. Bak spejlet har samme effekt til højre, så man skal sidde og vride kroppen rundt for at se hvor man er på vej hen.

Meget kan man sige om fremskridtet men det bliver ikke altid bedre på alle parametre. Men nu kan alle amerikanere i hvert fald få råd til en pis-æske.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.

Tilbage til "Veteran Forum"