Min super lækre Saab Sonett III er kommet på nummerplader og jeg hygger med den....
De originale "Volvo" gigant gummiklodser ala kofangere er pillet af og god for det, for kønne er de ikke...
Der skal nye kofanger på.
To muligheder:
1) Købe nye enheder fra Mark Ashcraft (se side 15, de koster 695$ )
http://markashcraft.com/wp-content/uplo ... og-web.pdf
2) Bygge nogle nye enheder, og her kunne jeg godt tænke mig nogle der er forkromet eller poleret rustfri.
Derfor har i nogle gode design ideer til flotte kofangere til Sonett III.
PS. de må godt gå rundt om hjørnet for at give bilen lidt fylde på siden..
Ala dem her.
http://www.stelvio.dk/product_detail.as ... r&maID=213
Lambo havde dem også: ( små elegante krom ting )
http://gtcarlot.com/car/122116
Så har i gode ideer, så er jeg meget modtagelig…..
Designhjælp søges, kofanger til Sonett
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Designhjælp søges, kofanger til Sonett
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Fine eksempler du dér har fundet på Englænder og Italiener.
Men chrom et jo blevet et skældsord, da alle lemmingerne vil have sort gummi og skidengråt plastic.
Hvad med de rustfrie kofangere fra en tidlig 99, som i min avatar? SAAB har jo alligevel tyvstjået baglygterne fra tidlig 99 til Sonett III?
Kofangere er til for at beskytte en bils sarte skrog mod parkeringsskader. De findes ikke mere, da parkeringsskader åbenbart heller ikke findes.
Jeg har ofte observeret disse svulstige karrosseribagskørter på en nyere bil. Jeg skulle bare lige lempe min Og900 ind i den, for at få modparten til at ligne l*rt, uden at det kan ses på min egen..
Men chrom et jo blevet et skældsord, da alle lemmingerne vil have sort gummi og skidengråt plastic.
Hvad med de rustfrie kofangere fra en tidlig 99, som i min avatar? SAAB har jo alligevel tyvstjået baglygterne fra tidlig 99 til Sonett III?
Kofangere er til for at beskytte en bils sarte skrog mod parkeringsskader. De findes ikke mere, da parkeringsskader åbenbart heller ikke findes.
Jeg har ofte observeret disse svulstige karrosseribagskørter på en nyere bil. Jeg skulle bare lige lempe min Og900 ind i den, for at få modparten til at ligne l*rt, uden at det kan ses på min egen..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Det er nok noget ale kofanger som den her har på, jeg tænker på:
http://www.bonhams.com/auctions/20498/l ... 0%26m1%3D1
(flot farve kombi i øvrigt)
http://www.bonhams.com/auctions/20498/l ... 0%26m1%3D1
(flot farve kombi i øvrigt)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Inden du bestiller hos dem, så lad os lige snakke....jeg kunne godt købe mig fattig i den butik !!
Hvad med krom kofangere fra Opel 1900 GT, de må passe nogenlunde i størrelse grundet den smalle størrelse og de er vistnok til at skaffe.....google efter lidt billeder....
/A
Hvad med krom kofangere fra Opel 1900 GT, de må passe nogenlunde i størrelse grundet den smalle størrelse og de er vistnok til at skaffe.....google efter lidt billeder....
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det med kofangerne er lidt som med luftfiltre, men omvendt. Veteranbiler har ofte heller ikke luftfiltre, da der ikke var luftforurening den gang de blev lavet.
Jeg tænkte det samme. Negerlæberne er jo stjålet fra en senere 99 og hugget op så de passer. Det er nærliggende at tro, at de tidligere også kunne tilpasses.Edwins skrev: Hvad med de rustfrie kofangere fra en tidlig 99, som i min avatar? SAAB har jo alligevel tyvstjået baglygterne fra tidlig 99 til Sonett III?
Kofangere er til for at beskytte en bils sarte skrog mod parkeringsskader. De findes ikke mere, da parkeringsskader åbenbart heller ikke findes.
Det med kofangerne er lidt som med luftfiltre, men omvendt. Veteranbiler har ofte heller ikke luftfiltre, da der ikke var luftforurening den gang de blev lavet.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
men for at filtrere f.eks. støv og andet snavs fra, der kan sætte sig i karburator, dyser..m.m.
http://bilistenonline.dk/2013/12/22/luf ... til-bilen/
Citat: Grunden til at luftfiltre er vigtigt er fordi det er her igennem bilen “ånder”. Et godt luftfilter system sørger for rigeligt med luft til forbrændingskammeret hvilket giver mere power. En motor kræver en præcis mængde af brændstof og luft for at køre korrekt. Luftfilterets job er at filtrere skidt og fremmede partikler i luften, og herved at undgå disse kommer ind i motoren hvilket i værste tilfælde kan ødelægger motoren.
Forhåbentlig er det din spøg. Luftfiltre i biler er der ikke pga luftforurening...tknage skrev:Jeg tænkte det samme. Negerlæberne er jo stjålet fra en senere 99 og hugget op så de passer. Det er nærliggende at tro, at de tidligere også kunne tilpasses.Edwins skrev: Hvad med de rustfrie kofangere fra en tidlig 99, som i min avatar? SAAB har jo alligevel tyvstjået baglygterne fra tidlig 99 til Sonett III?
Kofangere er til for at beskytte en bils sarte skrog mod parkeringsskader. De findes ikke mere, da parkeringsskader åbenbart heller ikke findes.
Det med kofangerne er lidt som med luftfiltre, men omvendt. Veteranbiler har ofte heller ikke luftfiltre, da der ikke var luftforurening den gang de blev lavet.
men for at filtrere f.eks. støv og andet snavs fra, der kan sætte sig i karburator, dyser..m.m.
http://bilistenonline.dk/2013/12/22/luf ... til-bilen/
Citat: Grunden til at luftfiltre er vigtigt er fordi det er her igennem bilen “ånder”. Et godt luftfilter system sørger for rigeligt med luft til forbrændingskammeret hvilket giver mere power. En motor kræver en præcis mængde af brændstof og luft for at køre korrekt. Luftfilterets job er at filtrere skidt og fremmede partikler i luften, og herved at undgå disse kommer ind i motoren hvilket i værste tilfælde kan ødelægger motoren.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Både Thomas og jeg er jo ude i en fed gang ironi. Luftfiltermangel på gamle biler var jo nok uvidenhed.
Kofangermangel på biler har en pengemæssig årsag, som Snave Slam: Det koster plasticbilejeren boksen, for en latterlig lille påkørsel, hvor bilen flækker som en Mariekiks...
Kofangermangel på biler har en pengemæssig årsag, som Snave Slam: Det koster plasticbilejeren boksen, for en latterlig lille påkørsel, hvor bilen flækker som en Mariekiks...
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Her havde en kofanger ikke gjort meget..
5 års kørekortsfradømmelse for skadevolder ville hjælpe. Og en fed præmie, for bedste dårlige undskyldning.
5 års kørekortsfradømmelse for skadevolder ville hjælpe. Og en fed præmie, for bedste dårlige undskyldning.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Ja luft filter skal der jo til, vi kan jo ikke have at der kommer svaner og barnevogne med ind i karburatoren
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Et det en racerbil?
Filteret er ikke godtnok for en hverdagbil. Det forhindrer jo kun at fluer og brosten kommer ind.
Nøjj, hvor må bilen indsugningslarme.
Jeg har læst om ca. 30 gange forhøjet motorslitage ved filterløs drift..
Filteret er ikke godtnok for en hverdagbil. Det forhindrer jo kun at fluer og brosten kommer ind.
Nøjj, hvor må bilen indsugningslarme.
Jeg har læst om ca. 30 gange forhøjet motorslitage ved filterløs drift..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Og nu tilbage til kofangerne.....
Tak for lekturen. Jeg kan forsikre dig, den var helt unødvendig.dragedems skrev:
Forhåbentlig er det din spøg.
Og nu tilbage til kofangerne.....
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Kofangerne på denne her Lamborghini er nu ikke sløje:
http://www.boldride.com/ride/1969/lambo ... #gallery/3
Speedy , din ide med GT enheder er faktisk ret fix...
De er flotte og kan skaffes....
http://www.boldride.com/ride/1969/lambo ... #gallery/3
Speedy , din ide med GT enheder er faktisk ret fix...
De er flotte og kan skaffes....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ok de kan købes, endda i rustfri kvalitet...
http://www.opelgtsource.com/store/2000/bumper_set.html
Ikke billigt, men flot...
http://www.opelgtsource.com/store/2000/bumper_set.html
Ikke billigt, men flot...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hvis du beslutter dig for opel enhederne, så giv mig besked.....jeg har lidt kontakter i Opel regi som givetvis kan skaffe dele hjem til "andre" priser eller som kan finde dem på et opel stumpemarked
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
De er også flotte på P1800
https://www.youtube.com/watch?v=FwCjOakOMKE
Og Jag-en har også flotte enheder:
http://www.switchimage.org/Jaguar_XJ-C_4.2.html
https://www.youtube.com/watch?v=FwCjOakOMKE
Og Jag-en har også flotte enheder:
http://www.switchimage.org/Jaguar_XJ-C_4.2.html
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"