26. maj 2015, 20:00
plankan skrev:Nanki skrev:Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort

Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man
kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%
http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Nanki skrev:Så kom växellåda på

Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse
Nanki skrev:Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer,
ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv

]
:mrcool
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at
museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen

Rigtig fin og veludført side Plankan. Det var også min tanke at lade den pumpe godt med olie tryk nogle gange og så tage det store træk med at få liv i hende
- Jeg fandt lige denne fra en tidligere 9-5 B235R motor jeg havde på lager, farbriks ny.
Køre dog lidt efter min egen overbesning om, at af med stikket til tændspolen.
Kør på starteren til olie lampe går ud.
Vendt lidt.
Kør på starter igen.
Sæt stikket på.
Start bæstet og lade den stå i tomgang. Gerne til den bliver drift varm og termostat har åbnet et par gange.
Kør ca. 1200 - 1500 km skift olie og filter.
Fremafrettet vil olie skift intervallerne være 5-7500km. Gearkasse olie hvert 4 år sammen med kølervæske og bremse hvert 2 år

Ingen longelifte servie her
Det var måske også en smule overdrevet med farbriks ny gearkasse, men SAAB's nye webside havde en på lager med ekstra rabat en kort periode. Så jae hvorfor ikke springe ud i det
Den gamle vil blive tjekket op, havde en meget svag mislyd ved 100-105km/t. Tror det er en af rulle lejerne som er kaput

Billeder kommer.
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at
museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen

Jeg må nok heller holde et par gader fra SAAB Car Museum, så de ikke tror deres bil er blevet stjålet haha, you too Plankan
- Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start. Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden
