Banner cycler

Bruger i el benz pumpe på V4?

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 09:54

V4 og tidlige 900 mf. bruger mekanisk benz pumpe.

På V4 motoren sidder pumpen så den bliver vildt varm om sommeren og benzinen koger og kan ikke pumpes.

Starte en hed motor med kogende benz. er ikke nemt.

Så har nogle af jer monteret el pumpe : ( så som ) ?

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilre ... 000036622/


Man kan sætte kraftig pakning på pumpen, men så yder den ikke nok.
Man kan også pakke pumpen ind i asbest eller lave et varme skjold.
Men, er det så ikke bedre med en el pumpe ?


Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 10:28

Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 11:10

Ja jo, omstændigt.....

Triumph mf. har elektrisk benz pumpe uden de skal indbygges i tanken

Sådan burde motor se ud, men der er ikke plads.:
http://i2.wp.com/www.saabisti.fi/wp-con ... inkage.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 12:14

viking skrev:V4 og tidlige 900 mf. bruger mekanisk benz pumpe.

På V4 motoren sidder pumpen så den bliver vildt varm om sommeren og benzinen koger og kan ikke pumpes.

Starte en hed motor med kogende benz. er ikke nemt.

Så har nogle af jer monteret el pumpe : ( så som ) ?

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilre ... 000036622/


Man kan sætte kraftig pakning på pumpen, men så yder den ikke nok.
Man kan også pakke pumpen ind i asbest eller lave et varme skjold.
Men, er det så ikke bedre med en el pumpe ?
Jeg har monteret den biltema-plastik-pumpe på kølervangen lige under den originale pumpe. Den er monteret i serie med den originale og bruges kun efter længere tids stilstand for at skåne batteriet, samt i nødstilfælde hvilket jeg ikke har haft brug for endnu. Den er monteret via et relæ og en knap på instrumentbordet. Der bør også være en "crash circuit" som afbryder i tilfælde af en ulykke, men da jeg sjældent bruger den elektriske har jeg ikke fået det lavet endnu.

Biltema pumpen virker men er meget billig i kvalitet. Man skal ikke rode meget med den før studserne knækker eller skruen som holder dem spændes over. Jeg vil anbefale at købe en rigtig original SU pumpe fra England eller måske en japansk som jeg ikke husker navnet på.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 14:40

[quote="viking"]V4 og tidlige 900 mf. bruger mekanisk benz pumpe.

På V4 motoren sidder pumpen så den bliver vildt varm om sommeren og benzinen koger og kan ikke pumpes.

Starte en hed motor med kogende benz. er ikke nemt.

Så har nogle af jer monteret el pumpe :


Jeg havde monteret en skjold af plade mod køleren da min saab 96 blev brugt som CV trækker. En håndpumpe i form af en gummibold fra en PSA dieselmotor ,men kan købes hos Biltema for kr. 29,90 nr. 25-6961 så kan karburatoren fyldes med benzin inden start efter lang tids tilstand, håndpumpen monteres på slangen mellem den originale pumpe og karburator /quote]
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

10. dec 2015, 16:17

viking skrev:V4 og tidlige 900 mf. bruger mekanisk benz pumpe.

På V4 motoren sidder pumpen så den bliver vildt varm om sommeren og benzinen koger og kan ikke pumpes.
Starte en hed motor med kogende benz. er ikke nemt.
Så har nogle af jer monteret el pumpe : ( så som ) ?
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilre ... 000036622/

Man kan sætte kraftig pakning på pumpen, men så yder den ikke nok.
Man kan også pakke pumpen ind i asbest eller lave et varme skjold.
Men, er det så ikke bedre med en el pumpe ?
Jeg kører med den originale pumpe, dog har jeg modificeret lidt på setupet for at minimere problemet.

1) 5mm fiberplade mellem motorblok og pumpe + forlænget stødstang for at mindske varmeoverførsel fra blok til pumpe
2) Har isoleret de 2 forrør på udstødningen ned til forpotten så strålevarmen formindskes fra udstødningen (heat wrap)
3) jeg har tidligere haft monteret en lille metalskærm udenom pumpen for at beskytte den mod strålevarme. Den er dog p.t. ikke monteret
4) benzinfilteret sidder lige bag blæseren på tryksiden af pumpen. Flyt den ned til sugesiden udenfor varmeblæserens rækkevidde.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

11. dec 2015, 08:49

Hmm... Kan ikke lade være med at undre mig. Jeg kørte V4 til hverdag i årevis, sommer og vinter, og har aldrig oplevet problemet. Mystisk...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

11. dec 2015, 11:34

Motorrummet i Sonett III er presset i forhold til 96
og så med sportskørsel, så koger benzen
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

11. dec 2015, 13:01

kan man ikke isolere sig ud af det?

ala det her
http://scanturbo.dk/tilbehor/48-varmeskjold.html
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

11. dec 2015, 23:19

Både og.

Det er mest et varmeskjold der skal til.
Man kan ikke bare pakke den ind, så får den varme fra motoren.

Den skal "bare" skærmes for strålevarme fra udstødningsmanifolden.

Så en stråleskærm foret med asbest er nok sagen.

Og så en ændring af slange og filter så det ikke ophede at køleren..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

11. dec 2015, 23:33

Som Peter har jeg heller ikke oplevet problemer på min V4 SAAB 96. Jeg har ikke brugt min til daglig kørsel, men jeg har flere gange kørt hvor der var 30°C+ og her har det aldrig været benzinen der har været problemet.
Derudover tror jeg benzinen bilver varmere i/ved karburatoren som jo sidder lige ovenpå motoren hvor den er mest varm. Jeg har dog læst med nogen der døjer med "vapour lock" som de kalder det når der kommer luftbobler i benzinen.
Hvis der kommer problemer tror jeg at den bedste løsning vil være at montere et t-stykke i slangen mellem benzinpumpe og karburator og lave et returløb til tanken. På den måde vil man have et konstant flow (med motoren igang i hvert fald) som kan føre luftboblerne tilbage i tanken og samtidig altid have kølig benzin til rådighed. Det har jeg overvejet at lave på min 99'er (og900 med karburator har dette set up) men jeg tror at det måske vil være overkill på en V4 med mindre den skal bruges til ræs.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

13. dec 2015, 23:29

Jensen skrev:Som Peter har jeg heller ikke oplevet problemer på min V4 SAAB 96. Jeg har ikke brugt min til daglig kørsel, men jeg har flere gange kørt hvor der var 30°C+ og her har det aldrig været benzinen der har været problemet.
Derudover tror jeg benzinen bilver varmere i/ved karburatoren som jo sidder lige ovenpå motoren hvor den er mest varm. Jeg har dog læst med nogen der døjer med "vapour lock" som de kalder det når der kommer luftbobler i benzinen.
Hvis der kommer problemer tror jeg at den bedste løsning vil være at montere et t-stykke i slangen mellem benzinpumpe og karburator og lave et returløb til tanken. På den måde vil man have et konstant flow (med motoren igang i hvert fald) som kan føre luftboblerne tilbage i tanken og samtidig altid have kølig benzin til rådighed. Det har jeg overvejet at lave på min 99'er (og900 med karburator har dette set up) men jeg tror at det måske vil være overkill på en V4 med mindre den skal bruges til ræs.
MVH Mads
Mads-hvis der kommer luftbobler i benzinen er det vel tegn på benzinen er begyndt at koge,nu du skriver om retur til tanken,kommer jeg i tanke om det lavede jeg på v4 'eren,
det havde jeg næsten glemt det er jo over 25 år siden den blev brugt som campingvogns trækker, endda en sommer med hedebølge
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

14. dec 2015, 13:05

Pumpning af væsker nær kogepunktet er alt andet end nemt.
(Mit daglige arbejde omhandler netop dette problem, pumpning af volatile væsker nær deres kogepunkt)

Normalt løses det med store rør, isolering og cirkulation.

Hvorfor koger benzinen nemmere i Saab 97 end Saab 96 ?
Luftcirkulation i motorrummet bl.a….

Der er meget lidt plads i Saab 97 så luften og dermed benzin bliver varm.

Jeg har slet ikke problemer med det forår og efterår.
Men er issuet at det er en sommerbil, og der koger benzen. 

Så det første jeg vil gøre er at montere en frisk benzin pumpe, Monterer et rigtigt filter, ikke bare det elendige plastik knallert filter der er på bilen og flytte det så det sidder koldt. Helt som Speedy siger og evt. isolerer benz. slangen.

Hvis det ikke er nok, kommer der elektrisk benz. pumpe med fast flow og BTR på…
Den skal så være en BTR til ca. 0,3 bar !

Ville gerne have benz. indsprøjtning på. Det er noget mere akkurat.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

14. dec 2015, 13:53

Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

14. dec 2015, 15:28

Der er meget lidt plads i Saab 97 til den slags....

Den er lav, bred og vild.

Eller

Den er lav :-)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

14. dec 2015, 16:00

viking skrev:.



Ville gerne have benz. indsprøjtning på. Det er noget mere akkurat.

Viking- HC Thing fra Langeskov har kørt med benzinindsprøjtning på sin saab 97
i flere år,det er et Bosch CI anlæg fra en 900i 8v
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 10:56

Bosch systemet til 6V er mekanisk, og det er både godt og ondt.
Godt fordi det ikke kræver en masse elektronik og følere.
Ondt fordi det virker længe, men begynder det at driller er fan#”n løs.
Så bliver det rigtig svært.

Det ender ”nok” med at jeg køber et frisk op kit til FoMoCo carb-en
Den passer under snorkel sugefiltret.
Eller har jeg en register karburator til bilen…
Selvfølgeligt ville de være nice med både indsprøjtning og en lille turbo, med det er lidt
At ødelægge en 100% original Sonett.
Og lige meget hvad jeg gør, så bliver den aldrig super hurtig. Det kan
Gearkasse alligevel ikke holde til.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 12:38

viking skrev:Bosch systemet til 6V er mekanisk, og det er både godt og ondt.
Godt fordi det ikke kræver en masse elektronik og følere.
Ondt fordi det virker længe, men begynder det at driller er fan#”n løs.
Så bliver det rigtig svært.

Det ender ”nok” med at jeg køber et frisk op kit til FoMoCo carb-en
Den passer under snorkel sugefiltret.
Eller har jeg en register karburator til bilen…
Selvfølgeligt ville de være nice med både indsprøjtning og en lille turbo, med det er lidt
At ødelægge en 100% original Sonett.
Og lige meget hvad jeg gør, så bliver den aldrig super hurtig. Det kan
Gearkasse alligevel ikke holde til.
Min 900i 8v og Sonett kører begge med 12 volt
mit anlæg kører 100% efter 220kkm. efter jeg skiftede en føler da bilen var næsten ny
hvorfor ikke skifte til en solex karburator? den Sonett III jeg skruer på kører med en Solex karburator som er bedre end FoMoCo'en
Jeg tvivler på du kan følge en 130hk. v4 med din cab.kører v4'eren i anden gear og får fuldgas spinder forhjulene på tør asfalt,du kan i tophastighed
gearkassen holdte til det,den kunne køre fra en Porsche 911 på jordbane
Den motor mener jeg er til salg ved Kim Terp
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 12:58

FoMoCo carben er 55kkm ny, så den er helt fin. friske dysser efter 41 år er dog ikke nogen skam....

Der er meget lidt plads under hatten på Sonett III.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 15:39

Kender nu ikke problemet og rallybilerne kørte med en "brik" afstand stykke på ca 10mm - fandtes som part nummer (må jeg lige slå op)
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 20:51

Brikken på 10 mm betyder at benzinpumpen skal have forlænget "stødstang"
Men så er den også isoleret som en karburator bliver isoleret fra topstykket af en luftkølet motor.
Men klart en hjælp..

Rally er specielt, der gåes til vaflerne, men der er konstant luft flow i motorrummet.
Det er der ikke ved sommer bykørsel med lyskryd og kø...

Og hvis der noget V4 ikke kan li, så er der hed sommer og køkørsel..

Motoren koger og benzin bobler....
Køleren er lille og blæseren sidder på motoren og er lidt svag..

Jeg kan godt huske 70erne med saab og Taunus V4 i vejsiden pga. hedeslag...

Min far tømte en flaske 20kg Freon R12 ud over køleren på V4 eren pga. hedeslag...ved Ringkøbing aug 1976, også så var den klar og vi kunne komme hjem igen. :-).
Freon køler godt ved direkte fordampning :-)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Bruger i el benz pumpe på V4?

15. dec 2015, 22:24

Rally folkenes erfaringer er nok meget gode. De problemer jeg har haft med min 99'er til hillclimb tror jeg netop også skyldes at benzinen koger. Det er korrekt at der er masser af luftflow i motorrummet når man kører, men mine problemer har altid været kort efter start.
For at spare mest muligt tid og få en så hurtig og glidende afvikling som muligt skal man holde adskillige minutter ved startlinien og ofte kommer man til at holde med motoren i gang for at rulle fremad imod startlinjen når de forankørende sendes afsted.
Jeg kan manuelt starte kølerblæseren, men paradoksalt nok gør dette faktisk bare problemet værre da den varme luft fra køleren sendes ind i motorrummet hvor den manglende flow fra fartvinden gør at motorrummet opvarmes endnu mere.

Jeg tror ikke at en elektrisk benzinpumpe vil ændre på dette med mindre benzinen kan udskiftes. Når svømmerhuset er fyldt lukker nåleventilen og pumpen stopper.
En returledning monteret på slangen mellem benzinpumpe og karburator vil gøre at pumpen vil blive ved med at køre selvom nåleventilen er lukket og der vil være konstant flow i benzinledningerne i motorrummet. Det lange slangeforløb fra benzintanken samt tankens reservoir virker som køler.

Mine problemer i hillclimb har jeg flere gange forsøgt at genskabe på landevejen uden held.
Jeg har dog en enkelt gang prøvet ved tilkørsel til motorvejen på en meget varm dag oplevet det, så problemet er helt sikkert reelt. Men det optræder så sjældent at jeg ikke tror at det vil være noget jeg vil bruge ret meget tid på i en bil der bare bruges til hyggekørsel.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

16. dec 2015, 01:05

En rallybil hvor der måske ikke er ret meget benzin i tanken på gund af vægt som hurtigere bliver varmet op kan evt. køles ned med en køler under bunden af bilen,de fleste commonrail dieselbiler har det.Et returrør til tanken skal muligvis drosles lidt ned
så pumpen kan holde trykket under race't
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. dec 2015, 14:03

Hvad er det for en fin pumpe til V4 de sælger hos SKS:
https://svenskasaabklubben.nordicshops. ... egory_id=9
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

18. dec 2015, 15:38

Den du linker til er da til en ældre totakter. Det var vist alle SAAB 92 og de første par årgange af 93 der havde elektrisk pumpe.
Jeg mener at de havde 12v anlæg så den bør også sagtens kunne bruges til en V4.
Hvis man kigger nøje på billedet kan man jo også se at den er af fabrikat SU som jeg tidligere har anbefalet. Den er tillige elektronisk, så ingen platiner der skal files i tide og utide.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

18. dec 2015, 19:06

Ok 2T har el pumpe... Fint...
Den ser også fin og robust ud.

Nu har jeg købt en frisk Benz pumpe hos SSK .
Den har fået nye Benz slanger. , men skal lige tjekke hele systemet
Benz slanger fra 1974 og blyfri. Hmmmmm

Et ordentligt Benz filtet + varme skærm på pumpen! så bør problemet være løst til en dansk sommer...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Veteran Forum"