Er der nogen der kan huske, hvornår saab 95ern gik fra krom kofanger, over til gummi kofanger med metal pynteliste,
...... jeg mener det var i 1973, men er noget usikker .......
husk tilbage
Redaktør: Bestyrelsen
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Jensen
- Administrator
Indlæg
husk tilbage
For at bekræfte at jeg er en over-nørd er jeg lige nødt til at præcisere:
Det var faktisk midt i 75 man gik over til plastik/gummi kofangere, også kaldet 75b
75b er dog 100% identisk med årg. 76 og jeg er aldrig stødt på en 75b i hverken salgsannoncer eller i virkeligheden.
Det var også samtidig at man holdt op med officielt at importere SAAB V4. Man kunne stadig købe dem, men de blev først taget hjem på bestilling.
Ovenstående gælder SAAB 96, så hvis nogen er klar over om det forholder sig anderledes for SAAB 95 må de gerne rette mig
MVH Mads
Det var faktisk midt i 75 man gik over til plastik/gummi kofangere, også kaldet 75b
75b er dog 100% identisk med årg. 76 og jeg er aldrig stødt på en 75b i hverken salgsannoncer eller i virkeligheden.
Det var også samtidig at man holdt op med officielt at importere SAAB V4. Man kunne stadig købe dem, men de blev først taget hjem på bestilling.
Ovenstående gælder SAAB 96, så hvis nogen er klar over om det forholder sig anderledes for SAAB 95 må de gerne rette mig
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
husk tilbage
Saab 97 fik de grumme kofangere i 1973.
Og 97 er jo en blanding af 95&96.
Synd og skam at 97 aldrig fik en flot og ordentlig sportsvognskofanger...
Selv 99eren havde dem i første årgang.
Saab 96 med krom ummmmm.
Og 97 er jo en blanding af 95&96.
Synd og skam at 97 aldrig fik en flot og ordentlig sportsvognskofanger...
Selv 99eren havde dem i første årgang.
Saab 96 med krom ummmmm.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
husk tilbage
Tillægsspørgsmål:
Var det i 1973 man gik fra runde forlygter til firkantede.......
Var det i 1973 man gik fra runde forlygter til firkantede.......
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Men for saab 96 var det i 1970. MY69 var mig bekendt den sidste modelårgang med runde forlygter
Re: husk tilbage
Det afhænger helt af for hvilken bilmodel du tænker påbolsen skrev:Tillægsspørgsmål:
Var det i 1973 man gik fra runde forlygter til firkantede.......
Men for saab 96 var det i 1970. MY69 var mig bekendt den sidste modelårgang med runde forlygter
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tak Speedy
...... det var nu 95ern jeg tænkte på, men det er sikkert det samme.......
Re: husk tilbage
Speedy skrev:Det afhænger helt af for hvilken bilmodel du tænker påbolsen skrev:Tillægsspørgsmål:
Var det i 1973 man gik fra runde forlygter til firkantede.......
Men for saab 96 var det i 1970. MY69 var mig bekendt den sidste modelårgang med runde forlygter
Tak Speedy
...... det var nu 95ern jeg tænkte på, men det er sikkert det samme.......
- PeterZ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: husk tilbage
Hej,
Min første SAAB (99), var produceret sidst i 1975, om det var en 75 eller 76 model ved jeg ikke.
Den havde gummi kofanger med blank bånd i midten.
Min første SAAB (99), var produceret sidst i 1975, om det var en 75 eller 76 model ved jeg ikke.
Den havde gummi kofanger med blank bånd i midten.
/Peter
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 25+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 25+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: husk tilbage
Var det ikke kun første årgang af 99eren der havde rigtige kofangere.
Med årgang to pladerede man bilen til med nogle hæslige gummi klodser.
Med årgang to pladerede man bilen til med nogle hæslige gummi klodser.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Nej, min forhv. årgang 1971 (3. årgang havde også chromfangere..
Først ab 1972 med gummi...
The 1972 model was presented in August 1971 with innovations such as an electrically heated driver’s seat as standard and impact absorbing bumpers that reformed following an impact of up to 8kph (5mph).
http://saabmuseum.com/en/model-years/sa ... r-changes/
Først ab 1972 med gummi...
The 1972 model was presented in August 1971 with innovations such as an electrically heated driver’s seat as standard and impact absorbing bumpers that reformed following an impact of up to 8kph (5mph).
http://saabmuseum.com/en/model-years/sa ... r-changes/
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej SKD.
Gummikofangerne på SAAB 99 kom i 1972. Min EMS MY73 havde dem sammen med 2,0 l motoren med Bosch Jetronic.
Samtidig lancerede fabrikken en skrabet udgave af 99'eren med de gamle stålkofangere, dog uden kofangerhorn og uden ur mm., som fik modelbetegnelsen X7 Hvis jeg nu husker rigtigt.
SAAB hilsen Ole
Gummikofangerne på SAAB 99 kom i 1972. Min EMS MY73 havde dem sammen med 2,0 l motoren med Bosch Jetronic.
Samtidig lancerede fabrikken en skrabet udgave af 99'eren med de gamle stålkofangere, dog uden kofangerhorn og uden ur mm., som fik modelbetegnelsen X7 Hvis jeg nu husker rigtigt.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Marty
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hej alle
Min første SAAB - en 99 2,0B motor - blev indregistreret i DK den 20. maj 1975 og havde gummikofangere, så den må jo have været på båndet i Trolhättan nogen tid før. Der var i øvrigt handskerum med klap og lås. Så den var i udstyr lige over X7 modellen.
Marty
Min første SAAB - en 99 2,0B motor - blev indregistreret i DK den 20. maj 1975 og havde gummikofangere, så den må jo have været på båndet i Trolhättan nogen tid før. Der var i øvrigt handskerum med klap og lås. Så den var i udstyr lige over X7 modellen.
Marty
Valgte SAAB da 99 blev vist frem i 1966 og købte da jeg blev gammel nok.
Har haft: 99 L, 99 turbo, OG 900Turbo automat, 9000 CC Turbo, NG900 Turbo, 9-5 2,3t SE Estate, 9-5 Aero Aut. 2006 BIO.
Roder med biler i Hvidovre
Har haft: 99 L, 99 turbo, OG 900Turbo automat, 9000 CC Turbo, NG900 Turbo, 9-5 2,3t SE Estate, 9-5 Aero Aut. 2006 BIO.
Roder med biler i Hvidovre
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Informationen findes i korrekt form i tidligere indlæg, men vi sammenfatter lige så intet kan misforstås. Derfor:
Saab 95/96: Gummikofangere fra M76 (M75b). Netop M76 har én, bred metalpynteliste i kofangeren, mens M77-M80 har to smalle.
Hvis nogen brænder for at vide hvad forskellen på modelår M75b og M76 er (?...), så er det at der trådte nye regler i kraft pr. 1. Januar 1976, gældende udstødningsnormer. M75b er produceret før årsskiftet med den gamle motor, M76 har en udstødningsrenset version med 62 HK i stedet for 65.
Saab 99: Gummikofangere fra M72. Der produceredes 99'ere med de ældre metalkofangere i flere år herefter, f.eks. X7, som også omtales. Den havde de billigere stole fra model 95/96, og heller ikke sædevarme, handskerumsklap eller ur, samt visse år den ældre type motor.
Saab 95/96: Gummikofangere fra M76 (M75b). Netop M76 har én, bred metalpynteliste i kofangeren, mens M77-M80 har to smalle.
Hvis nogen brænder for at vide hvad forskellen på modelår M75b og M76 er (?...), så er det at der trådte nye regler i kraft pr. 1. Januar 1976, gældende udstødningsnormer. M75b er produceret før årsskiftet med den gamle motor, M76 har en udstødningsrenset version med 62 HK i stedet for 65.
Saab 99: Gummikofangere fra M72. Der produceredes 99'ere med de ældre metalkofangere i flere år herefter, f.eks. X7, som også omtales. Den havde de billigere stole fra model 95/96, og heller ikke sædevarme, handskerumsklap eller ur, samt visse år den ældre type motor.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.