Er den chippet?
Redaktør: Bestyrelsen
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Er den chippet?
Jeg har netop anskaffet en velholdt brugt Saab 9-3 1.8t fra 2006. Den trækker forbavsende godt, og jeg er kommet til at tænke på, om den tidligere ejer måske har fået den chip-tunet.
Er der en måde, hvorpå jeg selv kan undersøge om det er tilfældet, eller skal den på værksted eller rullefelt for at afsløre sandheden?
Er der en måde, hvorpå jeg selv kan undersøge om det er tilfældet, eller skal den på værksted eller rullefelt for at afsløre sandheden?
Sláinte
Mick
Mick
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Hej seniorsergent.
Jeg har en næsten som din og på min registreringsattest står der at den har 195 hk mod normalt 150 derfor ved jeg den er Hirsch tunet.
Du kan på Hirsch's hjemmeside - http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... actRequest -
Sende en forespørgsel på dit stelnummer om den skulle være Hirschtunet.
MVH.
Stig :mrcool
Jeg har en næsten som din og på min registreringsattest står der at den har 195 hk mod normalt 150 derfor ved jeg den er Hirsch tunet.
Du kan på Hirsch's hjemmeside - http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... actRequest -
Sende en forespørgsel på dit stelnummer om den skulle være Hirschtunet.
MVH.
Stig :mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej SSG.
Hvis den er chippet, synes jeg du bare skal glæde - ikke græde - dig
Det giver ofte større kørselsoplevelser og bedre kørselsøkonomi, hvis bilen køres på som ikke-chippet Imidlertid anbefaler jeg at undervogn og bremser svarer til det øgede moment og effekt.
Til syn har jeg aldrig oplevet et hævet øjenbryn Med hensyn til forsikring, kan du sikker antage, at de heller ikke bemærker noget
God fornøjelse med SAAB'en Ole
Hvis den er chippet, synes jeg du bare skal glæde - ikke græde - dig
Det giver ofte større kørselsoplevelser og bedre kørselsøkonomi, hvis bilen køres på som ikke-chippet Imidlertid anbefaler jeg at undervogn og bremser svarer til det øgede moment og effekt.
Til syn har jeg aldrig oplevet et hævet øjenbryn Med hensyn til forsikring, kan du sikker antage, at de heller ikke bemærker noget
God fornøjelse med SAAB'en Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der er jo ingen grund til selv at lade den chippe, såfremt man skulle få den slags ideer, hvis den I forvejen er chippet,:o så overskriver man måske bare noget, der er bedre end det, man er ved at få udført
Så tilbage til spørgsmålet: Er der en måde, man kan finde ud af det, hvis den er chippet af andre end Hirch?
Det er da ikke fordi det er et problem, hvis den er chippet, jeg vil bare gerne vide det.Viggen skrev:
Hvis den er chippet, synes jeg du bare skal glæde - ikke græde - dig
Der er jo ingen grund til selv at lade den chippe, såfremt man skulle få den slags ideer, hvis den I forvejen er chippet,:o så overskriver man måske bare noget, der er bedre end det, man er ved at få udført
Så tilbage til spørgsmålet: Er der en måde, man kan finde ud af det, hvis den er chippet af andre end Hirch?
Sláinte
Mick
Mick
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Du kan om ikke andet prøve at tjekke efter, om der skulle sidde en mærkat på motorstyringen fra et eller andet dedikeret tuningsfirma. Ved at afmontere det øverste motordæksel, åbenbares ECU´en straks. En lille, firkantet alublok, nærmest, med to multistik på. Det er da en hurtig måde, i hvert fald.
På vores 03´er SS 1,8t viste det sig kort efter anskaffelsen i Marts ´06, at der var en årsag til, at den trak betydeligt mere, end dens 150 heste ville kunne gøre. En label fra Abbott Motorsport Racing gav svaret, hvilket vil sige 190 hypper istedet.
Inden for overskuelig fremtid vil jeg i samarbejde med en skarp SAAB-ven være i stand til at foretage ændringer i softwaren på T8-motorstyringer. En ekstra ECU er indkøbt til formålet. Men det er så en helt anden historie
/Henrik
På vores 03´er SS 1,8t viste det sig kort efter anskaffelsen i Marts ´06, at der var en årsag til, at den trak betydeligt mere, end dens 150 heste ville kunne gøre. En label fra Abbott Motorsport Racing gav svaret, hvilket vil sige 190 hypper istedet.
Inden for overskuelig fremtid vil jeg i samarbejde med en skarp SAAB-ven være i stand til at foretage ændringer i softwaren på T8-motorstyringer. En ekstra ECU er indkøbt til formålet. Men det er så en helt anden historie
/Henrik
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Derfor ville det jo være ærgeligt, at miste en 195 HK og få penge for en 150 HK i stedet, fordi man ikke kan bevise, at den man mistede havde 195 HK.
Stig :mrcool
Mit forsikringselskab siger forøvrigt også, at det er vigtigt at det står i papirene, hvormange heste den har, fordi de jo gerne vil give mig en vogn af samme stand som den jeg måske ville miste i et uheld.Seniorsergent skrev:Det er da ikke fordi det er et problem, hvis den er chippet, jeg vil bare gerne vide det.Viggen skrev:
Hvis den er chippet, synes jeg du bare skal glæde - ikke græde - dig
Der er jo ingen grund til selv at lade den chippe, såfremt man skulle få den slags ideer, hvis den I forvejen er chippet,:o så overskriver man måske bare noget, der er bedre end det, man er ved at få udført
Så tilbage til spørgsmålet: Er der en måde, man kan finde ud af det, hvis den er chippet af andre end Hirch?
Derfor ville det jo være ærgeligt, at miste en 195 HK og få penge for en 150 HK i stedet, fordi man ikke kan bevise, at den man mistede havde 195 HK.
Stig :mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- Kelly
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hej
Du kunne også vælge at få dyret Rullet. Så vil du kunne se det.
Du kunne også vælge at få dyret Rullet. Så vil du kunne se det.
----------------------------
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Er der en måde at se det, eller er jeg nødt til at få den på værksted eller rullefelt?
Så den mulighed kender jeg. Det koster også penge, man i virkeligheden ikke får noget for :bigcrying
Ja, men som jeg spurgte i mit oprindelige spørgsmål:Kelly skrev:Hej
Du kunne også vælge at få dyret Rullet. Så vil du kunne se det.
Er der en måde at se det, eller er jeg nødt til at få den på værksted eller rullefelt?
Så den mulighed kender jeg. Det koster også penge, man i virkeligheden ikke får noget for :bigcrying
Sláinte
Mick
Mick
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg mener de stationære rullefætre er ret dyre. Der afholdes jævnligt træf med rullefelter, mest kendt for mig er "Natmekanikeren". Han er ikke så dyr. 300, kostede det vist i sommers. Der er ikke så mange rulletræf i Saab regi, men det skulle være muligt at finde et rulletræf alligevel. Min første Saab 900 Turbo fik jeg engang rullet på et Mercedes træf. Folk grinte lidt da jeg kørte op, men knap så meget da jeg kørte ned. Så jeg vil sige, nyd din bil, og hold øje med træf med rullefelt.
Tjah, hvis du ikke kan spørge tidligere ejer, vil jeg sige, at det ikke er så tosset en ide med rullefelt. At du ikke får noget for pengene er ikke helt rigtigt. En tur på et rullefelt viser mere end Hk og Nm, hvis man kan "læse" kurverne.Seniorsergent skrev: Så den mulighed kender jeg. Det koster også penge, man i virkeligheden ikke får noget for :bigcrying
Jeg mener de stationære rullefætre er ret dyre. Der afholdes jævnligt træf med rullefelter, mest kendt for mig er "Natmekanikeren". Han er ikke så dyr. 300, kostede det vist i sommers. Der er ikke så mange rulletræf i Saab regi, men det skulle være muligt at finde et rulletræf alligevel. Min første Saab 900 Turbo fik jeg engang rullet på et Mercedes træf. Folk grinte lidt da jeg kørte op, men knap så meget da jeg kørte ned. Så jeg vil sige, nyd din bil, og hold øje med træf med rullefelt.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- ulrichstefan
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ellers hør René hos RH-motorsport han plejer at ville rulle til en fair pris. Mvh Stefan
9-3 Griffin Sportscombi aero 2.0Txwd,aut 12
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
276hk 421nm
9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Ud og køre med et stop ur . Det koster kun noget benzin også skal man holde øje med de biler med de blå altankasser på taget
0-100 km/h 9.5s = Standart .. 7.8s = Hirsch 195HK
60-100 km/h (4th gear) 10.0s = Standart .. 5.9s = Hirsch
80-120 km/h (5th gear) 15.0s = Standart .. 9.2s = Hirsch
Taget fra Hirsch side http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... F270006001
Maptun og BSR har vist også sådan tider på deres tun.
0-100 km/h 9.5s = Standart .. 7.8s = Hirsch 195HK
60-100 km/h (4th gear) 10.0s = Standart .. 5.9s = Hirsch
80-120 km/h (5th gear) 15.0s = Standart .. 9.2s = Hirsch
Taget fra Hirsch side http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... F270006001
Maptun og BSR har vist også sådan tider på deres tun.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Inden jeg købte den, prøvekørte jeg nogle stykker. Både Hirchtrimmede og en enkelt 2.0t.
Jeg synes, den trækker bedre, end jeg husker, de andre gjorde, men jeg kan da naturligvis huske forkert.
Nå, det ender nok med et rullefelt
Det er jo netop grunden til at jeg tror den kan være chippet.kimsaab skrev:Hej
Du ku jo også lige få en prøvetur i en standard eller en som man ved der er pillet lidt ve for at se om der er mere elller mindre skub i den
M.v.h
Kim
Inden jeg købte den, prøvekørte jeg nogle stykker. Både Hirchtrimmede og en enkelt 2.0t.
Jeg synes, den trækker bedre, end jeg husker, de andre gjorde, men jeg kan da naturligvis huske forkert.
Nå, det ender nok med et rullefelt
Sláinte
Mick
Mick
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Hej.
Natmekanikkeren eksisterer ikke mere, men hans udstyr er solgt til en gut i Jylland, hvem ved jeg ikke.
Jeg fik min SC rulle hos natmekanikkeren og den har 219 HK og 332 NM i moment.
Jeg fik rulle vores cabriolet hos Brian i Ryslinge og den er ikke i Hirsch, men den havde 218 HK og 321 NM i moment.
:mrcool
Natmekanikkeren eksisterer ikke mere, men hans udstyr er solgt til en gut i Jylland, hvem ved jeg ikke.
Jeg fik min SC rulle hos natmekanikkeren og den har 219 HK og 332 NM i moment.
Jeg fik rulle vores cabriolet hos Brian i Ryslinge og den er ikke i Hirsch, men den havde 218 HK og 321 NM i moment.
:mrcool
Senest rettet af swolff 3. okt 2014, 08:05, rettet i alt 1 gang.
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- hmg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvis den er chippet, er der extremt stor sandsynlighed for, at dette er med enten Hirsch, Maptun eller BSR (alternativt Speedparts, men de sælger BSR's trim). Dét, du skal gøre, er, at sende din bils stelnummer til disse tre virksomheder - de plejer at være rigtig hurtige til at svare (har prøvet dette flere gange i forbindelse med køb af Saab 9-3). Alle tre virksomheder har et register over de Saab, der har deres software. Du får intet ud af at kigge på ECU'en. Det ville jo være ærgerligt at bruge penge på rullefelt, hvis en simpel mail kan give dig svar .
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
SAAB - Born From Jets....
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
/Henrik
Ja, så må jeg da beklage, at mit forslag ikke dur alligevel. Jeg vil nødig bidrage mere til forvirring end til hjælp, så jeg må hellere "stikke piben lidt ind" i det fremtidige.Du får intet ud af at kigge på ECU'en
/Henrik
- Kelly
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja der er jo også http://chiptuning.nu/produkter/vaerksted/rullefeltSeniorsergent skrev: Nå, det ender nok med et rullefelt
----------------------------
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
9000 2.3T CSE Automatik 1994
9000 2.3T CDE Manuel 1994 (Donor)
900 SE 2.0 T 1995 (ophugges)
Griffin Outlawz Proud Member
SAAB TUNING DENMARK På Facebook
Stedet For Saab Tunings Interesserede
- hmg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Beklager den uheldige formulering, det var bestemt ikke for at lyde bedrevidende eller underkende dit svar, slet ikke . Det var ment som, at hvis bilen er tunet med Hirsch, Maptun eller BSR, så står det ikke på ECU'en - det gør det kun, hvis det er Abbott. Og da Abbott kun blev solgt og monteret af Saab Søborg og kun i 2003 og starten af 2004, så er det nærmest udelukket, at den omtalte bil skulle have Abbott. Endvidere stoppede Abbott med at sætte mærkat på ECU'en (de gjorde det kun i starten), da ECU'en ikke behøvede at blive sendt til dem i England, da de faktisk intet ændrer i softwaren - det sker udelukkende med en anden wastegateklokke og "sugerøret" på indsugningen.hf-eco-power skrev:Ja, så må jeg da beklage, at mit forslag ikke dur alligevel. Jeg vil nødig bidrage mere til forvirring end til hjælp, så jeg må hellere "stikke piben lidt ind" i det fremtidige.Du får intet ud af at kigge på ECU'en
/Henrik
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
SAAB - Born From Jets....
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg kan også nemt læse din ECU ud, og chippe hvis det ønskes.
Jeg bor også tæt på
/Lars
Jeg bor også tæt på
/Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg må nok hellere til Viborg, og hilse på Steen (Oles Autoservice), det er vist den nærmeste, og hen er meget imødekommende.
Jeg antager, at du med en tester mener en TECH2, er det korrekt, eller kan andet gøre det?slettet grundet GDPR.... skrev:Hej
Der skal bare en tester på, så kan man se hvad den yder.
Jeg må nok hellere til Viborg, og hilse på Steen (Oles Autoservice), det er vist den nærmeste, og hen er meget imødekommende.
Sláinte
Mick
Mick
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Vino
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Chippet eller ikke?
Hej
Har en SAAB 9-3 fra 2006 (model 2007) da jeg købte den i 2012 fik jeg oplyst den var chippet, nu har jeg forgæves forsøgt at finde noget dokumentation på dette, da jeg er kommet i tvivl om den er chippet. Så mit spørgsmål er om der på fyn er er en der kan hjælpe med at opklare det, ved ikke om den skal på rullefelt eller det kan udlæses?
Har en SAAB 9-3 fra 2006 (model 2007) da jeg købte den i 2012 fik jeg oplyst den var chippet, nu har jeg forgæves forsøgt at finde noget dokumentation på dette, da jeg er kommet i tvivl om den er chippet. Så mit spørgsmål er om der på fyn er er en der kan hjælpe med at opklare det, ved ikke om den skal på rullefelt eller det kan udlæses?
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Chippet eller ikke?
Hej Vino
Prøv at sende en besked til BrittOgLars fra Ringe her på forum'et.
Prøv at sende en besked til BrittOgLars fra Ringe her på forum'et.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
med info om dit stelnummer, hvis den er chippet med Hirsch så ved de det
:mrcool
Re: Chippet eller ikke?
Hvis den er Hirsch chippet kan du sende en mail til Hirsch på denne adresse info@hirsch-performance.chVino skrev:Hej
Har en SAAB 9-3 fra 2006 (model 2007) da jeg købte den i 2012 fik jeg oplyst den var chippet, nu har jeg forgæves forsøgt at finde noget dokumentation på dette, da jeg er kommet i tvivl om den er chippet. Så mit spørgsmål er om der på fyn er er en der kan hjælpe med at opklare det, ved ikke om den skal på rullefelt eller det kan udlæses?
med info om dit stelnummer, hvis den er chippet med Hirsch så ved de det
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- 4Roger
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
inspiret af spørgsmålet og svarene blev jeg nysgerrig da min, for mig nye Saab 9-3 1.8t fra 2007 også føles lidt kraftfuld, sendte en email til Hirsch igår og idag svarede de at den er tunet med Hirsch og medsendte certifikat derpå.
Så, så jeg på registreringsattesten 144KW der jo er ca. 195 HK, det sagde sælger ikke noget om (ikke privat) og jeg bed heller ikke mærke i det, synes dog den var ret livlig på prøveturen...
Re: Er den chippet?
Hej,Seniorsergent skrev:Jeg har netop anskaffet en velholdt brugt Saab 9-3 1.8t fra 2006. Den trækker forbavsende godt, og jeg er kommet til at tænke på, om den tidligere ejer måske har fået den chip-tunet.
Er der en måde, hvorpå jeg selv kan undersøge om det er tilfældet, eller skal den på værksted eller rullefelt for at afsløre sandheden?
inspiret af spørgsmålet og svarene blev jeg nysgerrig da min, for mig nye Saab 9-3 1.8t fra 2007 også føles lidt kraftfuld, sendte en email til Hirsch igår og idag svarede de at den er tunet med Hirsch og medsendte certifikat derpå.
Så, så jeg på registreringsattesten 144KW der jo er ca. 195 HK, det sagde sælger ikke noget om (ikke privat) og jeg bed heller ikke mærke i det, synes dog den var ret livlig på prøveturen...
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Vino's var ikke chippet, men det er den nu
Mvh. Lars
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Som den oprindelige starter af tråden, vi jeg da gerne lige følge op
Jeg fik den endelig rullet for nogle måneder siden.
161 HP/265 Nm, så den er næppe chippet .
Har senere haft den chippet med noget , et par gutter fra Bosch i Ålborg hyggede sig med, det var ikke godt, så det gamle software er i igen
Men jeg ville gerne have lidt mere Moment
Jeg fik den endelig rullet for nogle måneder siden.
161 HP/265 Nm, så den er næppe chippet .
Har senere haft den chippet med noget , et par gutter fra Bosch i Ålborg hyggede sig med, det var ikke godt, så det gamle software er i igen
Men jeg ville gerne have lidt mere Moment
Sláinte
Mick
Mick
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Det er tilbud på Hirsch...
Lovligt og virker...!
Lovligt og virker...!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Er lidt tamt, synes jeg. men tak for påmindelsen.nsb skrev:Det er tilbud på Hirsch...
Lovligt og virker...!
Sláinte
Mick
Mick
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Altså vha en kontakt, eller en slange der kan blændes af til apc ventilen eller... på en let måde
Er det noget der kan akviveres og deaktiveres sådant er trim ?BrittOgLars skrev Vino's var ikke chippet, men det er den nu Razz
Altså vha en kontakt, eller en slange der kan blændes af til apc ventilen eller... på en let måde
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det enenste jeg kan forestille mig vi kan lave, er en kontakt til ventilen, så den forbliver i grundladetryk når kontakten er aktiveret.
Mht. lovlighed, så er det korrekt at kun Hirsch er godkendt, men det betyder altså ikke at deres trim forurener mindre end dem jeg eller andre tunere laver, de har bare haft råd til at få dem testet.
Mht. syn, så har jeg fået synet biler med 400+ hk, uden anden bemærkning end at den "gik rigtigt godt", så det er heller ikke et problem.
Hvis det frygten for uheld og følger deraf, så kender jeg til 2 ulykker med trimmede saaber, hvor man ikke har undersøg noget som helst, så bortset fra ulovligheden i at trimme, så sker der med meget stor sansynlighed intet ved at gøre det.(Andet end i får det sjovere)
Samme historier høres fra Maptun, Nordic, Bsr osv.
Mvh. Lars
Mht. lovlighed, så er det korrekt at kun Hirsch er godkendt, men det betyder altså ikke at deres trim forurener mindre end dem jeg eller andre tunere laver, de har bare haft råd til at få dem testet.
Mht. syn, så har jeg fået synet biler med 400+ hk, uden anden bemærkning end at den "gik rigtigt godt", så det er heller ikke et problem.
Hvis det frygten for uheld og følger deraf, så kender jeg til 2 ulykker med trimmede saaber, hvor man ikke har undersøg noget som helst, så bortset fra ulovligheden i at trimme, så sker der med meget stor sansynlighed intet ved at gøre det.(Andet end i får det sjovere)
Samme historier høres fra Maptun, Nordic, Bsr osv.
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- AndersF
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Ja, jeg har kørt med trim (se signatur) i flere år og igennem syn osv uden problemer - Hirsch er det tammeste trim, det fåes kun som "Stage 1" og så kostede det kassen - Klart anbefalesværdigt at få mere end 195 hyppere, når du kommer op over de 210 + så er bilen langt mere livligt i alle omdrejninger og alle hastigheder
Mvh Anders Frantsen
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Det er korrekt at Hirsch er det tammeste trim, men selvom min burde have 195 HK så viser rullefelts målinger at den har 218 HK og 342 NM moment.
Jeg har så fået ændret min registreringsattest fordi der i dem stod at bilen havde 150 HK, så jeg fik ved syn ændret det til at bilen iflg. certifikat fra Hirsch har på 195 HK.
Jeg ændret oplysningerne fordi, en ven af mig fik chippet sin bil 2009 model (IKKE SAAB) fra 180 HK til 295 HK, men fik ikke ændret registreringsattest, desværre var han indblandet i en ulykke og hans forsikring syntes, der var noget der talte for, at han bil ikke var i original trim, så de bad om at få bilen til gennemsyn, desværre for ham var det kun bagenden der var skadet, så deres eksperter kunne måle bilen igennem og fandt at den var chippet ud over det lovlige og fordi der ingen papirer var på chipningen fik han ikke erstattet bilen og stod med et tab på ca. 500.000.
Derfor er min "kun" i Hirsch trim fordi det kan lovligøres og fordi det er accepteret af forsikringen og de 218 HK er rigeligt til mig.
:mrcool
Jeg har så fået ændret min registreringsattest fordi der i dem stod at bilen havde 150 HK, så jeg fik ved syn ændret det til at bilen iflg. certifikat fra Hirsch har på 195 HK.
Jeg ændret oplysningerne fordi, en ven af mig fik chippet sin bil 2009 model (IKKE SAAB) fra 180 HK til 295 HK, men fik ikke ændret registreringsattest, desværre var han indblandet i en ulykke og hans forsikring syntes, der var noget der talte for, at han bil ikke var i original trim, så de bad om at få bilen til gennemsyn, desværre for ham var det kun bagenden der var skadet, så deres eksperter kunne måle bilen igennem og fandt at den var chippet ud over det lovlige og fordi der ingen papirer var på chipningen fik han ikke erstattet bilen og stod med et tab på ca. 500.000.
Derfor er min "kun" i Hirsch trim fordi det kan lovligøres og fordi det er accepteret af forsikringen og de 218 HK er rigeligt til mig.
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- Timothyhek
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Indlæg
Er den chippet
den siger 2300 og skal lige mellem 2100 og 2600.
sГҐ der er nok ikke pillet ved den.
exhaust gases recycling
lidt der undrer mig er at der et sted stГҐr MAF specified 230-310 og den viser 335 mg/str pГҐ pc
MAF actual stГҐr 210-350 men er helt oppe pГҐ 436 mg/str.
sГҐ der er nok ikke pillet ved den.
exhaust gases recycling
lidt der undrer mig er at der et sted stГҐr MAF specified 230-310 og den viser 335 mg/str pГҐ pc
MAF actual stГҐr 210-350 men er helt oppe pГҐ 436 mg/str.
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Prøv at oprette et nyt emne.
Om din bil og motor. specks.
Og så ved jeg ikke lige hvad der sker med dine underlige tegn.
MVH
Morten
Re: Er den chippet
Timothyhek skrev: ↑9. mar 2019, 17:43den siger 2300 og skal lige mellem 2100 og 2600.
sГҐ der er nok ikke pillet ved den.
exhaust gases recycling
lidt der undrer mig er at der et sted stГҐr MAF specified 230-310 og den viser 335 mg/str pГҐ pc
MAF actual stГҐr 210-350 men er helt oppe pГҐ 436 mg/str.
Prøv at oprette et nyt emne.
Om din bil og motor. specks.
Og så ved jeg ikke lige hvad der sker med dine underlige tegn.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk