Banner cycler

Automatgear Tip – Lucas Transmission Fix

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Automatgear Tip – Lucas Transmission Fix

16. nov 2016, 18:33

Dette er noget jeg har brugt på mine sidste 2 biler med automatgear og nu også på min Saab.

Skiftede ATF (Mobil 3309 Automatgearolie) da jeg købte bilen, de 4-5 liter man får ud ved at skrue bundproppen ud, kørte ca. 1000 km, skiftede igen og denne gang fyldte også en flaske Lucas Fix på 710ml som erstatning for tilsvarende mængde ATF.

Den skiftede sådan set fint nok i forvejen men nu efter 500 km er det en helt anden sag, skifter så godt at man tror det er en anden bedre gearkasse, samme var tilfældet med mine 2 sidste biler.

Det kræver lidt kørsel før man rigtig mærker det og nogle oplever den føles lidt elendig til at begynde med, det er nok fordi gearkasse ECU lige skal vænne sig til hvad der sker, kør blot videre.

http://lucasoil.com/products/transmissi ... ission-fix

Påfyldningstip: 10 liters havesprøjte, så kan der blandes og varmes op (Lucas er tykt) og nemt at påfylde med den lange pind, uden dyse selvfølgelig, sådan en bruger jeg altid til ATF når påfyldningen sidder et pokkers sted.

PS: Selvom jeg anbefaler dette vil jeg altså ikke holdes ansvarlig for noget som helst :roll:


Tilbage til "Modern Forum"