Jeg har for kort tid siden set at der findes et rep. sæt til karburator evt. en hel karburator til V4. Siden er muligvis engelsk, er der nogen der har adressen
Hans Jørgen
Karburator rep. sæt V4
Redaktør: Bestyrelsen
- hjw
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Karburator rep. sæt V4
Hej Hans Jørgen
Reperationssæt til original FoMoCo karburator fra Skandix i Tyskland:
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... o/1021154/
Ny Weber 34 ICH kit til V4 fra FastRoadCars i England:
http://www.fastroadcars.co.uk/store/ind ... uct_id=556
Sidstnævnte er ikke den originale karburator så den kræver lidt tilpasning af luftfilter mv. Den skulle dog, udfra hvad jeg har læst, fungere meget bedre end den originale nogensinde gjorde fra ny.
Selv har jeg en Weber 32/36 DGV på min V4. Det kører også godt men kræver en smule mere ombygning.
MVH Mads
Reperationssæt til original FoMoCo karburator fra Skandix i Tyskland:
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... o/1021154/
Ny Weber 34 ICH kit til V4 fra FastRoadCars i England:
http://www.fastroadcars.co.uk/store/ind ... uct_id=556
Sidstnævnte er ikke den originale karburator så den kræver lidt tilpasning af luftfilter mv. Den skulle dog, udfra hvad jeg har læst, fungere meget bedre end den originale nogensinde gjorde fra ny.
Selv har jeg en Weber 32/36 DGV på min V4. Det kører også godt men kræver en smule mere ombygning.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- SAAB97
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Karburator rep. sæt V4
Jeg blander mig lige i denne tråd, Mads jeg har også en Weber 32/36 DGV på min Sonett men jeg synes ikke den går super godt hvilken dyse set up kører du med ? Det er flere dyser i sådan en fætter hoveddyser dem i bunden af svømmerhuset - luft dyser - tomgangs dyser
Hilsen
Boy
Hilsen
Boy
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Karburator rep. sæt V4
Jeg er faktisk ikke 100% klar over hvilke dyser der sidder i min da jeg bare monterede den som den var da jeg købte den.
Igen kan jeg henvise til denne fantastiske side som desværre ikke findes længere:
https://web.archive.org/web/20090709044 ... bJets.html
Værdierne for DGAV burde kunne bruges. Disse er dog for 1,5 med mindre andet er angivet. Jeg tror dog at hvis karburatoren er grundjusteret til en 1,5 vil den også gå udmærket på en 1,7 ved normal kørsel.
Min gik nu også temmeligt dårligt fra ny, men det skyltes at den (fra fabrikken åbenbart) var fyldt med skidt og snavs i svømmerhuset. Efter den blev renset kunne bilen pudselig køre fint igen.
Ellers prøv at kigge lidt på dette forum: http://www.saab-v4.co.uk/speedball/
Jeg læser på det næsten dagligt. Der er mange fornuftige mennesker der ved en hel del om V4.
Jeg fandt tilfældigvis lige denne tråd: http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3715 (som faktisk også henviser til den side jeg linker til ovenover)
ellers brug google og søg: https://www.google.dk/search?q=sonett+D ... 4.co.uk%2F
MVH Mads
Igen kan jeg henvise til denne fantastiske side som desværre ikke findes længere:
https://web.archive.org/web/20090709044 ... bJets.html
Værdierne for DGAV burde kunne bruges. Disse er dog for 1,5 med mindre andet er angivet. Jeg tror dog at hvis karburatoren er grundjusteret til en 1,5 vil den også gå udmærket på en 1,7 ved normal kørsel.
Min gik nu også temmeligt dårligt fra ny, men det skyltes at den (fra fabrikken åbenbart) var fyldt med skidt og snavs i svømmerhuset. Efter den blev renset kunne bilen pudselig køre fint igen.
Ellers prøv at kigge lidt på dette forum: http://www.saab-v4.co.uk/speedball/
Jeg læser på det næsten dagligt. Der er mange fornuftige mennesker der ved en hel del om V4.
Jeg fandt tilfældigvis lige denne tråd: http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3715 (som faktisk også henviser til den side jeg linker til ovenover)
ellers brug google og søg: https://www.google.dk/search?q=sonett+D ... 4.co.uk%2F
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Karburator rep. sæt V4
Hej alle
Spændende læsning. Har en Weber DCD 32/36 på min V4 uden vacum og med manuel choke og det kører fantastisk. Motoren (1700) har god brug for den ekstra luft den får kontra den originale og den er tydeligt både kvikkere og mere stabil ved alm. kørsel.
Weber DGAV/DCD kræver dog en anden indsugningsmanifold men det er en one-time udskiftning at fikse. Det kan klart anbefales, også til en alm 1500 ccm
Mvh. Anders
Spændende læsning. Har en Weber DCD 32/36 på min V4 uden vacum og med manuel choke og det kører fantastisk. Motoren (1700) har god brug for den ekstra luft den får kontra den originale og den er tydeligt både kvikkere og mere stabil ved alm. kørsel.
Weber DGAV/DCD kræver dog en anden indsugningsmanifold men det er en one-time udskiftning at fikse. Det kan klart anbefales, også til en alm 1500 ccm
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk