Hej
Har konstateret, at sproget på SKDK er skiftet til engelsk. Det er helt OK med mig, men måske ikke med alle?
Og desuden køres der stadig med normaltid. Det er endnu mere OK med mig, da jeg finder sommertid totalt tåbelig. Men er det med vilje?
Mvh/NC
Nye tider?
Redaktør: Bestyrelsen
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nye tider?
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Nye tider?
Ja det har jeg også undret mig over, og har også spurgt formanden d.18 marts, om det, men han viste det ikke og ville undersøge det. Men jeg har intet hørt ang det !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Nye tider?
Hejsa
Inde under jeres brugerprofil kan i selv vælge hvilken tidszone i skal køre under.
Tryk på jeres brugernavn i øverste højre hjørne, vælg "User control settings", "Board preferences", derinde burde i kunne ændre hvilken tidszone i hører til.
Om der kan være sket noget i forbindelse med opgradering til seneste udgave af boardet tør jeg ikke at sige, det burde der ikke og gæsteindstillingen står som den skal Det tager vi en kigger på.
Inde under jeres brugerprofil kan i selv vælge hvilken tidszone i skal køre under.
Tryk på jeres brugernavn i øverste højre hjørne, vælg "User control settings", "Board preferences", derinde burde i kunne ændre hvilken tidszone i hører til.
Om der kan være sket noget i forbindelse med opgradering til seneste udgave af boardet tør jeg ikke at sige, det burde der ikke og gæsteindstillingen står som den skal Det tager vi en kigger på.
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Nye tider?
Der er lagt nye sprogfiler i systemet nu.
Hele sprogsystemet er åbenbart ændret i den nyeste opdatering så de gamle sprogfiler ikke virker, og ingen havde lavet dansk officielt.
Hele sprogsystemet er åbenbart ændret i den nyeste opdatering så de gamle sprogfiler ikke virker, og ingen havde lavet dansk officielt.
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Nye tider?
jah ja det lurede mig, at det var dig René. Men fedt at du har rettet det. For tvivler på at det er alle vores brugere, der er ørne til engelsk
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Nye tider?
Hej René
Fint at møde dig her, og at du har fixet småskavankerne. Har du også fået fixet SWF-viskermotoren i din 96'er?
Mvh/NC
Fint at møde dig her, og at du har fixet småskavankerne. Har du også fået fixet SWF-viskermotoren i din 96'er?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Nye tider?
PS: René (jeg vælter lige tråden endnu mere) -du bør finde bagerste kofangerhorn uden gummipuder -det kom først med V4. Og forreste kofanger er kæntret bagud, og trænger til en opretning.
Mvh/NC
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Forkonfangeren er rettet op!
Re: Nye tider?
Hejsa Hvis du tænker delen med at den skal stoppes manuelt, så nej, det er en skøn særhed jeg nyder til fulde hver gang jeg kører.
Mine evner bag et rat er jo ikke store, så at have det ekstra gummi når jeg bakker er jo kun en hjælp Men det er vist noget jeg har hørt før, så det skal jeg nok tage seriøst næste gang nogen tilbyder mig de rigtige.
Forkonfangeren er rettet op!
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Nye tider?
Hej René
Jamen så er alt jo på toppen i Snejbjerg . Jeg er lidt forelsket i din 96'er, da den er præcis magen til min (og min mors) første SAAB (med andre ord: Både hendes og min første bil).
Jeg ved ikke rigtigt med din SAAB 600 -jeg var fast kunde (reservedele...) hos SAAB i Åbyhøj, da den kom frem, og den blev ikke lige opfattet som SAAB'sk. Men al ære og respekt for, at du bevarer dette misfoster/denne særling/dette særlige kapitel i SAAB-historien .
Nå, jeg må hellere stoppe nostalgiskriveriet -jeg har masser af gode historier om 96TT, men det må hellere gemmes til et besøg i Snejbjerg, eller måske en tråd her eller en artikel i 9'eren.
Mvh/NC
Jamen så er alt jo på toppen i Snejbjerg . Jeg er lidt forelsket i din 96'er, da den er præcis magen til min (og min mors) første SAAB (med andre ord: Både hendes og min første bil).
Jeg ved ikke rigtigt med din SAAB 600 -jeg var fast kunde (reservedele...) hos SAAB i Åbyhøj, da den kom frem, og den blev ikke lige opfattet som SAAB'sk. Men al ære og respekt for, at du bevarer dette misfoster/denne særling/dette særlige kapitel i SAAB-historien .
Nå, jeg må hellere stoppe nostalgiskriveriet -jeg har masser af gode historier om 96TT, men det må hellere gemmes til et besøg i Snejbjerg, eller måske en tråd her eller en artikel i 9'eren.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Nye tider?
Saab Lancia 600 var ikke en Saab. Det var en "Luxus-Fiat", en papbil. Et vådeskud, fra Saab.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Nye tider?
Saab 600 er lige så meget Saab som en sen 9-3
5% Saab, 95% fortynder...
(De havde end ikke en Saab motor)
Eller Saab 9000:
20% Saab, 80% Fiat fortynder.
(Den havde dog en Saab motor)
5% Saab, 95% fortynder...
(De havde end ikke en Saab motor)
Eller Saab 9000:
20% Saab, 80% Fiat fortynder.
(Den havde dog en Saab motor)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Nye tider?
Nu er jeg jo så småt nået en alder hvor hukommelsen ikke altid er lige skarp, så på opfordring fra min fader kiggede jeg bagerst på 96'eren og kunne ved selvsyn konstatere at vi for LÆNGE siden har skiftet kofangerhornene ud med nogen uden gummipuder
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
-
Gæ
Indlæg
Re: Nye tider?
Så landede klubbladet også hos mig.
Jeg kan konstatere at der også er nye tider for/i klubbladet, 5 sider er ihvertfald på engelsk.
Mvh Solvej
Jeg kan konstatere at der også er nye tider for/i klubbladet, 5 sider er ihvertfald på engelsk.
Mvh Solvej