Hej,
Efter en tilfældig surfen rundt på nettet faldt jeg over et billede af denne bil - se billede - og fik en ubendig lyst til at eje en sådan cayennefarvet 9-3. Og da Stoffers ikke er til salg, så måtte jeg jo se om jeg kunne finde bilen på billedet. Det er nu lykkedes, at få skabt kontakt til ejeren (Tak til svenske Transportstyrelsen og deres måde at håndtere GDPR på ) og jeg skal snart på sviptur til Göteborg området
Måske kan forumet øse ud af jeres viden om, hvor jeg særligt skal se efter rust - så for en del år siden på en dansk ng900 cab, hvor højre A-stolpe var tæret væk, så her vil jeg selvfølgelg være særligt obs. Teknisk antager jeg,, at det er alt det sædvanlige plus kalesche mekanik?
Bilen hat 'stået' siden efteråret 2016 og derfor ikke synet eller serviceret siden. Det er en manuel B204L med 185 hk kørt 165tkm. Stelnr: YS3DF75N0W7050046, så den må da vist være meget tidlig? 1st registrering er da også 11. marts 1998. Demovogn måske?
På forhånd tak til jer alle,
Niels-Erik
Råd om køb af 9-3 cab '98
Redaktør: Bestyrelsen
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Råd om køb af 9-3 cab '98
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Hej Niels-Erik
Vi havde en 9-3 fra 98, dog kun 2,0i og ikke cab, men følgende ting, kostede ekstra ift. alm. vedligehold mens vi havde den.
Mine forældre købte den fra ny, så jeg ved at den er godt vedligehold til vi overtog i 2007 (9 år gammel)
- Rensning af bundkar, der var klart snask, som ikke skulle være der, selv om den var serviceret iht. serviceforskrift, og primært havde kørt lange ture de første mange år.
- Forreste støddæmpere helt færdige omkring 180.000 km
- SID display pixeleret
- Lygteviskere ude af funktion
Ellers var der ikke de store problemer til vi solgte den i 2013.
Før vi overtog gik kompressor til ACC.
Der er jo ikke noget af ovenstående, som er CAB relateret, men måske mere generelt, og måske også helt almindeligt vedligehold.
Steen
Vi havde en 9-3 fra 98, dog kun 2,0i og ikke cab, men følgende ting, kostede ekstra ift. alm. vedligehold mens vi havde den.
Mine forældre købte den fra ny, så jeg ved at den er godt vedligehold til vi overtog i 2007 (9 år gammel)
- Rensning af bundkar, der var klart snask, som ikke skulle være der, selv om den var serviceret iht. serviceforskrift, og primært havde kørt lange ture de første mange år.
- Forreste støddæmpere helt færdige omkring 180.000 km
- SID display pixeleret
- Lygteviskere ude af funktion
Ellers var der ikke de store problemer til vi solgte den i 2013.
Før vi overtog gik kompressor til ACC.
Der er jo ikke noget af ovenstående, som er CAB relateret, men måske mere generelt, og måske også helt almindeligt vedligehold.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Mange tak for bidraget, Steen
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Du må jo bare komme med et bud, som jeg ikke kan sige nej til..
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Var det OG9-3 der revnede omkring brændskottet ?
Eller var det kun de højre styrede modeller:
https://www.saabcentral.com/forums/show ... hp?t=70836
Viggen sætter de Viggen Rescue kit på:
https://www.abbottsaab.com/product/viggen-rescue-kit/
Eller var det kun de højre styrede modeller:
https://www.saabcentral.com/forums/show ... hp?t=70836
Viggen sætter de Viggen Rescue kit på:
https://www.abbottsaab.com/product/viggen-rescue-kit/
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Tak Stoffer - det er noteret. Jeg ser bilen på søndag, og så ved jeg om den er værd at gå videre med. Er den ikke, så vender jeg tilbage
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Løsning til OG9-3 er ikke så kostbart:
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... 14cf37846a
Tjek for rust må være det vigtigste...
Emnet har været oppe før, mht. rust:
viewtopic.php?t=7007
Så er dæmper tårne vist en udfordring, der skal kikkes efter.
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... 14cf37846a
Tjek for rust må være det vigtigste...
Emnet har været oppe før, mht. rust:
viewtopic.php?t=7007
Så er dæmper tårne vist en udfordring, der skal kikkes efter.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Også tak til Viking for links En noget anden pris og løsning fra PFS end Abbott Racing.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
En andre til en selve bilen, er afgiften..
Der er noget med en extra straf afgift, på 6000,- pr km der kører under 20km/L
Så en evt afgift, vil blive noget mere end, det jeg gav i 2012..
Men du må da godt komme og se min !
Der er noget med en extra straf afgift, på 6000,- pr km der kører under 20km/L
Så en evt afgift, vil blive noget mere end, det jeg gav i 2012..
Men du må da godt komme og se min !
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd om køb af 9-3 cab '98
Tak Stoffer
Mht. benzinafgiften, så skal de 6000 kr/ km ganges med forholdet mellem handelsprisen i dag og oprindelig salgspris, så med forbehold bliver det (22-10 km) x 6000 kr x 0,1= 7200 kr oveni.
Iflg. Motorregisteret vil afgiften nok komme til at ligge på lige under 50 kkr.
God dag, Niels-Erik
Mht. benzinafgiften, så skal de 6000 kr/ km ganges med forholdet mellem handelsprisen i dag og oprindelig salgspris, så med forbehold bliver det (22-10 km) x 6000 kr x 0,1= 7200 kr oveni.
Iflg. Motorregisteret vil afgiften nok komme til at ligge på lige under 50 kkr.
God dag, Niels-Erik
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.