Prøv at kikke på dem her:
https://www.autodoc.dk/ridex/8056681?gs ... NAEALw_wcB
De skulle passe til Saab.
Passer de til OG900 ?
Har i erfaringer med RIDEX ???
Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- SAAB97
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Hej Viking
Jeg har lige checket SAABparts
Det ser udtil at de er de samme.
https://webshop-dk.saabparts.com/classi ... alve-lifte
Boy
Jeg har lige checket SAABparts
Det ser udtil at de er de samme.
https://webshop-dk.saabparts.com/classi ... alve-lifte
Boy
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
41 kr. vs. 161 kr. hos Saab
GM laver dem heller ikke selv.
Har helt lyst til at købe en hjem og trække alle delene ud og måle igennem (hårdhed,ruhed, tollerance mv.)
Spænde at se om det er kina "guf"
GM laver dem heller ikke selv.
Har helt lyst til at købe en hjem og trække alle delene ud og måle igennem (hårdhed,ruhed, tollerance mv.)
Spænde at se om det er kina "guf"
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Ser ikke ud til at passe i en cl. 900. Af listen fremgår det, at de er beregnet til oliebrændere og 6-cylindrede maskiner
Vil man gå efter de originale, er de af fabrikat INA! Koster typisk omkring en tusse...for 8 styks!
/Henrik
Vil man gå efter de originale, er de af fabrikat INA! Koster typisk omkring en tusse...for 8 styks!
/Henrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Kender udemærket prisen, da jeg købte 16 nye hos Saab/kiksebiksen(Orio/Oreo) til mit topstykke. Det var ikke billigt.
Glæden med dem er at 4 stk. ikke kan komme på plads, selv om alle guidelines er fulgt.
De låser i ydre stilling så ventilen ikke kan lukke helt.
De var mindre Saab og mere kiksefabrik i kvalitet.
De skriver de bl.a. passer til NG 900, 9K benzin 2,0/2,3
De har også INA enheden, men så er prisen 171 kr.
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 37388.html
166 svenske hos Speedparts - rabat til medlemmer. = 132,80 Svkr = 93 Dkr.
Glæden med dem er at 4 stk. ikke kan komme på plads, selv om alle guidelines er fulgt.
De låser i ydre stilling så ventilen ikke kan lukke helt.
De var mindre Saab og mere kiksefabrik i kvalitet.
De skriver de bl.a. passer til NG 900, 9K benzin 2,0/2,3
De har også INA enheden, men så er prisen 171 kr.
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 37388.html
166 svenske hos Speedparts - rabat til medlemmer. = 132,80 Svkr = 93 Dkr.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Gl. enheder fra 0,9K:
Ø:33mm h:26mm
Nye enheder
Ø:33mm h:24
Begge enheder passer til alle 16ventil benzin, lige fra Saab900 til 9-3 B205.
B207 er anderledes GM (der virker uden støj)
Ø:33mm h:26mm
Nye enheder
Ø:33mm h:24
Begge enheder passer til alle 16ventil benzin, lige fra Saab900 til 9-3 B205.
B207 er anderledes GM (der virker uden støj)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg kender kun en metode, man pakker dem ud og propper dem i hullerne.
Når motoren så er samlet så aktiverer man starteren 5 gange af 30 sekunders varighed,
Starter motoren, og nyder tikkeriet indtil løfterne er udluftede.
Hvis man forsøger at udlufte løfterne manuelt inden montage.
Så kan man risikere at man får fjernet alt luft, og løfteren er pumpet helt op, og det kan give resultatet, at ventilen ikke kan lukke helt, før at den mister den for store olie mængde inde i løfteren.
Eller at stemplet inde i løfteren sætter sig fast, da det er uden for sit designede arbejds område.
MVH
Morten
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Hvad mener du med alle guidelines er fulgt ?viking skrev: ↑4. jun 2019, 08:16Kender udemærket prisen, da jeg købte 16 nye hos Saab/kiksebiksen(Orio/Oreo) til mit topstykke. Det var ikke billigt.
Glæden med dem er at 4 stk. ikke kan komme på plads, selv om alle guidelines er fulgt.
De låser i ydre stilling så ventilen ikke kan lukke helt.
De var mindre Saab og mere kiksefabrik i kvalitet.
De skriver de bl.a. passer til NG 900, 9K benzin 2,0/2,3
De har også INA enheden, men så er prisen 171 kr.
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 37388.html
166 svenske hos Speedparts - rabat til medlemmer. = 132,80 Svkr = 93 Dkr.
Jeg kender kun en metode, man pakker dem ud og propper dem i hullerne.
Når motoren så er samlet så aktiverer man starteren 5 gange af 30 sekunders varighed,
Starter motoren, og nyder tikkeriet indtil løfterne er udluftede.
Hvis man forsøger at udlufte løfterne manuelt inden montage.
Så kan man risikere at man får fjernet alt luft, og løfteren er pumpet helt op, og det kan give resultatet, at ventilen ikke kan lukke helt, før at den mister den for store olie mængde inde i løfteren.
Eller at stemplet inde i løfteren sætter sig fast, da det er uden for sit designede arbejds område.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Billige hyd. ventiltrykkere til SAAB
Der er en Saab WIS der beskriver hvordan det skal gøres, den blev fulgt da jeg skiftede enheder for et par år siden,
Men fire enheder kan ikke lukke nok sammen til at ventilerne er lukket på basis cirklen / bagsiden af forhøjningen på knasten...
Men fire enheder kan ikke lukke nok sammen til at ventilerne er lukket på basis cirklen / bagsiden af forhøjningen på knasten...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"