https://www.ez-biler.dk/brugte-biler/bi ... -234690605
Sjov bil
Ikke så sjov pris.
Min BSA motorcykle 650 CCM A10 RGS fra 1956 har næsten dobbelt så mange HK som Saab-en
Saab-en har enda 764 ccm. Der burde være mere fut i den vogn.
Men 28 Hk, det var ikke meget.... tøf tøf tøf.....
Men sjov historisk vogn er den dog...
Godt Saab fik en turbo på deres biler, ellers havde de være et historisk bilmærke allerede i 80erne.
Saab 92,1956 130kkr
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Saab 92,1956 130kkr
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92,1956 130kkr
-og så endda overrestaureret (dellæder ). Himmel og indtræk og motor -hvad er mon originalt? Næppe en "sikker investering"...
Mvh/NC
PS: De hidsige GT- og Sport-totaktere var da helt på turbo-niveau dengang
Mvh/NC
PS: De hidsige GT- og Sport-totaktere var da helt på turbo-niveau dengang
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- g-maretti
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92,1956 130kkr
Den har været til salg meeeeget længe Så er den her noget mere interessant. Stort set samme pris i DKK. Godt nok også en hybrid, men nøj den er fed! https://www.blocket.se/varmland/Saab_93 ... m?ca=3&w=3
Venlig hilsen
Glenn Maretti
______________________________________
SAAB Monte Carlo, 1966
SAAB - more than a car
Glenn Maretti
______________________________________
SAAB Monte Carlo, 1966
SAAB - more than a car
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 92,1956 130kkr
Ja den røde virker meget mere rimelig.
Man kan poste 60-70 kkr i den første før den har stand som den røde..
Man kan poste 60-70 kkr i den første før den har stand som den røde..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab 92,1956 130kkr
Synes godtnok heller ikke den røde er de penge værd. Den fremstår ikke ligefrem originalt.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 92,1956 130kkr
Hej
Peter: Helt enig. Viking: Hvad mere ville du ofre på en bovlam 92-er. Og hvad er der fedt ved en totalt overrestaureret 93-er? Jeg ville da have grædt snot, hvis mine "forbedringer" på min første 96-er havde overlevet til nu, men den var altså min dagligbil frem til 1990 (hvor den blev 24 år). Havde jeg den nu, skulle den tilbage i original stand, og i mine øjne giver det ikke mening at gøre en historisk bil lækker og duelig til dagligt brug. Jeg kunne fristes til at genopleve ungdommens glæder -særlig i en GT eller Monte Carlo- men den skulle helst være så original som mulig, og jeg ville næppe nænne det i DK's salt- og fugthelvede.
Mvh/NC
Peter: Helt enig. Viking: Hvad mere ville du ofre på en bovlam 92-er. Og hvad er der fedt ved en totalt overrestaureret 93-er? Jeg ville da have grædt snot, hvis mine "forbedringer" på min første 96-er havde overlevet til nu, men den var altså min dagligbil frem til 1990 (hvor den blev 24 år). Havde jeg den nu, skulle den tilbage i original stand, og i mine øjne giver det ikke mening at gøre en historisk bil lækker og duelig til dagligt brug. Jeg kunne fristes til at genopleve ungdommens glæder -særlig i en GT eller Monte Carlo- men den skulle helst være så original som mulig, og jeg ville næppe nænne det i DK's salt- og fugthelvede.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66