Jeg skiftede lige kondenser på bilen igår da der var huld i den gamle
Det nederste rør sad uden en pakning så jeg havde ikke en ny pakning da jeg monterede den ny kondenser, nu nager det mig lidt om det kan lykkedes med at blive tæt. Jeg har ikke fået fyldt væske på den endnu, bilen er dog samlet igen. Spørgsmål er om jeg skal finde en pakning og sætte på? Og hvilken størrelse er den pakning i så fald? Heldigvis er det nederste rør nemt at komme til.
Mvh Esben
Aircondition pakning
Redaktør: Bestyrelsen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Nå nu fandt jeg så den manglende pakning:
https://www.maptunparts.dk/original/24436644
Men den har bare kørt uden den pakning med den gamle kondenser uden at være utæt.. hmmm?
https://www.maptunparts.dk/original/24436644
Men den har bare kørt uden den pakning med den gamle kondenser uden at være utæt.. hmmm?
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Nu kan der ske mange ting på 10 år.
Da det ser ud som en gummi-metal pakning, så kan de forvitre væk.
Jeg har aldrig set en samling på A/C uden en form for gummi tætning.
R134 er særdeles flygtig, og det er ikke unormalt at det skal genopfyldes efter ca. 4 år. Alt efter hvor overfyldt anlægget er fra fabrikken.
Selvom det består alle former for læk tests
Køb pakningen og monter den, da den skal sidde der.
MVH
Morten
Da det ser ud som en gummi-metal pakning, så kan de forvitre væk.
Jeg har aldrig set en samling på A/C uden en form for gummi tætning.
R134 er særdeles flygtig, og det er ikke unormalt at det skal genopfyldes efter ca. 4 år. Alt efter hvor overfyldt anlægget er fra fabrikken.
Selvom det består alle former for læk tests
Køb pakningen og monter den, da den skal sidde der.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Du har ret jeg må nok se om jeg kan finde den pakning, gad vide om den kan fåes ved uggerhøj eller eventuelt et andet sted så jeg ikke skal til at betale 110 kr i fragt for en pakning .
Gad vide om en fra Thansen kan bruges: https://www.thansen.dk/bil/universaldel ... 885814846/
Eller det ikke dur til aircondition
Gad vide om en fra Thansen kan bruges: https://www.thansen.dk/bil/universaldel ... 885814846/
Eller det ikke dur til aircondition
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Aircondition pakning
75 pisk for en f#&¤ing pakskive!!! Så er den også betalt. De må grine hele vejen til banken
Denne pakningstype kaldes rent teknisk for en "usit-skive" eller i daglig tale, en "læbepakning". Disse bør kunne findes hos snart sagt ethvert autoværksted, der gør sig i AC til biler. Som regel ligger de inde med et pænt sortiment af alskens tætninger, nok primært O-ringe. Prøv at henvende dig der. Ellers giv mig målet på den gamle, så skal jeg gerne se efter en sådan i mine gemmer. Vi bruger også den slags indenfor hydraulikverdenen. Kan de modstå hydraulikolie, kan de vel også bruges til R134A, tænker jeg
Der findes vel ingen samlinger i et sådant system, uden der er en eller anden form for tætning (som Morten også siger), men jeg har blot ikke set denne form for tætning før (manglende typekendskab). Kan den ikke være tabt, uden du har opdaget det i arbejdet med kondensorombytningen? Eller nærmest "groet" fast/ætset væk?
HÆLD IKKE VÆSKE PÅ, INDEN DETTE ER UDBEDRET ... er ordene herfra
/Henrik
Denne pakningstype kaldes rent teknisk for en "usit-skive" eller i daglig tale, en "læbepakning". Disse bør kunne findes hos snart sagt ethvert autoværksted, der gør sig i AC til biler. Som regel ligger de inde med et pænt sortiment af alskens tætninger, nok primært O-ringe. Prøv at henvende dig der. Ellers giv mig målet på den gamle, så skal jeg gerne se efter en sådan i mine gemmer. Vi bruger også den slags indenfor hydraulikverdenen. Kan de modstå hydraulikolie, kan de vel også bruges til R134A, tænker jeg
Der findes vel ingen samlinger i et sådant system, uden der er en eller anden form for tætning (som Morten også siger), men jeg har blot ikke set denne form for tætning før (manglende typekendskab). Kan den ikke være tabt, uden du har opdaget det i arbejdet med kondensorombytningen? Eller nærmest "groet" fast/ætset væk?
HÆLD IKKE VÆSKE PÅ, INDEN DETTE ER UDBEDRET ... er ordene herfra
/Henrik
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
R134a er lavet af Tetrafluoroethan.
Brugbare gummi til R134a er: Perfluoroelastomer (FFKM), Viton® Extreme (ETP), Viton® Type A (FKM) og Teflon®
(PTFE).
Brugbare gummi til R134a er: Perfluoroelastomer (FFKM), Viton® Extreme (ETP), Viton® Type A (FKM) og Teflon®
(PTFE).
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Tjekkede og ja pakningen er ikke helt samme type som man ofte bruger på bil R134a systemer, de anvender o-ringe.
De pakning der sidder på din biæ er en Vauxhall - Opel dims.
Pakningen er IKKE i samme materiale som olie eller hydraulik pakninger.
Der er Ester (POE og PAG) kompressor olien der er lidt vanskelig mht. pakningsmateriale.
De pakning der sidder på din biæ er en Vauxhall - Opel dims.
Pakningen er IKKE i samme materiale som olie eller hydraulik pakninger.
Der er Ester (POE og PAG) kompressor olien der er lidt vanskelig mht. pakningsmateriale.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Aarhh -Esben: THansen kanøjsergummi? Det er næppe Worlds Best .
Den ligner noget, jeg har fået med i købet som oliebundproptætning hos SAAB i Ribe (da jeg så meget mistroisk ud, fik jeg kobberpakninger i stedet...). De burde altså ligge i hobetal hos fx Uggerhøj. Eller du kunne prøve et mere dedikeret SAAB-værksted i nærheden (Honda-specialisten har været nævnt i en anden tråd).
Eller ring til Højer: De kan givetvis skaffe den rigtige stump (eller har den på lager), og har sikkert intet problem med at sende den som almindelig post til 9 kr. Og selv PostMord kan vel ikke mase den fladere, end den er i forvejen .
Mvh/NC
Den ligner noget, jeg har fået med i købet som oliebundproptætning hos SAAB i Ribe (da jeg så meget mistroisk ud, fik jeg kobberpakninger i stedet...). De burde altså ligge i hobetal hos fx Uggerhøj. Eller du kunne prøve et mere dedikeret SAAB-værksted i nærheden (Honda-specialisten har været nævnt i en anden tråd).
Eller ring til Højer: De kan givetvis skaffe den rigtige stump (eller har den på lager), og har sikkert intet problem med at sende den som almindelig post til 9 kr. Og selv PostMord kan vel ikke mase den fladere, end den er i forvejen .
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Den om Post Mord gav et godt grin, fed humor.
Revision: Undskyld, jeg overså smøring i R134a. Brugbare gummi er: Perfluoroelastomer (FFKM) og Teflon® (PTFE).
Disse gummikvaliteter tåler R134a og Estere.
Revision: Undskyld, jeg overså smøring i R134a. Brugbare gummi er: Perfluoroelastomer (FFKM) og Teflon® (PTFE).
Disse gummikvaliteter tåler R134a og Estere.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Med prisen på R134 taget i betragtning.
Så er det vigtigt at bruge en pakning af den rigtige type.
Her er målene på den.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... m/1036154/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... m/1036154/
MVH
Morten
Så er det vigtigt at bruge en pakning af den rigtige type.
Her er målene på den.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... m/1036154/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... m/1036154/
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Tak for svarene! I har ret det ville være for dumt ikke at montere det rigtigt med korrekte pakninger, så jeg ringede til Uggerhøj og de havde pakningen, jeg bestilte også den anden pakning så jeg skifter begge på den kondenser, det ville være pisse irriterende at skulle opdage at det er utæt ved den anden fatning.
jeg bruger altid Honda Saab-specialisten til større ting, men han plejer ikke at ligge inde med sårlig mange stumper, han bestiller fra dag til dag.
Så det bliver lige i aften jeg montere dem, skal nok lige opdatere med billeder
jeg bruger altid Honda Saab-specialisten til større ting, men han plejer ikke at ligge inde med sårlig mange stumper, han bestiller fra dag til dag.
Så det bliver lige i aften jeg montere dem, skal nok lige opdatere med billeder
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Så blev de pakninger skiftet/sat på:
100 slag pr styk... Det er jo sindssygt
Nå men nu håber jeg at det blev tæt. jeg kan forhåbentlig få væske på i morgen.
Ps mit servorør ser lidt sjovt ud fordi jeg har været igang med at fjerne rust på det, det var noget angrebet...
Men skulle næsten tro at uggerhøj troede at de solgte vielsesringe og ikke pakninger, vægt pr pris så er det nok den dyreste ting på den bil overhovedet 100 slag pr styk... Det er jo sindssygt
Nå men nu håber jeg at det blev tæt. jeg kan forhåbentlig få væske på i morgen.
Ps mit servorør ser lidt sjovt ud fordi jeg har været igang med at fjerne rust på det, det var noget angrebet...
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
nå hvis sådan en pakning faktisk kunne have været brugt så er det da noget af en prisforskel
jeg er stadig lidt forbløffet over sådan to pakninger kan koste 220 kr når hele kondenseren koster 800 kr, nå men nu er det samlet og bilen står ned ved værkstedet for at få væske på igen, håber det bare spiller, og der ikke er mere galt, men det virkede da fint ind til det løb tør pga. ødelagt kondenser så mun ikke.
mvh
Esben
jeg er stadig lidt forbløffet over sådan to pakninger kan koste 220 kr når hele kondenseren koster 800 kr, nå men nu er det samlet og bilen står ned ved værkstedet for at få væske på igen, håber det bare spiller, og der ikke er mere galt, men det virkede da fint ind til det løb tør pga. ødelagt kondenser så mun ikke.
mvh
Esben
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
https://www.google.com/search?q=FFKM+o- ... e&ie=UTF-8
Det er altså prisen, når man springer på "Original"-vognen. Der findes ikke "Originale" stumper.
Det er altså prisen, når man springer på "Original"-vognen. Der findes ikke "Originale" stumper.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Der findes ikke originale del, det er rigtigt, men der findes mønsterbeskyttede dele.
Men lad os nu antage at man finder den rigtige pakning efter adskillige timers søgning, og en fabrikant der levere oem dele til Gm.
Hvor mange oringe skal man så købe, og hvad er fragten, og told og moms, og leverings tid?
Da o ringen er meget speciel i opbygning, så skal man finde den rette pakning/ o ring.
Dette skal stilles i forhold til hvad skal jeg give for en opfyldning af A/C ?
Og skal jeg ud at investerer i to nye Korrekte pakninger om et år, og en yderligere genopfyldning.
Blot fordi min GOOGLe FU ikke var stærk nok?
Det handler om forbrug af tid ift. prisen på grisen, og står der en reservebil klar hvis det ikke virker.
MVH
Morten
Men lad os nu antage at man finder den rigtige pakning efter adskillige timers søgning, og en fabrikant der levere oem dele til Gm.
Hvor mange oringe skal man så købe, og hvad er fragten, og told og moms, og leverings tid?
Da o ringen er meget speciel i opbygning, så skal man finde den rette pakning/ o ring.
Dette skal stilles i forhold til hvad skal jeg give for en opfyldning af A/C ?
Og skal jeg ud at investerer i to nye Korrekte pakninger om et år, og en yderligere genopfyldning.
Blot fordi min GOOGLe FU ikke var stærk nok?
Det handler om forbrug af tid ift. prisen på grisen, og står der en reservebil klar hvis det ikke virker.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Jeg frygter at mærkeværkstederne bilder folk at Airco. systemer er Space Shuttle videnskab. Det gør at folk kan flåes, uden protester. Der er ingen årsag til at bruge R134a til lækage check. Brug shop luft til læk check med boblevand.
Dette er bare et skaldet Airco. system, dette handler ikke om GM, SAAB, Mercedes og BMW osv..
Dette er bare et skaldet Airco. system, dette handler ikke om GM, SAAB, Mercedes og BMW osv..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Hej Esben
Ja, enig i, at prisen er ublu, men jeg er også enig med Morten i, at yderligere reparationer/genopfyldninger også skal med i regnestykket. Spørgsmålet er, om fx SAAB Højer eller en ACC-specialist (hvis de findes) kunne gøre det billigere. Og så vil jeg da give min yngste datter tippet om at besøge Uggerhøj, hvis hun skulle få brug for en vielsesring .
Mvh/NC
Ja, enig i, at prisen er ublu, men jeg er også enig med Morten i, at yderligere reparationer/genopfyldninger også skal med i regnestykket. Spørgsmålet er, om fx SAAB Højer eller en ACC-specialist (hvis de findes) kunne gøre det billigere. Og så vil jeg da give min yngste datter tippet om at besøge Uggerhøj, hvis hun skulle få brug for en vielsesring .
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Der tales igen, om OEM $tumper. Fint nok, lad folk bare betale overpri$ for OEM. Det handler om at bruge de rigtige pakningsmaterialer, pakninger, o-ringe og skiver som tåler de medier de udsættes for.
https://www.google.com/search?q=using+p ... #kpvalbx=1
https://www.google.com/search?q=using+p ... #kpvalbx=1
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Hej Edwins
Helt enig, men når man nu ikke har samme viden, som du har, er man jo overladt til en reservedelsekspedients evner. Og så er dine grimme plasticringe i øvrigt helt uanvendelige som vielsesringe...
Mvh/NC
Helt enig, men når man nu ikke har samme viden, som du har, er man jo overladt til en reservedelsekspedients evner. Og så er dine grimme plasticringe i øvrigt helt uanvendelige som vielsesringe...
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Teflon virker fint til pakning til F-gas og den syntetiske konpressorolie, men det kræver en recess eller spor i anlægsfladerne, ellers bliver pakningen utæt.
Lidt som o-rings løsningen der bliver holdt på plads så den ikke kan presses til siden.
Stålringen i GM løsningen gør det job.
Man kan ikke "bare" bruge en alm. benzin pakning, da de ikke holder til Ester olie..
Så løsningen med en pakning der er fabrikeret til opgaven er rigtig.
Lidt som o-rings løsningen der bliver holdt på plads så den ikke kan presses til siden.
Stålringen i GM løsningen gør det job.
Man kan ikke "bare" bruge en alm. benzin pakning, da de ikke holder til Ester olie..
Så løsningen med en pakning der er fabrikeret til opgaven er rigtig.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aircondition pakning
Nå nu fik jeg fyldt anlægget med kølevæske og nu spiller det bare igen, lækkert, så må tiden vise om operation gik og patienten overlevede. Om ikke andet tror jeg det var okay givet ud med to af de rigtige pakninger når nu det koster 800 at få væske på.. det vil være noget surt at skulle genfylde det hele igen bare fordi jeg havde brugt en forkert pakning, selv om det godt kan svie lidt i muldvarpen når man syntes prisen er så tosset ... Nå men tusind tak for hjælpen
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002