Banner cycler

Hvordan får jeg aircon til at virke?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

m-skjoldager
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. okt 2007, 16:16

Hvordan får jeg aircon til at virke?

29. jul 2019, 20:52

Hej alle.

Jeg har en NG 900 Cab fra 1998. Jeg har haft den i tre år og aircon har aldrig rigtigt virket ordentligt. Den varmeste indstilling blæser klart varmere luft ud i kabinen end på den koldeste indstilling - men rigtigt koldt bliver det aldrig, slet ikke i disse varme tider.

Jeg har ikke selv fået serviceret det, og jeg ved ikke, om tidligere ejere har gjort det. Er der noget, jeg selv kan tjekke? Eller er det bedste, hvis man som jeg ikke ved meget om aircon, bare at køre den til tjek for at se, om systemet er tæt og har gas på? I så fald: Anbefaling til sted i København vil være værdsat.

Vh Morten


Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 378
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Hvordan får jeg aircon til at virke?

29. jul 2019, 22:06

Hej. Jeg har lige været igennem en ødelagt kondenser på mit anlæg den skiftede jeg så selv da det var til at gennemskue hvor fejlen var, problemet er når man ikke ved hvor fejlen er. Men jeg fik den fyldt ved QuickPot efter og gav 800 kr for fyldning med alt, han sagde jeg kunne få lavet en tryk prøve for 100 kr men den vil nok kun sige om systemet er tæt og ikke hvor fejlen i så fald er, med mindre det er helt åbenlyst, men det kunne man jo overveje at få lavet i første omgang. Men du skal nok desværre regne med at det ikke er helt billigt at få sådan et anlæg igang igen da de vidst ikke har så godt af at stå stille.

Man burde kunne høre om kompressoren prøver at køre hvis der er væske på systemet når du trykker på AC knappe. Hvis den overhovedet ikke slår til så er systemet enten helt tomt ellers virker kompressoren ikke.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
PeterZ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 20. jan 2004, 09:27

Re: Hvordan får jeg aircon til at virke?

1. aug 2019, 18:42

Hej,

Du kan formodentlig med fordel benytte et værksted med viden om SAAB biler, hvis der er andet galt end manglende kølemiddel.
Jeg kende ikke værksteder i kbh. området, men ved at slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR... får en del ros.
/Peter

2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 25+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5

Tilbage til "Modern Forum"