https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... n/87644666
Oh la la.
En sjælden "gæst" til salg.
150.000 km Wow.
2,3 Htt (200HK) auto gear.
Svensk godis, i verdens klasse.
De er ved at være ekstremt sjældne med så lavt km. tal... og så i rød ummmmmmm
Viking
Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- broendborer
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Savner mine gamle 9000'er, kører 9-5 nu, men 57000 dkr, + afgift er osse en slags penge for nostalgi, så desværre nej, den bliver ikke min.
(sagde manden, der i en tidlig alder har ejet 15 nu skrottede knallerter, der med rettidig omhu havde sikret min pension, sådan er der så meget).
Mvh Preben
(sagde manden, der i en tidlig alder har ejet 15 nu skrottede knallerter, der med rettidig omhu havde sikret min pension, sådan er der så meget).
Mvh Preben
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Her er også én hvis man vil slippe for at importere;
https://www.dba.dk/saab-9000-23-turbo-a ... 061989663/
Nok ikke helt det samme, og ikke "numbers-match" hvis man går op i sådan noget, men det ser ud til at være en fin klassiker.
MVH Mads
https://www.dba.dk/saab-9000-23-turbo-a ... 061989663/
Nok ikke helt det samme, og ikke "numbers-match" hvis man går op i sådan noget, men det ser ud til at være en fin klassiker.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Smuk vogn.
Kan føre sædes læder virklig slides gennem på kun 150.000 km ?
Kan føre sædes læder virklig slides gennem på kun 150.000 km ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Det er meget sjældent at se en "ægte" Saab 9000 Aero med lavt km tal til salg...efter hånden...
Kan læder sæderne få slidt "lakken" af på "kun" 150kkm ?
Ja side pølserne på sæddet er noget udsat når man går ind og ud...
Det kan meget nemt ordnes med sort narv sværte på sprit basis....
Kunne vildt godt tænke mig den,
Men tiden er mod den. Store benzin biler er fortiden, og de politiske vinde i DK blæser ikke Saab turbo-vejen, desværre....
Sjældent at se en rød... Øv hvor ville den pynte i min garage, men jeg mangler ikke hobby biler, dem har vi nok af.
Kan læder sæderne få slidt "lakken" af på "kun" 150kkm ?
Ja side pølserne på sæddet er noget udsat når man går ind og ud...
Det kan meget nemt ordnes med sort narv sværte på sprit basis....
Kunne vildt godt tænke mig den,
Men tiden er mod den. Store benzin biler er fortiden, og de politiske vinde i DK blæser ikke Saab turbo-vejen, desværre....
Sjældent at se en rød... Øv hvor ville den pynte i min garage, men jeg mangler ikke hobby biler, dem har vi nok af.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Ja, jeg "faldt" også over denne for nogle dage siden i min evindelige surfen rundt efter intreressant SAAB-læsestof. Bevares, den er skam meget flot og ser dejlig uspoleret ud. Men når det så er sagt, har jeg følgende bemærkninger om den:
# Det er en skam, at den er med aut.gear. En "ægte" Aero SKAL have man. box, Mitsu mølle og 225 HK (i min verden).
# Også en skam, at den er i rød (smagssag). For skal den leve det meste af tiden udendørs - og evt. som dagligt transportmiddel - bliver det noget nær et helvede at passe den. Same thing med en sort som min egen nu bortgåede pram. Også kun en et-lags lak. Rasende svær at holde, men farven i sig selv passer blot bedre til en bil af denne størrelse, da den er langt mere præsentabel (stadig en smagssag)
# Overordnet set rimelig nydelig at kigge på, men den kan ikke sige sig fri for slitagespor indvendigt. Man bemærker - ud over det allerede nævnte (som ser lidt mystisk ud, da det ikke ligner normal slitage) - at sæderne har rimeligt mange "kradsemærker", særligt på de såkaldte friktionsindlæg samt, at dørbeklædningerne har såvel kradsemærker fra lange negle og som lider at, at der har været "en tung arm" i vindueskarmen!
# Rattet er ligeledes for meget slidt ifht. det lave km-tal.
# Emblemer generelt slidt væk.
# Forlygter ser ud til at trænge til en udskiftning, eller blot nye glas!
# Dens Audiosystem hører ret beset ikke hjemme i den årgang! Det er det noget ældre system, der fandtes mellem ´90 og ´95 (Alpine). Men det ændrer naturligvis intet ved, at det skam spiller formidabelt, mindst på linie med det til årgangen hørende system fra Clarion el. Harman (USA).
Ellers ikke et ondt ord om den, da den tydeligvis er langt over almen standard for disse biler. Det ville være godt at opleve den i virkeligheden. Det kan som minimum kun komme på tale, hvis han høvler en god luns af prisen! Den er ganske enkelt skruet meget optimistisk i vejret. Gad vide, hvad den ville lande på herhjemme efter en tur forbi SKVAT. I den sammenligning vil jeg næsten sige, at min egen 9000 må være attraktivt prissat for en ægte SAAB-husar:mrgreen:
Et par af dens fordele er også, at den har handskerum i stedet for en luftpose, som stjæler pladsen der og ej heller har brugt sit liv indtil nu på at trække afsted med en stor og tung Kabe campingvogn (nul træktøj).
Jeg bladrer videre...
/Henrik
# Det er en skam, at den er med aut.gear. En "ægte" Aero SKAL have man. box, Mitsu mølle og 225 HK (i min verden).
# Også en skam, at den er i rød (smagssag). For skal den leve det meste af tiden udendørs - og evt. som dagligt transportmiddel - bliver det noget nær et helvede at passe den. Same thing med en sort som min egen nu bortgåede pram. Også kun en et-lags lak. Rasende svær at holde, men farven i sig selv passer blot bedre til en bil af denne størrelse, da den er langt mere præsentabel (stadig en smagssag)
# Overordnet set rimelig nydelig at kigge på, men den kan ikke sige sig fri for slitagespor indvendigt. Man bemærker - ud over det allerede nævnte (som ser lidt mystisk ud, da det ikke ligner normal slitage) - at sæderne har rimeligt mange "kradsemærker", særligt på de såkaldte friktionsindlæg samt, at dørbeklædningerne har såvel kradsemærker fra lange negle og som lider at, at der har været "en tung arm" i vindueskarmen!
# Rattet er ligeledes for meget slidt ifht. det lave km-tal.
# Emblemer generelt slidt væk.
# Forlygter ser ud til at trænge til en udskiftning, eller blot nye glas!
# Dens Audiosystem hører ret beset ikke hjemme i den årgang! Det er det noget ældre system, der fandtes mellem ´90 og ´95 (Alpine). Men det ændrer naturligvis intet ved, at det skam spiller formidabelt, mindst på linie med det til årgangen hørende system fra Clarion el. Harman (USA).
Ellers ikke et ondt ord om den, da den tydeligvis er langt over almen standard for disse biler. Det ville være godt at opleve den i virkeligheden. Det kan som minimum kun komme på tale, hvis han høvler en god luns af prisen! Den er ganske enkelt skruet meget optimistisk i vejret. Gad vide, hvad den ville lande på herhjemme efter en tur forbi SKVAT. I den sammenligning vil jeg næsten sige, at min egen 9000 må være attraktivt prissat for en ægte SAAB-husar:mrgreen:
Et par af dens fordele er også, at den har handskerum i stedet for en luftpose, som stjæler pladsen der og ej heller har brugt sit liv indtil nu på at trække afsted med en stor og tung Kabe campingvogn (nul træktøj).
Jeg bladrer videre...
/Henrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Prisen er vild og desværre har den sorte sæder og sort kabine. Og auto gear...
Men 9000 med lavt km.tal er sjældne...
Det havde været helt galt med sort kabine og sort farve. Det bliver alt for dystert for mørke skandinavien...
Hvis den skal være rød, må den godt sænkes for at få sportsvogn "Stance"
Har haft et en 9000 med sort kabine:
Som Hendrix synger:
"Feel like I'm livin' at the bottom of a grave"
i I don't live today...
Det går bilen alt for tung indvendigt...
Sort udvendigt er revisor eller økonom farven.
Passer til en Mercer 600, A8 og lign...
Eller en ægte 900 Aero.. med Whale tail.
Sort med Cognac farvet sæder kan dog godt gå..
Men sort i sort er Hendrix...
Men 9000 med lavt km.tal er sjældne...
Det havde været helt galt med sort kabine og sort farve. Det bliver alt for dystert for mørke skandinavien...
Hvis den skal være rød, må den godt sænkes for at få sportsvogn "Stance"
Har haft et en 9000 med sort kabine:
Som Hendrix synger:
"Feel like I'm livin' at the bottom of a grave"
i I don't live today...
Det går bilen alt for tung indvendigt...
Sort udvendigt er revisor eller økonom farven.
Passer til en Mercer 600, A8 og lign...
Eller en ægte 900 Aero.. med Whale tail.
Sort med Cognac farvet sæder kan dog godt gå..
Men sort i sort er Hendrix...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
Håndtaget til at trække døren i / lukke døren, sidder særdeles mærkeligt i Saab 9000.
Det sidder for tæt på hængslet, hvilket betyder at den ret tunge dør kræver et hårdt træk, pga. lille momentarm.
På andre biler sidder håndtaget ca. midt på døren, hvilket gør lukningen nemmere.
Derfor kan kvinder godt ridse læderet omkring håndtaget, da lange negle og et tungt træk giver "katte mærker" i læderet.
På bagsæderne er der især mærker på venstre bagsæde.
Det er ikke et ukendt fænomen på biler brugt til "kontorbrug" med tasker konstant placeret på sædet..
Men ok bilen er også 22 år gammel og svenskerne bruger deres biler meget, da de er billige og ofte skiftes...
Enig i at prisen er vildt høj, men ok der er ikke mange ægte Saab Aero tilbage, især med lavt km tal.
Det kunne være spændende at se bilen
Det sidder for tæt på hængslet, hvilket betyder at den ret tunge dør kræver et hårdt træk, pga. lille momentarm.
På andre biler sidder håndtaget ca. midt på døren, hvilket gør lukningen nemmere.
Derfor kan kvinder godt ridse læderet omkring håndtaget, da lange negle og et tungt træk giver "katte mærker" i læderet.
På bagsæderne er der især mærker på venstre bagsæde.
Det er ikke et ukendt fænomen på biler brugt til "kontorbrug" med tasker konstant placeret på sædet..
Men ok bilen er også 22 år gammel og svenskerne bruger deres biler meget, da de er billige og ofte skiftes...
Enig i at prisen er vildt høj, men ok der er ikke mange ægte Saab Aero tilbage, især med lavt km tal.
Det kunne være spændende at se bilen
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det er jo rigtigt nok, men hvis man nu "forsker" lidt i historien på den -
så ser man at den kun har haft 6 ejere (forhandlere incl) totalt og det er lidt rare selv for en Aero
Det er t o m sådan at den har haft en og samme ejer fra 2000-06-22 -> 2018-06-20
Men men, hvis prisen ikke skal afgøre det, hvorfor så ikke slå til på en Talladega med kun 3 ejere:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... k/84616745
Re: Sverigs flotteste Saab 9000 til salg (150kkm)
viking skrev: ↑22. dec 2019, 22:11Håndtaget til at trække døren i / lukke døren, sidder særdeles mærkeligt i Saab 9000.
Det sidder for tæt på hængslet, hvilket betyder at den ret tunge dør kræver et hårdt træk, pga. lille momentarm.
På andre biler sidder håndtaget ca. midt på døren, hvilket gør lukningen nemmere.
Derfor kan kvinder godt ridse læderet omkring håndtaget, da lange negle og et tungt træk giver "katte mærker" i læderet.
På bagsæderne er der især mærker på venstre bagsæde.
Det er ikke et ukendt fænomen på biler brugt til "kontorbrug" med tasker konstant placeret på sædet..
Men ok bilen er også 22 år gammel og svenskerne bruger deres biler meget, da de er billige og ofte skiftes...
Enig i at prisen er vildt høj, men ok der er ikke mange ægte Saab Aero tilbage, især med lavt km tal.
Det kunne være spændende at se bilen
Det er jo rigtigt nok, men hvis man nu "forsker" lidt i historien på den -
så ser man at den kun har haft 6 ejere (forhandlere incl) totalt og det er lidt rare selv for en Aero
Det er t o m sådan at den har haft en og samme ejer fra 2000-06-22 -> 2018-06-20
Men men, hvis prisen ikke skal afgøre det, hvorfor så ikke slå til på en Talladega med kun 3 ejere:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... k/84616745