Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Redaktør: Bestyrelsen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Som historien omkring slutningen af året 2015 bet'er sig -
ja så finder endnu en ny tøs vejen forbi min lille garage
Jeg er en af de få mennesker -
der bare er nød til at have noget og lave på de mørke timer af året
Så........
Da 1 stk OG 9-3 årgang 2002 af den lidt mere rare Sport Edition -
dukker op på "Blocket" :
Den af slagsen som ikke bare er en 185Hk version -
men også i den fine #257 midnight Blue Pearl
"Sport Edition" i Sverige -
ja det er en model Saab her over lavede 2002 for at fejre 25 år siden den 1'e Turbo.
Den haver en spec stue med bl.a "dellæder" på stolene samt instrumentpanel i "carbonfibre" -
samt som med Amy, er hun også udrustet med TCS
Jeg får senere med min forspørgsel på tøsen, også at vide -
at hun er en bil der har gået i samme familie siden praktisk taget som ny.
Som helt ny står ANA som ejer, der efter tjenstgjorde hun hos et firma en kort tid -
så fik hun ny tjenste hos en privatmand.
Det skulle vise sig at være faderen til sønnen som ejede henne efter firma som jeg handlede henne af
Fandt henne ude på Blocket, nedsat fra 8.000:- til 4.500:-
årsag dertil, olielækage samt håndbremse samt lidt diverse fejl:
Sjovt nok, så finder jeg tøsen blot 2 min fra hvor jeg i mange år har arbejdet på et privat bilverksed inde i Malmö -
så at finde pladsen var det mindste problem.
Resten af billederne fra Blocket annoncen:
Det klassiske "cocpit" i en "Sport Edition" Prisen, ja den fik jeg helt ned til 3.800:-
blot jeg tog henne med hjem samme aften
Så det gjorde jeg så
og morgenen derefter, på hjemmebane
Ikke så galt igen: Antennen her lader jo ingen skuffet -
den er jo noget af en "classic":
Her er nok at tage fat på Så nu skal vi bare have tøsen ind i garagen
ja så finder endnu en ny tøs vejen forbi min lille garage
Jeg er en af de få mennesker -
der bare er nød til at have noget og lave på de mørke timer af året
Så........
Da 1 stk OG 9-3 årgang 2002 af den lidt mere rare Sport Edition -
dukker op på "Blocket" :
Den af slagsen som ikke bare er en 185Hk version -
men også i den fine #257 midnight Blue Pearl
"Sport Edition" i Sverige -
ja det er en model Saab her over lavede 2002 for at fejre 25 år siden den 1'e Turbo.
Den haver en spec stue med bl.a "dellæder" på stolene samt instrumentpanel i "carbonfibre" -
samt som med Amy, er hun også udrustet med TCS
Jeg får senere med min forspørgsel på tøsen, også at vide -
at hun er en bil der har gået i samme familie siden praktisk taget som ny.
Som helt ny står ANA som ejer, der efter tjenstgjorde hun hos et firma en kort tid -
så fik hun ny tjenste hos en privatmand.
Det skulle vise sig at være faderen til sønnen som ejede henne efter firma som jeg handlede henne af
Fandt henne ude på Blocket, nedsat fra 8.000:- til 4.500:-
årsag dertil, olielækage samt håndbremse samt lidt diverse fejl:
Sjovt nok, så finder jeg tøsen blot 2 min fra hvor jeg i mange år har arbejdet på et privat bilverksed inde i Malmö -
så at finde pladsen var det mindste problem.
Resten af billederne fra Blocket annoncen:
Det klassiske "cocpit" i en "Sport Edition" Prisen, ja den fik jeg helt ned til 3.800:-
blot jeg tog henne med hjem samme aften
Så det gjorde jeg så
og morgenen derefter, på hjemmebane
Ikke så galt igen: Antennen her lader jo ingen skuffet -
den er jo noget af en "classic":
Her er nok at tage fat på Så nu skal vi bare have tøsen ind i garagen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Med tøsen vel inde i garagen, samt også oppe på "pallbockarna"
endnu mindre så har der aldrig stået en i min lille garage
Hvad er det så helt precist der står her: Jo 1 stk OG 9-3 med 264.000 kørte Km, men også med 100% servicehistorik
Ud af den, så kan man se/læse at der er opgraderat "ventilation" hele 2 gange og at der sidder den seneste i -
der er også skiftet olie enten for hvert kørte 10.000 Km eller 1 gang om året
Men nu var det så de 2 anmærkninger der skule kigges "efter" -
så lad os starte med dette "oliespild" enligt citat:
Kända fel: litet oljeläckage.
Troligen topplockspackningen, droppar på katalysatorn vilket besiktningen inte godkände.
Her ser vi et rimligt beskidt motorrum, men samtidigt også -
et "ærligt" af slagsen: Ventilkåbespakning "sveder" da lidt til det ydre, men var helt tør inde midt i -
m a o ikke nok til så stort lækage.
Den berømde "propp" hvor der før i tiden, sad en fordeler -
nej den kunne heller ikke gøre det.
Men se nu bare når vi dykker ned her: Noget er ikke helt som det burde være: Bingo Der har vi da fundet fejlen Har ikke det mindste med toppakning at gøre som forrige ejer fik fortalt
Nå, lidt af en streg i regningen -
jeg som havde sat næsen op efter at skulle lave toppakning til vinter
Med det afklaret, videre til den anden fejl -
d v s håndbremsen.
Den er ikke ligefrem og 9-3's særke side: Men det gik da let at skille ad, og ja -
der er byttet kaliber's bag som det stod i annoncen.
Men så lader resten da også meget at ønske sig Nå, op på plads med kaliber igen -
og så over til den anden side: Og den har ikke så meget mere at byde på: Årsag til dette haveri: En håndbremse der bliver "motioneret" alt for lidt: Rust og atter rust: Og så til sist, lidt af en anden "classic": Bremseskiver som ser helt okey på forside -
men når man får dem af og ser bagsiden .....
Så med dette afklaret, står den på at bestille:
1- Ny olietryks kontakt
2- Nye bremsskiver inkl klosser(mont. sats
3- Nyt "kit" til håndbremsen
Ja så skrives der endnu ny Saab historie her af den enkle årsag, jeg har aldrig ejet en OG 9-3 endnu mindre så har der aldrig stået en i min lille garage
Hvad er det så helt precist der står her: Jo 1 stk OG 9-3 med 264.000 kørte Km, men også med 100% servicehistorik
Ud af den, så kan man se/læse at der er opgraderat "ventilation" hele 2 gange og at der sidder den seneste i -
der er også skiftet olie enten for hvert kørte 10.000 Km eller 1 gang om året
Men nu var det så de 2 anmærkninger der skule kigges "efter" -
så lad os starte med dette "oliespild" enligt citat:
Kända fel: litet oljeläckage.
Troligen topplockspackningen, droppar på katalysatorn vilket besiktningen inte godkände.
Her ser vi et rimligt beskidt motorrum, men samtidigt også -
et "ærligt" af slagsen: Ventilkåbespakning "sveder" da lidt til det ydre, men var helt tør inde midt i -
m a o ikke nok til så stort lækage.
Den berømde "propp" hvor der før i tiden, sad en fordeler -
nej den kunne heller ikke gøre det.
Men se nu bare når vi dykker ned her: Noget er ikke helt som det burde være: Bingo Der har vi da fundet fejlen Har ikke det mindste med toppakning at gøre som forrige ejer fik fortalt
Nå, lidt af en streg i regningen -
jeg som havde sat næsen op efter at skulle lave toppakning til vinter
Med det afklaret, videre til den anden fejl -
d v s håndbremsen.
Den er ikke ligefrem og 9-3's særke side: Men det gik da let at skille ad, og ja -
der er byttet kaliber's bag som det stod i annoncen.
Men så lader resten da også meget at ønske sig Nå, op på plads med kaliber igen -
og så over til den anden side: Og den har ikke så meget mere at byde på: Årsag til dette haveri: En håndbremse der bliver "motioneret" alt for lidt: Rust og atter rust: Og så til sist, lidt af en anden "classic": Bremseskiver som ser helt okey på forside -
men når man får dem af og ser bagsiden .....
Så med dette afklaret, står den på at bestille:
1- Ny olietryks kontakt
2- Nye bremsskiver inkl klosser(mont. sats
3- Nyt "kit" til håndbremsen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Den ser virkelig fin ud, hvordan har den det med rust nede mellem baghjul og bagdør?
Jeg savner stadig min gamle 9-3 fra tid til anden, jeg kan bare vildt godt lide deres design. Ny men stadig total saab, men det er jo smag og behag.
Men jeg må sige den kørte ikke helt så godt som den nye, men det skyldes jo nok lidt en kombination af slidt undervogn og så ikke helt så god undervogns konstruktion, lidt sjovt når den er bedre på 9-5 fra samme årgang.
Men du har garanteret nogle tricks i lommen til at få den mindst lige så god.
Nå men det er lidt klassisk med de bagbremser, dem havde jeg også noget glæde ud af, fin idé men det virker bare ikke helt i praksis da man aldrig bruger håndbremsen.
P.s. hvor er det fedt med en ny tråd
Jeg savner stadig min gamle 9-3 fra tid til anden, jeg kan bare vildt godt lide deres design. Ny men stadig total saab, men det er jo smag og behag.
Men jeg må sige den kørte ikke helt så godt som den nye, men det skyldes jo nok lidt en kombination af slidt undervogn og så ikke helt så god undervogns konstruktion, lidt sjovt når den er bedre på 9-5 fra samme årgang.
Men du har garanteret nogle tricks i lommen til at få den mindst lige så god.
Nå men det er lidt klassisk med de bagbremser, dem havde jeg også noget glæde ud af, fin idé men det virker bare ikke helt i praksis da man aldrig bruger håndbremsen.
P.s. hvor er det fedt med en ny tråd
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Godt at se nye projekter fra dig
Med Titanic bremser ( ligner noget der kommer fra Titanic ) Bagbremserne lider i salt suppen,
Min dejlige Silver Aero ligner efterhånden også Titanic omkring bremserne, selv om den blev totalt renoveret i 2011-12
Kom bare med flere billeder, vil holder meget af dine projekter.
Viking
Med Titanic bremser ( ligner noget der kommer fra Titanic ) Bagbremserne lider i salt suppen,
Min dejlige Silver Aero ligner efterhånden også Titanic omkring bremserne, selv om den blev totalt renoveret i 2011-12
Kom bare med flere billeder, vil holder meget af dine projekter.
Viking
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
er blot det vi herover kalder for "Norsk chrome" d v s overfladerust
(Jeg kommer tilbage til dette senere i tråden)
hvad kører du rundt i i dag
ja det er den noget halvt så "*#¤%&" <------- Censur til løsning af justering på den
Tror ikke du bliver skuffet af denne her heller, for i bedste stil -
ja så ender det op i denne af plankan's "all-in" ............
Som sagt, Amy findes stadievæk i familien i dag -
hun "server" til det daglige nede hos min mor
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Jo det er slet ikke så galt igen som man skulle kunne tro -
er blot det vi herover kalder for "Norsk chrome" d v s overfladerust
(Jeg kommer tilbage til dette senere i tråden)
Det er længe siden sist -Esbenw skrev: ↑30. dec 2019, 09:11Jeg savner stadig min gamle 9-3 fra tid til anden, jeg kan bare vildt godt lide deres design.
Ny men stadig total saab, men det er jo smag og behag.
Men jeg må sige den kørte ikke helt så godt som den nye, men det skyldes jo nok lidt en kombination af slidt undervogn og så ikke helt så god undervogns konstruktion, lidt sjovt når den er bedre på 9-5 fra samme årgang.
Men du har garanteret nogle tricks i lommen til at få den mindst lige så god.
hvad kører du rundt i i dag
Tror nu nok at det største problem (efter dårlig brug af den) med den, til trods for at den er magen til dem på OG 9-5
ja det er den noget halvt så "*#¤%&" <------- Censur til løsning af justering på den
Pænt tak
Tror ikke du bliver skuffet af denne her heller, for i bedste stil -
ja så ender det op i denne af plankan's "all-in" ............
Som sagt, Amy findes stadievæk i familien i dag -
hun "server" til det daglige nede hos min mor
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Dem har der været nogle stykker af siden 2015 -
men lad os nu starte forsigtigt op med Amy her.
Ankerpladerne her er faktisk ret godt bevarede, og det er noget af det vigtigste
fordi det er faktisk lige precist herfra at det hele "køre af sporet" i bedste stil
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Pænt tak
Dem har der været nogle stykker af siden 2015 -
men lad os nu starte forsigtigt op med Amy her.
Det gør de, men billeder har det ofte med at "lyve" lidt.
Ankerpladerne her er faktisk ret godt bevarede, og det er noget af det vigtigste
Ja - tiden sætter sine spor på trods hvor meget man end prøver/fighter imod........
Det kommer, det kommer -
fordi det er faktisk lige precist herfra at det hele "køre af sporet" i bedste stil
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og .................
Hvor er det så lige at det "spore ud" med projektet "Amy"
Jo det er faktisk med dette billede Dette, fordi den samme morgen -
ja køre min mor forbi da hun skal ned og handle
(Og ja, vi bor på en sk "blind vej" d v s hun bor længere nede )
Min mor er født af en nysgerrig sjæl -
så det første hun gør, er at spørge til hvad det nu er for en Saab jeg skal "redde"
Ja hvad gør man så, jeg er ikke født til at "lyve" -
så jeg må pænt krybe til "korset" og fortælle at det er en Saab jeg har købt til mig selv
Dette resultere så i at senere under dagen -
ja så er min mor "testpilot" på sin første tur i en OG 9-3
Kunne godt se, at dette gjorde noget af et indtryk på henne -
men hun var jo glad nok for Ruby fortalte hun mig så......................
Status på sagen blir da jeg så senere under ugen, fortæller henne at der slet ikke var så meget galt med OG 9-3 -
ja så fik "piben" en helt anden lyd
Vi laver så en deal om en bytter
jeg får Ruby i bytte mod OG 9-3, men jeg ville lige have tiden til at gå OG 9-3 (Amy) over/igennem først.
Og med det sagt, ja så begynder der et projekt i bedste stil -
noget ud over hvad de fleste måske havde lagt ned på en "gammel/sunkig" OG 9-3
Men men, jeg elsker udfordringer -
uanset om en bil er en "rare" eller bare en alm af slagsen
Og så elsker jeg også min mor, så for mig handler det om at -
sætte en ære/respekt/stil i at vide min mor køre rundt i en Saab der er 110% "safe" ned til den mindste pære
Hvor er det så lige at det "spore ud" med projektet "Amy"
Jo det er faktisk med dette billede Dette, fordi den samme morgen -
ja køre min mor forbi da hun skal ned og handle
(Og ja, vi bor på en sk "blind vej" d v s hun bor længere nede )
Min mor er født af en nysgerrig sjæl -
så det første hun gør, er at spørge til hvad det nu er for en Saab jeg skal "redde"
Ja hvad gør man så, jeg er ikke født til at "lyve" -
så jeg må pænt krybe til "korset" og fortælle at det er en Saab jeg har købt til mig selv
Dette resultere så i at senere under dagen -
ja så er min mor "testpilot" på sin første tur i en OG 9-3
Kunne godt se, at dette gjorde noget af et indtryk på henne -
men hun var jo glad nok for Ruby fortalte hun mig så......................
Status på sagen blir da jeg så senere under ugen, fortæller henne at der slet ikke var så meget galt med OG 9-3 -
ja så fik "piben" en helt anden lyd
Vi laver så en deal om en bytter
jeg får Ruby i bytte mod OG 9-3, men jeg ville lige have tiden til at gå OG 9-3 (Amy) over/igennem først.
Og med det sagt, ja så begynder der et projekt i bedste stil -
noget ud over hvad de fleste måske havde lagt ned på en "gammel/sunkig" OG 9-3
Men men, jeg elsker udfordringer -
uanset om en bil er en "rare" eller bare en alm af slagsen
Og så elsker jeg også min mor, så for mig handler det om at -
sætte en ære/respekt/stil i at vide min mor køre rundt i en Saab der er 110% "safe" ned til den mindste pære
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Så, hvor befinder vi os så her under til en OG 9-3:
så ser denne "udsigt" vel ikke helt tosset ud: Men ....
Noget der i den grad irritere mig -
det er denne "overfladerust" lidt hist og her For at komme til den til livs og ikke alene grundet den -
ja må bagtøj også tage turen ned: Med det nede: Ja så får man sådan en "udsigt" her: Måske lidt "uha" men ikke så alvorligt alligevel Atterigen er der kun tale om Norsk chrome
Men vi hiver lige bagtøj frem igen: Mest for at vise hvorfor det entlig blev demonteret -
d v s en mindre "defekt" som OG 9-3 lider af: Bøsningerne bagtil Dette duer helt enkelt ikke, sådan kan jeg ikke have det -
hvis min mor skal bruge denne OG 9-3 fremover
Der er kun en ting at gøre her: Nemlig at Strippe bagtøj helt af: Og så langt så godt -
men da vi kommer til K-staget: Ja så bliver det en "replay" X2: D v s 4 gange "knæk"
Sådan, så er det klart til behandling -
d v s aflevering samme sted som fortøj til:
Kvartz blev
Jo med det meste i bremsevej demonteret -så ser denne "udsigt" vel ikke helt tosset ud: Men ....
Noget der i den grad irritere mig -
det er denne "overfladerust" lidt hist og her For at komme til den til livs og ikke alene grundet den -
ja må bagtøj også tage turen ned: Med det nede: Ja så får man sådan en "udsigt" her: Måske lidt "uha" men ikke så alvorligt alligevel Atterigen er der kun tale om Norsk chrome
Men vi hiver lige bagtøj frem igen: Mest for at vise hvorfor det entlig blev demonteret -
d v s en mindre "defekt" som OG 9-3 lider af: Bøsningerne bagtil Dette duer helt enkelt ikke, sådan kan jeg ikke have det -
hvis min mor skal bruge denne OG 9-3 fremover
Der er kun en ting at gøre her: Nemlig at Strippe bagtøj helt af: Og så langt så godt -
men da vi kommer til K-staget: Ja så bliver det en "replay" X2: D v s 4 gange "knæk"
Sådan, så er det klart til behandling -
d v s aflevering samme sted som fortøj til:
Kvartz blev
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
plankan skrev: ↑30. dec 2019, 13:00Jo det er slet ikke så galt igen som man skulle kunne tro -
er blot det vi herover kalder for "Norsk chrome" d v s overfladerust
(Jeg kommer tilbage til dette senere i tråden)
Det er længe siden sist -Esbenw skrev: ↑30. dec 2019, 09:11Jeg savner stadig min gamle 9-3 fra tid til anden, jeg kan bare vildt godt lide deres design.
Ny men stadig total saab, men det er jo smag og behag.
Men jeg må sige den kørte ikke helt så godt som den nye, men det skyldes jo nok lidt en kombination af slidt undervogn og så ikke helt så god undervogns konstruktion, lidt sjovt når den er bedre på 9-5 fra samme årgang.
Men du har garanteret nogle tricks i lommen til at få den mindst lige så god.
hvad kører du rundt i i dag
Jeg byttede den gamle 9-3 til en ny 9-3 SC aero biopower årgang 2009 hentet fra Sverige for 4 år siden. Den er desværre ikke så pæn lige nu så det bliver lige nogle fra i sommers: Ind til videre har den bare kørt og kørt... På nær den lige syntes den ville have en ny radiator til AC, men det var til at klare selv
Tror nu nok at det største problem (efter dårlig brug af den) med den, til trods for at den er magen til dem på OG 9-5
ja det er den noget halvt så "*#¤%&" <------- Censur til løsning af justering på den
Pænt tak
Tror ikke du bliver skuffet af denne her heller, for i bedste stil -
ja så ender det op i denne af plankan's "all-in" ............
Som sagt, Amy findes stadievæk i familien i dag -
hun "server" til det daglige nede hos min mor
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
crème de la crème
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Esbenw skrev: ↑30. dec 2019, 09:11Jeg byttede den gamle 9-3 til en ny 9-3 SC aero biopower årgang 2009 hentet fra Sverige for 4 år siden. Den er desværre ikke så pæn lige nu så det bliver lige nogle fra i sommers:
IMG_20190420_153004.jpg
IMG_20190420_153816.jpg
IMG_20190420_153659.jpg
IMG_20190420_153034.jpg
Ind til videre har den bare kørt og kørt...
På nær den lige syntes den ville have en ny radiator til AC, men det var til at klare selv
crème de la crème
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Vi skal videre her:
Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men trassel i vajer.
Det ville jeg da gerne lige have tjek på -
så: Men, hvad er det lige jeg syntes mig at se her Jo den er sq god nok -
det er en træpind: Det er jo den rene "Flintstone" bil det her Nu stod der jo at begge bag ikke fungerede -
så hvordan har man så "løst" det på den anden side mon tro
Jo ikke så meget anderledes -
blot en anden slags "pind" Nå, men nu vi er igang -
så lige godt hive stuen ud også Der stod jo godt nok i annoncen:
Välvårdad och mkt fin bil invändigt för den som kan skruva eller känner billig mek.
Men skidt er og bliver skidt og der er næsten ingen grænser for -
hvordan det kan finde vejen ind i en bil Vi skal også have midtkonsol ud, og jeg bliver altid lige nervøs -
når der ligger ting som i det røde felt "løst" i en bil
I det gule felt, ja det høre hjemme i kategorien "classic" Ud og af skal de alle: Og der kom så midtkonsollen Og så lige det siste tilbage før vi kan tage hele "måtten" ud:
Der stod jo også i teksten fra annoncen:Fönsterhissarna bak funkar ej, elmotorer hela men trassel i vajer.
Det ville jeg da gerne lige have tjek på -
så: Men, hvad er det lige jeg syntes mig at se her Jo den er sq god nok -
det er en træpind: Det er jo den rene "Flintstone" bil det her Nu stod der jo at begge bag ikke fungerede -
så hvordan har man så "løst" det på den anden side mon tro
Jo ikke så meget anderledes -
blot en anden slags "pind" Nå, men nu vi er igang -
så lige godt hive stuen ud også Der stod jo godt nok i annoncen:
Välvårdad och mkt fin bil invändigt för den som kan skruva eller känner billig mek.
Men skidt er og bliver skidt og der er næsten ingen grænser for -
hvordan det kan finde vejen ind i en bil Vi skal også have midtkonsol ud, og jeg bliver altid lige nervøs -
når der ligger ting som i det røde felt "løst" i en bil
I det gule felt, ja det høre hjemme i kategorien "classic" Ud og af skal de alle: Og der kom så midtkonsollen Og så lige det siste tilbage før vi kan tage hele "måtten" ud:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og der kom den så også ud
så ligner dette, det rene "kaos" En positiv ting at se her Der byttet benzinpumpe 2011 i tøsen -
dette er så gjord på den rigtige måde (Ikke ved at klippe et hul som mange gør i dag)
Når man nu river en hel stue ud af en bil, ja så dukker der oftest -
diverse "ting og sager" frem.
På intet måde nogen undtagelse her Men nu var det ikke bare grundet "skidt" at jeg hev stuen ud .....
Nej det var også p g a dette her samt: Atterigen denne overfladerust -
og så alle desse uendelige "propper" Men til alt held, så sad de alle på deres plads -
så er her ikke tale om "fugt/vand" skader
For en der mest er vandt til at hive stue ud af en OG 900 -så ligner dette, det rene "kaos" En positiv ting at se her Der byttet benzinpumpe 2011 i tøsen -
dette er så gjord på den rigtige måde (Ikke ved at klippe et hul som mange gør i dag)
Når man nu river en hel stue ud af en bil, ja så dukker der oftest -
diverse "ting og sager" frem.
På intet måde nogen undtagelse her Men nu var det ikke bare grundet "skidt" at jeg hev stuen ud .....
Nej det var også p g a dette her samt: Atterigen denne overfladerust -
og så alle desse uendelige "propper" Men til alt held, så sad de alle på deres plads -
så er her ikke tale om "fugt/vand" skader
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
He he det de fleste ville have klaret med et stort "Nå PYT" og en god omgang med støvsugeren, ender i dit tilfælde med en bil spredt ud over hele garage gulvet, FEDT! (ved god det ikke kun var for at støvsuge bilen men det er bare lidt sjovere at sige )
Det er sjovt at se en OG 9-3 få den helt store støvsuge tur
Det er vidst også en klassiker med rudehejs der går i stykker i de modeller. Jeg oplevede også en gang en fredag eftermiddag kl 17 i regnvejr at venstre siderude pludselig forsvandt ned i døren grrrrrr, det blev en noget våd og kold omgang at komme hjem fra arbejde.
Det er sjovt at se en OG 9-3 få den helt store støvsuge tur
Det er vidst også en klassiker med rudehejs der går i stykker i de modeller. Jeg oplevede også en gang en fredag eftermiddag kl 17 i regnvejr at venstre siderude pludselig forsvandt ned i døren grrrrrr, det blev en noget våd og kold omgang at komme hjem fra arbejde.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå men nu var alt klart til at gå i "biddet" med sagen: Og med en fin nuttet "Dremmel" incl alle tilbehør -
ja så kan man meget let få til det sådan her: Efter at have nået ned til den friske plade -
ja så står den på "rustomvandler" det ene af de x2 lager der skal til.
(Eller hvad det nu hedder på DK speog)
Dette her er mere en udsigt jeg kan leve med Men alt dette her, der er jo kun på "overfladen" -
lidt som med isbjerge: Så der er kun 1 ting og gøre -
begynde forfra helt bagfra .... Det må se værre ud end det er, d v s denne "overfladerust" -
en udsigt man hurtig blev rimlig træt af. Det skulle nemlig hurtigt vise sig -
at den "blomstrede" fint op på de fleste steder
Så der røg lige lidt til ned af tøsen: Nemlig hele tanken: Incl "tilbehør": Den har jo været nede før -
men denne gang tror jeg nok der skal nye "bånd" til Og med tanken nede Ja så ved jeg snart ikke om jeg skal eller
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hehe, fedt og fedt...........
Nå men nu var alt klart til at gå i "biddet" med sagen: Og med en fin nuttet "Dremmel" incl alle tilbehør -
ja så kan man meget let få til det sådan her: Efter at have nået ned til den friske plade -
ja så står den på "rustomvandler" det ene af de x2 lager der skal til.
(Eller hvad det nu hedder på DK speog)
Dette her er mere en udsigt jeg kan leve med Men alt dette her, der er jo kun på "overfladen" -
lidt som med isbjerge: Så der er kun 1 ting og gøre -
begynde forfra helt bagfra .... Det må se værre ud end det er, d v s denne "overfladerust" -
en udsigt man hurtig blev rimlig træt af. Det skulle nemlig hurtigt vise sig -
at den "blomstrede" fint op på de fleste steder
Så der røg lige lidt til ned af tøsen: Nemlig hele tanken: Incl "tilbehør": Den har jo været nede før -
men denne gang tror jeg nok der skal nye "bånd" til Og med tanken nede Ja så ved jeg snart ikke om jeg skal eller
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Nå, men panikken forsvandt igen og fornuften kom tilbage -
så der var jo kun en ting at gøre her.....
Op med ærmerne og så bare se at komme i gang.
Jeg gad ikke med alt dette her til at hænge løst -
så håndbremsen kunne man jo lige så godt starte med: Men den har det jo med at være noget af et problem -
og det skulle da også vise sig her Møtrikken ville da slet ikke give med sig -
ikke engang på trods af denne "behandling" Så det "pjat" gad jeg bare ikke, den blev delt i 2 istedet for.....
Kanister, benzinrør etc etc blev enten demonteret eller pænt lagt til side -
lige undtagen bremserør, som jo var byttet blot for en 2 år siden.
Her kommer vi så til fordelen med at fortælle om et projekt -
"der har været" d v s tiden Her ser man at der nu er slebet rust helt fram til forhjulene -
at der også lige er afsluttet det første af x2 lager til rustomvandler.
Man skal lige huske at hvert lag gerne vil have små 24 Tim at arbejde på/med I samme omgang, ja så hvorfor ikke også lige tage det værste med "hundebenet" her. Bare sådan lige så det bliver lidt lettere at arbejde med senere. Under tiden med alt denne "tørretid" -
ja så var jeg også på "skroten" og hente et anden håndtag til håndbremse.
Fandt et fra en 2002 Aero -
så nu får jeg måske lidt "hurtigere" træk i den Der skal så lige friskes lidt gevind op her før den anmelder sig til tjenste Og til sist, så fik jeg alligevel nok af de bremserør
som bare sad/hang/ var i vejen hele tiden Nye "rør" og håndtag klart: Og som her ses, med den siste "overfladebehandling" også afklaret -
så er de nye "rør" på plads: Var bare ikke helt tilfreds med "lange" d v s -
det i højre side, kunne godt have været bare lidt længere Altid rart med lidt "ref" til hvad og hvordan det nu skulle trækkes igen -
ikke ligefrem hver dag der står OG 9-3 på skemaet
så der var jo kun en ting at gøre her.....
Op med ærmerne og så bare se at komme i gang.
Jeg gad ikke med alt dette her til at hænge løst -
så håndbremsen kunne man jo lige så godt starte med: Men den har det jo med at være noget af et problem -
og det skulle da også vise sig her Møtrikken ville da slet ikke give med sig -
ikke engang på trods af denne "behandling" Så det "pjat" gad jeg bare ikke, den blev delt i 2 istedet for.....
Kanister, benzinrør etc etc blev enten demonteret eller pænt lagt til side -
lige undtagen bremserør, som jo var byttet blot for en 2 år siden.
Her kommer vi så til fordelen med at fortælle om et projekt -
"der har været" d v s tiden Her ser man at der nu er slebet rust helt fram til forhjulene -
at der også lige er afsluttet det første af x2 lager til rustomvandler.
Man skal lige huske at hvert lag gerne vil have små 24 Tim at arbejde på/med I samme omgang, ja så hvorfor ikke også lige tage det værste med "hundebenet" her. Bare sådan lige så det bliver lidt lettere at arbejde med senere. Under tiden med alt denne "tørretid" -
ja så var jeg også på "skroten" og hente et anden håndtag til håndbremse.
Fandt et fra en 2002 Aero -
så nu får jeg måske lidt "hurtigere" træk i den Der skal så lige friskes lidt gevind op her før den anmelder sig til tjenste Og til sist, så fik jeg alligevel nok af de bremserør
som bare sad/hang/ var i vejen hele tiden Nye "rør" og håndtag klart: Og som her ses, med den siste "overfladebehandling" også afklaret -
så er de nye "rør" på plads: Var bare ikke helt tilfreds med "lange" d v s -
det i højre side, kunne godt have været bare lidt længere Altid rart med lidt "ref" til hvad og hvordan det nu skulle trækkes igen -
ikke ligefrem hver dag der står OG 9-3 på skemaet
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
"Ja så var jeg også på "skroten" og hente et anden håndtag til håndbremse.
Fandt et fra en 2002 Aero -
så nu får jeg måske lidt "hurtigere" træk i den
Så bliver den rigtig quick til håndbremsevendinger
Flot arbejde
Fandt et fra en 2002 Aero -
så nu får jeg måske lidt "hurtigere" træk i den
Så bliver den rigtig quick til håndbremsevendinger
Flot arbejde
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Tården her afslutes p g a Niels Westh -
hyg jer
Jeg vil gerne have dette konto her lukket
Mvh/
Regin
hyg jer
Jeg vil gerne have dette konto her lukket
Mvh/
Regin
- Stoffer
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Men fik svar tilbage fra herre "Niels Westh":
" Haha har du slet ikke koplet dem ind" pedaler på rat -
samt "at" det ord "Modifies" findes ikke
Hvis man bare er det mindste lille 9K entusiast -
så ved man godt at det slet ikke kan lade sig gøre......
At jeg bare har gjort det for "the look"
Men okey, jeg har boet i Sverige i 41 år og skal det med ord måske så "sættes på plads"
Men nul og niks -havde du skrevet sådan i et svensk forum -
så var du røget ud på pause...
Jeg bliver 53 i år -
jeg gider sq ikke længere at skal sættes på plads
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Jeg var på skide fint humør så lavede et indlæg på FB et inlæg alá dette her: Spurgte til hvad for 3 "Modifi's/fejl" der ikke var standard på/i en 9K
Men fik svar tilbage fra herre "Niels Westh":
" Haha har du slet ikke koplet dem ind" pedaler på rat -
samt "at" det ord "Modifies" findes ikke
Hvis man bare er det mindste lille 9K entusiast -
så ved man godt at det slet ikke kan lade sig gøre......
At jeg bare har gjort det for "the look"
Men okey, jeg har boet i Sverige i 41 år og skal det med ord måske så "sættes på plads"
Men nul og niks -havde du skrevet sådan i et svensk forum -
så var du røget ud på pause...
Jeg bliver 53 i år -
jeg gider sq ikke længere at skal sættes på plads
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan.
Underlige og sære svar på Face Book behøver vel ikke at påvirke dine interessante og fyldige tråde på hjemmesiden?
Her er netop rum for nuancer og længere forklaringer. En værdi Face Book sjældent tilbyder. So keep going
Venlig hilsen Ole
Underlige og sære svar på Face Book behøver vel ikke at påvirke dine interessante og fyldige tråde på hjemmesiden?
Her er netop rum for nuancer og længere forklaringer. En værdi Face Book sjældent tilbyder. So keep going
Venlig hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Helt enig. Jeg og flere med mig sætter stor pris på dine tråde her på siden, så skrot ikke os for noget der er sket på FB, please
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hov, stop, ikke mere "fnidder" / bollocks (Never mind the bollocks)
Bliv ved at at skrive dine indlæg. De bliver læst flittigt !!!! (meget flittigt)
Vi elsker at se dine Saab bliver ordnet.
Skriv lige tilbage på PM
eller skriv på viking.bsa "at" Gmail.com
Viking
Bliv ved at at skrive dine indlæg. De bliver læst flittigt !!!! (meget flittigt)
Vi elsker at se dine Saab bliver ordnet.
Skriv lige tilbage på PM
eller skriv på viking.bsa "at" Gmail.com
Viking
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan
Nu havde jeg lige glædet mig til at bruge de mørke vinteraftener til at samle op på dine forskellige tråde, samt følge med i de nye! Det useriøse indlæg siger da mere om manden end om dig, dit sprog og din bil, og kan han ikke forstå svenske vendinger, er han vel ikke en værdig SAAB-entusiast . Hvorfor ikke gøre som mig: Brug ikke FB til seriøse ting (som SAAB), men nøjes med at bruge det til kontakt med familie, gamle kolleger og vejlaug
Selvom jeg faktisk har et irriterende pernittengryns-sprogøje, har jeg taget det standpunkt, at det er meningen og seriøsiteten af indlæg, der tæller, og ikke om Morten fx staver riktigt rigtigt . Og det er den generelle holdning her på sitet, hvor jeg tidligere har set nogen få velfortjente høvl, når de har kommenteret på stavning m.v. -her skal også være plads til fx ordblinde, der har seriøse spørgsmål og bidrag.
Så jeg håber, du strunter i den billige kommentar og nøjes med at droppe Facebook!
Mvh/NC
Nu havde jeg lige glædet mig til at bruge de mørke vinteraftener til at samle op på dine forskellige tråde, samt følge med i de nye! Det useriøse indlæg siger da mere om manden end om dig, dit sprog og din bil, og kan han ikke forstå svenske vendinger, er han vel ikke en værdig SAAB-entusiast . Hvorfor ikke gøre som mig: Brug ikke FB til seriøse ting (som SAAB), men nøjes med at bruge det til kontakt med familie, gamle kolleger og vejlaug
Selvom jeg faktisk har et irriterende pernittengryns-sprogøje, har jeg taget det standpunkt, at det er meningen og seriøsiteten af indlæg, der tæller, og ikke om Morten fx staver riktigt rigtigt . Og det er den generelle holdning her på sitet, hvor jeg tidligere har set nogen få velfortjente høvl, når de har kommenteret på stavning m.v. -her skal også være plads til fx ordblinde, der har seriøse spørgsmål og bidrag.
Så jeg håber, du strunter i den billige kommentar og nøjes med at droppe Facebook!
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jeg har i dag skrotet FB for alt andet end det man "desværre" er nød til at have det for/til
Det er bare underligt som verden har forandret sig ...................
netop fordi jeg gerne ville fortælle og dele med mig her af biler/projekter og billeder.
Det ville jo faktisk heller ikke være så fint/flink -
at svigte efter det arbejde der blev lagt ned på at genåbne mit gamle "konto"
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Ja du har helt ret.....
Jeg har i dag skrotet FB for alt andet end det man "desværre" er nød til at have det for/til
Det er bare underligt som verden har forandret sig ...................
Det er fair nok, jeg bad jo selv om at få lov til at komme tilbage hertil -NC_Ribe skrev: ↑9. jan 2020, 00:05Hej Plankan
Nu havde jeg lige glædet mig til at bruge de mørke vinteraftener til at samle op på dine forskellige tråde, samt følge med i de nye! Det useriøse indlæg siger da mere om manden end om dig, dit sprog og din bil, og kan han ikke forstå svenske vendinger, er han vel ikke en værdig SAAB-entusiast . Hvorfor ikke gøre som mig: Brug ikke FB til seriøse ting (som SAAB), men nøjes med at bruge det til kontakt med familie, gamle kolleger og vejlaug
Selvom jeg faktisk har et irriterende pernittengryns-sprogøje, har jeg taget det standpunkt, at det er meningen og seriøsiteten af indlæg, der tæller, og ikke om Morten fx staver riktigt rigtigt . Og det er den generelle holdning her på sitet, hvor jeg tidligere har set nogen få velfortjente høvl, når de har kommenteret på stavning m.v. -her skal også være plads til fx ordblinde, der har seriøse spørgsmål og bidrag.
Så jeg håber, du strunter i den billige kommentar og nøjes med at droppe Facebook!
Mvh/NC
netop fordi jeg gerne ville fortælle og dele med mig her af biler/projekter og billeder.
Det ville jo faktisk heller ikke være så fint/flink -
at svigte efter det arbejde der blev lagt ned på at genåbne mit gamle "konto"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Vi ser lige om ikke jeg kan finde "tråden" igen
Jeg husker dog , at jeg relativt hurtigt fik lagt order på ny olietryk's kontakt.
Det var jo selvfølgelig før jeg vidste bedre, at Amy skulle blive i familien
Men her er den: Lige på det tidspunkt, så var den "out of stock" på alle Saab steder
Så der måtte Mekonomen rykke ud: Og her sidder den så, den gamle d v s grisepelsen : Gammel vs ny: Efter en rengøring -
den ny giver er på plads, klar til at tjenstgøre i den nærmeste tid: Starter atter tilbage på sin plads: Og med den ene af de 2 "syn's fejl" afklaret -
så blev det tid til alle disse GM "propper" Nu vil man jo gerne have at de bilver på sin plads i fremtiden -
så de fik en behandling med Wax der holder dem tætte mange år frem: Tid til at maskere/dække af lidt hist og her: Og så endelig Prikken over I'et -
efter alle de timer man har ligget der nede under og slebet "norsk chrome" af tøsen.
(faktisk også taget livet af 1 stk Dremel)
Tid til at dække det hele til Langsomt, men sikkert: Og efter den omgang, så står den atter igen på -
just det ....... mere "tørretid"
Jeg husker dog , at jeg relativt hurtigt fik lagt order på ny olietryk's kontakt.
Det var jo selvfølgelig før jeg vidste bedre, at Amy skulle blive i familien
Men her er den: Lige på det tidspunkt, så var den "out of stock" på alle Saab steder
Så der måtte Mekonomen rykke ud: Og her sidder den så, den gamle d v s grisepelsen : Gammel vs ny: Efter en rengøring -
den ny giver er på plads, klar til at tjenstgøre i den nærmeste tid: Starter atter tilbage på sin plads: Og med den ene af de 2 "syn's fejl" afklaret -
så blev det tid til alle disse GM "propper" Nu vil man jo gerne have at de bilver på sin plads i fremtiden -
så de fik en behandling med Wax der holder dem tætte mange år frem: Tid til at maskere/dække af lidt hist og her: Og så endelig Prikken over I'et -
efter alle de timer man har ligget der nede under og slebet "norsk chrome" af tøsen.
(faktisk også taget livet af 1 stk Dremel)
Tid til at dække det hele til Langsomt, men sikkert: Og efter den omgang, så står den atter igen på -
just det ....... mere "tørretid"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
"Norsk chrome" Godt udtryk
Man må sige den går fra "Skrot til Slot" (#1) som der er et TV program der hedder...
Flot arbejde.....
Godt at dig her.
#1 Fra Skrot til slot var et dansk tv program der handlede om at få et lidt træt hus ordnet med egen og venners hjælp. så det det blev rigtigt flot og fint igen,
Man må sige du tager hånd om problemer og får det ordnet.... Top respekt for det.
Man må sige den går fra "Skrot til Slot" (#1) som der er et TV program der hedder...
Flot arbejde.....
Godt at dig her.
#1 Fra Skrot til slot var et dansk tv program der handlede om at få et lidt træt hus ordnet med egen og venners hjælp. så det det blev rigtigt flot og fint igen,
Man må sige du tager hånd om problemer og får det ordnet.... Top respekt for det.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Godt at have dig tilbage i dette forum, Plankan
Ud over de tre andre Saab, så ‘kom jeg til’ også at købe en og9-3 Jubi ‘02 for et par måneder siden, så din tråd er meget relevant læsning for mig, omend jeg får lidt dårlig samvittighed over ikke at give den samme gode tur, som du gør. At jeg også gav tre-fire gange så meget for min, er jo bare den gamle historie om afgifter
Nå men vi gør jo alle, hvad vi hver især kan for at holde de ‘gamle damer’ kørende - og her tænker jeg ikke på din mor og min kone
Selvom navnet er taget, så tror jeg, at der skal stå Saab-asyl på garagegavlen en dag.
Ha det.
Ud over de tre andre Saab, så ‘kom jeg til’ også at købe en og9-3 Jubi ‘02 for et par måneder siden, så din tråd er meget relevant læsning for mig, omend jeg får lidt dårlig samvittighed over ikke at give den samme gode tur, som du gør. At jeg også gav tre-fire gange så meget for min, er jo bare den gamle historie om afgifter
Nå men vi gør jo alle, hvad vi hver især kan for at holde de ‘gamle damer’ kørende - og her tænker jeg ikke på din mor og min kone
Selvom navnet er taget, så tror jeg, at der skal stå Saab-asyl på garagegavlen en dag.
Ha det.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
at tage hånd om henne en gang for alle.
OG 9-3 står virklig ikke højt i kurs herover længere, men nu er tøsen her jo en "Sport Edition" -
så det var vel også lidt af årsagen
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Ja det er et af mange ord der bruges for sjov herover i bilverden
Når nu tøsen alligevel skulle forblive i familien, så ville det jo være dumt ikke -viking skrev: ↑15. jan 2020, 08:45Man må sige den går fra "Skrot til Slot" (#1) som der er et TV program der hedder...
Flot arbejde.....
Godt at dig her.
#1 Fra Skrot til slot var et dansk tv program der handlede om at få et lidt træt hus ordnet med egen og venners hjælp. så det det blev rigtigt flot og fint igen,
Man må sige du tager hånd om problemer og får det ordnet.... Top respekt for det.
at tage hånd om henne en gang for alle.
OG 9-3 står virklig ikke højt i kurs herover længere, men nu er tøsen her jo en "Sport Edition" -
så det var vel også lidt af årsagen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Det må så være den danske modsvarighed til "Sport Edition"nemssaab skrev: ↑15. jan 2020, 14:33Godt at have dig tilbage i dette forum, Plankan
Ud over de tre andre Saab, så ‘kom jeg til’ også at købe en og9-3 Jubi ‘02 for et par måneder siden, så din tråd er meget relevant læsning for mig, omend jeg får lidt dårlig samvittighed over ikke at give den samme gode tur, som du gør. At jeg også gav tre-fire gange så meget for min, er jo bare den gamle historie om afgifter
Nå men vi gør jo alle, hvad vi hver især kan for at holde de ‘gamle damer’ kørende - og her tænker jeg ikke på din mor og min kone
Selvom navnet er taget, så tror jeg, at der skal stå Saab-asyl på garagegavlen en dag.
Ha det.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Medens tøsen er sat på "tørretid" er der masser af stuff og tage sig til.
En af dem er jo som sagt benzintanken: Smuk er den ikke til trods for at -
den jo har været nede en gang for bytte af pumpen
Der var også nogle ting der forstyrrede mit øje da jeg fik den "synet" Nemlig alle disse "steder/punkter" -
hvor tanken har ligget og "gnavet" mod karossen Men vi skal have den vasket ren igen -
og noget "snavs" er ikke velkommen ind i den under tiden: (Sig ikke at man ikke kan bruge dele fra andre Saab til "hjælp")
I rødt mere af denne "nærkontakt"
I gult en sjov mysko "klisterlapp" Voilá en ren og fin benzintank Og det der klistermærke, ja det er nok det fra fabriken af -
at tanken er "trykket"" og godkendt: Tanken sidder som sagt med 2 "tankband" (På svensk)
Man ser hurtigt forskel på de gamle vs nye -
og for at de nye ikke hurtigt skal se ud som de gamle .... Ja så plejer jeg at give dem en behandling alá denne her.
Tage dem ud og "drukne" dem i Wax: Og så er de klart til Fight Her sammen med tanken: Som jeg denne gang har klistret lidt tejp på -
på de steder hvor der syntes at opstå rimlig "nærkontakt"
Men inden da, så skal vi lige have "påfyldningen" på plads
En af dem er jo som sagt benzintanken: Smuk er den ikke til trods for at -
den jo har været nede en gang for bytte af pumpen
Der var også nogle ting der forstyrrede mit øje da jeg fik den "synet" Nemlig alle disse "steder/punkter" -
hvor tanken har ligget og "gnavet" mod karossen Men vi skal have den vasket ren igen -
og noget "snavs" er ikke velkommen ind i den under tiden: (Sig ikke at man ikke kan bruge dele fra andre Saab til "hjælp")
I rødt mere af denne "nærkontakt"
I gult en sjov mysko "klisterlapp" Voilá en ren og fin benzintank Og det der klistermærke, ja det er nok det fra fabriken af -
at tanken er "trykket"" og godkendt: Tanken sidder som sagt med 2 "tankband" (På svensk)
Man ser hurtigt forskel på de gamle vs nye -
og for at de nye ikke hurtigt skal se ud som de gamle .... Ja så plejer jeg at give dem en behandling alá denne her.
Tage dem ud og "drukne" dem i Wax: Og så er de klart til Fight Her sammen med tanken: Som jeg denne gang har klistret lidt tejp på -
på de steder hvor der syntes at opstå rimlig "nærkontakt"
Men inden da, så skal vi lige have "påfyldningen" på plads
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og så er vi vist ved at være klar her
så sad den oppe på sin plads Varmeskjold hvor det bedst høre hjemme: Det er en af de ting som jeg elsker med projekter af denne her slags.
"Kontrasten" mellem/på detaljerne Det behøver ikke at være med NOS/Fabr. nye dele/detaljer -
blott det at man med øjet kan se det arbejder der er lavet
Håndbremsen atter på plads med wire: (Noget frygtligt klisterstads altså )
Ser ud som om jeg slipper godt fra det
Og "smut/sådan"så sad den oppe på sin plads Varmeskjold hvor det bedst høre hjemme: Det er en af de ting som jeg elsker med projekter af denne her slags.
"Kontrasten" mellem/på detaljerne Det behøver ikke at være med NOS/Fabr. nye dele/detaljer -
blott det at man med øjet kan se det arbejder der er lavet
Håndbremsen atter på plads med wire: (Noget frygtligt klisterstads altså )
Ser ud som om jeg slipper godt fra det
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Så skriver vi året 2015 og det er blevet d. 27 Dec.
Der var lige på dette tidspunkt -
ikke så meget mere der kunne arbejdes med undertil.
Men for den skyld behøvede man ikke gå og rulle tomefinger -
lige så godt at komme igang med at bygge stuen op igen: Med isolerings måtterne foran på plads -
så er er nok at støve af efter alt arbejde Men den "ny" håndbremse er da på plads -
ikke det bedste Saab fik til med den: Det elektriske der går ud, ikke kun til benzintank -
men også til ABS (Set indefra, og her vil jeg ikke have problemer med evt "lækage" i fremtiden)
Selve stuen, også før denne operation, ja den trængte til en "omgang" -
efter diverse ture med støvsuger, så var den faktisk slet ikke så dårlig igen Så den smækker vi bare ud på sin plads igen.
En anden lidt sjov ting i OG 9-3 -
denne her lille klods Den skal jo sidde her under gaspedal Er det mon den som gør forskellen på de 184Hk VS 205Hk som Aero har.....
(Just Kidd´n) (Og støvet er fjernet på pedalerne)
under construction: Det ser jo slet ikke så tosset ud det her Vi skal også have midterkonsol på sin plads igen: Langsomt men sikkert: Så begynder det at ligne en bil igen
Der var lige på dette tidspunkt -
ikke så meget mere der kunne arbejdes med undertil.
Men for den skyld behøvede man ikke gå og rulle tomefinger -
lige så godt at komme igang med at bygge stuen op igen: Med isolerings måtterne foran på plads -
så er er nok at støve af efter alt arbejde Men den "ny" håndbremse er da på plads -
ikke det bedste Saab fik til med den: Det elektriske der går ud, ikke kun til benzintank -
men også til ABS (Set indefra, og her vil jeg ikke have problemer med evt "lækage" i fremtiden)
Selve stuen, også før denne operation, ja den trængte til en "omgang" -
efter diverse ture med støvsuger, så var den faktisk slet ikke så dårlig igen Så den smækker vi bare ud på sin plads igen.
En anden lidt sjov ting i OG 9-3 -
denne her lille klods Den skal jo sidde her under gaspedal Er det mon den som gør forskellen på de 184Hk VS 205Hk som Aero har.....
(Just Kidd´n) (Og støvet er fjernet på pedalerne)
under construction: Det ser jo slet ikke så tosset ud det her Vi skal også have midterkonsol på sin plads igen: Langsomt men sikkert: Så begynder det at ligne en bil igen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Klodsen må være en beskyttelse mod at bule bunden når pedalen trampes i bund..
Flot og grundigt arbejde.
Hvornår åbner du et Saab bil renoverings garage ?
Flot og grundigt arbejde.
Hvornår åbner du et Saab bil renoverings garage ?
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
D v s nok aldrig
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Turbotryk i skosulerne måske
Man tackar
Det bliver den dag jeg flytter til eget hus med lift i garagen ......
D v s nok aldrig
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og lige som vi begynder at få en bil ud af det igen -
ja så dukkede der sørme en "ommer" op
Men det er en af dem til det bedre
På tur forbi "skroten" ja så var der dukket en "ny" OG 9-3 op -
og den havde sørme da askebæger Det ser da lidt bedre ud, er da også lidt mere praktisk end den "hylde"
At finde askebæger i en OG 9-3 herover, det er ikke så let -
anderledes er det med NG 900,
Men den går ikke at hente fra dem, de er mørkere -
for ikke at sige sorte i midterkonsol......
Så skal vi lige have resten skruerne frem Det er dejligt med "ordning och reda" Det bagerste af konsol på plads: Låget til "forvarings-pladsen" ligeså: Men æv hvor det er ridset i det meste af plastic Men set fra denne vinkel, så er det ikke så værst: Men det skær alt for meget i mine øjne -
sjovt nok, så ser man det endnu mere når det er vasket rent Men jeg kender mig selv så meget -
så dette skal der laves om på senere..........
Det er også gået hen og blevet tid til at putte nødhjulet -
ned hvor det høre til.
Ser ikke ud til at have haft alt for megen kontakt med asfalt Vi lægger låg på sagen Og så "hylden" på plads igen .
.
.
.
En ting der virklig forstyrrede mig siden jeg handlede Amy -
det var disse lygter her, ser frygteligt ud Nummerplade var heller ikke noget at spare på -
men af skulle den alligevel: Og se bare her for en "bonus" Her behøver vi slet ikke at klippe noget som helst.
Ikke meget at spare på her:
ja så dukkede der sørme en "ommer" op
Men det er en af dem til det bedre
På tur forbi "skroten" ja så var der dukket en "ny" OG 9-3 op -
og den havde sørme da askebæger Det ser da lidt bedre ud, er da også lidt mere praktisk end den "hylde"
At finde askebæger i en OG 9-3 herover, det er ikke så let -
anderledes er det med NG 900,
Men den går ikke at hente fra dem, de er mørkere -
for ikke at sige sorte i midterkonsol......
Så skal vi lige have resten skruerne frem Det er dejligt med "ordning och reda" Det bagerste af konsol på plads: Låget til "forvarings-pladsen" ligeså: Men æv hvor det er ridset i det meste af plastic Men set fra denne vinkel, så er det ikke så værst: Men det skær alt for meget i mine øjne -
sjovt nok, så ser man det endnu mere når det er vasket rent Men jeg kender mig selv så meget -
så dette skal der laves om på senere..........
Det er også gået hen og blevet tid til at putte nødhjulet -
ned hvor det høre til.
Ser ikke ud til at have haft alt for megen kontakt med asfalt Vi lægger låg på sagen Og så "hylden" på plads igen .
.
.
.
En ting der virklig forstyrrede mig siden jeg handlede Amy -
det var disse lygter her, ser frygteligt ud Nummerplade var heller ikke noget at spare på -
men af skulle den alligevel: Og se bare her for en "bonus" Her behøver vi slet ikke at klippe noget som helst.
Ikke meget at spare på her:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Nej, det her duer altså ikke
en omgang med Plastprimer samt lidt farve efter det At montere sammen igen: Og så lige op tilbage på sin plads: Jeg kan godt lide denne "effekt" man får ud af det -
når det sorte på forrude/spejl går sammen (Det opleves dog bedst I R L)
Og så til det som det hele endelig handlede om -
nemlig "låget" her: Og jo, der er jo stadievæk spor ude på siderne -
men det vil nok ikke synes når sæderne kommer tilbage igen Der blev også lige malet i sort, hvor kontakten til bagsædevarmer sidder -
men sådan noget er Amy ikke født med:
Og denne her skal vi også have "ned"
Vi tager lige et lille "sidespring" her i projektet
Vi skal nemlig lege lidt med den
Men før det går for sig:
At skille ad da den er godt beskidt:
Og det kan skilles endnu mere
Voilá
Efter en omgang vask og til tørre -en omgang med Plastprimer samt lidt farve efter det At montere sammen igen: Og så lige op tilbage på sin plads: Jeg kan godt lide denne "effekt" man får ud af det -
når det sorte på forrude/spejl går sammen (Det opleves dog bedst I R L)
Og så til det som det hele endelig handlede om -
nemlig "låget" her: Og jo, der er jo stadievæk spor ude på siderne -
men det vil nok ikke synes når sæderne kommer tilbage igen Der blev også lige malet i sort, hvor kontakten til bagsædevarmer sidder -
men sådan noget er Amy ikke født med:
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej Plankan
Udover så meget andet i tråden er jeg altså vild med dit liggebræt med original nakkestøtte . Det kan jeg ikke lige finde hos Biltema.
Og et (måske dumt) spørgsmål: Hvad er formålet med de fire grimme lygter?
Mvh/NC
Udover så meget andet i tråden er jeg altså vild med dit liggebræt med original nakkestøtte . Det kan jeg ikke lige finde hos Biltema.
Og et (måske dumt) spørgsmål: Hvad er formålet med de fire grimme lygter?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nåja, det er da også rigtigt -
tænker jeg ikke selv på så meget længere
Den er et projekt som aldrig blev færdigt.........
Jeg var på et tidspunkt så træt af alle disse varianter til liggebræt, enten havde de dårlige hjul, dårlig kvalitet -
eller så manglede man god nakkestøtte etc etc.
Det er nu kun selve rammen der er tilbage af den oprindlige, hjul er byttet til gummi af slagsen -
brættet e vist nok en "hylde" af en slags
Nakkestøtten fandt jeg engang fra en T8 Spec. på skrottur -
jeg kan godt lide "genbrug" så den kom bare meget godt tilpas
Den skulle også have været klædt om -
men det nåede jeg aldrig eftersom der kom andre bilprojekter i vejen.
den må vel siges at være "one of a kind"
let og hurtigt ved at montere dem på/via skruerne til nummerplade
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Nåja, det er da også rigtigt -
tænker jeg ikke selv på så meget længere
Den er et projekt som aldrig blev færdigt.........
Jeg var på et tidspunkt så træt af alle disse varianter til liggebræt, enten havde de dårlige hjul, dårlig kvalitet -
eller så manglede man god nakkestøtte etc etc.
Det er nu kun selve rammen der er tilbage af den oprindlige, hjul er byttet til gummi af slagsen -
brættet e vist nok en "hylde" af en slags
Nakkestøtten fandt jeg engang fra en T8 Spec. på skrottur -
jeg kan godt lide "genbrug" så den kom bare meget godt tilpas
Den skulle også have været klædt om -
men det nåede jeg aldrig eftersom der kom andre bilprojekter i vejen.
Nej det gør du helt sikkert ikke -
den må vel siges at være "one of a kind"
Det var på et tidspunkt meget moderne at montere den slags ekstralygter herover -
let og hurtigt ved at montere dem på/via skruerne til nummerplade
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Man kunne jo godt sige at det var "job well done" med midterste panel -
og så komme videre.....
Men nej, fik lige endnu en idé som jeg var tvungen til at prøve -
nu vi er i gang med det "sorte", nemlig panel til rudehejs Det er jo i bedste Saab stil, til at skille ad: Altså utroligt som støv finder vejen ind i en bil: Og sådan, så er vi klar til at arbejde med den Skiller lige den del til belysningen helt ad Efter en tur i opvaskevand -
så ser det straks meget bedre ud: Samme del også efter en tur i "vasken", her ses den dog efter en omgang med "plastprimer" -
som altid giver en type af "grå" overflade: Og efter 2 omgange af den "sorte": Så var det tid til at montere knapperne tilbage igen -
det er også belysningen incl Og dette resultat kan jeg sagtens leve med, det er eget valg -
at jeg efterlader "bilndgangeren" til soltag der ikke findes, i gråt Her kunne man også sagtens stoppe og være tilfreds med resultatet -
men nu blev jeg godt nysgerrig på måden hele dette panel fungerer
Jeg har hørt om folk som har haft problemer med rudehejs, hvor problemet -
det har ligget inde i dette panel.
Her var intet problem som sådan, andet end det med bagruderne -
men nu det hele er "åbnet op", hvorfor så ikke lige tage en "kiggert" på det Dette her er første gang for min del -
så tager ingen chanser her Man begynder hurtigt at forstå hvordan det hele er opbygget -
også hvordan evt problemer kan opstå Det her ligner jo mest af alt, noget fra den gamle tid med "platiner"
d v s noget der med tiden skulle "files til/byttes ud"
Her efter en omgang med filen: Det samme arbejde igen med de små "dimser" her:
og så komme videre.....
Men nej, fik lige endnu en idé som jeg var tvungen til at prøve -
nu vi er i gang med det "sorte", nemlig panel til rudehejs Det er jo i bedste Saab stil, til at skille ad: Altså utroligt som støv finder vejen ind i en bil: Og sådan, så er vi klar til at arbejde med den Skiller lige den del til belysningen helt ad Efter en tur i opvaskevand -
så ser det straks meget bedre ud: Samme del også efter en tur i "vasken", her ses den dog efter en omgang med "plastprimer" -
som altid giver en type af "grå" overflade: Og efter 2 omgange af den "sorte": Så var det tid til at montere knapperne tilbage igen -
det er også belysningen incl Og dette resultat kan jeg sagtens leve med, det er eget valg -
at jeg efterlader "bilndgangeren" til soltag der ikke findes, i gråt Her kunne man også sagtens stoppe og være tilfreds med resultatet -
men nu blev jeg godt nysgerrig på måden hele dette panel fungerer
Jeg har hørt om folk som har haft problemer med rudehejs, hvor problemet -
det har ligget inde i dette panel.
Her var intet problem som sådan, andet end det med bagruderne -
men nu det hele er "åbnet op", hvorfor så ikke lige tage en "kiggert" på det Dette her er første gang for min del -
så tager ingen chanser her Man begynder hurtigt at forstå hvordan det hele er opbygget -
også hvordan evt problemer kan opstå Det her ligner jo mest af alt, noget fra den gamle tid med "platiner"
d v s noget der med tiden skulle "files til/byttes ud"
Her efter en omgang med filen: Det samme arbejde igen med de små "dimser" her:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Her synes de bedst som "før/efter" på en og samme gang:
så blev det tid til at samle hele panel igen
Her den øverste del: Og Voilá" Det slap jeg vist ganske godt fra: Det ser da helt fint ud det her Efter den omgang, så blev det tid til at bygge videre på -
B-stolpen inde i Amy: Sådan, klart sammen med dem nede på gulvet: Begge sider klart -
der bliver mere og mere bil ud af det hele Eftersom det jo blev bestemt at min mor skulle overtage "ansvaret" for tøsen her -
ja så bestemte jeg også, at hun skulle få æren af at "vaske/behandle" sæderne under tiden jeg lavede mit i garagen
Og her ankommer så bagsædet Manner altså, nu bliver man godt inspireret her altså
Efter at have filet færdigt og placeret alt tilbage på sin plads -så blev det tid til at samle hele panel igen
Her den øverste del: Og Voilá" Det slap jeg vist ganske godt fra: Det ser da helt fint ud det her Efter den omgang, så blev det tid til at bygge videre på -
B-stolpen inde i Amy: Sådan, klart sammen med dem nede på gulvet: Begge sider klart -
der bliver mere og mere bil ud af det hele Eftersom det jo blev bestemt at min mor skulle overtage "ansvaret" for tøsen her -
ja så bestemte jeg også, at hun skulle få æren af at "vaske/behandle" sæderne under tiden jeg lavede mit i garagen
Og her ankommer så bagsædet Manner altså, nu bliver man godt inspireret her altså
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Hej igen
Har du slidt en platinfil op? Nå, det ser ikke videre professionelt/langtidsholdbart ud (altså SAABs kontakter), men til gengæld kan det jo fixes igen og igen, hvis man har lysten og midlerne.
Jeg må lige spørge en ekstra gang:
Og endnu engang et spørgsmål til de fire lygter: Hvad skulle de gøre godt for?
Mvh/NC
Har du slidt en platinfil op? Nå, det ser ikke videre professionelt/langtidsholdbart ud (altså SAABs kontakter), men til gengæld kan det jo fixes igen og igen, hvis man har lysten og midlerne.
Jeg må lige spørge en ekstra gang:
Det ser da ud til at være fint, lortebrunt læder, så kan du ikke lige tjekke (jf. anden tråd), om det er svensk, dansk eller skotsk læder? Går ud fra, at den stammer fra en OG900?Nakkestøtten fandt jeg engang fra en T8 Spec. på skrottur -
jeg kan godt lide "genbrug" så den kom bare meget godt tilpas. Den skulle også have været klædt om -
Og endnu engang et spørgsmål til de fire lygter: Hvad skulle de gøre godt for?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
De er født med rød læder stue, som de fleste godt ved bliver mørkere med årene -
på billeder kan de godt se brunt ud........
så det ved jeg helt enkelt ikke........
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
T8 spec er = OG 900NC_Ribe skrev: ↑23. jan 2020, 22:34Hej igen
Jeg må lige spørge en ekstra gang:
Det ser da ud til at være fint, lortebrunt læder, så kan du ikke lige tjekke (jf. anden tråd), om det er svensk, dansk eller skotsk læder? Går ud fra, at den stammer fra en OG900?Nakkestøtten fandt jeg engang fra en T8 Spec. på skrottur -
jeg kan godt lide "genbrug" så den kom bare meget godt tilpas. Den skulle også have været klædt om -
De er født med rød læder stue, som de fleste godt ved bliver mørkere med årene -
på billeder kan de godt se brunt ud........
Jeg har nu altså ikke monteret disse fra ny af -
så det ved jeg helt enkelt ikke........
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
NC: Lad mig uddybe Plankans svar på dine spørgsmål (jeg skal forsøge at gøre det kort for ikke at forplumre hans tråd)
Kontaktpanel til ruder har jeg også rodet med i min NG900. Det kom til at fungere fint og har virket siden. På min 9-3 har der aldrig været problemer med det, så jeg tror ikke konstruktionen er så dårlig som du antager.
T8 special var en "fattigmands" Aero. Den lignede en Aero med skørter mv, men forsynet med en T8-intercooler motor. Jeg mener faktisk de blev lavet i slut firserne lige da katalysator blev indført. Den blev vist kun (primært) solgt i Sverige. Alle havde rødt indtræk "Oxblod" samt rødt instrumentbord. En teori er at farven ikke var så populær, så for at rydde lageret af disse røde indtræk lavede man denne specialmodel med en blanding af populære og upopulære komponenter til en attraktiv pris. Mange blev senere ofret for at flytte Aero kittet over på en T16 så ikke mange har overlevet, Samtidig var den røde kabine stadig ikke specielt populær så mange endte bare på skroten og derfor er den idag mere sjælden end en rigtig Aero.
Ekstralygterne er et sæt standard svenskmonterede elg-søgere. https://www.dieseltrim.se/hella-extraljusramp/
Populært udstyr i Sverige. Kunne købes ved Speedparts engang også hvor jeg faktisk købte et sæt. Man må dog kun montere 2 ekstra fjernlys i Danmark, så sættet blev delt op og de 2 monteret på min og900.
De andre to skulle monteres på mine forældres, men de kom til at ligge længe. Da de fik en 9-5 besluttede jeg mig for at montere dem på den. Billeder: https://imgur.com/a/ps4LlnA
På min og900 gjorde de god gavn. Jeg bor langt ude på landet med mange rådyr osv. og med disse lygter monteret er jeg aldrig blevet overrasket af et dyr. Dette kan være fordi jeg ser dem inden de nærmer sig vejen eller fordi de skræmmes væk af den bredere lyskegle fra ekstralysene.
På 9-5 gør de ikke så meget forskel da den har et ret godt fjernlys som standard. Fordele er dog at man kan justere den lidt udad så der kommer mere lys på rabatten og ude i skoven/på marken hvor dyrene som regel færdes.
Jeg har dem stadig på min skrotningsmodne og900, men reflektoren er blevet helt sort, så de bliver nok kasseret. Jeg tror også der er meget bedre alternativer i dag hvis man ønsker den slags lys.
Håber ikke jeg har stjålet for meget af Plankans tråd.
Jeg har ikke så mange kommentarer til tråden iøvrigt udover det er inspirerende at se nogen der vil tilføre værdi til en bil der ville være blevet opgivet at de fleste. Disse biler har nok nået bunden af deres værdi nu, derfor er det prisværdigt at nogle bliver bevaret så man ikke kun ser Viggen og cab modellerne til træf om 10-15 år.
MVH Mads
Kontaktpanel til ruder har jeg også rodet med i min NG900. Det kom til at fungere fint og har virket siden. På min 9-3 har der aldrig været problemer med det, så jeg tror ikke konstruktionen er så dårlig som du antager.
T8 special var en "fattigmands" Aero. Den lignede en Aero med skørter mv, men forsynet med en T8-intercooler motor. Jeg mener faktisk de blev lavet i slut firserne lige da katalysator blev indført. Den blev vist kun (primært) solgt i Sverige. Alle havde rødt indtræk "Oxblod" samt rødt instrumentbord. En teori er at farven ikke var så populær, så for at rydde lageret af disse røde indtræk lavede man denne specialmodel med en blanding af populære og upopulære komponenter til en attraktiv pris. Mange blev senere ofret for at flytte Aero kittet over på en T16 så ikke mange har overlevet, Samtidig var den røde kabine stadig ikke specielt populær så mange endte bare på skroten og derfor er den idag mere sjælden end en rigtig Aero.
Ekstralygterne er et sæt standard svenskmonterede elg-søgere. https://www.dieseltrim.se/hella-extraljusramp/
Populært udstyr i Sverige. Kunne købes ved Speedparts engang også hvor jeg faktisk købte et sæt. Man må dog kun montere 2 ekstra fjernlys i Danmark, så sættet blev delt op og de 2 monteret på min og900.
De andre to skulle monteres på mine forældres, men de kom til at ligge længe. Da de fik en 9-5 besluttede jeg mig for at montere dem på den. Billeder: https://imgur.com/a/ps4LlnA
På min og900 gjorde de god gavn. Jeg bor langt ude på landet med mange rådyr osv. og med disse lygter monteret er jeg aldrig blevet overrasket af et dyr. Dette kan være fordi jeg ser dem inden de nærmer sig vejen eller fordi de skræmmes væk af den bredere lyskegle fra ekstralysene.
På 9-5 gør de ikke så meget forskel da den har et ret godt fjernlys som standard. Fordele er dog at man kan justere den lidt udad så der kommer mere lys på rabatten og ude i skoven/på marken hvor dyrene som regel færdes.
Jeg har dem stadig på min skrotningsmodne og900, men reflektoren er blevet helt sort, så de bliver nok kasseret. Jeg tror også der er meget bedre alternativer i dag hvis man ønsker den slags lys.
Håber ikke jeg har stjålet for meget af Plankans tråd.
Jeg har ikke så mange kommentarer til tråden iøvrigt udover det er inspirerende at se nogen der vil tilføre værdi til en bil der ville være blevet opgivet at de fleste. Disse biler har nok nået bunden af deres værdi nu, derfor er det prisværdigt at nogle bliver bevaret så man ikke kun ser Viggen og cab modellerne til træf om 10-15 år.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Det har nu også lidt med at gøre, at min mor ikke vil have "ny/nyere" bil -
dersom hun ikke gidder at betale for at "låne" en bil til den er afbetalt.
Det er meget bedre med en bil der kun "koster" hvad man "bruger den" og ikke andet.
Så er der jo også den fordel, der findes "gött om dom" på skroten -
d v s let at finde evt dele
At jeg så bruger masser af tid/$$ på få den "fin-fin" -
jamen det er jo blot fordi jeg sætter en vis "ære" i at min mor skal køre godt og sikkert på sine ældre dage
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Jo, sådan kan jo også se på sagenJensen skrev: ↑24. jan 2020, 15:56Jeg har ikke så mange kommentarer til tråden iøvrigt udover det er inspirerende at se nogen der vil tilføre værdi til en bil der ville være blevet opgivet at de fleste.
Disse biler har nok nået bunden af deres værdi nu, derfor er det prisværdigt at nogle bliver bevaret så man ikke kun ser Viggen og cab modellerne til træf om 10-15 år.
MVH Mads
Det har nu også lidt med at gøre, at min mor ikke vil have "ny/nyere" bil -
dersom hun ikke gidder at betale for at "låne" en bil til den er afbetalt.
Det er meget bedre med en bil der kun "koster" hvad man "bruger den" og ikke andet.
Så er der jo også den fordel, der findes "gött om dom" på skroten -
d v s let at finde evt dele
At jeg så bruger masser af tid/$$ på få den "fin-fin" -
jamen det er jo blot fordi jeg sætter en vis "ære" i at min mor skal køre godt og sikkert på sine ældre dage
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Så skriver vi Lørdag d.16 Januar, året er nu 2016.
En efterlængtet pakke er ankommet: Og i den ligger der bl.a ny olie til gearkasse -
men også fine støddæmpere fra Bilstein Lige på dette tidspunkt, så havde Speedparts tilbud på dem -
og da "Sport Edition" har Aero/Viggen undervogn, så kom de godt til pads
Og så lidt af al gummi til bagtøj: Men støddæmperne er jo i kedlig sort -
og det duer ikke med det "koncept" jeg har på G her.
Kun en ting at gøre ved det Och Voilá Nu begynder det da at ligne noget i stil -
med det billede jeg havde inde i hovedet Og samlet igen ser det ud som de skal på en Saab Videre så har jeg også fået fikset/malet de 2 "K-stag" til bagtøj: Og hvorfor så lige i samme farve spørger nogen måske ......
Jo jeg fik for en del år siden, en idé ud fra et tilbehørskatalog til OG 900.
Der ser man et billede på et "kit" til bedre vejbeliggenhed: Jeg så frem for mig, at det da havde været frækt -
hvis de 2 "stag" også var i samme farve som støddæmpere
Sådan, så er vi klar med den del til når bagtøj kommer tilbage igen
En efterlængtet pakke er ankommet: Og i den ligger der bl.a ny olie til gearkasse -
men også fine støddæmpere fra Bilstein Lige på dette tidspunkt, så havde Speedparts tilbud på dem -
og da "Sport Edition" har Aero/Viggen undervogn, så kom de godt til pads
Og så lidt af al gummi til bagtøj: Men støddæmperne er jo i kedlig sort -
og det duer ikke med det "koncept" jeg har på G her.
Kun en ting at gøre ved det Och Voilá Nu begynder det da at ligne noget i stil -
med det billede jeg havde inde i hovedet Og samlet igen ser det ud som de skal på en Saab Videre så har jeg også fået fikset/malet de 2 "K-stag" til bagtøj: Og hvorfor så lige i samme farve spørger nogen måske ......
Jo jeg fik for en del år siden, en idé ud fra et tilbehørskatalog til OG 900.
Der ser man et billede på et "kit" til bedre vejbeliggenhed: Jeg så frem for mig, at det da havde været frækt -
hvis de 2 "stag" også var i samme farve som støddæmpere
Sådan, så er vi klar med den del til når bagtøj kommer tilbage igen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Og se på den
Mandag d.18 Januar fik jeg så et SMS fra Linda på Ahnelövs industrimålning -
min bagaksel var færdig, klar til afhentning
Og her er den så Efter en tur med blæster og efterfølgende "pulvermalning" -
samt her med "detaljerne/delene" der tilhøre den.
Det hele er så "rumsrent" -
at man sagtens kan have det på gulvet inde i den egen stue Så ud i garagen og få de der bøsninger på plads: Med tilhørende "K-stag" på plads Må man godt vise porno her
Vi mangler så lige de bagerste gummi til bagerste "stag" Det er dem vi har her: Sådan, der sidder de klar til at tjenstgøre i fremtiden: Det er sq noget af en "udsigt" altså Ikke ofte at man med så få midler -
kan få så meget ud af det Porno på det højeste nivå som det nu går med en OG 9-3 Næste er at forberede for den endelige montering -
d v s gøre rent/klart ude i garagen
Mandag d.18 Januar fik jeg så et SMS fra Linda på Ahnelövs industrimålning -
min bagaksel var færdig, klar til afhentning
Og her er den så Efter en tur med blæster og efterfølgende "pulvermalning" -
samt her med "detaljerne/delene" der tilhøre den.
Det hele er så "rumsrent" -
at man sagtens kan have det på gulvet inde i den egen stue Så ud i garagen og få de der bøsninger på plads: Med tilhørende "K-stag" på plads Må man godt vise porno her
Vi mangler så lige de bagerste gummi til bagerste "stag" Det er dem vi har her: Sådan, der sidder de klar til at tjenstgøre i fremtiden: Det er sq noget af en "udsigt" altså Ikke ofte at man med så få midler -
kan få så meget ud af det Porno på det højeste nivå som det nu går med en OG 9-3 Næste er at forberede for den endelige montering -
d v s gøre rent/klart ude i garagen
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Wow det ser godt ud min den gamle 9-3 begynde også at lide lidt at slidt baghjulsophæng så jeg tror det er alle penge hver at få set det bagtøj efter på de 9-3. Jeg er spændt på at høre om den bare kører som på skinner nu efter den omgang.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Dog ved jeg ikke helt hvor meget forskel det har gjort -
så meget "nåede" jeg heller at køre i henne efter købet/projektet begyndte
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
Amy køre fint-fint i dag
Dog ved jeg ikke helt hvor meget forskel det har gjort -
så meget "nåede" jeg heller at køre i henne efter købet/projektet begyndte
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Saab OG 9-3 "Sport Edition" alá Amy
At have en fin bagaksel gør ikke det hele i sig -
man skal have "hånd"-bremse også Normalt når jag laver håndbremse på Saab -
ja så demontér jeg ikke dele i sig som just her.
Nu er dette just/endast p g a at det hele til bagtøj allerede er demonteret.
Der blev handlet en hel del nyt stuff -
så som hævearmen til just håndbremse: Smuk er den/de gamle ikke -
der blev også handlet nye: og for at undgå der bliver en "reprise" på rust -
Ja så lægger jeg lige et lager farve: Dette sammen med ny monteringssats Ser godt ud Hjullejer bag sidder med møtrikker x4: En side klar
man skal have "hånd"-bremse også Normalt når jag laver håndbremse på Saab -
ja så demontér jeg ikke dele i sig som just her.
Nu er dette just/endast p g a at det hele til bagtøj allerede er demonteret.
Der blev handlet en hel del nyt stuff -
så som hævearmen til just håndbremse: Smuk er den/de gamle ikke -
der blev også handlet nye: og for at undgå der bliver en "reprise" på rust -
Ja så lægger jeg lige et lager farve: Dette sammen med ny monteringssats Ser godt ud Hjullejer bag sidder med møtrikker x4: En side klar