Min kobling er ret pludseligt begyndt at fedte når den får godt moment omkring 2500 omdrejninger og opefter Den er chippet til ~205 HK. Den har kørt 260.000, men jeg ved ikke om kobling er blevet udskiftet før.
Jeg har aldrig arbejdet med komplekse dele på motoren selv, før. Men er ret ferm med gør-det-selv arbejde generelt. Har bl.a. udskiftet calipere hele vejen rundt, hele udstødnings-systemet, ankerplader osv. Elsker også en udfordring.
Jeg forestiller mig en ny kobling er ret dyr i arbejdstimer hos en mekaniker, så jeg er meget interesseret i at skifte den selv. Jeg har også en bil nr. 2 så jeg kan tage det i roligt tempo hjemme i garagen.
Så mine spørgsmål er:
- Hvor meget vil i anslå det vil koste hos en mekaniker? Jeg kunne finde på at bruge GEPA Århus, i så fald
- Hvilket udstyr skal jeg have for at gøre det selv? Jeg forestiller mig en værkstedkran til at sænke gearkassen bl.a.?
- Nu jeg alligevel er igang, er der så andre ting jeg skal udskifte derinde, lejer, slavecylinder osv.?