jeg har læst og læst og jeg er virkelig på bar bund nu!!!
nå men jeg har problemer med at få min mreg og mair op hvor den skal, trionic siger 1116, men mreg kommer ikke en dag over 950. jeg har prøvet snart alt, vaccum slange skift, evap opgraderet, udskiftning af luftmassemåler, udskiftning af gasspjæld, og intet har ændre sig. jeg er lost nu. håber på en venlig sjæl kan hjælpe mig...
Mvh Daniel
motor problemer
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: motor problemer
Hvilken bil er der tale om ?
Hvem har tunet den ?
Har du open sid aktiveret?
Så kig efter ECMS, den giver en kode hvis der er noget i softwaren der holder dig tilbage.
MVH
Morten
Hvem har tunet den ?
Har du open sid aktiveret?
Så kig efter ECMS, den giver en kode hvis der er noget i softwaren der holder dig tilbage.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Daniel
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: motor problemer
bilen er en saab 9-5 2,0t fra 1999
det er en boks fra speedparts
jeg har open sid men jeg kan ikke finde ECMS, i d
det er en boks fra speedparts
jeg har open sid men jeg kan ikke finde ECMS, i d
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: motor problemer
Undersøg om din udstødning eller kat ikke er proppet til.
Ingen luft ud er lig ingen luft ind.
Det kan også være turboen der er slidt op.
MVH
Morten
Ingen luft ud er lig ingen luft ind.
Det kan også være turboen der er slidt op.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Daniel
- SAAB NET NYBEGYNDER
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: motor problemer
Hejsa,
Hvad skulle trimmet give af Hk og Nm?
Jeg har tidligere kigget lidt på deres trim, og de gav ikke den oplyste effefkt!
Hvis de nødvendige limitere er slået korrekt til i trimmet, så vil der ikke være en sådan forskel i mreg og mair, da softwaren skal regulere ned hvis hardware f.eks. ikke kan følge med af en eller anden årsag.
Standard er den tilladelige forskel på mreg og mair sat til 100, den ændrer jeg aldrig på, heller ikke i 500 hk trim er det nødvendigt.
Dette er ikke nødvendigvis problemet, du har muligvis et hardware problem så som slap actuator eller lignende, er din bil Standard?
Du er velkommen til at kigge forbi, så kigger jeg gerne på den.
Mvh. Lars
Hvad skulle trimmet give af Hk og Nm?
Jeg har tidligere kigget lidt på deres trim, og de gav ikke den oplyste effefkt!
Hvis de nødvendige limitere er slået korrekt til i trimmet, så vil der ikke være en sådan forskel i mreg og mair, da softwaren skal regulere ned hvis hardware f.eks. ikke kan følge med af en eller anden årsag.
Standard er den tilladelige forskel på mreg og mair sat til 100, den ændrer jeg aldrig på, heller ikke i 500 hk trim er det nødvendigt.
Dette er ikke nødvendigvis problemet, du har muligvis et hardware problem så som slap actuator eller lignende, er din bil Standard?
Du er velkommen til at kigge forbi, så kigger jeg gerne på den.
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)