Se lige her, bliver Saabens batteri hurtigt mat eller med lav spænding, så er her et link med med gode ideer:
https://m.youtube.com/watch?v=UEYGmSn01Bw&t=1008s
Han bruger en Amp Hound til at teste sikringerne.
Et alm. DC ampmeter kan også gøre det, men med mange sikringer er instrumentet der vises omkring 6.20 nok en mulig ide.
Træt af krybestrøm / batteridræn: "Amp-Hound"
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Træt af krybestrøm / batteridræn: "Amp-Hound"
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Træt af krybestrøm / batteridræn: "Amp-Hound"
Den smarte røde boks bruger sikringerne som måleshunt.
Fordi sikringer har en ohmsk modstand vil man kunne måle en lille spænding når der trækkes en strøm.
Ja, man måler Ampere ved, at måle spændingen i volt og kende modstanden!
I=U/R
Et multimeter der kan give pålidelige målinger i milivolt området klarer opgaven fint.
Så kan man se hvor der er et forbrug lige så hurtigt som den røde boks.
Vil man oversætte målingen i milivolt til det antal miliampere der fiser igennem, kan man bruge dette skema:
https://caravanchronicles.files.wordpre ... -table.pdf
Brug pengene på et godt multimeter i stedet. Det kan bruges til meget mere, end et specialinstrument.
Jeg har selv et par fluke instrumenter. Mindre kan også gøre det. Jeg vil tro man kan få et anstændigt instrument for samme pris som dette specialværktøj.
Fordi sikringer har en ohmsk modstand vil man kunne måle en lille spænding når der trækkes en strøm.
Ja, man måler Ampere ved, at måle spændingen i volt og kende modstanden!
I=U/R
Et multimeter der kan give pålidelige målinger i milivolt området klarer opgaven fint.
Så kan man se hvor der er et forbrug lige så hurtigt som den røde boks.
Vil man oversætte målingen i milivolt til det antal miliampere der fiser igennem, kan man bruge dette skema:
https://caravanchronicles.files.wordpre ... -table.pdf
Brug pengene på et godt multimeter i stedet. Det kan bruges til meget mere, end et specialinstrument.
Jeg har selv et par fluke instrumenter. Mindre kan også gøre det. Jeg vil tro man kan få et anstændigt instrument for samme pris som dette specialværktøj.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Træt af krybestrøm / batteridræn: "Amp-Hound"
Thomas er helt enig gode måleinstrumenter er et must..
"Er på lager, både højkvalitet og biltema.
Instrumentet Amp-hound, er nemt og man skal ikke oversætte/regne, desuden har de to faste ben der lige passer til opgaven..
Nemt og bekvemt..
Det er her det smarte er, nemlig at det skal være bekvemt og hurtigt... da nye biler har nærmest 100 sikringer... nemme koster
"Er på lager, både højkvalitet og biltema.
Instrumentet Amp-hound, er nemt og man skal ikke oversætte/regne, desuden har de to faste ben der lige passer til opgaven..
Nemt og bekvemt..
Det er her det smarte er, nemlig at det skal være bekvemt og hurtigt... da nye biler har nærmest 100 sikringer... nemme koster
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Træt af krybestrøm / batteridræn: "Amp-Hound"
Mon ikke man kan købe sådan en probe i løs vægt...
Ellers kan en korkprop med to stumper stiv ståltråd stukket igennem det rigtige punkt vel bruges. ...
Men det ER smart. Specielt hvis man har betalende kunder hvor det skal gøres effektivt.
Så er et hurtigt og rimeligt nøjagtigt resultat et must.
Lige som en batteritester.
Jeg selv piller tændingen af bilen, forbinder voltmeteret til batteriet og lægger det i forruden, sådan jeg kan se det inde fra. Så tørner jeg bilen i et par sekunder og kommer spændingen ikke under 9,5 V (ca) er batteriet ok.
Godt nok i perlegruset, håbløst på et professionelt værksted.
Ellers kan en korkprop med to stumper stiv ståltråd stukket igennem det rigtige punkt vel bruges. ...
Men det ER smart. Specielt hvis man har betalende kunder hvor det skal gøres effektivt.
Så er et hurtigt og rimeligt nøjagtigt resultat et must.
Lige som en batteritester.
Jeg selv piller tændingen af bilen, forbinder voltmeteret til batteriet og lægger det i forruden, sådan jeg kan se det inde fra. Så tørner jeg bilen i et par sekunder og kommer spændingen ikke under 9,5 V (ca) er batteriet ok.
Godt nok i perlegruset, håbløst på et professionelt værksted.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz