Av mand, sikke da et "bolsje" at slikke på
Vil man have noget af de sidste OG 9-5 er her da en fin chance -
ikke ofte man ser dem så godt udrustet, men ........
Med "tomatkasse" så sniger den sig vel et godt stykke op i grøn afgift -
sådan runt en 8K måske
Men lækker de den ....
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/ ... 5d/5311557
Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Jeg har siddet og savler over samme bil, det er godt nok en fin bil han har fundet, der er nærmest alt udstyr og fornuftige km tal. Hmm, det er bare lidt dyr erstatning til vores pendler sparegris
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Så sandt, lidt af en dyr "entré" for at spille med i den division - samt at den "fine afgift" -
føles lidt for meget af det gode, næsten som en anden slags amoteringsplan
Men den er helt sikkert sjov og "holde i rattet" ude på vejene..
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Så sandt, lidt af en dyr "entré" for at spille med i den division - samt at den "fine afgift" -
føles lidt for meget af det gode, næsten som en anden slags amoteringsplan
Men den er helt sikkert sjov og "holde i rattet" ude på vejene..
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Den 9-3 vi har er også købt nede hos Svendwind, og der havde han en næsten magen til bare med Hirsch som vi også fik lov til at få en tur i ( den var solgt), og jeg skal da love for at den kunne flytte sig, så jeg er stadig fristet af at eje sådan en aero. Jeg er rigtig glad for den 9-3 vi har, men det er som om aero begrebet blev vandet lidt ud i 9-3 modellerne, hvor de pludselig havde samme motor som standard version osv, så den er ikke rigtig noget særligt ud over den selvfølgelig har det meste udstyr. Det er som om 9-5 aero er den sidste RIGTIGE aero, og derfor er det stadig lidt en drømme bil.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Havde en gammel ven som købte en sort MY:2007 9-3 Aero SC (nye facelift i stue)
med den store V6 som sammen med et trin.1 (299,Hk). Sammen med 6 speed Aut, ja så smuttede den også rigtigt godt afsted
Ang aut gearkasse, så må man give NG 9-3 mere "credit's" -
for den er noget mere "kvik" i responce når man køre den manuel/akitv end OG 9-5 er.
OG 9-5 Aut er helt okey, havde det selv på "Missy" og fik den også "gennemskyllet" ved en service -
men man kan godt mærke at den er lidt mere "gammeldags" af sig.....
Men der er fordele og ulemper med alt.
Selv syntes jeg at SAAB misbrugte "Griffin" på 9-5 der kom omkring MY 09 -
det er ikke det samme som hvis man tænker på 9K.
En 9-5 Griffin kan man finde med alt fra plys stole og intet ud over std udrustning -
og så til denne i annonce her
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Esbenw skrev: ↑11. jan 2022, 21:32Den 9-3 vi har er også købt nede hos Svendwind, og der havde han en næsten magen til bare med Hirsch som vi også fik lov til at få en tur i ( den var solgt), og jeg skal da love for at den kunne flytte sig, så jeg er stadig fristet af at eje sådan en aero.
Jeg er rigtig glad for den 9-3 vi har, men det er som om aero begrebet blev vandet lidt ud i 9-3 modellerne, hvor de pludselig havde samme motor som standard version osv, så den er ikke rigtig noget særligt ud over den selvfølgelig har det meste udstyr. Det er som om 9-5 aero er den sidste RIGTIGE aero, og derfor er det stadig lidt en drømme bil.
Havde en gammel ven som købte en sort MY:2007 9-3 Aero SC (nye facelift i stue)
med den store V6 som sammen med et trin.1 (299,Hk). Sammen med 6 speed Aut, ja så smuttede den også rigtigt godt afsted
Ang aut gearkasse, så må man give NG 9-3 mere "credit's" -
for den er noget mere "kvik" i responce når man køre den manuel/akitv end OG 9-5 er.
OG 9-5 Aut er helt okey, havde det selv på "Missy" og fik den også "gennemskyllet" ved en service -
men man kan godt mærke at den er lidt mere "gammeldags" af sig.....
Men der er fordele og ulemper med alt.
Selv syntes jeg at SAAB misbrugte "Griffin" på 9-5 der kom omkring MY 09 -
det er ikke det samme som hvis man tænker på 9K.
En 9-5 Griffin kan man finde med alt fra plys stole og intet ud over std udrustning -
og så til denne i annonce her
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Aero super lux begrebet slutte med Saab 9000
Så gik der GM blød-svidske i den.
De sene 9000 med B234R, sportssæder og opstrammet undervogn er aldrig set siden.
Med 9-5 og 9-3 gik der virkelig GM "partsbin" i projektet.
Der var lyspunkter.
Turbo X og Aero 2.8
Selv om selv om de ret sultne.
Så gik der GM blød-svidske i den.
De sene 9000 med B234R, sportssæder og opstrammet undervogn er aldrig set siden.
Med 9-5 og 9-3 gik der virkelig GM "partsbin" i projektet.
Der var lyspunkter.
Turbo X og Aero 2.8
Selv om selv om de ret sultne.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Viking dog, sikken du nedgør/desser vores dagligbiler. Hvad er det lige du selv kører? Clio diesel og Jag om sommeren
Når det er sagt, så ja - efter 9000 gik det den forkerte vej MEN, jeg er nu ganske godt tilfreds med mine “GM-spande”, for jeg kan ikke se noget alternativ (som jeg har råd til), før der kommer en elektrisk SW med et ordentligt batteri.
Når det er sagt, så ja - efter 9000 gik det den forkerte vej MEN, jeg er nu ganske godt tilfreds med mine “GM-spande”, for jeg kan ikke se noget alternativ (som jeg har råd til), før der kommer en elektrisk SW med et ordentligt batteri.
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nå blev der så en "deal" alligevel.... ... ... ....
Ser nu at der kommer op når man klikker på annoncen:
Den bil du søger, er sandsynligvis blevet solgt. Find alternativer herunder. Du kan også prøve Bilbasens udvidet søgning.
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Nå blev der så en "deal" alligevel.... ... ... ....
Ser nu at der kommer op når man klikker på annoncen:
Den bil du søger, er sandsynligvis blevet solgt. Find alternativer herunder. Du kan også prøve Bilbasens udvidet søgning.
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Nej det var ikke mig der købte den. Men det var godt nok fristende! Den der har købt den har virkelig fået en fin bil
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
at bilen har fået en ejer der er god ved den
De vokser ikke på træerne længere......
(Måske det er Viking der i al hemlighed har handlet den)
Re: Saab 9-5 2,3 TS Aero Griffin SC
Må da også håbe det gælder den anden vej -
at bilen har fået en ejer der er god ved den
De vokser ikke på træerne længere......
(Måske det er Viking der i al hemlighed har handlet den)