Min cab fra 87 kører i dag med US turbo-fælge, som er min favoritfælg
Desværre er to af dem i dårlig stand - de er skæve. Har du tilfældigvis et par liggende i gemmerne et sted?
VH Tom
Rigtigt, enhver SAAB-freak med en smule respekt for sig selv ved jo udmærket, hvad en US-turbo fælg er for en fætter. Fandtes kun i det herrens år 1984 som fabriksmonteret på...ja, turboerne. I folkemunde kaldes de også "Brønddæksel fælge", og de er såmænd meget pæne, diskrete og stilrene. Til gengæld ikke særligt rengøringsvenlige... tænkte, at folk som har den slags liggende, ved hvad de hedder ...
Hej Henrik.hf-eco-power skrev: ↑5. jun 2023, 14:05
Jeg ville nok prøve at søge efter erstatninger i stedet for at lade dem reparere. Af flere grunde.
god jagt!
/Henrik
Hej MadsJensen skrev: ↑6. jun 2023, 07:04Hej Tom
Er dine Ronal eller Fundo?
Jeg har vist 3 komplette sæt, hvor jeg sikkert ikke får brug for dem alle sammen. Men det er jo rart at have lidt ekstra![]()
Jeg havde et sæt Ronal på et tidspunkt som jeg solgte, men dem jeg har nu er alle Fundo.
Jeg tror dog ikke nogen vil lægge mærke til at de er forskellige hvis du har 2 af hver slags. Jeg mener at de alle er 5,5" brede og ET40.
Et af sættene er ikke til salg, et andet sæt sidder lige nu som opbevaringsfælge på et langtidsprojekt.
Det sidste sæt ligger spredt hist og her i min have til at holde presenning på plads osv. De er ikke pæne, så kræver glasblæsning og maling og mindst én af dem er skæv. (så vidt jeg husker)
Jeg har ikke tid til at få dem tjekket lige nu (og jeg skal lige have fundet dem alle sammen) men hvis du kan vente bør jeg nok kunne finde 2 der kan fikses op så de er gode.
Hvis du kan vente, så må vi lige se om vi kan mødes til et træf eller lignende senere på året. Ellers kan de jo sendes med fragtmand.
MVH Mads
Jeg har desværre ikke selv set det, men man kan mærke det omkring 80 km/t. Hvis man kører hurtigere er der ikke noget at fornemme. Der er ikke noget at se på dækkene ift. slid eller andet.
Jeg har talt med Erik, men der er ikke mange af den slags fælge, som ikke skal restaureres…. Eller som er runde for den sags skyldSteenHansen skrev: ↑8. jun 2023, 22:17Hej Tom
Har du tjekket med Kim i Verninge eller Erik i Thisted om en af dem skulle ligge inde med de fælge du søger?