Vores SAAB bliver 25 år til december.
Jeg har ikke kunnet finde noget om beskatningsregler herefter.
Bliver Grøn Ejerafgift ændret når bilen bliver klassisk eller sker det først når den bliver veteran om 5 år?
Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Redaktør: Bestyrelsen
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Det er først efter 35 år afgiften falder til en fjerdedel skete først for nyligt med min my87
Derimod kan bilens status, som du selv er inde på, ændres til klassisk eller veteran og så kan man vente 8 år med næste syn, betinget af at det kun er lejlighedsvis kørsel. Det er det i mit tilfælde, har en sommer og en vinter bil
Derimod kan bilens status, som du selv er inde på, ændres til klassisk eller veteran og så kan man vente 8 år med næste syn, betinget af at det kun er lejlighedsvis kørsel. Det er det i mit tilfælde, har en sommer og en vinter bil
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Tak for hurtigt svar der satte tingene på plads.
Problemet med en klassisk/gammel bil er at den fortjener at blive passet på, så den kan holde længe.
Men det kræver, hvis man har brug for bil i det daglige at man har to biler, som du skriver.
Indtil veteranalderen koster det så 2 gange grøn afgift om året i 10 år samt god garageplads.
Så det er ikke nødvendigvist nemt.
Èn måde at løse det på kunne være at tage offentlig transport om vinteren, og SAAB´en om sommeren!
Under alle omstændigheder skal den ikke skrottes.
Så meget er sikkert!!
Problemet med en klassisk/gammel bil er at den fortjener at blive passet på, så den kan holde længe.
Men det kræver, hvis man har brug for bil i det daglige at man har to biler, som du skriver.
Indtil veteranalderen koster det så 2 gange grøn afgift om året i 10 år samt god garageplads.
Så det er ikke nødvendigvist nemt.
Èn måde at løse det på kunne være at tage offentlig transport om vinteren, og SAAB´en om sommeren!
Under alle omstændigheder skal den ikke skrottes.
Så meget er sikkert!!
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Gør du dette alligevel og bliver involveret i en skade, forvolder en skade eller bare bliver påkørt (selvom det IKKE er din skyld) så står du selv med balladen.... og skal dække alle udgifter selv hvis forsikringen kan redegøre for at du brugte den til daglige gøremål.
Vi havde et medlem som blev påkørt i Valby nogle år tilbage. Hans bil var veteran men fordi han havde en taske med sine ting samt var på ruten imellem sit job og hjemme ville forsikringen ikke dække hans skade...... det tog en del tid + dokumentation fra arbejdsgiver på at han havde fri den pågældende dag før de ville hjælpe ham.
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Pas rigtig meget på med dette.....én ting er afgifterne, de er ligeglade med hvordan du kører. Men hvis du registrerer din bil til klassisk/veteran og forsikringen bliver billig er der ofte krav om et andet køretøj til daglig brug. Det betyder netop at du IKKE må køre i den til såkaldt daglig transport.......til arbejde, på indkøb, aflevere børn osv.....
Gør du dette alligevel og bliver involveret i en skade, forvolder en skade eller bare bliver påkørt (selvom det IKKE er din skyld) så står du selv med balladen.... og skal dække alle udgifter selv hvis forsikringen kan redegøre for at du brugte den til daglige gøremål.
Vi havde et medlem som blev påkørt i Valby nogle år tilbage. Hans bil var veteran men fordi han havde en taske med sine ting samt var på ruten imellem sit job og hjemme ville forsikringen ikke dække hans skade...... det tog en del tid + dokumentation fra arbejdsgiver på at han havde fri den pågældende dag før de ville hjælpe ham.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Ja sådan skulle det helst ikke gå.
Men når vi kun kan have én bil, tænker Jeg nok også mere på at lade afgift og forsikring løbe uændret og således kunne bruge bilen til det nødvendigste om vinteren.
Al anden transport i vinterhalvåret er så med bus eller tog, hvilket relativt let kan lade sig gøre her i og fra Aarhus området.
På den måde slides og ruster bilen mindre og er klar til mange sommerperioder.
Det koster da at lade afgift og forsikring løbe hele året, men den største udgift er benzin og værkstedsregning på en klassiker jeg ikke selv kan reparere udover småting.
Men når vi kun kan have én bil, tænker Jeg nok også mere på at lade afgift og forsikring løbe uændret og således kunne bruge bilen til det nødvendigste om vinteren.
Al anden transport i vinterhalvåret er så med bus eller tog, hvilket relativt let kan lade sig gøre her i og fra Aarhus området.
På den måde slides og ruster bilen mindre og er klar til mange sommerperioder.
Det koster da at lade afgift og forsikring løbe hele året, men den største udgift er benzin og værkstedsregning på en klassiker jeg ikke selv kan reparere udover småting.
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Veteranforsikringer forlanger også bilen står i en aflåst garage.... Der er mange krav.
Min 1980 99 turbo har en almindelig kaskoforsikring ved tjm. Den er begrænset til 5000 km om året hvilket gør den relativ billig og er rigeligt til mit veteran(for)brug. Forsikringen stiller ingen særlige krav til opbevaring, perioder bilen må benyttes eller andet.
Bilen er veteran. Dvs. al kørsel i den automatisk er veterankørsel.
Min 1980 99 turbo har en almindelig kaskoforsikring ved tjm. Den er begrænset til 5000 km om året hvilket gør den relativ billig og er rigeligt til mit veteran(for)brug. Forsikringen stiller ingen særlige krav til opbevaring, perioder bilen må benyttes eller andet.
Bilen er veteran. Dvs. al kørsel i den automatisk er veterankørsel.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Klassisk bil og Grøn Ejerafgift.
Min 9000 er synet som veteran og forsikret almindeligt, de otte år mellem syn er betinget af lejlighedsvis kørsel, bruger den kun til sommer kørsel
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t