Banner cycler

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

Informationer fra Bestyrelsen i Saab klub Danmark.

Redaktør: Bestyrelsen

Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

14. okt 2023, 17:40

Kære medlemmer.

Nyt omkring sammenlægning.
Vi har haft godt et fælles møde i bestyrelserne for Saab klub Danmark og Saab-klubben fredag d. 29/9-23.
Vi har mange detaljer på plads vedrørende sammenlægningen, men den mest afgørende er at vi skal have godkendt et sæt nye vedtægter i den nye klub.

Første del er at Saab klub Danmark ændrer navn til SAABKLUBBEN DANMARK.
Vi indsætter alle medlemmer i det nuværende betalingssystem, som Saab klub Danmark bruger de overgår til det betalingssystem, som allerede bruges i Saab klub Danmark.
Der skal vælges ny bestyrelse i den nye klub og vi skal have fastsat kontingentet for 2024. Bestyrelserne foreslår at det nuværende kontingent i Saab klub Danmark på 400 kroner fortsætter.

Som udgangspunkt fortsætter begge bestyrelser, som de er, dog med nogle ændrede roller.
Der er peget på Søren Abildgaard Kristensen som formand for den fremtidige klub.
Resten af bestyrelsens pladser konstitueres umiddelbart efter generalforsamlingen.

Derfor inviterer vi til ekstraordinær generalforsamling søndag d. 12. november 2023 klokken 14 i Gelsted forsamlingshus, Kingstrupvej 146, 5591 Gelsted.
Vi serverer et stykke kage og en kop kaffe.
Vi vil gerne opfordre til at melde til, så vi kender nogenlunde antal deltagere på dagen.
Tilmelding gerne til Jens Bro på formand@saabklubben.dk eller til Søren Abildgaard Kristensen på formand@saabklubdanmark.dk

Forslag til de nye fælles vedtægter er på dette link: www.saabklubdanmark.dk/forslag-til-nye-vedtgter. Hvis der er kommentarer, forslag eller rettelser, skal disse fremsendes til enten formand for Saab-klubben Jens Bro på formand@saabklubben.dk eller formand for Saab klub Danmark Søren Abildgaard Kristensen på formand@saabklubdanmark.dk senest søndag d. 29. oktober.

For fremtiden vil vores nye hjemmeside være www.saabklubbendanmark.dk, men forum på Saab klub Danmark vil blive lagt ind under den nye hjemmeside, så ingenting forsvinder.
Ligeledes fortsætter facebooksiden Saab klub Danmark, dog med ændret navn til SAABKLUBBEN DANMARK.
Saab klubbens facebooksider bliver låst for nye indlæg, men består som de er.

Status på INTSAAB 2024 i Kolding.
Vi er i fuld gang med at arrangere træffet. Træffet afholdes på Forum Kolding. Det er et idrætscenter med tilhørende fodboldbaner, som skal benyttes til campingområde.
Der bliver i den ene store hal plads til udstilling af biler, samt køb og salg af reservedele og biler. Hallen er åben hele weekenden.
Ligeledes er der også bagagerumssalg/loppemarked på parkeringspladsen udenfor. Der er åbent adgang mellem hallen og parkeringspladsen. Her vil man kunne købe en plads på ca. 10m², så man har samme plads til rådighed hele weekenden.
Der vil være køreture om lørdagen samt fest og kåring af biler om aftenen.
Kom og støt op om arrangementet og deltag i en god weekend.

Vi kommer til at skulle bruge nogle frivillige til at hjælpe med træffet. Du kan allerede nu, hvis du vil hjælpe skrive til Poul Viggo Fischer på poulviggo@saabklubdanmark.dk og tilmelde dig som frivillig.

Du kan læse mere og tilmelde dig her på www.intsaab2024.eu

Med Venlig hilsen

Saab-klubben og Saab klub Danmark
Jens Bro og Søren Abildgaard Kristensen


Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6960
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Re: Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

14. okt 2023, 19:24

Spændende og fedt at sammenlægningen endelig bliver en realitet.
Brugeravatar
SørenAK
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 484
Tilmeldt: 20. sep 2006, 21:49

Re: Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

15. okt 2023, 20:39

Vi kommer i hvert fald tættere på :)
Vi er kommet rigtig langt med sammenlægningen, vi skal bare have stemt de nye vedtægter ind.
Så håber vi medlemmerne er med på det :)

Vi håber at se så mange som muligt på dagen
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

25. okt 2023, 13:25

Hej

Der kan næppe være tvivl om, at jeg af historiske grunde foretrækker samarbejde fremfor sammenlægning. Omvendt forstår jeg godt de aktive (bestyrelsesmedlemmer), der gerne vil forene kræfterne og spare evt. dobbeltadministration -et godt og tungtvejende argument. De øvrige argumenter om større gennemslagskraft og den uddøende bestand af SAAB'er tvivler jeg mere på -jeg har noteret mig, at andre "døde" mærker (fx DKW) har flere klubber og alligevel et livligt klassikermiljø. Har bestyrelserne et overblik over, hvor mange "dobbeltmedlemmer", der findes af SK og SKD (med deraf følgende fald i kontingentbetalinger ved fusion)?

Nå, bortset fra det ser fremgangsmåden rigtig fornuftig ud, så vi bl.a. kan bibeholde dette gode forum med alle de gamle guldkorn. Det glæder mig i hvert fald meget. Så vil jeg bare holde vejret og krydse fingre for, at vi ikke (igen) vil ende op i splittelser og uvenskab.

Mvh/NC
Brugeravatar
SørenAK
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 484
Tilmeldt: 20. sep 2006, 21:49

Re: Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt nyhedsbrev

26. okt 2023, 12:52

Hej NC.

Vi har allerede et godt samarbejde omkring bladet - jeg synes at bladet er blevet meget bedre efter vi slog det sammen - nogle udgaver af 9'eren til sidst var noget tynde. Nu sidder vi faktisk og vælger ud hvad der skal med, når vi kun har 40 sider at gøre godt med.
Vi bliver i omegnen af 400-420 medlemmer i alt, så jeg håber vi kan finde fælles fodslag i den nye fælles klub.
Jeg mener lige på stående fod at der er 14 der er dobbeltmedlemmer + nogle fra begge bestyrelser, som er medlemmer i begge klubber.
Så det er selvfølgelig lidt indtægt vi mister.

Jeg ser personligt frem til at der kommer en større spredning på årgangene af biler til arrangementer :)

Forum bliver, det ville være en skam at alt den gode info bare forsvinder.
Mvh Søren

Tilbage til "Bestyrelsen informerer"