11. jul 2025, 23:31
Carlsson skrev: ↑11. jul 2025, 17:38
Jeg har egentlig opgivet at løse problemet. Jeg lavede den jo i sin tid som hverdagsbil og ikke som søndags pille/pudse bil.
.
Jeg købte i sin tid en Raka udstødning, men de havde drukket for mange Pripps inden de svejsede den sammen, så den snoede sig som en ål.
De spurgte om jeg kunne få den lokale smed til at rette den op da de ikke havde flere på lager.
Jeg sagde nej tak, returnerede den, og købte en Ferrite istedet.
.
Jeg har egen X2 erfaring med just
Ferrita og det begyndte med 1 stk MY 2007 Saab OG 9-5 2.3t
Biopower -
d v s
Missy.
Kort tid efter var det så tid igen med 1 stk MY 2002 Saab OG 9-3 "
Sport Edition" -
m a o er det altså
Amy.
Begge var den lidt mildere variant med 2.5" i rustfrit
Missy havde jeg ikke så længe efter det blev monteret, men tiden vi havde sammen var jeg helt og absolut 100% "nöjd med det".
Det er nu meget snart de 10 år siden det fandt vejen dertil og Amy er ikke bare kørt som "limousine", men også lidt mere "inspireret" på div Saab/banträffs -
på intet tidspunkt har det svigtet.
Noget af bedste, det ser næsten stadievæk ud som om det blev monteret forrige år
Det var enkelt at få op på plads og "spiller en fin smuk "
symphoni" sådan lidt mere "rå og dyb baslyd" -
det er sådan som jeg nu selv kan lide det...

.
Saab 9K, d v s
Cego er en anden historie, for der endte det op i 1 stk 3" fra
JT.
Dengang jeg havde Cego var det restet på Speedparts, da de atter fik det i lager var jeg hurtig til at trykke på "
Enter".
Pasformen var rimelig, man fik det så godt som komplet man nu kunne, d v s -
lige direkte efter katalysator
Jeg var lidt bange for at jeg måske havde overdrevet med just 3", men det skulle hurtigt vise sig -
at jeg faktisk aldrig havde haft et bedre "system". Helt utroligt normal lydniveau ved alm. kørsel -
men åbnede man for sluserne så fulgte lyden stadievæk godt med, igen med den der "dybere bas" som jeg godt kan li det...

.
Nu er jeg også et gammelt Audi barn, min første bil var en 1977 100l
5E med 115 Hk, senere kom en 1981 100 GL
5E -
med den fine 2.2l 136 Hk som også har et utrolig fint "sound".
Faktisk opdagede jeg kort tid efter en varm sommerdag med ruderne nede -
at kunne fremkalde lidt af just den "lyd" i Cego. Kørte man med sådan cirka 2/3 jævn "acceleration" fra 2.300 omdrejninger -
og så op til lige i overkanten af de 3.000, ja så var det tæt på lyden i sådan en Audi 5'
er 
Nu skal jeg også lige skrive at Cego var en 2.0 og ikke en 2.3, det var heller ikke et system i rustfrit -
så måske spiller det også lidt ind.....

.
.
Nok "
Off tropic" om Audi....

....