Gi'r det problemer med chiptuning på saab'er ?????
Det tager ikke meget mere end et minut. En lille sort boks sættes i motorrummet og så accelererer bilen hurtigere. Det kaldes chiptuning og fra første august bliver de forurenende chips forbudt, men Jesper Mikkelsen, der er indehaver af Autotel i Padborg, tror ikke de nye regler vil fungere. Boksen er nemlig nem at fjerne, når bilen skal til syn, og politiet har ingen muligheder for at håndhæve loven.
- Folk vil bare pille chippen af, når de skal til syn og sætte den på igen bagefter, siger Jesper Mikkelsen til TV SYD.
Efter første august vil det fortsat være lovligt at tune sin bil, hvis man kan bevise at den dermed ikke forurener mere.
Chiptuning ulovligt fra 1. august...
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Jeg læste godt lovteksten i fredags. desværre kan jeg ikke lige finde den igen. men den omtalte "Jesper Mikkelsen, der er indehaver af Autotel i Padborg" har et problem der det også er gjort ulovligs at sælge/markedsføre produkter der ikke er godkendte.
måske jakob jensen stadig har det link jeg sendte til ham
måske jakob jensen stadig har det link jeg sendte til ham
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Men hvis løkken strammer til omkring de forskellige firmaers levebrød, mon så ikke de også har en interesse i at kunne bevise at deres produkter ikke forurener mere end originalt.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Gundestrup
Det er rigtigt, men et lille marked er stadig et marked, måske endda for et knap så stort mærke som vores.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
ja her var de nye love/regler så http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... r/1887.pdf
Mvh Casper medlem no. 501
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Det er nu ikke en lov der bekymrer mig - jeg bryder nok 20 andre love hver dag... endda uden at være til fare og skade miljøet.
Nå det var ikke det vi skulle snakke om.... den nye danskerlov der.. gælder den også hvis man fx. sætter en Aero boks i en alm. lavtrykker? Det er jo ikke en chiptuning som sådan da der allerede kører en model rundt med den boks...
Nå det var ikke det vi skulle snakke om.... den nye danskerlov der.. gælder den også hvis man fx. sætter en Aero boks i en alm. lavtrykker? Det er jo ikke en chiptuning som sådan da der allerede kører en model rundt med den boks...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- T-Slot
- Kontakt:
Jeg tror ikke det helt holder vand...

Jeg tror ikke det helt holder vand...
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
Saab 900S 1991
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Men T-Slot.. dvs. jeg må ikke køre rundt med en Aero boks i min lavtrykker fordi den forurener for meget, men jeg må godt købe en 9000 Aero og køre rundt i den for den forurener lige pludselig ikke??
Det er der jeg vil hen.... og hvis jeg ikke må det så er den lov ligesom så mange andre love - lavet for skrankepavernes og massernes skyld uden logik og mening og dermed lige til at lukke op og skide i... tror vist det er godt jeg ikke bor i KBH for så havde jeg sq stået foran Christiansborg hver dag og råbt efter de skide politikere som hellere skulle begrave sig selv istedet for at beskæftige sig med biler som de alligevel ikke aner en skid om.... grrr...
Det er der jeg vil hen.... og hvis jeg ikke må det så er den lov ligesom så mange andre love - lavet for skrankepavernes og massernes skyld uden logik og mening og dermed lige til at lukke op og skide i... tror vist det er godt jeg ikke bor i KBH for så havde jeg sq stået foran Christiansborg hver dag og råbt efter de skide politikere som hellere skulle begrave sig selv istedet for at beskæftige sig med biler som de alligevel ikke aner en skid om.... grrr...
// Martin Johansen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Det er ikke blevet lettere at bo i forbuds Danmark efter denne lov.
Vi som sælger Chip tuning til biler skal til at få godkendt vores produkter og det er okay, men denne lov kommer bare ikke til at virke som Dragedems så rigtigt referer til i sit første indlæg i denne tråd.
Denne lov er egentligt lavet for at få bugt med alle de turbo diesel biler som partikel forurener helt vildt efter Chip tuning, men så er vi sådan her i landet at så skal alle ned med nakken, så loven gælder alle.
Men det er bare ikke let for et lille marked som vores at få disse godkendelser osv. da vi er nogle små fisk i havet.
Det der også kommer i syns hallerne rundt om, med tiden er OBD tester udstyr så bilerne bliver testet for chip tuning den vej også. Så det bliver ikke nemt at skjule tuningen overhovedet.
Det er ikke blevet lettere at bo i forbuds Danmark efter denne lov.
Vi som sælger Chip tuning til biler skal til at få godkendt vores produkter og det er okay, men denne lov kommer bare ikke til at virke som Dragedems så rigtigt referer til i sit første indlæg i denne tråd.
Denne lov er egentligt lavet for at få bugt med alle de turbo diesel biler som partikel forurener helt vildt efter Chip tuning, men så er vi sådan her i landet at så skal alle ned med nakken, så loven gælder alle.
Men det er bare ikke let for et lille marked som vores at få disse godkendelser osv. da vi er nogle små fisk i havet.
Det der også kommer i syns hallerne rundt om, med tiden er OBD tester udstyr så bilerne bliver testet for chip tuning den vej også. Så det bliver ikke nemt at skjule tuningen overhovedet.
Senest rettet af Jakob-Jensen 27. jun 2006, 16:02, rettet i alt 1 gang.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

I må godt sætten en AERO box på en Ltt Det skal bare være en med Auto gear , så holder i jer inden for 20% og har 200 HK 
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Bemærk lige at nogenlunde samme lov gælder i tyskland, her skal en evt. tuning fremgå af Tüv papirerne! Og det virker umiddelbart ikke som om det har skræmt den tyske tunings industri, tværtimod.
Og i vores andet nabo/bil land Sverige er der årligt syn hvor de går grundigt til værks, hvilket tilsyneladende heller ikke er noget som skaber problemer for tunings industrien.
Og i vores andet nabo/bil land Sverige er der årligt syn hvor de går grundigt til værks, hvilket tilsyneladende heller ikke er noget som skaber problemer for tunings industrien.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Nej men i Tyskland er det lige før du kan montere en kronhjort på din motorhjelm - bare du kører til tüv og de ser det er forsvarligt...
// Martin Johansen
- T-Slot
- Kontakt:
Aresdk, Tro at man vil opfatte en aero boks som værende et indentitets skift af bilen, og så vil told & skvat have sin del af kagen. Men det kan da godt være jeg tager grulig fejl..
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 900S 1991
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Som jeg har opfattet det, - er det nye, at man skal ha' bilen godkendt med chiptuning, og hermed sikre at man også fra en miljøsynsvinkel, er indenfor rammen af eksisterende lovgivningen.
Svenskerne er også ude med riven, men så vidt jeg kan læse mig til, vil de berørte leverandører forsøge at få typegodkendt udstyret til de berørte biltyper / modeller.
Det kunne jo i teorien at smitte af på DK???
Under alle omstændigheder vil et i Sverige godkendt chip-udstyr til f.eks. en SAAB nn 200n, kunne monteres her, og det samlede system kan angiveligt gå gennem syn.
Vores miljøkrav her er ikke strengere end de Svenske, snarere tværtimod.
Det man selv mere eller mindre konstruerer og monterer, ja -- det må jo den tunge vej.
mvh.
Som jeg har opfattet det, - er det nye, at man skal ha' bilen godkendt med chiptuning, og hermed sikre at man også fra en miljøsynsvinkel, er indenfor rammen af eksisterende lovgivningen.
Svenskerne er også ude med riven, men så vidt jeg kan læse mig til, vil de berørte leverandører forsøge at få typegodkendt udstyret til de berørte biltyper / modeller.
Det kunne jo i teorien at smitte af på DK???
Under alle omstændigheder vil et i Sverige godkendt chip-udstyr til f.eks. en SAAB nn 200n, kunne monteres her, og det samlede system kan angiveligt gå gennem syn.
Vores miljøkrav her er ikke strengere end de Svenske, snarere tværtimod.
Det man selv mere eller mindre konstruerer og monterer, ja -- det må jo den tunge vej.
mvh.
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
T-Slot, uha ja det er jo en helt anden snak.. fuck SKAT - de har fået rigeligt.. 
hehe
hehe
// Martin Johansen