Banner cycler

Tur til Sverige

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Tur til Sverige

15. jul 2006, 15:11

Hej alle

Er netop komme hjem fra en 6-dages tur til Småland i Sverige.... og HOLD FAST hvor var der mange fede Saab'er.. holdt op med at tælle da jeg nåede op på 100, og da var jeg kun kommet et lille stykke op i landet.... Til tider tror jeg at hver 4-5 bil der kørte forbi i den anden bane var en Saab. Uheldigvis var jeg i en Toyota (af nød - ikke af valg) men guderne skal vide jeg savnede min 9K'er....

Jeg fik en snak med en fyr på en parkeringsplads da han skulle til at stige ind i sin 9-5 2,3 turbo... den havde kostet 330KKr (svenske) fra ny... jeg kunne græde snot....

Anyway... desværre er min kæreste absolut ikke interesseret i Saab'er, så jeg fik ikke rigtig respons på mine jubel-råb... øv bøv.. ville gerne have kørt rundt derovre med en der deler min interesse... men altså... jeg kan varmt anbefale en tur op gennem Sverige... der er udsigt til at se rigtigt mange fine biler.. så også nogle RIGTIG gamle nogle, men kunne ikke rigtig få mulighed for at stoppe kareten og tage et par billeder...

Fortsat god sommer!

- JJ

Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

15. jul 2006, 18:15

Hej JJ

Det er dejligt at høre du har nydt din tur igennem Sverige, og hvis du syntes der var mange fine Saab biler. Så skulle du deltage i Saab festivallen engang, for der vader man rundt i fede Saab'er og utrolig flinke folk med samme interesse som dig selv, det er bare så fedt for en Saab freak at prøve.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

15. jul 2006, 23:12

Ja ture til Sverige er en klar favorit på listen over ønske gøremål. Vi kører tit derop i min V4 og et par totaktere og får altid snakket med et hav af svenskere, alle er super søde og deler vores pation for det svenske bilmærke. Fedt at høre om fin oplevelse og ja, det kan virkelig anbefales.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Gundestrup
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

16. jul 2006, 00:07

Angående den manglende respons så tror jeg det er et spørgsmål om at blive ved. I starten syntes konen også jeg var en lalleglad klovn når jeg nævnte de forskellige saab'er vi mødte på vores vej. Nu er hun kommet til det punkt at hun selv nævner dem hvis jeg undtagelsesvis skulle overse en enkelt eller to i forbifarten.
Faktisk spurgte hun, da jeg skulle til sparke dæk dag i sidste måned, om hun ikke måtte komme med, jeg var helt paff i flere minutter efter og var sikker på hun tog pis på mig. Men hun mente det og tog også med.... :)
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R

Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
SAW
EXTREME SAAB FREAK

16. jul 2006, 10:38

Hej alle!

Ja det er lidt det samme hjemme ved mig mht konen..

Kørte forresten gennem Sverige til Norge her i sidste uge.. Og damn der er mange fede Saaber i hjemmelandet - Specielt 9-5'ere
Aero-dreamer
SUPER SAAB FREAK

17. jul 2006, 10:54

ja der er maneg fede vogne i hjem landet, har tit været på frerie i sverige. Det er dog også med en del uheld hver sommer i fem år til sveriege i en 1975 saab 99 gl. den ville ikke hjem til danmark igen, for hver år gik der noget i stykker. gear kasse , start motor kobling osv, hvert år en ny ting.
SAAB- Not for all, but enjoyed by us!
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

17. jul 2006, 11:20

tjah... jeg talte med en svensker der lige havde været i Danmark i sin 9-5'er og den kunne åbenbart godt lide vores lange motorvejsstrækninger... den havde i hvert fald også lige smadret et eller andet så han måtte en tur omkring et autoriseret Saab-værksted i nærheden af Kolding... stakkels mand...

Faktisk er kæresten begyndt at foreslå at vi tager min Saab en smuttur op gennem Sverige i ferien.... uden ungerne... det kunne godt gå hen og blive hyggeligt - selv om jeg synes de 110 er latterligt langsomt når man nu har en fed turbo.... Den oprindelige plan var at køre ned gennem Tyskland, og jeg havde faktisk set frem til at tjekke om min estimerede max-hastighed holder....
Aresdk
SAAB-MANIAC

17. jul 2006, 11:43

Ja jeg siger også stakkels mand hvis man måtte forbi det aut. i Kolding... uha nogle spader! Er faktisk lidt i tvivl om, om de overhovedet ved hvad en SAAB er...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

18. jul 2006, 12:46

tøhø... ja jeg fik da godt nok meget skæld ud da mine forældre havde kørt min Saab ud til et Opel værktsted i Hjørring... jeg ringede til dem og sagde at de skulle pille nallerne og vente på at Falck kom og hentede den... nøj hvor blev de sure... men jeg vil kun have GEPA til at pille i mit motorrum... BASTA!!!

- JJ
Aresdk
SAAB-MANIAC

18. jul 2006, 13:08

JJ9000CSE, :lol: så kan de lære det! :D
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

18. jul 2006, 20:52

Saab = Sverige.
Skal på ferie ved Vätern i ugerne ca. 30, 31, og ja det er SAAB(og Volvo) land. Kigger også på lidt stumper hist og her.

Mvh
#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK

20. jul 2006, 06:50

...og kører man på vej 45 fra Göteborg op til Trollhättan forsætter man da bare lige igennem byen,stadigvæk ad vej 45,til man havner i en stor rundkørsel over motortrafikvejen.
Kryds lige over rundkørelsen og følg skiltet STALLBACKA og så ligger SAAB fabrikken lige å venstre hånd.
Det er pga det navn på industriområdet at SAAB kaldes STALLBACKA MOPEDEN.

Tilbage til "Off Topic !!!"