Vurdering af importerede køretøjer bortfaldet.
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Vurdering af importerede køretøjer bortfaldet.
Jeg har lige set en bekendtgørelse fra told&skvat, at den praksis med at man kan få et importeret køretøj vurderet af 3 synsmænd med henblik på ændring (nedsættelse) af den foreløbige værdi og afgiftsfastsættelse ved import af biler, er bortfaldet pr. marts 2006. Det er sket for at forkorte ekspeditionstiden. Nu er det alene de private synsmyndigheder, synsmanden, der ved toldsynet skal markere om køretøjet er over middel, middel eller under middel stand.
Fastsættelsen af afgiftbeløbet kan selvfølgelig stadig ankes, men der vil så ikke blive foretaget vurdering af 3 synsmænd der heller.
Fastsættelsen af afgiftbeløbet kan selvfølgelig stadig ankes, men der vil så ikke blive foretaget vurdering af 3 synsmænd der heller.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- svenT16
- SAAB-MANIAC
godt eller skidt.??????????????????????????????
jeg har jo lige set i tv. hvad man kan få synet for 5000.-
så den der smør godt kør billigt
jeg har jo lige set i tv. hvad man kan få synet for 5000.-
så den der smør godt kør billigt
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Om det nye system er godt eller skidt, er det vel for tidligt at vurdere på endnu.
Man skal imidlertid være opmærksom på, at bilinspektøren når han bedømmer en bil,vurderer ud fra hvordan en tilsvarende bil i privat
eje ser ud. Altså ikke hvordan en tilsvarende bil ser ud hos en forhandler, det er iøvrigt stik i mod reglerne i afgiftloven.
Det betyder at en 10-12 år gammel Saab stort set altid vil få prædikatet middel, og det selv om den mangler alufælge, står med lidt rust i dørene, larmer lidt i i gearkassen er grim i malingen og har lidt småbuler her og der, for sådan ser de fleste 10-12 år gamle biler jo ud.
Toldvælsenet derimod anvender prisen hos en forhandler når de beregner afgiften, den 10-12 år gamle Saab, som tidligere er omtalt og vurderet af bilinspektøren til at være i middel stand, vurderes nu af Tolderiet, som værende en middel Saab, stående til salg hos en forhandler.
Dvs. en Saab som rettelig burde betegnes som en afhentningsbil i DK, nu bliver fortoldet som en middel velholdt bil stående hos en forhandler, ergo afgiften bliver nemt kr. 10-15000 for høj.
Så hold godt øje med bilinspektøren og få ham til at forklare hvordan han kommer frem til sin vurdering, alternativt køb kun særdeles velholdte biler i udlandet.
Man skal imidlertid være opmærksom på, at bilinspektøren når han bedømmer en bil,vurderer ud fra hvordan en tilsvarende bil i privat
eje ser ud. Altså ikke hvordan en tilsvarende bil ser ud hos en forhandler, det er iøvrigt stik i mod reglerne i afgiftloven.
Det betyder at en 10-12 år gammel Saab stort set altid vil få prædikatet middel, og det selv om den mangler alufælge, står med lidt rust i dørene, larmer lidt i i gearkassen er grim i malingen og har lidt småbuler her og der, for sådan ser de fleste 10-12 år gamle biler jo ud.
Toldvælsenet derimod anvender prisen hos en forhandler når de beregner afgiften, den 10-12 år gamle Saab, som tidligere er omtalt og vurderet af bilinspektøren til at være i middel stand, vurderes nu af Tolderiet, som værende en middel Saab, stående til salg hos en forhandler.
Dvs. en Saab som rettelig burde betegnes som en afhentningsbil i DK, nu bliver fortoldet som en middel velholdt bil stående hos en forhandler, ergo afgiften bliver nemt kr. 10-15000 for høj.
Så hold godt øje med bilinspektøren og få ham til at forklare hvordan han kommer frem til sin vurdering, alternativt køb kun særdeles velholdte biler i udlandet.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Tror det Vrid mener er at "folk" er pisse ligeglade med deres bil her i landet.. det er jo bare et transportmiddel og buler og ridser er meget normalt... jeg ser ihvertfald så mange sørgelige biler rundt omkring som endda er nyere end min....
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Nejjj, det var nu for at illustrere hvordan toldsynet funger efter de nye regler, og for at gøre opmærksom på problemstillingen med de forskellige indfaldsvinkler hos Told/Skat og bilassistenten - som jo i dag i realiteten en vurderingsmanden. At de to instanser ikke er enige om vurderingsgrundlaget, er helt hen i vejret.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
en lille opfølgning på emnet http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060023005-REGL §11 vedligeholdelses stand mv. +/- 5% afgift
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg har købt en 87 er 900 CAB uden afgift, der af bilinspektøren blev vurderet under middel, og den trænger også til en meget kærlig hånd.
Skat har afgjort, at de vil have 59.925 kr. før jeg må mont. nr. plader. På Skat´s hjemmeside har jeg set, at i september 2005 har Skat vurderet en tilsvarende CAB med et lavere km tal til 56.080 kr. Så jeg forstår ikke rigtig Skat´s logik. Ved du, hvor man kan klage over en sådan afgørelse.
Venlig hilsen og tak hvis du kan hjælpe mig.
Westphal.
Tlf. 25248417.
Skat har afgjort, at de vil have 59.925 kr. før jeg må mont. nr. plader. På Skat´s hjemmeside har jeg set, at i september 2005 har Skat vurderet en tilsvarende CAB med et lavere km tal til 56.080 kr. Så jeg forstår ikke rigtig Skat´s logik. Ved du, hvor man kan klage over en sådan afgørelse.
Venlig hilsen og tak hvis du kan hjælpe mig.
Westphal.
Tlf. 25248417.
- dragedems

det afhænger lidt af om de to modeller er 100% identiske.. turbo eller ej osv + evt. standardudstyr så som læder, klima, automatgear, elruder osv. (ekstraudstyr må de ikke tage hensyn til hvis den er mere 8 år gammel)
men jeg går ud fra at den endelige vurdering kan ankes skriftligt til "skat", men der går ca. 6 mdr. fra du har betalt den foreløbige afgiftsfastsættelse til den endelige foreligger.. jeg fik fx godt 5000 kr. retur efter 6 mdr. af de 93k jeg blødte for min cab, formentlig fordi det ikke var en turbo men "kun" en 2,1 liters...
men jeg går ud fra at den endelige vurdering kan ankes skriftligt til "skat", men der går ca. 6 mdr. fra du har betalt den foreløbige afgiftsfastsættelse til den endelige foreligger.. jeg fik fx godt 5000 kr. retur efter 6 mdr. af de 93k jeg blødte for min cab, formentlig fordi det ikke var en turbo men "kun" en 2,1 liters...
SAAB 9000 CSi 1997
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
http://www.bilbasen.dk/nyhedsbrev/leder.asp?id=23
Jeg må indrømme at jeg selv er blevet temmelig betænkelig ved at læse den tråd. Det værste er de historier om kontoransatte hos Skat som "opfinder" argumenter for hvorfor afgifterne afviger - ting de jo ikke ved noget om sagsspecifikt om. Og jeg som allerede var dybt inde i det drømmeland der kaldes Mobile.de og Blocket.se..
Iflg. Bilbasens diskussion, som jeg linker til her, så er erfaringerne meget dårlige med det nye system. Læs tråden her:Om det nye system er godt eller skidt, er det vel for tidligt at vurdere på endnu.
http://www.bilbasen.dk/nyhedsbrev/leder.asp?id=23
Jeg må indrømme at jeg selv er blevet temmelig betænkelig ved at læse den tråd. Det værste er de historier om kontoransatte hos Skat som "opfinder" argumenter for hvorfor afgifterne afviger - ting de jo ikke ved noget om sagsspecifikt om. Og jeg som allerede var dybt inde i det drømmeland der kaldes Mobile.de og Blocket.se..
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- dragedems

jeg er fuldstædnig enig i at skat mere eller mindre tilfældigt værdifastsætter importerede biler.
2 eksempler fra det virkelige liv:
1) min papsøn ankskaffede sig forrige år en Bitter CD 1975'er, håndbygget cruiser-sportsvogn på Opel Diplomat-undervogn med en 5 liters chevy V8'er maskine..
foreløbig afgiftfastsættelse: 150.000 kr !!! for en 1975'er !!! så kan man jo regne tilbage og se hvad skat vurderer salgsprisen til.. bortset fra at der ikke er sammenlignlige køretøjer af det mærke hos nogen forhandler overhovedet i dk. der er nemlig kun to stk. i dk, og begge so vidt jeg ved uindregistrerede. på forspørgsel hvorfor afgiften blev sat så højt: "jamen det er jo en slags Ferrari, ik?"
2) fornylig blev min importrede saab96 V4 fra 1967 dansk indregistreret. afgift: 5200,- men på blanketten fra skat stod: forudsat at den indreg. som veteran! da jeg betalte afgiften spurgte jeg hvorfor der var den bemærkning.. "jo jo, hvis den skal køre som daglig privatbil er afgiften skam en helt anden...!"
hvad fanden rager det skat hvad bilen skal bruges til eller bliver registreret som..
jeg gik selvsagt hovedrystende derfra...
2 eksempler fra det virkelige liv:
1) min papsøn ankskaffede sig forrige år en Bitter CD 1975'er, håndbygget cruiser-sportsvogn på Opel Diplomat-undervogn med en 5 liters chevy V8'er maskine..
foreløbig afgiftfastsættelse: 150.000 kr !!! for en 1975'er !!! så kan man jo regne tilbage og se hvad skat vurderer salgsprisen til.. bortset fra at der ikke er sammenlignlige køretøjer af det mærke hos nogen forhandler overhovedet i dk. der er nemlig kun to stk. i dk, og begge so vidt jeg ved uindregistrerede. på forspørgsel hvorfor afgiften blev sat så højt: "jamen det er jo en slags Ferrari, ik?"
2) fornylig blev min importrede saab96 V4 fra 1967 dansk indregistreret. afgift: 5200,- men på blanketten fra skat stod: forudsat at den indreg. som veteran! da jeg betalte afgiften spurgte jeg hvorfor der var den bemærkning.. "jo jo, hvis den skal køre som daglig privatbil er afgiften skam en helt anden...!"
hvad fanden rager det skat hvad bilen skal bruges til eller bliver registreret som..
jeg gik selvsagt hovedrystende derfra...
SAAB 9000 CSi 1997
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Interessant og oplysende tråd, for én som jeg, der er helt ny med dette at købe en importeret bil.
Der blev skrevet om at de ikke må tage sige betalt for extra lir i bilen, når den er mere end 8 år gammel.
Jeg går jo nu og aer min nyindkøbte rustfri 900 EP Cabrio fra '92, som voksede op i Italien, Napoli.
Vil det sige at de ikke må tage sig betalt for kabinens kohud, Aircond. og motorens hårtørrer og ABS, da den jo er 14 år gammel?
Der blev skrevet om at de ikke må tage sige betalt for extra lir i bilen, når den er mere end 8 år gammel.
Jeg går jo nu og aer min nyindkøbte rustfri 900 EP Cabrio fra '92, som voksede op i Italien, Napoli.
Vil det sige at de ikke må tage sig betalt for kabinens kohud, Aircond. og motorens hårtørrer og ABS, da den jo er 14 år gammel?
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
dragedems, Det er jo lidt som man ser på det med den 96ér. du får afgiften til 1/4 hvis den er vetaran indregristreret (så vidt jeg husker) så må du jo slippe hele beløbet hvis du vil kører rundt i den året rundt hver dag i 24 timer. Hvad med pap sønnens Bitter fra 1975 skal den så regristreres nu eller venter i til den er over 35 år ?
Edwins, motorens hård tørre ser de vist ikke bort fra da det er standart på en turbo bil. hvis det var mig der sad bag skranken og skulle vurderer om noget er ekstra udstyr eller ej så måtte det komme and på om der fantes en tilsvarende model uden/med mindre udstyr end den der er under vurdering. nu er din bil over 8 år gammel så forskelen på udstyrs niveauet bortfalder i princippet. men men men virkeligheden er jo nogen gange en anden. og så må og skal der klages hvis man føler sig uretfærdigt behandlet
Edwins, motorens hård tørre ser de vist ikke bort fra da det er standart på en turbo bil. hvis det var mig der sad bag skranken og skulle vurderer om noget er ekstra udstyr eller ej så måtte det komme and på om der fantes en tilsvarende model uden/med mindre udstyr end den der er under vurdering. nu er din bil over 8 år gammel så forskelen på udstyrs niveauet bortfalder i princippet. men men men virkeligheden er jo nogen gange en anden. og så må og skal der klages hvis man føler sig uretfærdigt behandlet
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Edwins, jeg kiggede lige lidt på skats hjemme side. og fandt lidt forskellige vurderinger af og900 cabś fra 92
en 2,1ér reg 1.gang 1-12-92 115000km reg afgift 92.979 kr
2,0 turbo reg 1.gang 1/7-92 111000km reg afgift 99.438 kr
håber ikke du græder efter dette indlæg
en 2,1ér reg 1.gang 1-12-92 115000km reg afgift 92.979 kr
2,0 turbo reg 1.gang 1/7-92 111000km reg afgift 99.438 kr
håber ikke du græder efter dette indlæg
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
... på lørdag tager jeg som sagt til sverige efter en 1965 96er, men netop i dag har jeg fået brev fra "skat" af afgiften på min 99 nu var endelig værdigansat - hvilket meget pudsigt netop var det beløb jeg indbetalte. Men sådan en besked 11 måneder efter min indbetaling, det er da hvis kun en offentlig myndighed der kan tillade sig sådan noget - mit "eget" firma ville da for længst være ophørt, hvis vore kunder blev behandlet således. Jeg frygter da hvad der vil møde mig og min 96er !!!!
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har ikke gennemlæst alle indlæggene i dit link, men fælles for dem jeg har læst, er at det ikke er opfattet, at bilen skal vær lovlig efter danske forhold, dvs. den skal være synet, før den kan vurderes af Toldvæsenet.
Det betyder i praksis, at det som hovedregel, ikke kan betale sig at købe en bil på "roden" i udlandet. men hvis du køber en bil i ordentlig stand, så hænger det stadig sammen selv at fortolde.
Vær også opmærksom på, som jeg tidligere har skrevet, at Bilassistenten og Toldvæsenet ikke altid bruger samme regler, når de skal vurderer en brugt bil. Jeg har talt med Randers Bilsyn, som siger at de ikke er blevet ordentlig informeret om reglerne, men de kan godt se problemet.
I øvrigt har jeg tre gange i år fået vurderet importbiler, alle blev synet hos Randers Bilsyn, og endelig vurderet hos Toldvæsenet i Århus.
Jeg har hver gang oplevet alle parter, som værende både flinke, hurtige og samarbejdsvillige.
Den sidste en autocamper, blev synet tirsdag, allerede fredag fik jeg en endelig afgørelse om afgiften og plader på.
Jeg har ikke gennemlæst alle indlæggene i dit link, men fælles for dem jeg har læst, er at det ikke er opfattet, at bilen skal vær lovlig efter danske forhold, dvs. den skal være synet, før den kan vurderes af Toldvæsenet.
Det betyder i praksis, at det som hovedregel, ikke kan betale sig at købe en bil på "roden" i udlandet. men hvis du køber en bil i ordentlig stand, så hænger det stadig sammen selv at fortolde.
Vær også opmærksom på, som jeg tidligere har skrevet, at Bilassistenten og Toldvæsenet ikke altid bruger samme regler, når de skal vurderer en brugt bil. Jeg har talt med Randers Bilsyn, som siger at de ikke er blevet ordentlig informeret om reglerne, men de kan godt se problemet.
I øvrigt har jeg tre gange i år fået vurderet importbiler, alle blev synet hos Randers Bilsyn, og endelig vurderet hos Toldvæsenet i Århus.
Jeg har hver gang oplevet alle parter, som værende både flinke, hurtige og samarbejdsvillige.
Den sidste en autocamper, blev synet tirsdag, allerede fredag fik jeg en endelig afgørelse om afgiften og plader på.
- dragedems

jeg ved godt at vægtafgiften er 1/4 hvis den er vet.
jo bitteren skal vente til den bliver 35 med at komme på dk-plader, så falder beløbet til formentlig omkring 30.000...
nu var det jo ikke lige vægtafgiften jeg talte om på 96'eren, men IMPORTBIL-INDREGISTRERINGSAFGIFTEN på 5200,- ....Casper_Ankersen skrev:dragedems, Det er jo lidt som man ser på det med den 96ér. du får afgiften til 1/4 hvis den er vetaran indregristreret (så vidt jeg husker) så må du jo slippe hele beløbet hvis du vil kører rundt i den året rundt hver dag i 24 timer. Hvad med pap sønnens Bitter fra 1975 skal den så regristreres nu eller venter i til den er over 35 år ?
jeg ved godt at vægtafgiften er 1/4 hvis den er vet.
jo bitteren skal vente til den bliver 35 med at komme på dk-plader, så falder beløbet til formentlig omkring 30.000...
SAAB 9000 CSi 1997
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Casper, nu rev du sgu tæppet væk under mig, og jeg må snappe luft. En anden kyndig har været inde og kigge hos Skvat, og han sagde ca. 75.000,-
Bilen har kørt 165.000, og er således nu netop ude af sin tilkørselsperiode..
Bilen har kørt 165.000, og er således nu netop ude af sin tilkørselsperiode..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Flemming
- ULTRA SAAB FREAK
Der er ingen rationelle forklaringer på reglerne og procedurerne.
Det handler om at man (staten) ikke ønsker, at vi selv går og roder med import - det har taget for stort omfang. Man er bange for at der ikke kommer penge nok i kassen og at det går ud over professionelle autohandlere - specielt de store. Regler og procedurer bliver gjort uklare og besværlige for at kun "kamikaze" folk kaster sig ud i importprojekter.
Det behøver jo ikke være særlig svært, eller tage lang tid.
Tilhører selv kamikaze-folket og har importeret 9-3 cab fra Tyskland sidste år; her skete følgende:
1) 1. foreløbige værdiansættelse: DKK 356.000,-
2) Jeg klager
3) 2. foreøbige værdiansættelse: DKK 210.000,- forudsætning: besigtigelse
4) Jeg henter bilen og indbetaler DKK 210.000,-
5) Bilen skal efterfølgende besigtiges af 3 "fagfolk". Da jeg bestiller tid til besigtigelse, meddeler manden, at jeg skal regne med en klækkelig ekstraregning. På dette tidspunkt aner manden ikke hvad jeg har betalt i foreløbig afgift, idet jeg møder uanmeldt op på stedet med bilen, som han jo ser men intet ved om. Hvordan kan han vide at jeg får en stor ekstraregning????? Kun fordi det er givet på forhånd - uanset hvad jeg har bestalt og bilens stand, skal jeg bare betale mere!!!!
6) Bilen besigtiges af 3 "fagfolk"
7) Jeg får en ekstraregning på 35.000,- (som lovet)
Jeg klager og dokumenterer vha. diverse annoncer, at dette svarer til prisen på en MB 2,3 kompressor
9) Jeg modtager ny ekstraregning på DKK 5.000,- betaler således i alt 215.000,- i afgift.
10) Det samlede tidsforløb ca. 6 mdr.
...fuldstændig useriøs proces, som qua min stædighed og ihærdighed endte forholdsvis lykkeligt....
/Flemming
Det handler om at man (staten) ikke ønsker, at vi selv går og roder med import - det har taget for stort omfang. Man er bange for at der ikke kommer penge nok i kassen og at det går ud over professionelle autohandlere - specielt de store. Regler og procedurer bliver gjort uklare og besværlige for at kun "kamikaze" folk kaster sig ud i importprojekter.
Det behøver jo ikke være særlig svært, eller tage lang tid.
Tilhører selv kamikaze-folket og har importeret 9-3 cab fra Tyskland sidste år; her skete følgende:
1) 1. foreløbige værdiansættelse: DKK 356.000,-
2) Jeg klager
3) 2. foreøbige værdiansættelse: DKK 210.000,- forudsætning: besigtigelse
4) Jeg henter bilen og indbetaler DKK 210.000,-
5) Bilen skal efterfølgende besigtiges af 3 "fagfolk". Da jeg bestiller tid til besigtigelse, meddeler manden, at jeg skal regne med en klækkelig ekstraregning. På dette tidspunkt aner manden ikke hvad jeg har betalt i foreløbig afgift, idet jeg møder uanmeldt op på stedet med bilen, som han jo ser men intet ved om. Hvordan kan han vide at jeg får en stor ekstraregning????? Kun fordi det er givet på forhånd - uanset hvad jeg har bestalt og bilens stand, skal jeg bare betale mere!!!!
6) Bilen besigtiges af 3 "fagfolk"
7) Jeg får en ekstraregning på 35.000,- (som lovet)
9) Jeg modtager ny ekstraregning på DKK 5.000,- betaler således i alt 215.000,- i afgift.
10) Det samlede tidsforløb ca. 6 mdr.
...fuldstændig useriøs proces, som qua min stædighed og ihærdighed endte forholdsvis lykkeligt....
/Flemming
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Ang. veteranregistrering som betingelse for lav afgift: Sådan har det aldrig været før. Jeg har selv importeret to stk. 96 tt fra Sverige til symbolsk afgift, uden at have været udsat for et lign. krav. Men det var selvfølgelig også inden man indførte muligheden for veteran-registrering for biler fra efter 1/1-1960.
Eller mente man veteranregistrering som betingelse for 1/4 vægtafgift? Det lyder også helt forkert. Både min campingvogn og 96 tt'eren er over 35 år, og kom begge på kvart vægtafgift ganske automatisk da de rundede 35 år.
Men det lyder nu alligevel noget mystisk, mon ikke der er tale om en administrativ fejlfortolkning af reglerne? Værd at undersøge nærmere...
Eller mente man veteranregistrering som betingelse for 1/4 vægtafgift? Det lyder også helt forkert. Både min campingvogn og 96 tt'eren er over 35 år, og kom begge på kvart vægtafgift ganske automatisk da de rundede 35 år.
Men det lyder nu alligevel noget mystisk, mon ikke der er tale om en administrativ fejlfortolkning af reglerne? Værd at undersøge nærmere...